ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2024 р.Справа № 520/14225/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Бегунца А.О.,
Суддів: Курило Л.В. , Мельнікової Л.В. ,
за участю секретаря судового засідання Реброва А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 29.07.2024, головуючий суддя І інстанції: Біленський О.О., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 29.07.24 року по справі № 520/14225/24
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ОСАН 2022»
до Головного управління ДПС у Харківській області
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "ОСАН 2022" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просив суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0/12592/0415 від 11.03.2024, Форма "Н", про застосування штрафних санкцій до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСАН 2022", у розмірі 30029,47 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідно до Податкового кодексу України, порушенням своєчасності реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН - є перевищення 18 денного календарного терміну, з дня їх отримання покупцем, в даному випадку - позивачем. Оскільки порушення терміну реєстрації розрахунків коригування в ЄРПН із наданих доказів (скріншотів) - не вбачається, позивач вважає, що прийняте відповідачем податкове повідомлення-рішення №0/12592/0415 від 11.03.2024, Форма "Н", про застосування штрафних санкцій до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСАН 2022", у розмірі 30029,47 грн. є протиправним та підлягає скасуванню.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 29.07.2024 позовні вимоги задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Харківській області від 11.03.2024 №0/12592/0415 за формою "Н" про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСАН 2022" штрафних санкцій за затримку реєстрації розрахунків коригування у розмірі 30029,47 грн.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСАН 2022" судовий збір у розмірі 3028 грн. 00 коп.
Не погодившись з вказаним рішенням, відповідачем ГУ ДПС у Харківській області подано апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення норм права та невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи, просить рішення Харківського окружного адміністративного суду від 29.07.2024 скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
В обгрунтування вимог апеляційної скарги зазначено, що спірне податкове повідомлення-рішення є правомірним та винесено відповідно до вимог чинного законодавства, тому підстави для задоволення позову відсутні, оскільки щодо ТОВ "ОСАН 2022" відсутнє рішення податкового органу згідно з Наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225 "Про затвердження порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення", яке б свідчило про відсутність можливості підприємством своєчасно виконувати свої податкові обов`язки у терміни, визначені Кодексом або іншим законодавством.
Відповідно до відзиву на апеляційну скаргу, позивач зазначає, що розрахунок коригування на зменшення вартості товару/послуги до податкової накладної може бути зареєстровано покупцем не пізніше 1095 днів з дати складання податкової накладної, до якої складений такий розрахунок коригування, а граничні строки її реєстрації покупцем складають 15 (18) календарних днів від дати отримання такого розрахунку коригування від постачальника. При цьому, матеріали справи містять докази, які підтверджують фактичну дату отримання позивачем РК до ПН від постачальників та дату їх реєстрації позивачем в ЄРПН. Зазначає, що доводи відповідача про формальний підхід суду першої інстанції до з`ясування фактичних обставин справи не відповідає дійсності та не підтверджується доказами, які містяться в матеріалах справи.
Відповідно до положень ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Матеріалами справи підтверджено, що ТОВ "ОСАН 2022", ідентифікаційний код юридичної особи - 44756158, місцезнаходження юридичної особи: 61038, вул. Академіка Павлова, буд. 88, м. Харків, зареєстроване у передбаченому законом порядку як суб`єкт господарювання, знаходиться на податковому обліку в ГУ ДПС у Харківській області.
Основним видом діяльності ТОВ "ОСАН 2022" за КВЕД є 46.46 Оптова торгівля фармацевтичними товарами.
Головним управління ДПС у Харківській області проведено камеральну перевірку щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "ОСАН 2022".
За результатами проведеної перевірки складено Акт камеральної перевірки від 13.02.2024 №4994/20-40-04-15-02/44756158, відповідно до якого перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за лютий 2023 року - січень 2024 року, чим порушено вимоги п. 201.10 ст. 201 ПК України.
Позивач не погоджуючись із вищезазначеним Актом перевірки подав відповідачу заперечення проти акту перевірки від 27.02.2024 №02.02. За результатом розгляду заперечень Головним управління ДПС у Харківській області Акт камеральної перевірки від 13.02.2024 №4994/20-40-04-15-02/44756158 залишено без змін.
На підставі вищевказаного Акту ГУ ДПС у Харківській області винесено податкове повідомлення-рішення №0/12592/0415 від 11.03.2024, Форма «Н», та за порушення п. 201.10 ст. 201 ПК України застосовано штрафну (фінансову) санкцію (штраф) відповідно до п. 120-1 ст. 120-1 ПК України на суму 30 029,47 грн. за затримку реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних.
Вважаючи податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області №0/12592/0415 від 11.03.2024, Форма "Н" протиправним, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходви з їх обгрунтованості.
Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI.
Відповідно до абз. 2 пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПК України, предметом камеральної перевірки також може бути, зокрема, своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Згідно абзацу 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в ЄРПН та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної. Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України.
Так, згідно із пунктом 120-1.1 статті 120 ПК України платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цьогоКодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Таким чином, враховуючи наведені вище положення, на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної та розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунків коригування у строк, встановлений податковим законодавством, а саме для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Разом із тим, Законом України від 12 січня 2023 року №2876-IX "Про внесення змін до розділу XX "Прикінцеві положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08 лютого 2023 року) (далі - Закон №2876-IX) підрозділ 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.
Відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Тобто, саме з моменту отримання розрахунків коригування складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, у платника податків отримувача виникає обов`язок протягом 18 календарних днів зареєструвати такі розрахунки.
Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:
- 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних.
Як визначено пунктом 5 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з пунктами 12-15 вказаного Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Отже, як Податковим кодексом України, так і Порядком №1246 передбачено, що у разі отримання контролюючим органом податкової накладної від платника податку, за результатами проведення перевірки яких, платнику податку надсилається квитанція про прийняття, неприйняття або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно квитанцій з електронного кабінету платника податків ТОВ "ОСАН 2022" встановлено, що розрахунок коригування №981 від 03.02.2023, отриманий ТОВ "ОСАН 2022" - 16.10.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування - 17.10.2023; розрахунок коригування №2624 від 02.03.2023, отриманий ТОВ "ОСАН 2022" 06.04.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування - 10.04.2023; розрахунок коригування №7575/3 від 03.03.2023, отриманий ТОВ "ОСАН 2022" 05.04.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування - 06.04.2023; розрахунок коригування №10142/3 від 08.03.2023, отриманий ТОВ "ОСАН 2022" 05.04.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування - 06.04.2023; розрахунок коригування №745 від 21.03.2023, отриманий ТОВ ""ОСАН 2022" - 28.07.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування - 28.07.2023; розрахунок коригування №169 від 23.06.2023, отриманий ТОВ ""ОСАН 2022" - 20.07.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування ТОВ - 20.07.2023; розрахунок коригування №40 від 28.06.2023, отриманий ТОВ "ОСАН 2022" 29.08.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування - 30.08.2023; розрахунок коригування №88 від 03.07.2023, отриманий ТОВ "ОСАН 2022" 24.08.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування - 08.09.2023; розрахунок коригування №89 від 03.07.2023, отриманий ТОВ "ОСАН 2022" 24.08.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування - 08.09.2023; розрахунок коригування №61 від 21.07.2023, отриманий ТОВ "ОСАН 2022" - 08.12.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування - 08.12.2023; розрахунок коригування №62 від 21.07.2023, отриманий ТОВ "ОСАН 2022" - 08.12.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування - 08.12.2023; розрахунок коригування №26 від 24.07.2023, отриманий ТОВ "ОСАН 2022" - 29.08.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування - 08.09.2023; розрахунок коригування №9877 від 25.10.2023, отриманий ТОВ "ОСАН 2022" 30.11.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування - 05.12.2023; розрахунок коригування №531 від 30.11.2023, отриманий ТОВ "ОСАН 2022" - 27.12.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування - 28.12.2023; розрахунок коригування №530 від 30.11.2023, отриманий ТОВ "ОСАН 2022" - 27.12.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування - 28.12.2023; розрахунок коригування №337 від 09.01.2024, отриманий ТОВ "ОСАН 2022" - 05.02.2024, фактична реєстрація розрахунку коригування - 06.02.2024.
Отже, матеріалами справи підтверджено, що розрахунки коригування №981 від 03.02.2023, №2624 від 02.03.2023, №7575/3 від 03.03.2023, №10142/3 від 08.03.2023, №745 від 21.03.2023, №169 від 23.06.2023, №40 від 28.06.2023, №88 від 03.07.2023, №89 від 03.07.2023, №61 від 21.07.2023, №62 від 21.07.2023, №26 від 24.07.2023, №9877 від 25.10.2023, №531 від 30.11.2023, №530 від 30.11.2023, №337 від 09.01.2024, - подані на реєстрацію протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). Як вбачається, вказані коригування відбулись в бік зменшення, тому до спірних правовідносин підлягають застосуванню норми абзацу 4 пункту 89 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України.
З урахуванням наведеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність застосування до позивача штрафних санкцій за наслідками проведення камеральної перевірки з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування за затримку реєстрації розрахунків коригування №981 від 03.02.2023, №2624 від 02.03.2023, №7575/3 від 03.03.2023, №10142/3 від 08.03.2023, №745 від 21.03.2023, №169 від 23.06.2023, №40 від 28.06.2023, №88 від 03.07.2023, №89 від 03.07.2023, №61 від 21.07.2023, №62 від 21.07.2023, №26 від 24.07.2023, №9877 від 25.10.2023, №531 від 30.11.2023, №530 від 30.11.2023, №337 від 09.01.2024, оскільки позивачем строк подання на реєстрацію вказаних розрахунків коригування не пропущено.
З урахуванням наведеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що спірне податкове повідомлення-рішення від 11.03.2024 №0/12592/0415 форми "Н" про застосування до позивача штрафних санкцій за затримку реєстрації розрахунків коригування у розмірі 30029,47 грн., є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.
Згідно із ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Таким чином, колегія суддів, переглянувши рішення суду першої інстанції, дійшла висновку, що при прийнятті рішення, суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального права.
Наведені в апеляційній скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують..
Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 29.07.2024 по справі № 520/14225/24 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя А.О. БегунцСудді Л.В. Курило Л.В. Мельнікова Повний текст постанови складено 24.10.2024 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2024 |
Оприлюднено | 28.10.2024 |
Номер документу | 122553108 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції) |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Бегунц А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні