1/417-АП-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м. Херсон, вул. Горького, 18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"20" грудня 2007 р. Справа № 1/417-АП-07
Господарський суд Херсонської області у складі судді Губіної І.В. при секретарі О.С.Бєловій, розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВК Херсон"
про стягнення боргу в сумі 31098грн.14коп.
за участю представників сторін:
від позивача: Саплєва О.В. - гол. спец. дор. № 01-12/5 від 10.01.07р.
від відповідача Чехонадський А.О. - представник, дор. від 01.11.07р., Бабуріна Т.В. - представник, дор. від 12 липня 2007р.
Херсонське обласне відділення Фонду України соціального захисту інвалідів м. Херсона (далі відділення ФСЗІ) звернулось до суду з позовом про стягнення з ТОВ "ВК Херсон" штрафу в сумі 29346,94грн. за неприйняття заходів щодо забезпечення працевлаштування інвалідів в 2006 році по нормативах, встановлених чинним законодавством. Також заявлена вимога про стягнення пені за несвоєчасне перерахування штрафу в сумі 1751,20грн.
Позивач обґрунтовує свої вимоги тими обставинами, що відповідно до ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” із змінами, встановленими Законом України від 05.07.2001 року, підприємство в 2006 році зобов'язано було забезпечити працевлаштування 4 інвалідів, а фактично в товаристві працювало 2 інваліда.
Тому у відповідності зі ст.20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі Закон №875-XII від 21.03.1991р. із змінами і доповненнями станом на 15.06.2004р.) з урахуванням внесених до неї доповнень відповідач зобов'язаний відрахувати до відділення Фонду за невиконання ст.19 цього Закону штрафну санкцію в розмірі половини середньорічної заробітної плати на одного працюючого за кожне не створене робоче місце, так як на його підприємстві кількість працюючих складає 17 чоловік. Відповідно до п.3, 4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами, організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соц. захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів штраф відповідач зобов'язаний був перерахувати до відділення Фонду не пізніше 15 квітня 2007р. Частиною 2 ст. 20 зазначеного вище Закону за порушення терміну сплати штрафної санкції нараховується пеня в розмірі 120 відсотків річної облікової ставки НБУ.
Відповідач проти позову заперечує.
Він вважає, що в нього фактично працювало три інваліда, з них: Солило О.І. весь рік, Холодар О.В. –чотири місяця, а Герасків В.О. –п'ять місяців. Законодавством не встановлено строк працевлаштування інваліда на підприємстві протягом року.
Крім того, на думку відповідача, ФЗІ порушено порядок проведення перевірки.
ФЗІ зобов'язано було попередити товариство про перевірку за 10 календарних днів, а він попередив тільки за сім днів.
Зазначив, що товариство подавало до центру зайнятості звітність, в якій зазначено необхідність в інвалідах станом на 11.08.06р. і на 28.11.06р. Також відповідач вважає, що Законом не передбачений обов'язок підприємства безпосередньо шукати та працевлаштовувати інвалідів. Працевлаштування інвалідів покладено на органи, які визначені в ст. 18 Закону № 875-ХП від 21.03.1991 року із відповідними змінами.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд
в с т а н о в и в:
Відповідно до ст.ст. 19 та 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” із змінами, внесеними Законом України від 05.07.2001 року, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від загальної чисельності працюючих, а у разі, коли кількість працюючих інвалідів менша ніж встановлено цим нормативом, підприємства зобов'язані сплатити відділенням ФСЗІ штрафні санкції в сумі, яка визначається у розмірі середньої річної зарплати на відповідному суб'єкті господарювання за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, а при умовах чисельності працюючих на підприємстві від 8 до 25 чоловік, цей штраф визначається в розмірі половини середньої річної зарплати.
З матеріалі справи випливає, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу, осіб - 98 чоловік, середньорічна зарплата штатного працівника складає 14673,47грн.
На підставі цього позивачем визначена сама штрафних санкцій в розмірі 29346,94грн.
Суд вважає, що позов є обґрунтованим та підлягаючим задоволенню у повному обсязі за таких обставин.
Стаття 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” із змінами, внесеними Законом України від 05.07.2001 року встановлює, що підприємства, установи, організації, незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньорічної заробітної плати за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Статтею 19 цього Закону встановлено (в редакції від 05.07.2001 року), що норматив робочих місць для інвалідів централізовано не доводиться, а визначається суб'єктом господарювання самостійно.
У випадку невиконання встановленого вказаного вище нормативу підприємство сплачує штрафні санкції.
Згідно з частиною 2 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” та п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю відповідач зобов'язаний був самостійно, в строк до 15 квітня 2007 року сплатити в доход держбюджету визначену вище суму штрафних санкцій.
Частиною 2 ст. 20 зазначеного вище Закону, вищевказаним Порядком та Порядком нарахування пені та її сплати затверджених Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 15.05.07р. за № 223 порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені в розмірі 120% річної облікової ставки НБУ за кожен календарних день прострочення штрафу.
З огляду на викладене суд задовольняє позовні вимоги Херсонського обласного відділення Фонду України соціального захисту інвалідів щодо стягнення з ТОВ "ВК Херсон" штрафу в сумі 29346,94грн. за не створення в 2006р. двох робочих місць для працевлаштування інвалідів, а також 1751,20грн. пені за несвоєчасне перерахування зазначеної вище суми штрафу.
Доводи відповідача суд до уваги не приймає. Немає суттєвого значення факт попередження товариства про проведення перевірки не за 10, а за 7 календарних днів.
З матеріалів справи випливає, що ТОВ "ВК Херсон" не надавало Херсонському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів заперечення по фактам, викладеним в акті перевірки, а надало лише пояснення. Не надання відповіді на це пояснення також не є суттєвим порушенням з боку позивача.
В даному випадку є важливим факт наявності порушення ч. 2 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, тобто неперерахування самостійно в строк до 15.04.07р. штрафу за не створення 2 робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Посилання відповідача на те, що він своєчасно повідомив центр зайнятості про наявність місць на товаристві для працевлаштування інвалідів, не відповідає дійсності, оскільки ці повідомлення зазначені в звітності, яка подавалась станом на 11.08.06р. та на 28.11.06р. Тобто при кінці 2006 року.
Визначені в статті 18 зазначеного вище Закону органи можуть займатись працевлаштуванням інвалідів тільки при наявності інформації суб'єктів господарювання про необхідність потрібних робочих місяць для працевлаштування інвалідів. Відповідач таку інформацію цим органам, у тому числі центру зайнятості, не надавав.
Позивачем правильно проведений розрахунок кількості інвалідів, які працювали в товаристві протягом 2006 року.
Відповідно до п. 3.2.5 Інструкції за статистики кількості працівників середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (в тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців в цьому періоді, тобто відповідно на 2, 3, 4… 12.
Кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає добове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число п'ять і більше, то воно округлюються в бік збільшення).
У відповідача працювало не повний рік два інваліда, один чотири місяця, другий п'ять місяців. Таким чином середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність розраховується таким чином: 4+5+12= 21: 12= 1,75.
Таким чином, згідно визначеного вище розрахунку, слід вважати, що на підприємстві працювало 2 інваліда.
На підставі викладеного, керуючись ст. 160-163, 167 КАС України, суд
постановив:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "ВК Херсон", м. Херсон, вул. Дорофеєва, 30, код ЄДРПОУ 33511599, р.рахунок 26003301000531 ХФ АКБ "Форум" МФО 342252 штрафну санкцію в сумі 31098(тридцять одна тисяча дев'яносто вісім)грн. 14 коп. за невиконання норм працевлаштування інвалідів в 2006 році на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Херсон одержувач: УДК по м. Херсону, код 24104230, банк ГУДКУ Херсонської області, МФО 852010, р/рахунок 31219230700002, *; код ЗКПО 50070000; 01; - платежі до Фонду соціального захисту інвалідів, м. Херсон, вул.40 років Жовтня, 5-а.
3.Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили, за заявою позивача.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя І.В. Губіна
Повний текст постанови
підписаний 24.12.07р.
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2007 |
Оприлюднено | 25.12.2007 |
Номер документу | 1225359 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Губіна І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні