ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/4804/22 Суддя (судді) першої інстанції: Терлецька О.О.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 жовтня 2024 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Єгорової Н.М.,
суддів - Сорочка Є.О., Чаку Є.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 01 лютого 2024 року у справі за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Натурпродукт-Вега" про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИЛА:
У травні 2022 року позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій Київській області звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до ТОВ "Натурпродукт-Вега", яким просив застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) адміністративно-складських будівель відповідача за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Софіївська Борщагівка, вул. Софіївська, 1, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень зазначених в акті позапланової перевірки від 15 вересня 2021 року №1016.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 01 лютого 2024 року відмовлено в задоволені позову.
Не погодившись з таким рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати його та прийняти нове, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права, неповно становлено обставини у справі.
Апелянт зверну увагу суду на те, що за результатами позапланової перевірки ТОВ "Натурпродукт-Вега" складено акт від 29 липня 2022 року №80, яким виявлено порушення, а саме "під час експлуатації об`єкту зменшено мінімальні протипожежні відстані будівель на сусідній земельній ділянці" чим порушено п. 22 розділу ІІ, абз. 1 п. 1.1 глави 1 розділу ІІІ ППБУ.
Також зазначив про те, що наданий ТОВ "Натурпродукт-Вега" розрахунок на вогнестійкість протипожежної стіни здійснено лише щодо будівлі підприємства, водночас для встановлення протипожежних відстаней між вказаними будинками та спорудами потрібно враховувати ступінь вогнестійкості кожної з будівель.
Відповідач подав до суду відзив, відповідно до якого просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги, оскільки, вищезазначена будівля придбана у власність ТОВ "Натурпродукт-Вега" як закінчений об`єкт будівництва, що був прийнятий Державною комісією в експлуатацію згідно акту від 19 грудня 2005 року, що містить підписи всіх відповідних служб, у тому числі і пожежної.
Додатково зазначив про те, що відповідачем виправлено всі порушення встановлені в акті від 15 вересня 2021 року №1016 окрім зазначено, водночас вказане порушення не можу бути усунуто з об`єктивних причин та є формальним.
Також зверну увагу суду на ту обставину, що будівля товариства прийнята в експлуатацію ще в 2005 році, водночас об`єкт на сусідній (суміжній) земельній ділянці не прийнятий, що підтверджується даними інвентаризаційної справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи на підставі наказу ГУ ДСНС України у Київській області від 11 серпня 2021 року № 981 "Про проведення планових перевірок" повідомлення від 10 серпня 2021 року №5603-8699/1 та посвідчення від 11 серпня 2021 року №6279 у період з 09 та 15 вересня 2021 року проведено планову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки за адресою: Київська область, с. Софіївська Борщагівка, вул. Софіївська 1.
За результатами планової перевірки складений акт від 15 вересня 2021 року №1016 щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, яким встановлено порушення, а саме:
1) під час експлуатації об`єкту рівень пожежної безпеки, установлений законодавством, яке було чинним на момент початку використання об`єкта знижений (ведений в експлуатацію, відповідно до акту прийняття в експлуатацію від 19 грудня 2005 року, як магазин будівельних матеріалів, а експлуатується як адміністратвино складський комплекс) (порушення вимог п. 2 розділу IІ ППБУ);
2) під час експлуатації об`єкту зменшено мінімальні протипожежні відстані до будівель на сусідній земельній ділянці (порушення вимог п. 22 розділу IІ ППБУ, абз. 1 п. 1.1 глави 1 розділу ІІІ ППБУ);
3) допускається улаштовувати в підвальному поверсі склади горючих матеріалів з виходом не ізольованим від загальних евакуаційних сходових кліток (порушення вимог п. 2.11 глави 2 розділу III ППБУ);
4) другий евакуаційний вихід з четвертого та п`ятого поверху адміністратвиної частини будівлі влаштовано трансзитом через приміщення офісу (порушення вимог п. 2.23 глави 2 розділу ІІІ ППБУ);
5) у складських будинках (приміщеннях) усі операції, пов`язані з розкриттям тари, розфасуванням продукції, перевіркою справності та дрібним ремонтом, приготуванням робочих сумішей вогненебезпечних рідин та іншими подібними до цих роботами здійснюються не у відокремлений примішенням (порушення вимог пп. 6 п. 9.1 глави 9 розділу VІ ППБУ);
6) в складських приміщеннях розташованих в підвальному поверсі відсутня система димовидалення (порушення вимог пп. 9 п. 9.1 глави 9 розділу VІ ППБУ).
Примірник акту перевірки отримано представником відповідача, що підтверджується підписом в акті.
У період з 15 по 16 грудня 2021 року ГУ ДСНС України у Київській області проведено позапланову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки за адресою: Київська область, с. Софіївська Борщагівка, вул. Софіївська 1, що усунення порушень, які виявлені в акті перевірки від 15 вересня 2021 року № 1016.
За результатами позапланової перевірки складено акт від 16 грудня 2021 року № 1329 (далі - акт перевірки № 1329), яким встановлено одне порушення, а саме під час експлуатації об`єкту зменшено мінімальні протипожежні відстані до будівель на сусідній земельній ділянці (порушення вимог п. 22 розділу IІ ППБУ, абз. 1 п. 1.1 глави 1 розділу ІІІ ППБУ).
Примірник акту перевірки отримано представником відповідача, що підтверджується підписом в акті.
Через існування небезпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся до суду з позовом про застосування до відповідача заходів реагування.
Приймаючи рішення про відмову в задоволенні позовних вимог суд першої інстанції дійшов до висновку, що позивачем не доведено належними і достатніми доказами, що те одне порушення, яке залишилося не усунутим відповідачем, створює реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Надаючи правову оцінку обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до ст. 3 Конституції України, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року №877-V (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до абз. 2 ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 4 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності встановлюється виключно законами.
Згідно з ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відновлення надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Частиною 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Відповідно до ст. 64 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Відповідно до ст. 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
За змістом п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Згідно з п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052 (Положення № 1052), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (далі по тексту - ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Згідно з п. 3 Положення № 1052 основними завданнями ДСНС України є, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Частиною 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (ч. 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України).
Отже можливість та необхідність звернення ГУ ДСНС у Київській області до адміністративного суду з позовом про застосування відповідних заходів реагування шляхом зупинення, зокрема, експлуатації будівлі, виникає за умови, коли виявлені за результатами перевірки суб`єкта господарювання порушення вимог законодавства в сфері техногенної та пожежної безпеки які створюють або можуть створити загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Як зазначено вище, актом від 15 вересня 2021 року №1016 виявлено 6 порушень ТОВ "Натурпродукт-Вега" вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
За результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, складено акт від 16 грудня 2021 року № 1329, яким встановлено 1 порушення ТОВ "Натурпродукт-Вега", а саме під час експлуатації об`єкту зменшено мінімальні протипожежні відстані до будівель на сусідній земельній ділянці (порушення вимог п. 22 розділу IІ ППБУ, абз. 1 п. 1.1 глави 1 розділу ІІІ ППБУ).
В обґрунтування апеляційної скарги контролюючий орган зазначив про те, що у наданому ТОВ "Натурпродукт-Вега" розрахунку на вогнестійкість протипожежної стіни здійснено розрахунок лише щодо однієї будівлі підприємства за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Софіївська Борщагівка, вул. Софіївська, 1, водночас для встановлення протипожежних відстаней між будинками та спорудами потрібно враховувати ступінь вогнестійкості кожної з будівель.
Відповідно до розрахунку на вогнестійкість протипожежної стіни будівлі ТОВ "Натурпродукт-Вега", що розташована за адресою: 08131, Київська обл. Києво-Святошинський район, с. Софіївська Борщагівка, вул. Софіївська, 1 (а.с. 105-128) зовнішня протипожежна стіна будівлі, яка є суміжною з стіною сусіднього об`єкту відповідає встановленим вимогам щодо їх класу вогнестійкості REI 150 згідно з ДБН В.1.1-7:2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги".
Як вбачається з матеріалів справи ТОВ "Натурпродукт-Вега" набуло право власності на нежиле приміщення: магазин будівельних матеріалів літ. А, що знаходиться в с. Софіївська Борщагівка, Києво-Святошинського району, Київської області по вул. Софіївська, буд. №1 на підставі договору купівлі-продажу нежитлового приміщення від 08 серпня 2007 року (а.с. 133-134).
Згідно з актом державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта від 19 грудня 2005 року магазин будівельних матеріалів розташований за адресою с. Софіївська Борщагівка, вул. Софіївська, буд. №1 прийняти в експлуатацію, що пітверджується підписами усіх відповідних служб, зокрема пожежної (а.с. 137-143).
Також колегія суддів звертає увагу на те, що відповідно до листа КП "Бюро технічної інвентаризації Києво-Святошинської районної ради Київської області" від 01 травня 2004 року №215 об`єкт нерухомості за адресою Київська обл., с. Софіївська Борщагівка, буд. 3 за результатами технічної інвентаризації від 21 грудня 2002 року незакінчений будівництвом, побудований на 69% житловий будинок, відомості щодо введення житлового будинку в експлуатацію в матеріалах справи відсутні (а.с. 230).
Отже висновки контролюючого органу про те, що відповідачем під час експлуатації об`єкту зменшено мінімальні протипожежні відстані до будівель на сусідній земельній ділянці, чим порушення вимог п. 22 розділу IІ ППБУ, абз. 1 п. 1.1 глави 1 розділу ІІІ ППБУ є помилковими та спростовуються матеріалами справи, що свідчить про відсутність підстав для застосування заходів реагування.
Крім іншого, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Приписи ст. 316 КАС України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.
Керуючись ст. ст. 242-244, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 01 лютого 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів, з урахуванням положень ст. 329 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя Н.М. Єгорова
Судді Є.О. Сорочко
Є.В. Чаку
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2024 |
Оприлюднено | 25.10.2024 |
Номер документу | 122519844 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні