Рішення
від 23.10.2024 по справі 460/9575/24
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

23 жовтня 2024 року м. Рівне№460/9575/24

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Зозулі Д.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Рекорд" доГоловного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма «Рекорд» (далі - позивач) звернулось до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 22.07.2024 №10737/17000406 та №10738/17000406.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що оспорювані податкові повідомлення-рішення є протиправними з огляду на те, що відповідачем було протиправно проведено камеральні перевірки позивача. Вказує, що інші обставини, які впливають на своєчасність, достовірність, повноту нарахування і сплати податків, є предметом перевірки контролюючим органом під час здійснення документальних перевірок в порядку, передбаченому статтями 77, 78 ПК України. Перевірка достовірності та повноти нарахування і сплати податків є предметом документальної перевірки відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1. статті 75 ПК України. З цих підстав, позивач вважає оскаржувані податкові повідомлення-рішення протиправними. У зв`язку з наведеним просить адміністративний позов задовольнити повністю.

Ухвалою суду від 23.08.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Встановлено відповідачу строк для подання до суду відзиву на позовну заяву.

У встановлений судом строк відповідач ГУ ДПС у Рівненській області подало відзив на позовну заяву. Заперечуючи проти задоволення позовних вимог відповідач вказує на те, що камеральними перевірками своєчасності сплати податку на прибуток за 2023 рік та податку на додану вартість за липень-грудень 2023, січень-лютий 2024, квітень 2024 встановлено несвоєчасність сплати (перерахування) до бюджету самостійно задекларованих податкових зобов`язань з податку на прибуток та податку на додану вартість, що і стало підставою для висновків про порушення позивачем п. 57.1 ст. 57, ст. 137, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. На підставі наведеного, відповідач вважає, що оспорювані податкові повідомлення-рішення є правомірними, а доводи позовної заяви не спростовують встановлених в ході перевірки порушень.

Оскільки розгляд справи здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, то відповідно до ч.4 ст.229 КАС України (далі - КАС України) фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши заяви по суті та матеріали справи, оцінивши належність, допустимість та достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив наступне.

На підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 розд. І, п. 75.1 ст. 75 розд. ІІ Податкового кодексу України, у порядку визначеному п. 76.2 ст. 76 розд. ІІ Податкового кодексу України (далі ПКУ), Головне управління ДПС у Рівненській області проведено камеральну перевірку ТОВ фірма «Рекорд» (код ЄДРПОУ 22570365), з питань своєчасності сплати узгоджених сум податкових зобов`язань з податку на прибуток, за результатами якої складено акт від 27.06.2024 № 9856/Ж5/17-00-04-06/22570365 (далі Акт перевірки).

Вказаним актом перевірки встановлено, що порушення ТОВ Фірма «Рекорд» термінів сплати (перерахування) до бюджету грошового зобов`язання з податку на прибуток в розмірі 861642,84грн., а саме на 8,17,22,31,36 календарних днів, визначеного податковими деклараціями з податку на прибуток за 2023 рік.

На підставі висновків Акту перевірки, 22.07.2024 року ГУ ДПС у Рівненській області прийнято податкове повідомлення-рішення №10738/17000406 яким зобов`язано сплатити штраф в розмірі 73064,28 грн. за порушення правил сплати (перерахування) до бюджету грошового зобов`язання з податку на прибуток.

Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 розд. І, п. 75.1 ст. 75 розд. ІІ Податкового кодексу України, у порядку визначеному п. 76.2 ст. 76 розд. ІІ Податкового кодексу України, Головним управлінням ДПС у Рівненській області проведено камеральну перевірку ТОВ фірма «Рекорд» (код ЄДРПОУ 22570365) з питань своєчасності сплати узгоджених сум податкових зобов`язань з податку на додану вартість, за результатами якої складено акт від 26.06.2024 № 9703/Ж5/17-00-04-06/22570365.

Вказаним актом перевірки встановлено порушення ТОВ Фірма «Рекорд» термінів сплати (перерахування) до бюджету грошового зобов`язання з податку на додану вартість в розмірі 1329020,04 грн., а саме на 1,10,13,18,27,42,49,88,96,103,106,119,134,152 календарних днів, визначеного податковими деклараціями з ПДВ за липень 2023, серпень 2023, вересень 2023, жовтень 2023, листопад 2023, грудень 2023, січень 2024, лютий 2024 та квітень 2024.

На підставі висновків Акту перевірки, 22.07.2024 року ГУ ДПС у Рівненській області прийнято податкове повідомлення-рішення №10737/17000406 яким зобов`язано сплатити штраф в розмірі 98 154,82 грн. за порушення правил сплати (перерахування) до бюджету грошового зобов`язання з податку на додану вартість.

Не погоджуючись із вказаними податковими повідомленнями-рішення, ТОВ фірма «Рекорд» звернулась із відповідним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами суд керується наступним.

Підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент проведення перевірки) встановлено право контролюючих органів проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно із вимогами пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п.п. 75.1.1 п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.

Предметом камеральної перевірки також можуть бути:

1) своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків);

2) своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних;

3) своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах;

4) повнота нарахування та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у разі невідповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначеним пунктами 2, 3 частини першої та пунктом 10 частини другої статті 5 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні";

5) своєчасність подання заяви про взяття на облік фінансових агентів відповідно до вимог статті 39-3 цього Кодексу;

6) своєчасність подання фінансовими агентами звітів про підзвітні рахунки, виправлених звітів про підзвітні рахунки;

7) своєчасність надання фінансовими агентами відповіді на запити (повідомлення) контролюючого органу, що надсилаються у випадках, визначених статтею 39-3 цього Кодексу;

8) своєчасність подання повідомлення про структуру власності та кінцевих бенефіціарних власників відповідно до вимог пункту 44-1.2 статті 44-1 цього Кодексу;

9) своєчасність подання особою, яка здійснює управління або адміністрування трасту, повідомлення про укладення договору щодо управління або адміністрування трасту або про припинення такого договору, фінансової звітності, копій первинних документів та іншої інформації щодо трасту на запит контролюючого органу у випадках, передбачених статтею 44-2 цього Кодексу;

10) своєчасність надання інформації на запит контролюючого органу відповідно до пункту 44-1.3 статті 44-1, підпунктів 6-8 підпункту 73.3.1 пункту 73.3 статті 73 цього Кодексу;

11) своєчасність та повнота сплати узгодженої суми грошового зобов`язання у вигляді авансового внеску з податку на прибуток підприємств, визначеного відповідно до пункту 141.13 статті 141 цього Кодексу, на підставі даних Реєстру пунктів обміну іноземної валюти.

Згідно ст. 76 Податкового кодексу України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення перевірки не обов`язкова.

У позовній заяві позивач вказує на те, що перевірка достовірності та повноти нарахування і сплати податків є предметом виключно документальної перевірки відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1. статті 75 ПК України та посилається на правовий висновок Верховного суду, викладений в постанові від 03.10.2023 №160/8243/22.

Разом з тим, судом встановлено, що перевірка своєчасності сплати узгодженого податкового зобов`язання до бюджету з податку на прибуток та податку на додану вартість відносно позивача була проведена на підставі абзацу 2 п.п. 75.1.1 п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України. Перевірка проводилась у приміщенні контролюючого органу та при її проведенні використовувалась виключно інформація, зазначена у базах даних контролюючого органу.

Таким чином, суд дійшов до висновку, що камеральна перевірка відносно позивача була проведена з дотриманням вимог ст.ст. 75, 76 Податкового кодексу України, а тому доводи позивача щодо її протиправності не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи. Тому позовні вимоги в цій частині до задоволення не підлягають.

Щодо встановлених в ході проведення перевірки порушень, то судом встановлено та враховано наступне.

Камеральною перевіркою своєчасності сплати до бюджету податку на прибуток встановлено порушення встановлених Податковим кодексом України граничних термінів сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з податку на прибуток (КБК 11021000) згідно податкових декларацій з податку на прибуток підприємства за 2023 рік на загальну суму 861642,84 грн, чим порушено п. 57.1 ст. 57 розд.ІІ Податкового кодексу України, ст. 137 розд. III Податкового кодексу України.

За результатами перевірки ГУ ДПС у Рівненській області відповідно до п. 124.1 ст. 124 розд. ІІ Податкового кодексу України прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.07.2024 № 10738/17000406 (форми «Ш») та застосовано штрафну санкцію у розмірі 73 064,28 грн за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов`язань з податку на прибуток.

Судом встановлено, що відповідно до поданої податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2023р. (вх. №9384317097 від 26.02.2024) задекларовано до сплати податку (р. 19) в сумі 881753,00 грн. Граничний терміну сплати узгодженого грошового зобов`язання по податковій декларації з податку на прибуток за 2023 рік - 11.03.2024р., однак на дату граничного терміну сплати ТОВ фірма "Рекорд", код ЄДРПОУ 22570365 не сплачено до бюджету 861642,84 грн.

За даними інтегрованої картки платника на рахунок податку на прибуток перераховано кошти: - в сумі 50000,00 грн. (Сплата коштів у рахунок погашення податкового боргу / заборгованості з єдиного внеску Платіжне доручення № 10382 від 19.03.2024), тобто кількість днів затримки складає - 8 днів.

- в сумі 62000,00 грн. (Сплата коштів у рахунок погашення податкового боргу / заборгованості з єдиного внеску Платіжне доручення № 10426 від 28.03.2024), кількість днів затримки складає - 17 днів.

- в сумі 150000,00 грн. (Сплата коштів у рахунок погашення податкового боргу / заборгованості з єдиного внеску Платіжне доручення № 10449 від 02.04.2024), кількість днів затримки складає - 22 дні.

- в сумі 200000,00 грн. (Сплата коштів у рахунок погашення податкового боргу / заборгованості з єдиного внеску Платіжне доручення № 10485 від 11.04.2024), кількість днів затримки складає - 31 день.

- в сумі 399642,84 грн. (Сплата коштів у рахунок погашення податкового боргу / заборгованості з єдиного внеску Платіжне доручення № 10528 від 16.04.2024), кількість днів затримки складає -36 днів.

ТОВ фірма "Рекорд", код ЄДРПОУ 22570365 не забезпечено в достатній сумі наявність коштів на рахунку для погашення узгодженого грошового зобов`язання по податковій декларації за 2023 рік (вх. №9384317097 від 26.02.2024), що не дало змоги своєчасно та в повному обсязі сплатити самостійно задеклароване податкове зобов`язання.

Відповідно до п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені ПКУ, законами з питань митної справи (п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України).

Згідно з п. 31.1 ст. 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.

Відповідно до п. 38.1 ст. 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

З огляду на норми п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання здійснюється на підставі податкової декларації, розрахунку, звіту - документу, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня (п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).

Податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/ або Митним кодексом України (п.п. 14.1.156 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 137.4 ст. 137 Податкового кодексу України податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим пісумком. Податковий (звітний ) період починається з першого календарного дня податкового (звітного ) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного )періоду.

Згідно п.137.5 ст.137 Податкового кодексу України, річний податковий(звітний) період встановлюється для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід), за попередній річний звітний період, не перевищує 40 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи .

Відповідно до п.п. 49.18.3 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом 49.18.4 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Якщо граничний строк сплати податкового зобов`язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов`язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Згідно п. 87.9. ст. 87 Податкового кодексу України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зараховувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до ст.95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов`язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Пунктом 1 глави 1 розділу ІІ Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12 січня 2021 року № 5 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 15 березня 2021 року № 321/35943 (далі - Порядок № 5) визначено, що під час проведення облікової операції в інтегрованій картці платника (далі - ІКП) зазначається дата запису операції, зміст операції та/або документ, на підставі якого здійснюється запис. Облік платежів ведеться в ІКП окремими обліковими операціями в хронологічному порядку. При цьому кожна операція фіксується в окремому рядку із зазначенням виду операції та дати її проведення.

Згідно пункту 5 глави розділу ІІІ Порядку № 5 під час погашення суми податкового боргу (його частини) кошти, які сплачує такий платник, у першу чергу зараховуються у рахунок податкового зобов`язання. У разі повного погашення суми податкового боргу кошти, які сплачує такий платник, у наступну чергу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу - у рахунок пені згідно з черговістю їх виникнення. Якщо платник не виконує встановленої цим пунктом черговості платежів або не визначає її у платіжному документі (чи визначає з порушенням зазначеного порядку), територіальний орган ДПС самостійно здійснює розподіл такої суми у порядку, визначеному цим пунктом.

У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання протягом строків визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу передбаченого п. 124.1 ст. 124 Податкового кодексу України в таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Згідно з п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, платники податків звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.08.2022 за № 967/38303), який набрав чинності 06.09.2022 (далі - Наказ № 225).

Дія зазначеного Порядку поширюється на платників податків - фізичних осіб - резидентів України, зокрема самозайнятих осіб, юридичних осіб (резидентів і нерезидентів України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування, та на яких покладено обов`язок зі сплати податків та зборів, подання звітності, виконання інших обов`язків, передбачених ПКУ або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п. 2 розд. І зазначеного Порядку).

Так, згідно із п.1 розд. ІІ зазначеного Порядку до платників податків / податкових агентів, які не можуть виконувати податкові обов`язки, передбачені ПКУ або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються правила для підтвердження можливості чи неможливості виконання платником такого обов`язку, передбачені цим Порядком.

Підставами неможливості виконання платниками податків-юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є:

1)втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

2)неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

3)використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;

4)відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ, може бути пов`язана з такими обставинами:

посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи;

юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.

5)перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації;

6)інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

У разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає до контролюючого органу не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені переліками документів, затвердженими Наказом № 225.

Вищезазначені правила застосовуються до платника податків, який станом на 06.09.2022 має можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків.

До платників податків, у яких після 06.09.2022 з`явилася можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, застосовуються такі правила:

у разі відсутності у платника податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, можливості подати таку заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію у визначені строки (не пізніше 30 вересня 2022 року), платник податків подає заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов`язків (реєстрації податкової накладної, подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов`язання тощо) таким платником податку, передбачених Податковим кодексом України або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючий орган, але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.

До платників податків, які на дату 06.09.2022 та після цієї дати виконували податкові обов`язки, але у зв`язку із військовою агресією Російської Федерації втратили можливість їх виконувати, застосовуються такі правила:

платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, які виконували податкові обов`язки, але у зв`язку із військовою агресією Російської Федерації втратили можливість виконувати податкові обов`язки, вживають заходи, щодо подання заяви та відповідних документів, у термін протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення можливостей платника податків подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків.

Платники податків подають до контролюючого органу заяву та документи в електронній формі шляхом надсилання через Електронний кабінет або у паперовій формі шляхом подання до контролюючого органу за місцем податкової адреси або будь-якого сервісного центру контролюючого органу, або надсилання поштою з повідомленням про вручення.

ТОВ Фірма «Рекорд» не надано у встановленому порядку заяви та документів, які передбачені Наказом №225, що підтверджують неможливість виконання податкових обов`язків. Відповідно ГУ ДПС у області не приймало рішення про неможливість виконання Товариством податкового обов`язку згідно п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПК України.

Тобто, в розумінні чинного законодавства ТОВ Фірма «Рекорд» не належить до категорії платників податків, які не мали можливості своєчасно виконувати податкові обов`язки під час дії воєнного стану в Україні.

Крім того, ТОВ Фірма «Рекорд» узгоджені суми податкових зобов`язань з податку на прибуток (КБК 11021000) сплачені самостійно, але з порушенням встановленого законодавством граничного терміну, що підтверджується і наданими позивачем платіжними інструкціями про перерахування податків до бюджету №10382 від 19.03.2024, №10426 від 28.03.2024, №10449 від 02.04.2024, №10485 від 11.04.2024, №10528 від 16.04.2024.

Таким чином, суд дійшов до висновку, що податкове повідомлення-рішення від 22.07.2024 № 10738/17000406 (форми «Ш») прийняте відповідачем у відповідності до вимог та норм Податкового кодексу України.

Судом встановлено, що камеральною перевіркою своєчасності сплати до бюджету узгодженого грошового зобов`язання з податку на додану вартість встановлено порушення встановлених Податковим кодексом України граничних термінів сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість (КБК 14010100) згідно податкових декларацій з податку на додану вартість за липень-грудень 2023, січень-лютий 2024, квітень 2024 на загальну суму 1329020,04 грн, чим порушено п. 57.1 ст. 57, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України.

За результатами перевірки ГУ ДПС у Рівненській області відповідно до п. 124.1 ст. 124 розд. ІІ Податкового кодексу України прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.07.2024 № 10737/17000406 (форми «Ш») та застосовано штрафну санкцію у розмірі 98 154,82 грн за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість.

Судом встановлено, що ТОВ фірма "Рекорд", податковий номер 22570365 є платником податку на додану вартість відповідно до п. 180.1 ст. 180 Податкового кодексу України.

Відповідно до поданої податкової декларації з ПДВ:

- за липень 2023р. (вх. №9211872606 від 21.08.2023) задекларовано до сплати податку (р. 18) в сумі 179263,00 грн. Граничний терміну сплати узгодженого грошового зобов`язання по податковій декларації - 30.08.2023р. Однак на дату граничного терміну сплати позивачем не сплачено - 26533,00грн.

-за серпень 2023р. (вх. №9243628341 від 20.09.2023) задекларовано до сплати податку (р. 18) в сумі 270356 грн. Граничний термін сплати - 02.10.2023р. Не сплачено на дату граничного терміну- 93531грн.

- за вересень 2023р. (вх. №9277187827 від 19.10.2023) задекларовано до сплати податку (р. 18) в сумі 71832 грн. Граничний термін сплати узгодженого грошового зобов`язання по податковій декларації - 30.10.2023р. Однак на дату граничного терміну сплати позивачем не сплачено - 71832грн.

- за жовтень 2023р. (вх. №9314091833 від 20.11.2023) задекларовано до сплати податку (р. 18) в сумі 306907 грн. Граничний термін сплати узгодженого грошового зобов`язання по податковій декларації - 30.11.2023р. Однак на дату граничного терміну сплати позивачем не сплачено - 183031грн.

-за листопад 2023р. (вх. №9376954823 від 22.01.2024) задекларовано до сплати податку (р. 18) в сумі 222430 грн. Граничний термін сплати узгодженого грошового зобов`язання по податковій декларації - 23.01.2024р. На дату граничного терміну сплати не сплачено - 222430грн.

- за грудень 2023р. (вх. №9376860244 від 22.01.2024) задекларовано до сплати податку (р. 18) в сумі 36719 грн. Граничний термін сплати узгодженого грошового зобов`язання по податковій декларації - 30.01.2024р. На дату граничного терміну сплати не сплачено - 36719грн.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Якщо граничний строк сплати податкового зобов`язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов`язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Відповідно до ст. 202 Податкового кодексу України звітним (податковим) періодом з податку на додану вартість є один календарний місяць.

Згідно з п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації з податку на додану вартість, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України для подання податкової декларації.

Як суд зазначив вище, ТОВ фірма «Рекорд» не надано у встановленому порядку заяви та документів, які передбачені Наказом №225, що підтверджують неможливість виконання податкових обов`язків. Відповідно ГУ ДПС у області не приймало рішення про неможливість виконання Товариством податкового обов`язку згідно п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

Тобто, в розумінні чинного законодавства ТОВ фірма «Рекорд» не належить до категорії платників податків, які не мали можливості своєчасно виконувати податкові обов`язки під час дії воєнного стану в Україні.

Крім того, ТОВ Фірма «Рекорд» узгоджені суми податкових зобов`язань з податку додану вартість сплачені самостійно, але з порушенням встановленого законодавством граничного терміну, що підтверджується долученими до матеріалів справи платіжними інструкціями №10120 від 29.01.2024, №10204 від 13.02.2024, №10255 від 26.02.2024, №10304 від 05.03.2024, №10332 від 12.03.2024, №10381 від 19.03.2024, №10425 від 28.03.2024, №10448 від 02.04.2024, №10484 від 11.04.2024, №10767 від 12.06.2024.

З урахуванням наведеного, суд дійшов до висновку про правомірність податкового повідомлення-рішення від 22.07.2024 №10737/17000406 про визначення штрафу з податку на додану вартість в розмірі 98154,82 гривень.

У статті 19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до положень статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позивачем не доведено позовних вимог належними та допустимими доказами, тому у задоволенні позову слід відмовити повністю.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма «Рекорд» до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 23 жовтня 2024 року

Учасники справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Фірма "Рекорд" (вул. Молодіжна, буд. 16,с. Селець,Сарненський р-н, Рівненська обл.,34141, ЄДРПОУ/РНОКПП 22570365)

Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,Рівненська обл.,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166)

Суддя Д.П. Зозуля

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2024
Оприлюднено28.10.2024
Номер документу122551160
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —460/9575/24

Ухвала від 10.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 26.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 23.10.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 23.08.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні