Справа № 420/24688/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Завальнюка І.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС в Одеській області до Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, Виконавчого комітету Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, третя особа - Комунальне підприємство «Вилківський міськводоканал», про стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із вказаним позовом, в якому просить суд стягнути з Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області та Виконавчого комітету Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, а саме з усіх відкритих рахунків у банках, обслуговуючих підприємство в рахунок погашення податкового боргу Комунального підприємства «Вилківський міськводоканал» Вилківської міської ради: по рентній платі за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення) 14 380 гривень 99 копійок, на бюджетний рахунок UA228999980333189357000015596, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/отг м.Вилк./13020100; по податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності 1 020 гривень 00 копійок, на бюджетний рахунок UA398999980334189806000015596, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/отг м.Вилк./11020202; по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати 1 893 114 гривень 54 копійки, на бюджетний рахунок UA508999980333109340000015596, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/отг м.Вилк./11010100; по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) 256 112 гривень 88 копійок, на бюджетний рахунок UA358999980313090029000015001, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Одеська область/14060100; по військовому збору 176 162 гривні 75 копійок, на бюджетний рахунок UA628999980313030063000015001, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Одеська область/11011000.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що станом на 21.06.2024 року, відповідно до розрахунку заборгованості, довідки-розрахунку заборгованості до бюджету та інтегрованої картки платника, податкова заборгованість комунального підприємства «Вилківський міськводоканал» Вилкіської міської ради перед бюджетом по рентній платі за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення); по податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності; по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати; по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) та по військовому збору становить 2 340 791 гривні 16 копійок. Головне управління ДПС в Одеській області направило Рішення про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу №124/15-32-13-02-39 від 30.06.2022 року. Позивач звертався до суду з позовом про стягнення податкової заборгованості з рахунків у банках, обслуговуючих платника. Пунктом 96.1 ст. 96 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов`язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов`язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків. Абзацом другим п. 96.3 ст. 96 Податкового кодексу України визначено, що у разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов`язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
Ухвалою судді від 23.08.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі; постановлено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
09.09.2024 до суду від відповідачів надійшли відзиви на адміністративний позов, відповідно до яких відповідачі позовні вимоги не визнали у повному обсязі, в задоволенні позову просили відмовити, зазначивши, що за загальним правилом у разі недостатності коштів у комунального унітарного комерційного підприємства для відповідальності за своїм зобов`язанням пов`язаним, із господарською діяльністю, орган, до сфери управління якого входить підприємство, не несе повну субсидіарну відповідальність за господарськими зобов`язаннями цього підприємства (ч. 7 ст. 77 ГК України). Комерційні комунальні підприємства за своїми зобов`язаннями відповідають самостійно. Отже, субсидіарна відповідальність органу місцевого самоврядування за зобов`язаннями комунальних комерційних підприємств не настає, крім випадку, якщо буде доведено, що комунальне комерційне підприємство було доведено до банкрутства саме діями його засновника (учасника) - органу місцевого самоврядування. (така позиція викладена в Постанові Верховного суду у складі Об`єднаної палати Касаційного цивільного суду від 18.05.2020 по справі № 711/3288/17-ц). Позивач у своїй позовній заяві не надав жодних доказів що саме діями засновника було спричинена неплатоспроможність або банкрутство КП «Вилківський міськводоканал», що відповідно до норм чинного законодавства є підставою для субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями цього підприємства в межах ліквідаційної процедури.
Пояснення від третьої особи щодо позову та відзиву до суду не надійшли.
Розгляд справи здійснюється без проведення судового засідання та по суті розпочатий через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі відповідно до ч. 2 ст. 262 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про часткову обґрунтованість адміністративного позову та наявність підстав для його часткового задоволення, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що Комунальне підприємство «Вилківський міськводоканал» Вилкіської міської ради зареєстровано Кілійською районною державною адміністрацією за №15361020000001126 від 20.12.2017 року.
За даними Головного управління ДПС в Одеській області комунальне підприємство «Вилківський міськводоканал» Вилкіської міської ради перебуває на обліку як платник податків у Головному управлінні ДПС в Одеській області, Кілійській державній податковій інспекції за №151617306413 від 20.12.2017 року.
Станом на 21.06.2024 року, відповідно до розрахунку заборгованості, довідки-розрахунку заборгованості до бюджету та інтегрованої картки платника, податкова заборгованість комунального підприємства «Вилківський міськводоканал» Вилкіської міської ради перед бюджетом по рентній платі за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення); по податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності; по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати; по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) та по військовому збору становить 2 340 791 гривні 16 копійок.
Заборгованість по рентній платі за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення) виникла в результаті: нарахування по Додатку 5 до податкової декларації №9084680990 від 14.04.2021 року на загальну суму 8 208 гривень 64 копійки (основний платіж); нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «Р») №26553/15- 32-04-04-21/41819049 від 27.10.2021 року на загальну суму 440 гривень 52 копійки (штрафна санкція); нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «Р») №26551/15- 32-04-04-21/41819049 від 27.10.2021 року на загальну суму 5 732 гривні 17 копійок (штрафна санкція).
Заборгованість по податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності виникла в результаті: нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «ПС») №16520/15- 32-07-15/41819049 від 13.07.2021 року на загальну суму 680 гривень 00 копійок (штрафна санкція); нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «ПС») №10325/15- 32-04-07 від 01.12.2022 року на загальну суму 340 гривень 00 копійок (штрафна санкція). Заборгованість по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати виникла в результаті: нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «Д») №16507/15- 32-07-11/41819049 від 13.07.2021 року на загальну суму 1 906 823 гривні 79 копійок (основний платіж, штрафна санкція та пеня); нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «ПС») №16509/15- 32-07-11/41819049 від 13.07.2021 року на загальну суму 1 020 гривень 00 копійок (штрафна санкція).
Заборгованість по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) виникла в результаті: нарахування по податковій декларації №9029364730 від 18.02.2021 року на загальну суму 42 218 гривень 00 копійок (основний платіж); нарахування по податковій декларації №3098 від 19.03.2021 року на загальну суму 52 290 гривень 00 копійок (основний платіж); нарахування по податковій декларації №9091148638 від 20.04.2021 року на загальну суму 25 990 гривень 00 копійок (основний платіж); нарахування по податковій декларації №9129728443 від 18.05.2021 року на загальну суму 33 450 гривень 00 копійок (основний платіж); нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «Р») №16518/15- 32-07-15/41819049 від 13.07.2021 року на загальну суму 36 243 гривні 96 копійок (штрафна санкція); нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «ПС») №22338/15- 32-18-08-22/41819049 від 10.09.2021 року на загальну суму 74 953 гривні 20 копійок (штрафна санкція).
Заборгованість по військовому збору виникла в результаті: нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «Д») №16508/15- 32-07-11/41819049 від 13.07.2021 року на загальну суму 177 390 гривень 19 копійок (основний платіж, штрафна санкція та пеня).
У зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості у встановлені законодавством строки, податковим органом винесено податкову вимогу форми «Ю» №2684-13 від 02.10.2020 року, яку направлено за адресою підприємства рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Головне управління ДПС в Одеській області, на підставі зазначеної норми, направило Рішення про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу №124/15-32-13-02-39 від 30.06.2022 року.
Позивач звертався до суду з позовом про стягнення податкової заборгованості з рахунків у банках, обслуговуючих платника.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 17.09.2021 року по справі№420/11927/21 з комунального підприємства «Вилківський міськводоканал» Вилкіської міської ради вирішено стягнути на користь держави суму податкового боргу у сумі 111 465 гривень 72 копійки.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 04.05.2023 року по справі №420/11148/23 з комунального підприємства «Вилківський міськводоканал» Вилкіської міської ради вирішено стягнути на користь держави суму податкового боргу у сумі 2 187 327 гривень 14 копійок.
Податковий орган звернувся до банків, обслуговуючих комунальне підприємство «Вилківський міськводоканал» Вилкіської міської ради, щодо списання з розрахункових рахунків податкового боргу, від яких було отримано вищезазначені відповіді:
- платіжна інструкція на примусове списання (стягнення) №216-13-06 від 18.01.2023 року на суму 22 293 гривні 14 копійок платіжна інструкція на примусове списання (стягнення) повертається без виконання відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування», абз. 4 ч. 2 ст. 34 страхові кошти, зараховані на окремий рахунок не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих документів та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до закону;
- платіжна інструкція №898-13-06 від 27.03.2023 року на суму 22 293 гривні 14 копійок платіжна інструкція повертається без виконання відповідно до п. 3.5 Постанови Правління НБУ «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній влюті» №22 від 21 січня 2004 року, ч. 2 ст. 24 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витрати, зумовленими похованням» від 28 грудня 2014 року, а саме страхові кошти, зараховані на окремий рахунок не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих документів та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до закону;
- платіжна інструкція №900-13-06 від 27.03.2023 року на суму 22 293 гривні 16 копійок платіжна інструкція повертається без виконання відповідно до п. 69 Розділу IV Постанови Правління НБУ №163 від 29.07.2022 року «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг» у зв`язку з тим, що відсутні кошти на рахунку платника. Відповідно до п. 12 Розд. I, п. 63 п.п. 10 Розд. IV, Додатку до п. 10 Розд. I Постанови Правління НБУ №163 від 29.07.2022 року «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжним послуг», у зв`язку з тим, що відсутнє поле «Стягувач»;
- платіжна інструкція №1175-13-06 від 03.05.2023 року на суму 37 155 гривень 24 копійки платіжна інструкція повертається без виконання відповідно до п.п. 12, 69 Постанови Правління НБУ «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг» №163 від 29.07.2022 року кошти на рахунку відсутні;
- платіжна інструкція №280-13-06-16 від 09.02.2024 року на суму 1 893 114 гривень 54 копійки платіжна інструкція повертається без виконання відповідно до п. 67 Розд. IV, п. 29 Додатку до п. 10 Розд. I Постанови Правління НБУ №163 від 29.07.2022 року «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг», у зв`язку з невідповідністю назви реквізиту. Відповідно до п. 69 Розд. IV Постанови Правління НБУ №163 від 29.07.2022 року «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг» у зв`язку з тим, що відсутні кошти на рахунку платника;
- платіжна інструкція №283-13-06-16 від 09.02.2024 року на суму 680 гривень 00 копійок платіжна інструкція повертається без виконання відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування», абз. 4 ч. 2 ст. 34 страхові кошти, зараховані на окремий рахунок не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих документів та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до закону;
- платіжна інструкція №284-13-06-16 від 09.02.2024 року на суму 256 112 гривень 88 копійок платіжна інструкція повертається без виконання відповідно гл. 9 п. 9.9 Постанови Правління НБУ «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» №22 від 21 січня 2004 року якщо до банку надійшла платіжна вимога на примусове списання коштів за іншим виконавчим документом, ніж той, для забезпечення виконання якого накладено арешт, і на цьому рахунку немає інших (крім арештованих) коштів, то банк повертає таку платіжну вимогу без виконання;
- платіжна інструкція №286-13-06-16 від 09.02.2024 року на суму 14 380 гривень 99 копійок платіжна інструкція повертається без виконання відповідно до п. 2.20 Постанови Правління НБУ «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» №22 від 21 січня 2004 року кошти на рахунку відсутні;
- платіжна інструкція №287-13-06-16 від 09.02.2024 року на суму 176 162 гривні 75 копійок платіжна інструкція повертається без виконання відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування», абз. 4 ч. 2 ст. 34 страхові кошти, зараховані на окремий рахунок не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих документів та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до закону.
Приписами ч. 3 ст. 78 Господарського кодексу України встановлено, що майно комунального підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання або на праві оперативного управління.
Пунктом 87.3 ст.87 ПК України передбачено, що не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків майно, яке належить на правах власності іншим особам та перебуває у володінні або користуванні платника податків, майнові права інших осіб, надані платнику податків у користування або володіння.
Таким чином, майно, яке використовує у своєї діяльності підприємство, належить територіальній громаді, перебуває у тимчасовому користуванні підприємства і відповідно до п. 87.3 ст. 87 ПК України не може бути використано в якості джерела погашення податкового боргу.
Згідно з ч. ч. 7, 8 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи вповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом. Не визначені випадки вилучення комунального майна і ПК України.
Так, згідно ст.1 ПК України, відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема порядок адміністрування податків та зборів, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються виключно Податковим кодексом України.
Згідно ст.5 ПК України, у разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням цього Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення цього Кодексу.
Податковий кодекс передбачає можливість погашення податкового боргу комунального підприємства за рахунок коштів Засновника боржника, в тому числі органу місцевого самоврядування.
Згідно ст. 96 ПК України, податковий орган зобов`язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків.
Відповідно до абз. 2 п. 96.3 ст. 96 ПК України у разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов`язаний звернутися до суду з позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
Наявність податкового боргу за комунальним підприємства, яке належить до сфери управління органу місцевого самоврядування, відсутність доказів надання міськрадою відповіді на лист контролюючого органу та підтвердження будь-яких дій, спрямованих на погашення боргу, може свідчити про дотримання податковим органом встановлених ПК України підстав, порядку та способу стягнення податкового боргу із засновника комунального підприємства.
Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 27.04.2018 року по справі №814/12/17.
Згідно ст.96 ПК України, що регламентує особливості процедури погашення податкового боргу комунальних підприємств, встановлено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов`язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов`язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.
Разом з тим, згідно п.96.3 ст.96 ПК України, відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 ст. 96 ПК України рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.
У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов`язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідач в даному випадку позбавлений повноважень (дискреційних повноважень) на прийняття будь-яких інших відмінних від визначених в ст.96 ПК України рішень (оскільки такий перелік є вичерпним), зокрема прийнятті рішення про відмову у виділені коштів місцевого бюджету чи про відмову у початку ліквідаційної процедури Боржника.
Згідно акту обстеження місцезнаходження юридичної особи за податковою адресою від 21.06.2024 № 3/15-32-13-06-29 КП «Вилківський міськводоканал» Вилківської міської ради та його посадові особи за податковою адресою: 68355, Одеська область, Кілійський район, м. Вилкове, вул. Різдвяна, 30.
Відповідно до подання від 12.03.2024 № 6153/5/15-32-13-06-05 ГУ ДПС в Одеській області, податковий орган просив Вилківську міську раду Ізмаїльського району Одеської області розглянути на найближчій сесії питання виділення коштів на погашення податкового боргу КП «Вилківський міськводоканал».
Листом від 19.03.2024 № 16048/5 Виконавчий комітет Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області повідомлено ГУ ДПС в Одеській області на звернення щодо виділення коштів на погашення податкового боргу КП «Вилківський міськводоканал» повідомлено, що на сьогоднішній день бюджетом Вилківської міської ради не передбачені видатки на погашення податкового боргу.
Отже, на лист-звернення до органу управління щодо прийняття рішення відповідно до ст. 96 ПК України Вилківською міською радою Ізмаїльського району Одеської області надано відповідь, яка засвідчує неможливість прийняття такого рішення.
Отже, податковим органом було здійснено заходи, спрямовані на погашення податкової заборгованості Боржника, у відповідності до ст. 95 ПК України - безпосередньо з боржника (в тому числі в судовому порядку), та у відповідності до ст. 96 ПК України - з органу місцевого самоврядування, однак такі дії контролюючого органу не призвели до повного погашення податкового боргу, а вимоги податкового органу міською радою не виконуються.
Згідно з ст. 102 ПК України податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашені грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу.
Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Таким чином, оскільки засновник КП «Вилківський міськводоканал» Вилкіської міська рада не виконує покладених на неї обов`язків відповідно до чинного податкового законодавства, наявні правові підстави для стягнення з відповідача коштів, в рахунок погашення податкового боргу по КП «Вилківський міськводоканал».
При цьому засновником КП «Вилківський міськводоканал» є саме Вилкіська міська рада Ізмаїльського району Одеської області, а не Виконавчий комітет Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, зв`язку із чим позовні вимоги підлягають частковому задоволення, а саме в частині стягнення заборгованості саме із засновника боржника за податковим боргом. Так, п. 96.3 ст. 96 ПКУ визначено, що контролюючий орган зобов`язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке комунальне підприємство або його майно.
На підставі вищевикладеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС в Одеській області частково обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, у зв`язку із чим підлягають частковому задоволенню.
Судові витрати розподілити за правилами ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 242-246, 262 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управлінні ДПС в Одеській області (місто Одеса, вул. Семінарська, 5, 65044; ЄДРПОУ 44069166) до Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області (Одеська область, Ізмаїльський район, місто Вилкове, вул. Моряків десантників, 18, 68355; ЄДРПОУ 40594334), Виконавчого комітету Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області (Одеська область, Ізмаїльський район, місто Вилкове, вул. Моряківдесантників, 18, 68355; ЄДРПОУ 04057014), третя особа - Комунальне підприємство «Вилківський міськводоканал» (Одеська область, Ізмаїльський район, місто Вилкове, вул. Різдва, 30, 68355; ЄДРПОУ 41819049), про стягнення коштів задовольнити частково.
Стягнути з Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, а саме з усіх відкритих рахунків у банках, обслуговуючих підприємство, в рахунок погашення податкового боргу Комунального підприємства «Вилківський міськводоканал» Вилківської міської ради: по рентній платі за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення) 14 380 гривень 99 копійок (чотирнадцять тисяч триста вісімдесят грн 99 коп.), на бюджетний рахунок UA228999980333189357000015596, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/отг м.Вилк./13020100; по податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності 1 020 гривень 00 копійок (одну тисячу двадцять грн), на бюджетний рахунок UA398999980334189806000015596, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/отг м.Вилк./11020202; по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати 1 893 114 гривень 54 копійки (один мільйон вісімсот дев`яносто три тисячі сто чотирнадцять грн 54 крп.), на бюджетний рахунок UA508999980333109340000015596, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/отг м.Вилк./11010100; по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) 256 112 гривень 88 копійок (двісті п`ятдесят шість тисяч сто дванадцять грн 88 коп.), на бюджетний рахунок UA358999980313090029000015001, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Одеська область/14060100; по військовому збору 176 162 гривні 75 копійок (сто сімдесят шість тисяч сто шістдесят дві грн 75 коп.), на бюджетний рахунок UA628999980313030063000015001, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Одеська область/11011000.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 255 КАС України.
Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
СуддяІ.В. Завальнюк
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2024 |
Оприлюднено | 25.10.2024 |
Номер документу | 122515618 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Завальнюк І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні