Рішення
від 23.10.2024 по справі 420/9695/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/9695/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області» та до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області, про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області», в якому просить:

- визнати протиправними дії Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Одеській області" щодо відмови ОСОБА_1 у підготовці та надані до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області оновленої довідки про розмір його грошового забезпечення станом на 05.03.2019 р., у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 р. № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 р. № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для здійснення обчислення та перерахунку з 03.11.2022 р. основного розміру пенсії;

- зобов`язати Державну установу "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Одеській області" підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 05.03.2019 р., у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 р. № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", статті 9 Закону України від 20.12.1991 р. № 2011-XII "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 р. № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення з 03.11.2022 р. перерахунку основного розміру пенсії.

Позовні вимоги мотивує тим, що з 26.09.2000 р. позивачу призначено пенсію за вислугу років відповідно до Закону України № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб". В період з 14.06.2017 р. по 03.11.2022 р. позивач не отримував пенсію за Законом № 2262-ХІІ. З 01.12.2022 р. позивач знову перебуває на обліку в ГУ ПФУ в Одеській області та отримує пенсію за Законом № 2262-ХІІ. Також позивач зазначив, що 05.03.2019 р. набрало законної сили рішення Окружного адміністративного суду від 12.12.2018 р. у справі № 826/3858/18, яким визнано протиправним та скасовано пункту 1,2 Постанови № 103 та зміни до пункту 5 Додатку 2 Порядку № 45, у зв`язку з чим звернувся до ДУ "ТМО МВС України по Одеській області" із заявою про виготовлення та направлення до ГУ ПФУ в Одеській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 р. Однак листом відповідач відмовив у виготовленні оновленої довідки, оскільки у 2018 році позивач не отримував пенсію за Законом № 2262-ХІІ та перерахунок його пенсії згідно Постанови № 103 не здійснювався. Вважає такі дії відповідача протиправними, так як з 05.03.2019 р. - з дня набрання чинності судовим рішенням у справі № 826/3858/18 виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом № 2262-ХІІ, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, оскільки з цієї дати позивач має право на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з Постановою № 704 у відповідності до вимог ст.ст.43, 63 Закону № 2262-ХІІ та ст.9 Закону № 2011-ХІІ.

Ухвалою від 02.04.2024 р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справі, надано відповідачу п`ятнадцятиденний строк для подання до суду відзиву на позовну заяву.

18.04.2024 р. від відповідача-1 надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого відповідач просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Вказує на те, що згідно Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 р. № 45, Пенсійний фонд України після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій та отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики повідомляє про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку. Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки осіб, які отримують пенсію за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії. На підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 та 3 та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України. Довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено Порядком. З урахуванням зазначеного МВС та ліквідаційними комісіями ГУМВС (УМВС) в областях та місті Києві на підставі списків осіб, які отримували пенсію відповідно до Закону № 2262, станом на 01.03.2018 р., отриманих від Головних управлянь Пенсійного фонду по областям та місту Києву, були підготовлені та надіслані до територіальних органів Пенсійного фонду України довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій. На дату проведення перерахунку пенсій з 01.03.2018 р., позивач отримував пенсію згідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", тому відсутній у списках осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, отриманих у 2018 році від територіального органу Пенсійного фонду України, на позивача Ліквідаційною комісією довідка за прирівняною посадою не складалась, до ГУ ПФУ в Одеській області не направлялась. Рішення Окружного адміністративного суду м.Києва від 12.12.2018 р. у справі № 286/3858/18 (набрало законної сили 05.03.2019 р.) та від 14.05.2019 р. у справі № 826/12704/18 (набрало законної сили 19.11.2019 р.) не містять зобов`язань щодо видачі нових довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, а також не змінюють діючий алгоритм їх видачі, урядом не прийнято жодної іншої постанови, яка б визначала умови, порядок та розміри перерахунку пенсій, тому довідки про розмір грошового забезпечення виготовляються сектором ДУ "ТМО МВС України в Одеській області" відповідно до Закону України "Про звернення громадян" та подаються до ГУ ПФУ в Одеській області по заяві пенсіонера про виготовлення та надання довідки до ГУ ПФУ в Одеській області на підставі списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, отриманих у 2018 році Ліквідаційною комісією від ГУ ПФУ в Одеській області, у яких позивач відсутній. Позивач до 01.12.2022 р. отримував пенсію за іншим законом, і тільки з 01.12.2022 р., згідно протоколу за пенсійною справою 1503028974 від 01.12.2022 р., позивачу поновлено пенсію за вислугу років згідно Закону № 2262. Тобто, на момент виникнення права на видачу оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 р. відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" позивач отримував пенсію відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", а отже у позивача відсутнє право на отримання оновленої довідки станом на 05.03.2019 р.

Ухвалою від 21.05.2024 р. відмовлено в задоволенні клопотання ДУ "ТМО МВС України по Одеській області" про заміну відповідача, залучено до участі у справі в якості другого відповідача - Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (далі - відповідач-2).

06.06.2024 р. від відповідача-2 надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого просить відмовити в задоволенні позову. Вказує на те, що підставою для звернення позивача до суду з цим позовом слугувала відмова ДУ "ТМО МВС України по Одеській області" у видачі довідок про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 р. Функції з видачі довідок про розмір грошового забезпечення колишнім особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, військовослужбовцям Національної гвардії України, внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України, членам їх сімей передані регіональним сервісним центрам ГСЦ МВС лише з 01 травня 2024 року. До РСЦ ГСЦ МВС з питань, порушених у позовній заяві, позивач не звертався, будь-яких відмов щодо підготовки та надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області довідок про розміри грошового забезпечення позивач не отримував, а тому між РСЦ ГСЦ МВС та позивачем не існує будь-яких правових відносин, тобто РСЦ ГСЦ МВС не є особою яка не визнає, порушує або оспорює право позивача у даній справі. З огляду на викладене, РСЦ ГСЦ МВС помилково визначено відповідачем у даній справі, а тому РСЦ ГСЦ МВС є неналежним відповідачем. Також зазначає, що позивач не має право на перерахунок пенсії, оскільки з 14.06.2017 р. по 03.11.2022 р. отримував пенсію за іншим законом, і тільки з 01.12.2022 р. позивачу поновлено пенсію за вислугу років згідно Закону № 2262.

Дослідивши в порядку письмового провадження наявні у справі докази, суд встановив такі обставини.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 з 26.09.2000 р. було призначено пенсію за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 р. № 2262-XII (далі - Закон № 2262-ХІІ).

У період з 14.06.2017 р. по 30.11.2022 р. позивач отримував пенсію згідно Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", а отже пенсію за Законом № 2262-ХІІ не отримував.

Відповідно до протоколу за пенсійною справою 1503028974 (МВС) від 01.12.2022 р., ОСОБА_1 за його заявою від 03.11.2022 року поновлено виплату пенсії за Законом № 2262-ХІІ з 01.12.2022 року.

16.01.2024 року позивач звернувся до начальника Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Одеській області" із заявою щодо складання та надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області нової довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 року.

Листом від 01.02.2024 року № 33/36-А-53 Державна установа "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Одеській області" повідомила, що на дату проведення перерахунку пенсії з 01.01.2016 р. позивач отримував пенсію згідно Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", а тому у відповідності до вимог Порядку № 45 та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 року № 393 на позивача Ліквідаційною комісією довідка не складалася та до ГУ ПФУ в Одеській області не направлялася, а тому і підстави для складання оновленої довідки відсутні.

Вважаючи такі дії відповідача-1 протиправними, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, є, зокрема Закон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 р. № 2262-ХІІ (далі - Закон № 2262).

Статтею 9 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" від 20.12.1991 р. № 2011-XII (далі - Закон № 2011) визначено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

До складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення (ч.2 ст.9 Закону № 2011).

Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця. Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону (ч.3 ст.9 Закону № 2011).

Статтею 43 Закону № 2262 передбачено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Питання перерахунку раніше призначених пенсій регламентовано ст.63 Закону № 2262, згідно із якою перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Отже, Кабінету Міністрів України надано право на встановлення умов та порядку перерахунку пенсій, а також розміри складових грошового забезпечення для такого перерахунку.

Із набранням чинності постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (далі Постанова № 704) було змінено (підвищено) грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб.

Для реалізації норми статті 63 Закону 21 лютого 2018 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» (далі Постанова № 103), яка визначала порядок, умови та розміри проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону.

Зокрема, пунктами 1 та 2 Постанови № 103 було визначено, що пенсії, призначені згідно із Законом до 01 березня 2018 року (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), перераховувалися з 01 січня 2018 року з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 01 березня 2018 року відповідно до Постанови № 704.

Отже, на підставі Постанови № 103 виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених до 01.03.2018 року згідно з Законом № 2262-ХІІ, з 01.01.2018 року.

Кабінет Міністрів України постановою "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 р. № 393" від 13.02.2008 р. № 45 затвердив Порядок № 45.

Пунктом 1 Порядку № 45 визначено, що пенсії, призначені відповідно до Закону № 2262, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Абзацом 1 пункту 5 Порядку № 45 в редакції Постанови № 103 передбачено, що під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.

При цьому у додатку 2 до Порядку № 45 міститься форма довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, яку постановою № 103 було викладено в новій редакції, в якій відсутні такі складові грошового забезпечення, як щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення).

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 р., залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019 р., в адміністративній справі № 826/3858/18, визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови № 103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку № 45.

Таким чином, зміни, внесені Постановою № 103, зокрема, до додатку 2 до Порядку № 45, в якому визначено форму довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, були визнані судом протиправними та нечинними, відтак з 05.03.2019 р. - дня набрання законної сили рішенням у справі № 826/3858/18 діє редакція додатку 2 до Порядку № 45, яка діяла до зазначених змін.

Таким чином, з 05.03.2019 р. - з дня набрання чинності судовим рішенням у справі № 826/3858/18, виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом № 2262, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення.

Пунктом 3 Порядку № 45 передбачено, що на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені зі служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Довідки видаються на осіб, які звільнені із служби, зокрема, в апараті МВС, органах та підрозділах МВС, в закладах, на підприємствах та в установах, що належать до сфери управління МВС (крім органів, підрозділів, закладів та установ, передбачених абзацами четвертим, п`ятим і сьомим цього пункту) МВС.

Відповідно до наказу МВС України "Про організаційно-штатні зміни у МВС при територіальних медичних об`єднаннях МВС України по областях, місту Києву" від 25.09.2018 р. № 787 розпочали свою роботу сектори із соціально-гуманітарних питань, до функцій яких входять, зокрема, надання до уповноваженого структурного підрозділу МВС матеріалів щодо призначення (перерахунку) пенсій пенсіонерам ОВС, особам, які мають право отримувати пенсію по втраті годувальника, документів, які є підставою для отримання пільг, посвідчень, оформлення довідок про грошове забезпечення тощо.

Згідно з пунктами 1 та 2 розділу І Інструкції про організацію роботи з оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та з інших соціальних питань, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 17.09.2018 р. № 760, ця інструкція визначає процедуру організації в Міністерстві внутрішніх справ України, центральних органах виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України (Національна поліція України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, Адміністрація Державної прикордонної служби України (далі - ЦОВВ)), та Національній гвардії України роботи, зокрема, з оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій особам, які мають право на пенсійне забезпечення згідно із Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Наказом МВС України від 16.04.2021 р. № 291 внесено зміни до пункту 1 наказу МВС України від 25.02.2019 р. № 129, згідно яких територіальні медичні об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по областях, місту Києві визначені уповноваженими установами за видачу довідок про розмір грошового забезпечення з покладанням таких функцій на відповідні сектори (відділ) із соціально-гуманітарних питань цих державних установ.

З аналізу даних правових норм слідує, що підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, про що державні органи, визначені Порядком № 45, повідомляють орган Пенсійного фонду України, так і відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи.

Довідки про розмір грошового забезпечення, що враховуються для перерахунку пенсій, готуються уповноваженими органами силових структур після надходження від ПФУ інформації про прийняте Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсії на підставі списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, отриманих від Головних управлінь Пенсійного фонду України за місцем перебування на пенсійному обліку.

В той же час перерахунку зазначеному підлягають пенсії тим особам, які отримують пенсію за Законом № 2262-ХІІ.

Як встановлено судом, ОСОБА_1 з 26.09.2000 р. було призначено пенсію за вислугу років за Законом № 2262-ХІІ", але в період з 14.06.2017 р. по 30.11.2022 р. позивач отримував пенсію за віком за іншим законом - за Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", і лише з 01.12.2022 р. позивачу за його заявою від 03.11.2022 року поновлено пенсію за вислугу років згідно Закону № 2262-ХІІ.

Тобто, у період з 14.06.2017 р. по 30.11.2022 р. позивач не отримував пенсію за вислугу років за Законом № 2262-ХІІ, перерахунок пенсії з урахуванням положень Постанови № 103 з 01.01.2018 року позивачу не проводився та не міг проводитися, позивач не був включений до списку осіб, пенсії яких підлягають перерахунку у зв`язку з прийняттям Постанови № 103.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що на момент виникнення права на видачу оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 року відповідно до Закону № 2262-ХІІ ОСОБА_1 отримував пенсію за іншим законом, а отже у позивача відсутнє право на отримання оновленої довідки станом на 05.03.2019 року, складеної відповідно до ст.ст.43, 63 Закону № 2262-ХІІ, постанови Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" від 30.08.2017 р. № 704 із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення з 03.11.2022 р. перерахунку його пенсії.

На думку суду, довідка про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії за Законом № 2262-ХІІ може бути видана лише на ту дату, на яку пенсіонер отримує пенсію за вказаним Законом.

Приписами ч.1 ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).

Згідно ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 є безпідставними та не підлягають задоволенню.

Оскільки позивачу відмовлено у задоволенні позову, тому підстави для стягнення на його користь судових витрат у вигляді сплаченого судового збору відсутні.

Керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 139, 241-246, 262, 293 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області» (адреса: пров. Каркашадзе, буд. 3, м. Одеса, Одеська обл., 65044, код ЄДРПОУ 08734546), Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (адреса: вул. Академіка Корольова, буд. 5, м. Одеса, Одеська обл., 65114, код ЄДРПОУ 45239068), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області (адреса: вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65107, код ЄДРПОУ 20987385) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В. Андрухів

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2024
Оприлюднено25.10.2024
Номер документу122515733
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —420/9695/24

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 23.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні