Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
23 жовтня 2024 року № 520/15633/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мельникова Р.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АВЕНЮ СІМ" до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "АВЕНЮ СІМ" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області від 21 травня 2024 року №35959;
- зобов`язати ГУ ДПС у Харківській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Авеню сім» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податків.
В обґрунтування позову зазначено, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області від 21 травня 2024 року №35959 є протиправним та таким, що порушує права позивача. Вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 10.06.2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження у справі за вищевказаним позовом.
Представником відповідача Головного управління ДПС у Харківській області у поданому до суду відзиві на позов вказано, що відповідач проти заявленого позову заперечує з підстав його необґрунтованості та недоведеності. При цьому, представником відповідача вказано, що підставою прийняття спірного у цій справі рішення слугувала недостатня кiлькiсть трудових ресурсiв, необхiдних для здiйснення господарської операцiї в обсягах, зазначених у податковiй накладнiй/розрахунку коригування, накопичення залишкiв нереалiзованих товарiв за вiдсутностi (недостатностi) мiсць для їх зберiгання (власних, орендованих складських примiщень) вiдповiдно до поданої до контролюючих органiв звiтностi. Отже, у податкового органу виник сумнів щодо господарської діяльності позивача, наявна податкова інформація свідчить про ймовірність задіяння платника у мінімізації сплачених до бюджету сум податку на додану вартість та про можливість віднесення до переліку ризикових.
Суд зазначає, що відповідно до положень ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Отже, враховуючи вищевикладене, дана справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними в матеріалах справи доказами.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, проаналізувавши доводи позову та заперечень проти нього, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "АВЕНЮ СІМ" зареєстроване як платник податків в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Під час розгляду справи встановлено, що 09 квітня 2024 року рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області №18676 позивача включено до переліку платників, які відповідають критерія ризиковості. Підставою прийняття вказаного рішення визначений п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Кодом податкової інформації, яка є підставою прийняття рішення є: « 11 накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 12 постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку». Інформацією, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку є інформація щодо придбання товарів з кодам УКТ ЗЕД 8708 09.04.2024 року та постачання товарів з кодами УКТЗЕД 8708803598, 7320208190, 8708309998, 8708309198, 8421392500 у період з 30.11.2023 року по 26.12.2023 року Товариству з обмеженою відповідальністю «АГРО ПУЛЬС ПРОМО» (код ЄДРПОУ 41334657); з кодами УКТЗЕД 8708803598, 7320208190, 8708309198, 8511300098, 8421230090, 4016995790 у період з 21.12.2023 року по 25.12.2023 року Товариству з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРТЕХМЕТ» (код ЄДРПОУ 44942617); з кодами УКТЗЕД 8708949998, 8708803598, 8708509998, 8708309198, 8511300098, 8421230090, 8413308000, 7320208190, 4016995790 у період з 21.12.2023 року по 08.01.2024 року Товариству з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТИЦІЙНО БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ГРАНІТ».
Також під час розгляду справи встановлено, що 15 травня 2024 року позивачем подано до контролюючого органу повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, до якого надані документи, які підтверджували здійснення господарської діяльності: - інформацію щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості вих. №1405 від 14.05.2024 року; - документи, що підтверджують наявність місць для зберігання залишків нереалізованих товарів, а саме договір оренди частини нежитлових приміщень №ТМ ОПЧ-01/01/2024 від 27 листопада 2023 року та договір оренди об`єкта нерухомості №01-09/22 від 02.09.2022 року щодо оренди складу площею 423 кв.м, щодо яких подана звітність до контролюючого органу за формою 20-ОПП реєстраційний номер 9000135113 від 03.01.2024 року та реєстраційний номер 9192812491 від 27.09.2022 року; - первинні документи по взаємовідносинам з покупцями Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО ПУЛЬС ПРОМО», Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРТЕХМЕТ», Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТИЦІЙНО БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ГРАНІТ», а саме: договори, видаткові накладні, рахунки на оплату, платіжні інструкції щодо оплати товару, товаро-транспортні накладні, а також документи, що підтверджують весь ланцюг постачання поставленого товару.
Так, відповідно до пояснень та доданих до них копій документів Товариство з обмеженою відповідальністю «АВЕНЮ СІМ», ідентифікаційний код 42500431, провадить діяльність з оптової та дрібнооптової торгівлі автозапчастинами до колісних транспортних засобів.
Основний вид діяльності позивача за КВЕД 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів.
Представником позивача повідомлено про те, що товариство не є виробником товару, а здійснює імпорт товарів у виробників із Китаю та реалізує його на території України автозапчастини (амортизатори, ШРУС, колодки, фільтри, пружини тощо).
Також представником позивача вказано, що до збройної агресії та оголошення військового стану в Україні 24.02.2022 року експедиційні послуги з доставки товарів від постачальників шляхом морського перевезення та доставки автомобільним транспортом по території України з порту міста Одеса до міста Харків здійснювала логістична компанія Товариство з обмеженою відповідальністю «КОНСОЛЬЛАЙН», код ЄДРПОУ 42289205, згідно із договором № ТЕО42500431 від 26.08.2020 року. Однак після оголошення в Україні військового стану 24.02.2022 року експедиційні послуги з доставки товарів від постачальників шляхом морського перевезення та доставки автомобільним транспортом з портів країн Польщі, Румунії та по території України здійснював експедитор Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛАМАН ШИПІНГ», код ЄДРПОУ 40551877, згідно договору № 01/07 від 01.07.2021 року. Зазначені зміни відбулися через вимушену необхідність змінювати шляхи доставки.
Своєю чергою у направлених на адресу контролюючого органу поясненнях повідомлено про те, що товариство має трудові ресурси, так станом на 01.01.2024 р. - на ньому працює 10 працівників (згідно затвердженого штатного розкладу). Зазначеним працівникам заробітна плата виплачується своєчасно 2 рази на місяць в повному обсязі, заборгованості в виплати заробітної плати немає.
Офісне приміщення підприємство орендує у Товариства з обмеженою відповідальністю «МОЛОДІЖНЕ», код ЄДРПОУ 14193184, згідно договору оренди № ТМ ОПЧ-01/01/2024 від 27.11.2023 року з 01.01.2024 року по теперішній час.
Також представником позивача вказано, що підприємство подало форму 20-ОПП (реєстраційний номер 9000135113 від 03.01.2024 р.), що підтверджує наявність місць провадження господарської діяльності. Крім того, товар зберігається в складському приміщенні, орендованому у Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТЕР», код ЄДРПОУ 39994506, згідно із договором № 01-09/22 від 02.09.2022 р. з 02.09.2022 р. по час звернення до суду, про що також подана форма 20-ОПП (реєстраційний номер 9192812491 від 27.09.2022 р.).
Крім того, представником позивача вказано, що на балансі підприємства є основні засоби (технічні засоби, оргтехніка, офісні меблі, складське обладнання), їх залишкова балансова вартість по ф. 1 на 01.01.2024 рік складає 238,9 тис. грн. Товарні залишки станом на 01.01.2024 р. складають 10687,9 тис. грн, що спростовує податкову інформацію, що міститься в рішенні щодо пункту 11, а саме накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності), як підстава для розгляду питання про відповідність платника податку пункт 8 Критеріїв ризиковості.
Під час розгляду справи зі змісту наданих представником позивача пояснень встановлено, що позивачем було поставлено покупцю Товариству з обмеженою відповідальністю «АГРО ПУЛЬС ПРОМО», код ЄДРПОУ 41334657, згідно із договором поставки № 40/07-01 від 01.07.2020 року товар (автозапчастини) згідно видаткових накладних №120, 121 від 30.11.2023 р.; товарно-транспортної накладної № 120 від 30.11.2023 р.; рахунків 228 від 30.11.2023 р., 230 від 30.11.2023 р.; видаткових накладних № 81, 82, 83 від 22.12.2023 р.; товарно-транспортної накладної № 81 від 22.12.2023 р., рахунків 244 від 18.12.2023 р.; 247 від 19.12.2023 р.; 250 від 20.12.2023 р.
На відвантажений товар згідно видаткових накладних були складені податкові накладні № 121, 122 від 30.11.2023 р.; № 83, 84, 85 від 22.12.2023 р.
Покупцем було оплачено товар в повному обсязі згідно платіжних доручень №№ 147, 148 від 06.12.2023 р., №№ 227, 228, 229 від 22.12.2023 р.
Представником позивача повідомлено суду про те, що товари з кодом УКТ ЗЕД 8708803598, а саме амортизатори для колісних транспортних засобів були придбані у виробника NINGBO SUNSTAR SHOCK ABSORBER CO LTD (Китай) за контрактом № NST0519AV-UA від 07.05.2019 р., додаткової угоди на подовження терміну дії контракту № 9 від 18.12.2020 р.; додаткової угоди на продовження терміну дії контракту №11 від 29.12.2023р.
Товари KSA-1003i; KSA-1004i; KSA-1172i; KSA-1173i; KSA-4111i; KSA-4112i; KSA-4212i; KSA-4222i за ВМД № 208000 від 24.10.2023 р., додатковою угодою до контракту №1.19 від 18.07.2023 р. були оплачені повністю: 6330,00 доларів США згідно платіжного доручення № 317 від 25.04.2023 р.; 5411,38 доларів США згідно платіжного доручення № 354 від 20.09.2023 р.; 12000,00 доларів США згідно платіжного доручення № 356 від 29.09.2023 р.; 10716,85 доларів США згідно платіжного доручення № 359 від 30.10.2023 р.; 4588,62 доларів США згідно платіжного доручення № 369 від 20.11.2023 р.
Товар KSA-1174i за ВМД № 205150 від 18.07.2023 р., специфікацією №20 від 26.04.2023 р. був оплачений повністю 5000,00 доларів США згідно платіжного доручення №326 від 30.06.2023 р.; 3130,36 доларів США згідно платіжного доручення № 342 від 04.08.2023 р.; 5346,62 доларів США згідно платіжного доручення №354 від 20.09.2023 р.
Товари KSA-4211i за ВМД № 202247 від 23.03.2023 р.; KSA-8111i за ВМД № 203196 від 26.04.2023 р., додатковою угодою 17/2 від 30.12.2022 до специфікації 17 товар оплачений повністю 758,00 доларів США згідно платіжного доручення № 229 від 20.08.2021 р.; 5964,00 доларів США згідно платіжного доручення № 283 від 30.09.2022 р.; 14715,15 згідно платіжного доручення 309 від 15.03.2023 р.; 10000,00 згідно платіжного доручення 310 від 28.03.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8708309998, а саме колодки дискові гальмівні для колісних транспортних засобів KBS-4111; KBS-4211; KBS-1004; 96430417; 96473229, та товари з кодом УКТ ЗЕД 8708309198, а саме колодки дискові гальмівні для колісних транспортних засобів KPF-4111; KPF-4211, були придбані у виробника GUCHENG COUNTY HUAHUA FRICTION MATERIAL CO., LTD (Китай) за контрактом № HUA0622 від 06.06.2022 р., специфікацією №3 від 11.11.2022 р., додатком 3.1 від 28.04.2023 р. до специфікації 3 про залік кредит-ноти постачальника в рахунок оплати по специфікації, ВМД №205387 від 26.07.2023 р. Товар оплачений повністю: 3184,00 доларів США згідно платіжного доручення № 293 від 15.11.2023 р.; 7229,82 доларів США згідно платіжного доручення №318 від 28.04.2023 р.; кредит-нота постачальника на суму 198,18 доларів США від 27.04.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8708309198, а саме колодки дискові гальмівні для колісних транспортних засобів KPF-1003; KPF-1004; KPF-1008; KPR-1010; KPR-1013; 96316582; 96405129; 96534653, були придбані у виробника NINGBO SHIMAOTONG INTERNATIONAL CO., LTD (Китай) за контрактом № NBK0519AV-UA від 12.05.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту 1 від 14.12.2020 р.; додатковою угодою на подовження терміну дії контрактут№2 від 29.12.2023 р.; специфікація №13 від 03.04.2023 р., ВМД №205148 від 18.07.2023 р.; Зазначений товар оплачений повністю: 18250,35 доларів США згідно платіжного доручення №327 від 14.06.2023 р.
Товар 96800089 (колодки дискові гальмівні для колісних транспортних засобів) був придбаний згідно із специфікацією № 14 від 24.05.2023 р., ВМД №208092 від 26.10.2023 р., товар оплачений повністю: 4190,52 доларів США згідно платіжного доручення №355 від 21.09.2023 р.; 1643,51 доларів США згідно платіжного доручення №388 від 25.03.2024 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 7320208190, а саме пружини гвинтові / пружини підвіски для колісних транспортних засобів KSF-1003; KSF-1107; KSF-1211; KSF-4112 (KSR-4112); KSF- 4222 (KSR-4222); KSR-1004; KSR-1005; KSR-1107; KSR-8111, були придбані у виробника YUTIAN HENGTONG SPRING SHOCK ABSORBER CO LTD (Китай) за контрактом №HTG0419AV-UA від 02.04.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №5 від 24.12.2020 р.; додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №6 від 29.12.2023 р., специфікацією №13 від 12.04.2023 р., ВМД №206638 від 07.09.2023 р. Зазначений товар оплачений повністю: 3163,00 доларів США згідно платіжного доручення №313 від 12.04.2023 р.; 9491,00 доларів США згідно платіжного доручення № 344 від 09.08.2023 р.
Товари KSF-4111; KSF-4121; KSF-4131; KSF-4211; KSF-4221; KSR-4121; KSR-4131 за специфікацією №14 від 20.04.2023 р.; ВМД №206638 від 07.09.2023 р., оплачені повністю: 5297,00 доларів США згідно платіжного доручення № 316 від 20.04.2023 р.; 15891,00 доларів США згідно платіжного доручення № 345 від 17.08.2023 р.
Товар з кодом УКТ ЗЕД 7320208190 (пружини підвіски для колісних транспортних засобів KSR-1005) були придбані у виробника ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) згідно договору № 1 від 03.01.2022 р., прибуткової накладної №13 від 15.02.2022 р., товарно-транспортної накладної №13 від 15.02.2022 р. Зазначений товар оплачений повністю згідно платіжного доручення № 2093 від 30.09.2022 р.; № 2118 від 27.10.2022р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8421392500 (фільтр очищення повітря салону для колісних транспортних засобів KCF-7103; M218612029) були придбані у виробника HEBEI LONGCHENG MOTOR VEHICLE PARTS CO LTD (Китай) за контрактом № WNLD0620AV-UA від 03.06.2020 р., додатковою угодою №5/3 від 23.12.2021 р., ВМД № 009737 від 21.02.2022 р. Зазначений товар оплачений повністю: 2620,00 доларів США згідно платіжного доручення №220 від 26.07.2021 р.; 5482,00 доларів США згідно платіжного доручення №261 від 03.12.2021р; 3255,00 доларів США згідно платіжного доручення №290 від 26.10.2022р; 2427,40 доларів США згідно платіжного доручення 295 від 16.11.2022 р.
Товар - KCF-8115, а саме фільтр очищення повітря салону для колісних транспортних засобів, був придбаний у виробника HEBEI WANLANDA AUTO PARTS CO LTD (Китай) за контрактом № WNLD0922 від 30.09.2022 р., специфікацією №1 від 30.09.2022 р., ВМД № 200078 від 05.01.2023 р. Товар оплачений повністю: 3255,00 доларів США згідно платіжного доручення №285 від 13.10.2022р; 1394,80 доларів США згідно платіжного доручення №320 від 05.05.2023 р.
Також зі змісту наданих представником позивача пояснень встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «АВЕНЮ СІМ» було поставлено покупцю Товариству з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРТЕХМЕТ» (код ЄДРПОУ 44942617) згідно договору поставки № 123/12-01 від 01.12.2023 р. товар (автозапчастини) згідно видаткових накладних № 76, 77, 78 від 21.12.2023 р.; товарно-транспортних накладних № 76 від 21.12.2023 р.; № 78 від 22.12.2023 р.; рахунків №238 від 12.12.2023 р.; №240 від 13.12.2023 р.; №242 від 14.12.2023 р.
На відвантажений товар згідно видаткових накладних були складені податкові накладні: № 76, 77, 78 від 21.12.2023 р.
Покупцем було сплачено вартість товару в повному обсязі згідно платіжних доручень №№126, 127, 128 від 21.12.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8708803598, а саме амортизатори для колісних транспортних засобів були придбані у виробника NINGBO SUNSTAR SHOCK ABSORBER CO LTD (Китай) за контрактом № NST0519AV-UA від 07.05.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту № 9 від 18.12.2020 р.; додаткової угоди на подовження терміну дії контракту №11 від 29.12.2023 р.
Товари KSA-1003i; KSA-1004i; KSA-1172i; KSA-1173i; KSA-4212i; KSA-4222i; KSA-8112i; KSA-8252; KSA-8412 згідно із ВМД № 208000 від 24.10.2023 р., додатковою угодою до контракту №1.19 від 18.07.2023 р. оплачені повністю: 6330,00 доларів США згідно платіжного доручення №317 від 25.04.2023 р.; 5411,38 доларів США згідно платіжного доручення № 354 від 20.09.2023 р.; 12000,00 доларів США згідно платіжного доручення № 356 від 29.09.2023 р.; 10716,85 доларів США згідно платіжного доручення № 359 від 30.10.2023 р.; 4588,62 доларів США згідно платіжного доручення №369 від 20.11.2023 р.
Товар KSA-1174i згідно ВМД № 205150 від 18.07.2023 р. та специфікації №20 від 26.04.2023 р. оплачений повністю 5000,00 доларів США згідно платіжного доручення № 326 від 30.06.2023 р.; 3130,36 доларів США згідно платіжного доручення № 342 від 04.08.2023 р.; 5346,62 доларів США згідно платіжного доручення № 354 від 20.09.2023 р.
Товари KSA-4211i згідно із ВМД № 202247 від 23.03.2023 р.; KSA-8111i згідно із ВМД № 203196 від 26.04.2023 р., додатковою угодою 17/2 від 30.12.2022 оплачені повністю 5000,00 доларів США згідно платіжного доручення № 326 від 30.06.2023 р.; 3130,36 доларів США згідно платіжного доручення № 342 від 04.08.2023 р.; 5346,62 доларів США згідно платіжного доручення № 354 від 20.09.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 4016995790, а саме відбійник амортизатора для колісних транспортних засобів KSAX-1172BR; KSAX-1255BR; KSAX-1010BF; KSAX-1253BF, пильовик амортизатора з гуми для колісних транспортних засобів KSAX-1173DF, були придбані у виробника JIANGYIN FANGCHEN AUTO PARTC CO LTD (Китай) за контрактом № FCG0519AV-UA від 09.05.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №1 від 14.12.2020 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №2 від 29.12.2023 р., додатковою угодою №3/1 від 29.12.2021 р., ВМД № 206269 від 09.08.2022р. товар оплачений повністю: 1000,00 доларів США згідно платіжного доручення № 255 від 19.11.2021 р.; 747,50 доларів США згідно платіжного доручення №264 від 05.01.2022 р.
Комплекти пильовика ШРКШ для колісних транспортних засобів KCVX-13; KCVX-19; KCVX-24 були придбані у виробника WENZHOU JUGUAN AUTO PARTS CO., LTD (Китай) за контрактом № UVC0719AV-UA від 02.07.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №6 від 21.12.2020 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №7 від 29.12.2023 р., додаткової угоди №1/13 від 05.06.2023 р., ВМД № 206710 від 08.09.2023 р. оплачені повністю: 4041,00 доларів США згідно платіжного доручення № 307 від 09.03.2023р; 9763,35 доларів США згідно платіжного доручення №333 від 03.07.2023 р.
Комплект пильовика ШРКШ для колісних транспортних засобів KCVX-15 був придбаний у виробника TAIZHOU SUNWAY DRIVELINE CO LTD (Китай) за контрактом № KEB0622 від 06.06.2022 р., специфікацією №1 від 20.10.2022 р., ВМД №202957 від 17.04.2023 р., оплачений повністю: 12330,15 доларів США згідно платіжного доручення №00789020230303 від 03.03.2023 р.; 5284,35 доларів США згідно платіжного доручення №00789020230707 від 07.07.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8511300098 - катушка запалювання для колісних транспортних засобів KIC 1010; KIC 1110 були придбані у виробника ZHEJIANG JIAERCHENG AUTO PARTS CO LTD (Китай) за контрактом №JEC0421AV-UA від 19.04.2021 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №3 від 29.12.2023 р., специфікацією №4 від 05.07.2023 р., ВМД № 208444 від 09.11.2023 р. Товар оплачений повністю: 8092,00 доларів США згідно платіжного доручення №346 від 18.08.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8708309198 - колодки дискові гальмівні для колісних транспортних засобів KPF-4111; KPF-4211 були придбані у виробника GUCHENG COUNTY HUAHUA FRICTION MATERIAL CO., LTD (Китай) за контрактом № HUA0622 від 06.06.2022 р., специфікацією №3 від 11.11.2022 р., ВМД №205387 від 26.07.2023 р. оплачені повністю: 3184,00 доларів США згідно платіжного доручення №293 від 15.11.2023 р.; 7229,82 доларів США згідно платіжного доручення №318 від 28.04.2023 р.; кредит-ноти постачальника на суму 198,18 від 27.04.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8708309198 - колодки дискові гальмівні для колісних транспортних засобів KPF-1004; 96316582; 96405129; 96534653 були придбані у виробника NINGBO SHIMAOTONG INTERNATIONAL CO., LTD (Китай) за контрактом № NBK0519AV-UA від 12.05.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту № 1 від 14.12.2020 р.; додатковою угодою на подовження терміну дії контракту № 2 від 29.12.2023 р.; специфікацією №13 від 03.04.2023 р., ВМД №205148 від 18.07.2023 р. Зазначений товар оплачений повністю: 18250,35 доларів США згідно платіжного доручення №327 від 14.06.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 7320208190 - пружини гвинтові / пружини підвіски для колісних транспортних засобів KSF-1003; KSF-1107; KSF-1211; KSF-4112 (KSR-4112); KSF-4222 (KSR- 4222); KSR-1004; KSR-1005; KSR-1107; KSR-8111; KSR-8119; KSR-8207 були придбані у виробника YUTIAN HENGTONG SPRING SHOCK ABSORBER CO LTD (Китай) за контрактом № HTG0419AV-UA від 02.04.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту № 5 від 24.12.2020 р.; додатковою угодою на подовження терміну дії контракту № 6 від 29.12.2023 р., специфікацією №13 від 12.04.2023 р., ВМД №206638 від 07.09.2023 р. оплачені повністю: 3163,00 доларів США згідно платіжного доручення №313 від 12.04.2023 р.; 9491,00 доларів США згідно платіжного доручення №344 від 09.08.2023 р.
Товари KSF-4111; KSF-4121; KSF-4131; KSF-4211; KSF-4221; KSR-4121; KSR-4131 придбані згідно специфікації №14 від 20.04.2023 р., ВМД №206638 від 07.09.2023 р. оплачені повністю: 5297,00 доларів США згідно платіжного доручення № 316 від 20.04.2023 р.; 15891,00 доларів США згідно платіжного доручення № 345 від 17.08.2023 р.
Товар з кодом УКТ ЗЕД 7320208190 - пружини підвіски для колісних транспортних засобів був придбаний у виробника ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) згідно договору б/н від 01.11.2019 р. KSF-1213; KSR-2Е100, прибуткової накладної №92 від 20.08.2021 р., товарно-транспортної накладної № 92 від 20.08.2021 р., вартість зазначеного товару оплачена повністю згідно платіжного доручення № 1756 від 18.11.2021 р.; товари KSR-1005 були придбані на підставі: прибуткова накладна №13 від 15.02.2022 р., товарно-транспортна накладна від 15.02.2022 р., вартість зазначеного товару оплачена повністю згідно платіжних доручень № 2093 від 30.09.2022 р. та № 2118 від 27.10.2022 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8421230090 - фільтри очищення масла для колісних транспортних засобів 94797406; KFO-214; KFO-227; KFO-303; KFO-710; KFO-383; KFO384 були придбані у виробника WENZHOU SEINECA INTERNATIONAL CORPORATION CO LTD (Китай) за контрактом № SNK0519AV-UA від 22.05.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №1 від 24.12.2020 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №2 від 29.12.2023 р., специфікацією №8 від 27.06.2023 р., ВМД №208509 від 13.11.2023 р. Вартість зазначеного товару оплачена повністю: 2417,00 доларів США згідно платіжного доручення № 335 від 07.07.2023 р.; 5640,00 доларів США згідно платіжного доручення №348 від 31.08.2023 р.
Товар у вигляді фільтрів очищення палива для колісних транспортних засобів 96444649; 96444649 NW; KFF-4211; KFF-744; KFF-831; ITF-1G500 були придбані у виробника RUIAN ANMA FILTER CO LTD (Китай) за контрактом № ANMA0519AV-UA від 13.05.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №3 від 18.12.2020 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №4 від 29.12.2023 р., специфікацією №13 від 15.12.2022 р., ВМД №203198 від 26.04.2023 р. Вартість зазначеного товару була оплачена повністю: 5332,00 доларів США згідно платіжного доручення № 303 від 14.02.2023 р.; 4222,00 доларів США згідно платіжного доручення № 353 від 18.09.2023 р.
Товар у вигляді фільтрів очищення палива для паливного насоса для колісних транспортних засобів KFPX-10; KFPX-11; KFPX-13; KFPX-19 був придбаний у виробника WENZHOU TIANGI AUTOMOBILE PARTS CO LTD (Китай) за контрактами № ZRTE0219AV-UA від 25.02.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №3 від 21.12.2020 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №5 від 29.12.2023 р., специфікацією №12 від 20.04.2023 р. та ВМД № 206667 від 07.09.2023 р. Зазначений товар був оплачений повністю: 1040,00 доларів США згідно платіжного доручення № 314 від 20.04.2023 р.; 2428,00 доларів США згідно платіжного доручення №332 від 30.06.2023 р.
Під час розгляду справи зі змісту поданих позивачем до контролюючого органу пояснень встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «АВЕНЮ СІМ» було поставлено покупцю Товариству з обмеженою відповідальністю «ІБК «ГРАНІТ» (код ЄДРПОУ 41395183) згідно договору поставки № 124/12-05 від 05.12.2023 р. товар (автозапчастини) згідно видаткових накладних № 105 від 28.12.2023 р.; №111 від 29.12.2023 р.; товарно-транспортної накладної № 111 від 29.12.2023 р.; рахунків №253 від 28.12.2023 р.; №257 від 29.12.2023 р.
На відвантажений товар згідно видаткових накладних були складені податкові накладні: № 104 від 28.12.2023 р.; №109 від 29.12.2023 р.
Покупцем було сплачено товар в повному обсязі згідно платіжних доручень № 1812, 1813 від 05.01.2024 р.
Отже, товари з кодом УКТ ЗЕД 8708803598 - амортизатори для колісних транспортних засобів були придбані у виробника NINGBO SUNSTAR SHOCK ABSORBER CO LTD (Китай) за контрактом № NST0519AV-UA від 07.05.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту № 9 від 18.12.2020 р.; додатковою угодою на подовження терміну дії контракту № 11 від 29.12.2023 р.
Товари KSA-1003i; KSA-1004i; KSA-1172i; KSA-1173i; KSA-4112i; KSA-4121i; KSA4122i; KSA-4212i; KSA-4222i; KSA-8112i за НОМЕР_2 від 24.10.2023 р., додатковою угодою до контракту №1.19 від 18.07.2023 р. були оплачені повністю: 6330,00 доларів США згідно платіжного доручення № 317 від 25.04.2023 р.; 5411,38 доларів США згідно платіжного доручення №354 від 20.09.2023 р.; 12000,00 доларів США згідно платіжного доручення №356 від 29.09.2023 р.; 10716,85 доларів США згідно платіжного доручення № 359 від 30.10.2023 р.; 4588,62 доларів США згідно платіжного доручення №369 від 20.11.2023 р.
Товар KSA-1174i за ВМД № 205150 від 18.07.2023 р., специфікацією №20 від 26.04.2023 р. оплачений повністю 5000,00 доларів США згідно платіжного доручення №326 від 30.06.2023 р.; 3130,36 доларів США згідно платіжного доручення № 342 від 04.08.2023 р.; 5346,62 доларів США згідно платіжного доручення № 354 від 20.09.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 4016995790 - відбійник амортизатора для колісних транспортних засобів KSAX-1172BR; KSAX-1255BR; KSAX-1010BF були придбані у виробника JIANGYIN FANGCHEN AUTO PARTC CO LTD (Китай) за контрактом № FCG0519AV-UA від 09.05.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №1 від 14.12.2020 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №2 від 29.12.2023 р., додатковою угодою №3/1 від 29.12.2021 р., ВМД №206269 від 09.08.2022 р. та оплачені повністю 1000,00 доларів США згідно платіжного доручення № 255 від 19.11.2021 р.; 747,50 доларів США згідно платіжного доручення № 264 від 05.01.2022 р.
Товар у вигляді комплектів пильовика ШРКШ для колісних транспортних засобів KCVX-13; KCVX-19; KCVX-24 був придбаний у виробника WENZHOU JUGUAN AUTO PARTS CO., LTD (Китай) за контрактом № UVC0719AV-UA від 02.07.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №6 від 21.12.2020 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №7 від 29.12.2023 р., додатковою угодою №1/13 від 05.06.2023 р., ВМД №206710 від 08.09.2023 р. та оплачений повністю: 4041,00 доларів США згідно платіжного доручення №307 від 09.03.2023 р.; 9763,35 доларів США згідно платіжного доручення № 333 від 03.07.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8511300098 - катушка запалювання для колісних транспортних засобів KIC 1010; KIC 1110 були придбані у виробника ZHEJIANG JIAERCHENG AUTO PARTS CO LTD (Китай) за контрактом № JEC0421AV-UA від 19.04.2021 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №3 від 29.12.2023 р., специфікацією №4 від 05.07.2023 р., ВМД №208444 від 09.11.2023 р. та оплачені повністю 8092,00 доларів США згідно платіжного доручення №346 від 18.08.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8708309198 - колодки дискові гальмівні для колісних транспортних засобів KPF-4111; KPF-4211 були придбані у виробника GUCHENG COUNTY HUAHUA FRICTION MATERIAL CO., LTD (Китай) за контрактом № HUA0622 від 06.06.2022 р., специфікацією 3 від 11.11.2022 р., ВМД 205387 від 26.07.2023 р. та оплачені повністю: 3184,00 доларів США згідно платіжного доручення №293 від 15.11.2023 р.; 7229,82 доларів США згідно платіжного доручення №318 від 28.04.2023 р.; кредит-ноти постачальника на суму 198,18 від 27.04.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8708309198 - колодки дискові гальмівні для колісних транспортних засобів KPF-1003; KPF-1004; KPF-1008; KPR-1010; KPR-1013; 96316582; 96405129; 96534653 були придбані у виробника NINGBO SHIMAOTONG INTERNATIONAL CO., LTD (Китай) за контрактом № NBK0519AV-UA від 12.05.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту № 1 від 14.12.2020 р.; додатковою угодою на подовження терміну дії контракту № 2 від 29.12.2023 р.; специфікацією №13 від 03.04.2023 р., ВМД №205148 від 18.07.2023 р. та оплачений повністю: 18250,35 доларів США згідно платіжного доручення №327 від 14.06.2023 р.
Товари 96800089; KPF-1002 колодки дискові гальмівні для колісних транспортних засобів були придбані згідно специфікації № 14 від 24.05.2023 р., ВМД №208092 від 26.10.2023 р. та оплачені повністю: 4190,52 доларів США згідно платіжного доручення №355 від 21.09.2023 р.; 1643,51 доларів США згідно платіжного доручення № 388 від 25.03.2024 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8708949998 - накінечники рульової тяги для колісних транспортних засобів KRE-4111; KRE-4113; KRE-4211; KRE-4212; KRE-4221 були придбані у виробника RUIAN NEW TREND IMP.EXP.TRADE CO LTD (Китай) за контрактом № SVVAC0620AV-UA від 30.06.2020 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту № 4 від 17.12.2021 р., додатковою угодою №7.1 від 20.04.2023 р., ВМД №205369 від 25.07.2023 р. та оплачені повністю: 1602,00 доларів США згідно платіжного доручення №294 від 15.11.2022 р.; 6373,70 доларів США згідно платіжного доручення №319 від 01.05.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8413308000 - насоси для колісних транспортних засобів KCP- 1011; KCP-4111; KCP-4211; KCP-4221 були придбані у виробника WENZHOU KEYI IMP AND EXP CO LTD (Китай) за контрактом № KTK0121AV-UA від 02.04.2021 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №1 від 29.12.2023 р., специфікації №5 від 03.11.2022 р., ВМД №206670 від 07.09.2023 р. та оплачені повністю: 1474,00 доларів США згідно платіжного доручення №292 від 04.11.2022 р.; 5895,00 доларів США згідно платіжного доручення №331 від 28.06.2023 р.
Товар у вигляді паливного насосу для колісних транспортних засобів KFP-1018; 96291866 - придбаний у виробника WENZHOU TIANGI AUTOMOBILE PARTS CO LTD (Китай) за контрактом №ZRTE0219AV-UA від 25.02.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №3 від 21.12.2020 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №5 від 29.12.2023 р., специфікацією №12 від 20.04.2023 р., ВМД №206667 від 07.09.2023 р. та оплачений повністю: 1040,00 доларів США згідно платіжного доручення №314 від 20.04.2023 р.; 2428,00 доларів США згідно платіжного доручення №332 від 30.06.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 7320208190 - пружини гвинтові / пружини підвіски для колісних транспортних засобів KSF-1003; KSF-1107; KSF-1211; KSR-1004; KSR-1005; KSR- 1107 були придбані у виробника YUTIAN HENGTONG SPRING SHOCK ABSORBER CO LTD (Китай) за контрактом № HTG0419AV-UA від 02.04.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту № 5 від 24.12.2020 р.; додатковою угодою на подовження терміну дії контракту № 6 від 29.12.2023 р., специфікацією №13 від 12.04.2023 р., ВМД №206638 від 07.09.2023 р. та оплачений повністю: 3163,00 доларів США згідно платіжного доручення №313 від 12.04.2023 р.; 9491,00 доларів США згідно платіжного доручення №344 від 09.08.2023 р.
Товари KSF-4111; KSF-4112 (KSR-4112); KSF-4121; KSF-4131; KSF-4211; KSF-4221; KSF-4222 (KSR-4222); KSR-4121; KSR-4131 за специфікацією №14 від 20.04.2023 р., ВМД №206638 від 07.09.2023 р. оплачені повністю: 5297,00 доларів США згідно платіжного доручення №316 від 20.04.2023 р.; 15891,00 доларів США згідно платіжного доручення №345 від 17.08.2023 р.
Товар з кодом УКТ ЗЕД 7320208190 - пружини підвіски для колісних транспортних засобів був придбаний у виробника ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) згідно договору № 1 від 03.01.2022 р.
Товари KSR-1005 придбані згідно прибуткової накладної №13 від 15.02.2022 р., товарно-транспортної накладної № від 15.02.2022 р. та оплачені повністю згідно платіжних доручень № 2093 від 30.09.2022 р. та № 2118 від 27.10.2022 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8421230090 - фільтри очищення масла для колісних транспортних засобів 94797406; KFO-303; KFO-710 були придбані у виробника WENZHOU SEINECA INTERNATIONAL CORPORATION CO LTD (Китай) за контрактом №SNK0519AV-UA від 22.05.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №1 від 24.12.2020 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №2 від 29.12.2023 р., специфікацією №8 від 27.06.2023 р. та ВМД №208509 від 13.11.2023 р. були оплачені повністю 2417,00 доларів США згідно платіжного доручення № № 335 від 07.07.2023 р.; 5640,00 доларів США згідно платіжного доручення №348 від 31.08.2023 р.
Товар у вигляді фільтрів очищення палива 96444649; 96444649 NW; KFF-4211; KFF-744 був придбаний у виробника RUIAN ANMA FILTER CO LTD (Китай) за контрактом № ANMA0519AV-UA від 13.05.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №3 від 18.12.2020 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту №4 від 29.12.2023 р., специфікацією №13 від 15.12.2022 р. та ВМД №203198 від 26.04.2023 р. був оплачений повністю: 5332,00 доларів США згідно платіжного доручення №303 від 14.02.2023 р.; 4222,00 доларів США згідно платіжного доручення № 353 від 18.09.2023 р.
Товари з кодом УКТ ЗЕД 8708509998 ШРКШ (шарнір рівних кутових швидкостей) для колісних транспортних засобів KCV-1004/22; KCV-1004/29; KCV-1010/22; KCV1014/29A; KCV-4211/22; KCV-4222/22 були придбані у виробника TAIZHOU SUNWAY DRIVELINE CO LTD (Китай) за контрактом № KEB0622 від 06.06.2022 р., специфікацією №1 від 20.10.2022 р., ВМД № 202957 від 17.04.2023 р. та оплачені повністю № 12330,15 доларів США згідно платіжного доручення № 00789020230303 від 03.03.2023 р.; 5284,35 доларів США згідно платіжного доручення № 00789020230707 від 07.07.2023 р.
Товар ШРКШ (шарнір рівних кутових швидкостей) для колісних транспортних засобів KCV-1015/22 - був придбаний у виробника WENZHOU JUGUAN AUTO PARTS CO., LTD (Китай) за контракту № UVC0719AV-UA від 02.07.2019 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту 6 від 21.12.2020 р., додатковою угодою на подовження терміну дії контракту № 7 від 29.12.2023 р., специфікацією №11 від 01.07.2021 р., ВМД №062999 від 27.09.2021 р. та був оплачений повністю у сумі 8086,70 доларів США згідно платіжного доручення № 225 від 03.08.2021 р.
Під час розгляду справи встановлено, що 21 травня 2024 року рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області №35959 з урахуванням наданих позивачем інформації та документів, встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості. Підставою прийняття вказаного рішення визначений п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Кодом податкової інформації, яка є підставою прийняття рішення є: « 12 постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку». Інформацією, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку є інформація щодо придбання товарів з кодам УКТ ЗЕД 8708 09.04.2024 року та постачання товарів з кодами УКТЗЕД 8708803598, 7320208190, 8708309998, 8708309198, 8421392500 у період з 30.11.2023 року по 26.12.2023 року Товариству з обмеженою відповідальністю «АГРО ПУЛЬС ПРОМО» (код ЄДРПОУ 41334657); з кодами УКТЗЕД 8708803598, 7320208190, 8708309198, 8511300098, 8421230090, 4016995790 у період з 21.12.2023 року по 25.12.2023 року Товариству з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРТЕХМЕТ» (код ЄДРПОУ 44942617); з кодами УКТЗЕД 8708949998, 8708803598, 8708509998, 8708309198, 8511300098, 8421230090, 8413308000, 7320208190, 4016995790 у період з 21.12.2023 року по 08.01.2024 року Товариству з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТИЦІЙНО БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ГРАНІТ».
З змісту вказаного рішення вбачається, що останнє містить зазначення про ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку: документи по взаємовідносинам з ризиковими контрагентами.
Позивач, не погодившись з висновками контролюючого органу та прийнятим рішенням, звернувся до суду із позовом у цій справі.
Надаючи оцінку заявленим позовним вимогам та запереченням проти них, суд зазначає наступне.
Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3, п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до п.п. 20.1.45 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Згідно з п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 62.1.2 п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль здійснюється шляхом, зокрема, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Положеннями п. 71.1 ст.71 Податкового кодексу України визначено, що інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Відповідно до п.74.1, п. 74.3 ст.74 Податкового кодексу України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.
Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючим органом.
Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податковий кодекс України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з приписами п. 201.10 ст. 201 Податковий кодекс України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно з п.201.16 ст.201 Податковий кодекс України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 на виконання вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Положеннями п. 5 Порядку №1165 визначено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з п.6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.
При цьому не може бути підставою для розгляду питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, дата реєстрації якої/якого у Реєстрі припадає на період, що перевищує 180 днів до дати прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.
У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Критерії ризиковості платника податків на додану вартість викладено у Додатку 1 до Порядку №1165, відповідно до яких таким критерієм є, зокрема: "8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування".
З аналізу вказаного вище слід дійти висновку про те, що законодавцем установлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.
Так, рішенню Комісії щодо відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, за наслідками чого здійснюється моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування.
При цьому, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.
Отже, питання відповідності підприємства Критеріям ризиковості платника податку має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання підприємством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.
При цьому моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.
Своєю чергою, зі змісту оскарженого рішення встановлено, що комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної/розрахунку коригування.
Зі змісту оскаржуваного рішення встановлено, що таке прийнято на підставі аналізу діяльності позивача за період з 19.10.2023 до 04.04.2024, з 30.11.2023 до 26.12.2023, з 21.12.2023 до 25.12.2023, з 28.12.2023 до 08.01.2024. При цьому, підставою прийняття спірного рішення зазначено: 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 12 постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.
Представником позивача під час розгляду справи повідомлено, що за вказаний в рішенні період (19.10.2023 - 04.04.2024) підприємство не придбало товарно-матеріальні цінності (товари, матеріали) з кодом УКТ ЗЕД 8708 (українського виробника), про що повідомляло податковий орган при поданні інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку. Таким чином, придбання та продаж однакових товарів складає більше 85%, що свідчить про роботу позивача за основним видом діяльності. Товар автомобільні запчастини має таку специфіку, що при його продажу покупці придбавають невеликими партіями майже весь перелік товару (його асортиментну лінійку), тому позивачу задля реалізації власної господарської діяльності повинно було мати на складі велику кількість асортименту товару, що тягне за собою наявність великих залишків товару. Також представником позивача повідомлено про те, що процес виробництва та доставки товару складає більше двох місяців, тому запаси товару на складі повинні бути достатніми до нових надходжень. Підприємством укладені багаторічні прямі зовнішньоекономічні контракти з виробниками товарів автозапчастин (Китай), від яких товариство імпортує автомобільні запчастини до колісних транспортних засобів, сплачуючи при митному оформленні - значні суми податків в бюджет.
Своєю чергою представником позивача вказано, що на відвантажені покупцям товари складає своєчасно видаткові та податкові накладні та має відповідні документи на підтвердження всього ланцюга постачання. Податкові накладні зареєстровані в Єдиному реєстрі належним чином у встановлені законодавством України терміни. Оплату товару покупці здійснюють в повному обсязі виключно в безготівковій формі. Товар отримано покупцями на складі позивача та доставлено транспортом покупців за рахунок покупців. Визначеними в спірному рішенні контрагентами було виконано всі умови договорів, укладених з позивачем та своєчасно оплачені товари. Крім того, операції з такими контрагентами відбувались в період з 19.10.2023 року по 08.01.2024 року, тобто станом на дату здійснення господарських операцій із зазначеними контрагентами останні не були віднесені до ризикових платників. Позивачем на підтвердження реальності господарських операцій було надано відповідачеві всі наявні в нього документи. Крім того, існування будь-яких інших первинних документів не передбачено чинним законодавством.
Також під час розгляду справи встановлено доводи позивача стосовно того, що товариство має трудові ресурси, так станом на 01.01.2024 р. - на ньому працює 10 працівників (згідно затвердженого штатного розкладу). Зазначеним працівникам заробітна плата виплачується своєчасно 2 рази на місяць в повному обсязі, заборгованості в виплати заробітної плати немає.
Своєю чергою офісне приміщення підприємство орендує у Товариства з обмеженою відповідальністю «МОЛОДІЖНЕ» згідно договору оренди № ТМ ОПЧ-01/01/2024 від 27.11.2023 року з 01.01.2024 року по час звернення до суду. Також вказано, що підприємство подало форму 20-ОПП, що підтверджує наявність місць провадження господарської діяльності. Крім того, товар зберігається в складському приміщенні, орендованому у Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТЕР» згідно із договором № 01-09/22 від 02.09.2022 р. з 02.09.2022 р. по час звернення до суду, про що також подана форма 20-ОПП. Крім того, на балансі підприємства є основні засоби (технічні засоби, оргтехніка, офісні меблі, складське обладнання), їх залишкова балансова вартість по ф. 1 на 01.01.2024 рік складає 238,9 тис. грн.
Також у спірному рішенні контролюючим органом не зазначено жодної податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено.
Представником позивача під час розгляду справи було надано пояснення та зазначено, що по зазначених у рішенні господарських операціях реєстрація податкових накладних не зупинялася.
Зі змісту спірного у цій справі рішення вбачається, що останнє містить в собі зазначення посилань на взаємовідносини із ризиковими контрагентами, проте під час розгляду справи доказів на підтвердження вказаного висновку до суду надано не було.
Відтак, інформація, за якою встановлена відповідність платника податків критеріям ризиковості платника податку не відповідає дійсності.
Враховуючи викладене вище та встановлені під час розгляду справи обставини, суд доходить висновку про те, що відповідачем не доведено існування підстав для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідним внесенням до переліку ризикових суб`єктів господарювання, що свідчить про те, що відповідач діяв не у спосіб, визначений законодавством, а тому оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Положеннями пункту 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Також, приписами статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, дає найбільший ефект.
Відтак, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права та відповідати наявним обставинам.
Відповідно до Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про те, що саме зобов`язання виключити підприємство позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений і вказане рішення не можливо визнати втручанням у дискреційні повноваження відповідача, оскільки ним такі повноваження були самостійно реалізовані шляхом прийняття оскаржених рішень, які були предметом судового контролю у межах цієї справи.
Відповідно до положень ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "АВЕНЮ СІМ".
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 243-246, 250, 255, 257-262, 295, 297 КАС України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АВЕНЮ СІМ" (вул. Клочківська, буд. 111-А, оф. 8-9, м. Харків, 61145) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, буд. 46,м. Харків,61057) про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області від 21 травня 2024 року №35959.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Харківській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Авеню сім» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податків.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АВЕНЮ СІМ" (вул. Клочківська, буд. 111-А, оф. 8-9, м. Харків, 61145, код ЄДРПОУ - 42500431) сплачену суму судового збору у розмірі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ ВП - 43983495).
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Мельников Р.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2024 |
Оприлюднено | 28.10.2024 |
Номер документу | 122551574 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні