Рішення
від 24.10.2024 по справі 340/2595/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 жовтня 2024 року справа № 340/2595/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брегея Р.І., розглянувши в м.Кропивницький в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у порядку письмового провадження) адміністративний позов Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі Фонд) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропромислова компанія ім. О.В. Гіталова» (далі Товариство) про стягнення адміністративно-господарської санкції і пені,

В С Т А Н О В И В :

Фонд звернувся до суду з позовом до відповідача про стягнення адміністративно-господарської санкції і пені у загальній сумі 162776,89 грн.

У позовній заяві зазначає, що Товариство не виконало норматив з працевлаштування осіб, котрі набули інвалідність.

Відповідач заперечив щодо задоволення позову, надіславши відзив на нього (а.с.29-30).

Пояснив, що виконав норматив, оскільки упродовж 2023 року працювало 3 особи, які набули інвалідність.

02 травня 2024 року суд відкрив спрощене позовне провадження без виклику сторін (а.с.22-23).

Суд, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про відмову у задоволені позову з таких підстав.

Встановленні обставини, що стали підставами звернення до суду.

Так, за даними Фонду кількість робочих місць у відповідача для забезпечення працевлаштування осіб, котрі набули інвалідність, відповідно 4% нормативу, який визначений приписами статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі Закон), упродовж 2023 року становила 3 одиниці (а.с.7).

Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу з 01 січня по 31 грудня 2023 року склала 65 осіб (а.с.7).

Середньорічна заробітна плата штатного працівника в 2023 році становить 162209,19 грн (а.с.7).

Фонд встановив, що середньооблікова чисельність штатних працівників, відносно яких встановлено інвалідність, складає 2 одиниці (а.с.7).

Сума адміністративно-господарської санкції, яка визначена приписами статті 20 Закону, за невиконання нормативу із забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю складає 162209,19 грн (а.с.7).

Станом на день звернення до суду відповідач не сплатив адміністративно-господарські санкції.

Фонд нарахував пеню за несвоєчасну сплату санкції у сумі 567,70 грн станом на 22 квітня 2024 року (за період з 16 по 22 квітня 2024 року) (а.с.6).

За інформацією центру зайнятості упродовж 2023 року відповідач не подав звітність про наявну вакансію для працевлаштування осіб з інвалідністю (а.с.73).

Відповідач сповістив суд, що упродовж 2023 року працевлаштував 3 осіб, котрі набули інвалідність (а.с.29-30).

Серед них: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .

Факт працевлаштування доводиться наказами про прийняття на роботу і відомостями про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам (а.с.39, 45-49, 55-60, 62-64, 66-68, 70-72).

Відносно згаданих осіб стан інвалідності встановлено безстроково (а.с.40-42).

Упродовж 2023 року ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 відпрацювали 12 місяців кожен (а.с.39).

Товариство подало податковому органу звітність про нарахування упродовж 2023 року заробітної плати вказаним особам (а.с.45-48, 55-60, 62-64, 66-68, 70-72).

Юридична оцінка, встановлених судом, обставин і фактів справи.

Перш за все, приписами частини 3 статті 18 Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для таких осіб умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Приписами частини 1 статті 19 Закону визначено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця.

Згідно приписів частин 1-2, 4 статті 20 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Аналізуючи обставини справи, суд зробив висновок, що відповідач, маючи обов`язок створення 3 робочих місця для осіб з інвалідністю, упродовж 2023 року не допустив порушення приписів статті 18 Закону, оскільки виконав норматив.

Підсумовуючи, суд зробив висновок про відмову у задоволені позову.

Судові витрати складаються зі сплати судового збору в сумі 3028 грн (а.с.20).

Суд розподіляє їх відповідно до приписів статті 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволені позову.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня його складення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Р.І. БРЕГЕЙ

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2024
Оприлюднено28.10.2024
Номер документу122550352
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —340/2595/24

Рішення від 24.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

Ухвала від 24.04.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні