Справа № 203/5875/24
Провадження № 2-о/0203/174/2024
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 жовтня 2024 року суддя Кіровськогорайонного судум.Дніпропетровська ІваницькаІ.В.,
вивчивши матеріалицивільної справиза заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа Виконавчий комітет Ірпінської міської ради про встановлення факту, що має юридичне значення,-
ВСТАНОВИВ:
17.10.2024 заявник ОСОБА_1 звернулася до Кіровського районного суду м. Дніпропетровська з вищезазначеною заявою про встановлення факту, що має юридичне значення.
Дослідивши заяву та додані до неї документи, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до ч. 1 ст.316ЦПК України заява фізичної особи про встановлення факту, що має юридичне значення, подається до суду за місцем її проживання.
Відповідно до пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод кожен при вирішенні спору щодо його цивільних прав та обов`язків має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Згідно зіст.2,ч.1ст.8Закону України«Про судоустрійі статуссуддів» судздійснює правосуддяна засадахверховенства права,забезпечує кожномуправо насправедливий судта повагудо іншихправ ісвобод,гарантованих Конституцієюі законамиУкраїни. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи в суді, до підсудності якого вона віднесена процесуальним законом
З матеріалів справи вбачається, що згідно довідки від 20.06.2022 №3251-5001768677 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,, зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , а взята на облік як внутрішньо переміщена особа за адресою: АДРЕСА_2 .
Відповідно до ч. 1ст. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених устатті 1 цього Закону.
Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених устатті 1 цього Закону.
Закон України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»є спеціальним законом щодо статусу вказаних осіб, який підлягає застосуванню.
У постанові від 29 липня 2019 року у справі №409/2636/17 Верховний Суд вказав на те, що, вирішуючи питання про відкриття провадження у справі, необхідно також враховувати імперативні положення спеціальногоЗакону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», згідно зі статтею 5 якого довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених устатті 1 цього Закону.
Крім того, у роз`ясненні від 02 вересня 2022 року Верховний Суд зазначив, що особи, які залишили або покинули своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації та стали на облік як внутрішньо переміщені особи можуть звертатися з позовами до судів за місцем фактичного проживання/перебування. Таким чином, якщо особа-переселенець зареєструвалася на новому місці як ВПО (внутрішньо переміщена особа), то маючи відповідну довідку про взяття на облік, переселенець може звертатись з позовом до суду у місці свого тимчасового перебування.
Подібних висновків також дійшов Дніпропетровський апеляційний суд в ухвалі від 11.10.2024 по справі №205/5443/24, провадження №22-ц/803/9008 .
З огляду на викладене, довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання ОСОБА_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 .2, а отже підлягає розгляду Ірпінським міським судом Київської області.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 ЦПК суд передає справу на розгляд іншому суду, якщо справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Згідно ст. 32 ЦПК спори між судами про підсудність не допускаються. Справа, передана з одного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 31 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження судом, якому вона надіслана.
Враховуючи те, що подана заява не підсудна Кіровському районному суду м. Дніпропетровська, суд вважає за необхідне передати справу за підсудністю до Ірпінського міського суду Київської області.
Керуючись ст. ст.2,11,31, 32, 258-261,263, 316 ЦПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
Цивільну справу за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа Виконавчий комітет Ірпінської міської ради про встановлення факту, що має юридичне значення передати за підсудністю на розгляд до Ірпінського міського суду Київської області.
Ухвала протягом 15 днів з дня підписання може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Дніпровського апеляційного суду з правом на поновлення пропущеного строку апеляційного оскарження у разі подання скарги протягом 15 днів, починаючи з наступного за днем вручення копії цієї ухвали, а в іншій частинінабирає законної сили з моменту підписання у день її складення.
Суддя І.В. Іваницька
Суд | Кіровський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2024 |
Оприлюднено | 28.10.2024 |
Номер документу | 122569763 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: на тимчасово окупованій території України |
Цивільне
Кіровський районний суд м.Дніпропетровська
Іваницька І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні