Ухвала
від 16.10.2024 по справі 216/3379/24
ЦЕНТРАЛЬНО-МІСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

Справа № 216/3379/24

провадження 1-кс/216/2213/24

УХВАЛА

іменем України

16 жовтня 2024 року місто Кривий Ріг

Центрально-Міський районний суд міста Кривого Рогу Дніпропетровської області у складі:

слідчого судді - ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3

підозрюваної ОСОБА_4

захисника адвоката ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань у приміщенні Центрально-Міського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області клопотання слідчого слідчого відділу Криворізького районного управління поліції ГУНП в Дніпропетровській області майор поліції ОСОБА_6 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024042080000071 від 19.04.2024, про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання у відношенні:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 уродженки м. Кривого Рогу Дніпропетровської області, громадянки України, одруженої, з вищою освітою, працює на посаді начальника відділу освіти виконкому Центрально-міської районної у місті ради, раніше не судима, на утриманні неповнолітніх дітей не має, депутатом та адвокатом не являється, мешкає за адресою: АДРЕСА_1 ,

підозрюваної у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України,

ВСТАНОВИВ:

16.10.2024 до Центрально-Міського районний суд міста Кривого Рогу Дніпропетровської області надійшло клопотання, яким слідчий просить застосувати до підозрюваної ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання у межах строку досудового розслідування, з покладенням додаткових обов`язків.

1. Зміст поданого клопотання

Клопотання обґрунтованотим,що впровадженні СВКриворізького РУПГУНП вДніпропетровській областіперебувають матеріаликримінального провадження,відомості прояке внесенодо Єдиногореєстру досудовихрозслідувань за№ 42024042080000071 від 19.04.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України.

На даному етапі досудового розслідування встановлено, що відповідно до рішення Центрально-міської районної у місті Ради від 07.12.2018 № 282 створено відділ освіти виконкому Центрально-міської районної у місті Ради, відповідно до положення про відділ освіти (далі, за текстом-відділ освіти) встановлено, що відділу освіти є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Герба України в своїм найменуванням, відділу освіти фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету та субвенцій з Державного бюджету.

Відділ освіти виконкому районної у місті ради є структурним підрозділом виконкому районної у місті ради, утворюється районною у місті радою у межах затвердженої нею структури і загальної чисельності, їй підзвітний і підконтрольний, підпорядковується виконкому та заступнику голові районної у місті ради по виконавчій роботі, а з питань здійснення делегованих департаменту освіти і науки виконкому.

Відділ освіти очолює начальник, який призначається на посаду конкурсній основі головою районної у місті Ради за погодженням з директоре департаменту освіти та науки виконкому міської Ради.

Відповідно до п. 2.3 положення, одним із завданням відділу освіти забезпечення контролю за використанням бюджетних коштів закладами освіти району згідно із затвердженим кошторисом доходів та видатків.

Так, відповідно до розпорядження № 81-к-тр від 10.02.2017 «про переведення ОСОБА_4 » остання головою Центрально-міської районної місті Ради призначено на посаду начальника відділу освіти виконком Центрально-міської районної у місті Ради та з цього ж дня, ОСОБА_4 приступила до виконання своїх службових обов`язків.

Відповідно до положень посадової інструкції начальника відділу осві: Центрально-міської районної у місті Ради, яка затверджена рішенню виконкому районної у місті Ради № 17 від 21.09.2016 начальник відділу освіти ОСОБА_4 зобов`язана:

згідно П.2.1. здійснювати контроль за діяльністю відділу та забезпечувати виконання покладених на відділ завдань;

згідно п. 2.5. здійснювати контроль за цільовим використанням закладам освіти бюджетних коштів закладами освіти району згідно із затвердженим кошторисом доходів та видатків та інше.

Нести відповідальність відповідно до п. 4.1. за неналежне виконання своїх службових обов`язків, за п. 4.2. за заподіяння матеріального збитку межах визначених чинним трудовим і цивільним законодавством, та за п. 4.4. порушення вимог чинного законодавства щодо запобігання проявам корупції.

Таким чином, ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді начальник відділ освіти виконкому Центрально-міської районної у місті Ради постійно здійснювала функції пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих з адміністративно-господарських функцій, тобто відповідно до частини 3 статі 18 КК України була службовою особою.

Падалі розслідуванням встановлено, що 18.02.2021, в денний час добі більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено, в приміщені відділу освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради, ш розташований за адресою: 50000, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг пул. Свято-Миколаївська, 27 між відділом освіти виконкому Центральне Міської районної у місті рад (код ЄДРПОУ-02142325) в особі начальника ОСОБА_4 та ГОВ «Дніпровські енергетичні послуги» (код ЄДРПО 42082379), юридична адреса: м. Дніпро, вул. Моссаковського Володимир буд. 7, в особі директора товариства ОСОБА_7 , що діє відповідно до статуї та ліцензії на здійснення діяльності з постачання електричної енергії споживач згідно Постанови ІІКРІІКГІ під 14.06.2018 № 429, керуючись вимогами ЦЮ І КУ. ЗУ «Про ринок електричної енергії», Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійсює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312 (далі - ПРРЕЕ), Правил ринку затверджених постаново Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14.03.2018 № 307, ЗУ «Про публічні закупівлі», укладено договір № 200090/2021/02/78 про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу.

Так згідно п 1.1. за цим Договором постачальник продає електричну енергію для забезпечення потреб електроустановок споживача, а споживач оплачує Постачальнику вартість використаної (купованої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього Договору.

Згідно н. 1.3. очікуваний обсяг постачання електричної енергії на період з 01.01.2021 р. - 31.12.2021 р. включно, становить 2 166 236 кВт*год.

Згідно п. 1.4. обсяги закупівлі товарів можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків та потреби в електроенергії.

Згідно п. 2.1. строк (термін) поставки товару: 01.01.2021 р. - 31.12.2021р. включно.

Згідно п. 2.3. постачальник за цим Договором не має права вимагати від Споживача будь-якої іншої плати за постачання електричної енергії, крім передбаченої умовами цього Договору.

Згідно п. 4.1. загальна вартість цього Договору становить 3 118 600,00 грн, крім того ПДВ - 623 720,00 грн, разом - 3 742 320,00 грн.

Згідно п. 4.2. ціна за 1 кВт/год. електричної енергії за цим Договором становить 1,43964000229 грн без ПДВ, ПДВ 0,28792800046 грн, разом з ПДВ 1,72756800275 грн та складається з: закупівельної ціни на ринку електричної енергії; регульованого тарифу на передачу електричної енергії, затвердженого у встановленому порядку; тарифу (маржі) постачальника електричної енергії . Ціна за 1 КВт/год. не включає вартість послуг з розподілу електричної енергії, які оплачуються Споживачем самостійно Оператору системи розподілу.

Згідно її. 4.3. споживач бере на себе бюджетні зобов`язання при наявності та в межах бюджетних призначень, встановлених рішенням про міський бюджет на 2021 рік.

Згідно її. 4.4. та відповідно до ст. 23 БКУ бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення.

Згідно п. 4.5. істотні умови цього Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами у повному обсязі, крім випадків передбачених ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Згідно п. 4.5.1. зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Споживача.

Згідно її. 4.5.2. збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціпи такого товару на ринку у разі коливання ціни нікого товару па ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.

Згідно її. 4.5.3. наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідками або листами (завіреними копіями довідок/листів) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціпи товару на ринку.

Згідно н. 4.5.4. покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.

Згідно п. 4.5.5. продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.

Згідно н. 4.5.6. погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку.

Згідно її. 4.5.7. зміни ціни в договорі про закупівлю у зв`язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування.

Згідно п. 4.5.8. зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.

Згідно п. 4.5.9. сторони вносять до договору зміни у разі зміни регульованого тарифу на передачу електричної енергії, з моменту набрання чинності нормативно-правовим актом, яким встановлено ( змінено) регульовану ціну (тариф) на передачу електричної енергії. Підтвердженням необхідності внесення таких змін є чинні (введені в дію в порядку, встановленому законодавством) нормативно-правові акти відповідного уповноваженого органу або держави щодо встановлення (зміни) регульованого тарифу на передачу електричної енергії.

Згідно п. 4.7 в разі необхідності зміни істотних умов Договору, в тому числі зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку та/або зміни регульованої ціни (тарифу), Сторона ініціатор такої зміни зобов`язана підготувати та направити на погодження іншій стороні проект змін до цього Договору у формі додаткової угоди (додаткового договору). Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну умов договору, у 5-ти денний строк після одержання пропозиції повідомляє сторону про результати її розгляду. Зміна до договору про закупівлю оформлюється в такій самій формі, що й договір про закупівлю, а саме у письмовій формі шляхом укладання додаткового договору (угоди). Пропозицію щодо внесення змін до договору може зробити кожна із сторін договору.

Згідно її, 4.9. Ціна за 1 кВт/год. електричної енергії може бути змінена з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому досягнуто такої згоди, що буде відображено у додатковій угоді (додатковому договорі).

Згідно п. 4.11, споживач бере зобов`язання з отримання електричної енергії та його оплати в термін і строки передбачені у «Порядку розрахунків» (додаток № 1 до цього Договору).

Згідно п. 4.12. оплата за електричні енергії здійснюється Споживачем виключно в грошовій формі.

Згідно п. 4.13. оплата вартості електричної енергії за цим Договором ідійсніосться Споживачем виключно шляхом перерахування коштів на рахунок із спеціальним режимом використання Постачальника.

Згідно п. 14.1. Договір набуває чинності з моменту підписання, а в частині виконання зобов`язань Сторонами за цим Договором - з 01.01.2021 та діє до 31.12.2021 включно, але в будь-якому разі до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань за цим Договором

За даними додатку № І «Порядок розрахунків» до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021 (на дослідження надано копію примірника відділу освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради встановлено, що:

1. Розрахунок Споживача с Постачальником електричної енергії здійснюється за тарифами згідно з Договором про постачання електричної енергії споживачу.

2. Розрахунковим періодом вважається календарний місяць (з першого по останнє число місяця). Розрахунки за електричну енергію проводяться споживачем виключно грошовими коштами на зазначений у Договорі рахунок із спеціальним режимом використання Постачальника електричної енергії.

Споживач здійснює повну оплату вартості обсягу спожитої електричної енергії за розрахунковий період один раз за фактичними показами засобів комерційного обліку електричної енергії на початок періоду, наступного за розрахунковим, згідно х виписаним та самостійно отриманим рахунком Постачальника.

3. Вартість спожитої електричної енергії визначається, як добуток обсягу спожитої електричної енергії визначеної оператором системи розподілу на тариф згідно з Договором про постачання/закупівлю електричної енергії споживачу.

4. Розрахунок споживача здійснюється на підставі виставленого Постачальником електричної енергії рахунка.

5. Споживач протягом розрахункового періоду здійснює оплату по факту на рахунок із спеціальним режимом використання Постачальника протягом 7-ми операційних днів з дня отримання рахунку.

7. Рахунки па оплату платежів, передбачених даним Договором, виписуються І Постачальником електричної енергії та надаються Споживачу через систему розрахунків «Персональний кабінет» на web-сайті Постачальника, та/або у структурному підрозділі Постачальника. Датою оплати рахунка (здійснення розрахунку) визначається датою, на яку були зараховані копни на рахунок із спеціальним режимом використання Постачальника електричної енергії.

9. Щодо організації порядку оплайн-розрахунків Сторони погодили:

9.1, Акти, рахунки, якими сторони здійснюють обмін у процесі виконання цього Договору, надаються сторонами в електронному вигляді через Персональний кабінет. Сторони визнають такі електронні документи, як офіційні.

9.2. Споживач самостійно отримує рахунок на оплату електричної енергії не пізніше 5 календарного дня наступного за розрахунковим періодом у Персональному кабінеті, який вважається таким, що наданий Споживачу Постачальником не пізніше 5 календарного дня наступного за розрахунковим. У разі необхідності отримання Документів у паперовому вигляді Споживач може отримати у Постачальника, звернувшись в структурний підрозділ І Постачальника».

Приписами ч. І ст. 26 Бюджетного кодексу України встановлено, що контроль за дотриманням бюджетного законодавства спрямований на забезпечення ефективного і результативного управління бюджетними коштами та здійснюється на всіх стадіях бюджетного процесу його учасниками відповідно до цього кодексу та іншого законодавства, а також забезпечує досягнення економії бюджетних коштів, їх цільового використання, ефективності і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів шляхом прийняття обґрунтованих управлінських рішень.

Відповідно до ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції на момент підписання та виконання Договору), умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції ш результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури.

Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю (п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»).

Гак, ОСОБА_4 , в період часу з 18.02.2021 до 02.11.2021, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено, знаходячись в приміщенні відділу освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради, що розташований за адресою: 50000, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг. вул. Свято-Миколаївська, 27 перебуваючи на посаді начальника відділу освіти та будучи службовою особою, яка наділена адміністративно- господарськими функціями, неналежним чином виконала свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не перевірила документи щодо середньо ринкової ціпи, наявність чи відсутність коливання ціни на електричну енергію на ринку, в порушення вимог ч.ч. 4, 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», при відсутності коливання ціни на ринку, уклала ряд додаткових угоду до Договору № 200090/2021/02/78 про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу, відповідно до якої придбала електричну енергію за ціною, яка значно перевищувала початкову договірну ціну, де підставами укладення вказаної Додаткової угоди зазначено п.п. 2, 6 та S ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі».

Гак, ОСОБА_4 , неналежним чином виконуючі службові обов`язки начальника відділ) освіти через несумлінне ставлення до них уклала наступи: додаткові угоди:

Додаткову угоду № 1 від 18.02.2021 до договору про постачанню (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021 згідно якої за наявності факту коливання ціни товару на ринку сторони прийшли до згоди зменшити ціну договору на 301 544,70 грн, у т.ч. ПДВ 5С 257.45 грн, у зв`язку з зменшенням обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника, що складає 3 440 775,30 грн, у т.ч. ПДВ 573 462,55 грн.

Додаткову угоду № 2 від 18.02.2021 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021 згідно якої безпідставно збільшено вартість (ціну) за 1 кВт/год. електричної енергії за цим договором та складає 1,58216 грн без ПДВ, ПДВ 0,31643 грн, разом з ПДВ 1.89860 грн.

Додаткову угоду № 3 від 02.03.2021 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021, згідно якої безпідставно збільшено вартість (ціну) за 1 кВт/год. електричної енергії за цим договором та складає 1,73880 грн без ПДВ, ПДВ 0,34776 грн, разом з ПДВ 2,08656 грн. ;

Додаткову угоду № 4 від 04.03.2021 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021, згідно якої безпідставно збільшено вартість (ціну) за 1 кВт/год. електричної енергії за цим договором та складає 1,91094 грн без ПДВ, ПДВ 0,38219 грн, разом з ПДВ 2,29313 грн.

Додаткову угоду № 5 від 05.03.2021 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021, згідно якої безпідставно збільшено вартість (ціну) за 1 кВт/год. електричної енергії за цим договором та складає 2,10012 грн без ПДВ, ПДВ 0,42002 грн, разом з ПДВ 2,52014 грн.

Додаткову угоду № 6 від 12.08.2021 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021, згідно якої безпідставно збільшено вартість (ціну) за 1 кВт/год. електричної енергії за цим договором та складає 2,30803 грн (без ПДВ) та 2,76964грн (з ПДВ).

Додаткову угоду № 7 від 13.08.2021 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02. згідно якої безпідставно збільшено вартість (ціну) за 1 кВт/год. електричної енергії за цим договором та складає 2,53653 грн (без ПДВ) та 3,04383 грн (з ПДВ).

Додаткову угоду № 8 від 62.08.2021 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021 згідно якої безпідставно збільшено вартість (ціну) за 1 кВт/год. електричної енергії за цим договором та складає 2,78764 грн (без ПДВ) та 3,34517 грн (з ПДВ).

Додаткову угоду № 9 від 20.10.2021 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021 згідно якої безпідставно збільшено вартість (ціну) за 1 кВт/год. електричної енергії за цим договором та складає 3,06362 грн (без ПДВ) та 3,67634 грн (з ПДВ).

Додаткову угоду № 10 від 22.10.2021 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021 згідно якої безпідставно збільшено вартість (ціну) за 1 кВт/год. електричної енергії за цим договором та складає становить 3,12367 грн (без ПДВ) та 3.74840 грн (з ПДВ).

Додаткову угоду № 11 від 02.11.2021 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021, якою зменшено ги ціну договору про постачання (закупівлю) електричної енергії на 455 745,42 грн та складає 2 985 029,88 грн, крім того ПДВ 497 504,98 грн, всього з ПДВ 2 985 029,88 грн.

Але, всупереч змістам вказаних додаткових угод № 1 від 18.02.2021, № 2 від 18.02.2021, № 3 від 02.03.2021, № 4 від 04.03.2021, № 5 від 05.03.2021, № 6 від 12.08.2021. № 7 від 13.08.2021, № 8 від 16.08.2021, № 9 від 20.10.2021, № 10 від 22.10.2021, № 11 від 02.11.2021 про збільшення вартості (ціни) за 1 кВт/год. електричної енергії встановлено, що згідно з ч. 5 ст. 41 вказаної редакції Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв`язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.

Окрім того, досудовим розслідуванням встановлено, що на підтвердження факту коливання ціни на товар, у документі, який видає компетентна організація має бути зазначена діюча ринкова ціна на товар і її порівняння з ринковою ціною станом на дату, з якої почалися змінюватися ціни на ринку, як у бік збільшення, так і у бік зменшення (тобто наявності коливання), кожна зміна до договору має містити окреме документальне підтвердження, документ про зміну ціни повинен містити належне підтвердження, викладених в ньому даних, проведених досліджень коливання ринку, джерел інформації тощо (відповідний висновок зроблено Верховним

Судом, зокрема, у Постанові від 18 березня 2021 року у справі № 924/1240/18) чого в додаткових угодах за № 1-11 до договору № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021, в яких змінено істотні умови договору та збільшено вартість (ціну) $а 1 кВт/год. електричної енергії не відображеною.

Враховуючи викладене, фактичного коливання вартості електричної енергії на ринку в сторону збільшення не відбулося, натомість відбулося зменшення її вартості, тобто, відсутня підстава збільшення вартості ціни за одиницю електроенергії за договором, передбачена ч. 5 ст. 41 Закону.

Таким чином, ОСОБА_4 будучи службовою особою, неналежним чином виконала свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, всупереч своїх службових обов`язків передбачених посадовою інструкцією та умовами договору № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021 в період часу з 18.02.2021 по 02.11.2021 підписала ряд додаткових угод № № 1 від 18.02.2021, № 2 від 18.02.2021, № 3 від 02.03.2021, № 4 від 04.03.2021, № 5 від 05.03.2021, № 6 від 12.08.2021, № 7 від 13.08.2021, № 8 від 16.08.2021, № 9 від 20.10.2021, № 10 від 22.10.202 1. № 11 від 02.1 1.2021 до вказаного договору про постачання електричної енергії споживачу та безпідставно змінила в сторону збільшення, ціну за одиницю електроенергії за договором що, з урахуванням загальної вартості Договору завдало шкоди інтересам відділу освіти виконкому Центрально-міської районної у місті Ради, яке належить територіальній громаді міста Кривого Рогу.

Надалі, ОСОБА_4 , як службова особа, яка наділена виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, усвідомлюючи факт порушення своїх службових обов`язків, передбачаючи та свідомо припускаючи можливість настання наслідків, не перевірив самостійно або шляхом залучення фахівців, відповідність фактичних даних щодо коливання цін на електричну енергію, тобто не здійснила належного контролю за дотриманням умов Договору та ЗУ «Про Публічні закупівлі» підписала та скріпив печаткою наданою їй, як споживачу, офіційні документи, а саме: акти прийому-передачі електричної енергії: за лютий 2021 року № 250000271499 від 18.03.2021, за березень 2021 року № 253300198606-1 та № 250000299159-1, за квітень 2021 року № 250000324766-1 та № 250000324788-1, за травень 2021 року № 250000352504-1 та № 250000352473-1, за липень 2021 року № 255300369695-1 та № 255300369694-1, за серпень 2021 року № 250700405924-1 та № 250700405923-1, за вересень 2021 року № 259500669963-1 та № 250000452777-1, за жовтень 2021 року № 250000477170-1 та № 250000477531-1 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021 до яких постачальником навмисно внесено завідомо неправдиві відомості щодо піни (вартості) одиниці електричної енергії за кВт*год.

Після чого, акти прийому-передачі електричної енергії: за лютий 2021 року № 250000271499 від 18.03.2021, за березень 2021 року № 253300198606-1 та № 250000299159-1, за квітень 2021 року № 250000324766-1 та № 250000324788-1, за травень 2021 року № 250000352504-1 та № 250000352473-1, за липень 2021 року № 255300369695-1 та № 250000477531-1 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021, за мовчазної згоди ОСОБА_4 були надані до бухгалтерського відділу відділу освіти виконкому Центрально-міської районної у місті Ради для здійснення оплати на поточний рахунок IBAN НОМЕР_1 , відкритий в AT «Ощадбанк» МФО 305482, яким користувалося ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» (код ЄДРПОУ-42082379).

Так, в подальшому службовими особами бухгалтерського відділу відділу освіти виконкому Центрально-міської районної у місті ради актів прийомів-передачі електричної енергії за лютий 2021 року № 250000271499 від 18.03.2021, за березень 2021 року № 253300198606-1 та № 250000299159-1, за квітень 2021 року № 250000324766-1 та № 250000324788-1, за травень 2021 (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021, які мали всі необхідні реквізити і підтверджували факт, що має юридичне значення та ззовні оформлені правильно, було перераховано на поточний рахунок ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» (код ЄДРПОУ-42082379) IBAN НОМЕР_1 бюджетні грошові кошти в сумі 1 899 763. 34 гри з ПДВ.

Згідно висновку судово-економічної експертизи № 41-24 від 20.08.2024 встановлено, що вартість фактично отриманої відділом освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради (код ЄДРПОУ 02142325) від ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» (код ЄДРПОУ 42082379) електричної енергії за договором про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021 згідно з актами прийому-передачі електричної енергії: за лютий 2021 року № 250000271499 від 18.03.2021, за березень 2021 року № 253300198606-1 та № 250000299159-1, за квітень 2021 року № 250000324766-1 та № 250000324788-1, за травень 2021 року № 250000352504-1 та № 250000352473-1, за червень 2021 року № 255000652730-1 та № 258000547080-1, за липень 2021 року № 255300369695-1 та № 255300369694-1, за серпень 2021 року № 250700405924-1 та № 250700405923-1, за вересень 2021 року № 259500669963-1 та № 250000452777-1, за жовтень 2021 року № 250000477170-1 та № 250000477531-1, в обсязі 1 099 675 кВт*год. по ціні 1,72756800275 грн ПДВ за 1 кВт*год. (без урахування підвищення ціни на електричну енергію за додатковими угодами № 1 від 18.02.2021, № 2 від 18.02.2021, № 3 від 02.03.2021, № 4 від 04.03.2021, № 5 від 05.03.2021, № 6 від 12.08.2021, № 7 від 13.08.2021, № 8 від 16.08.2021, № 9 від 20.10.2021, № 10 від 22.10.2021. № 11 від 02.11.2021 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021), загалом скадає 1 899 763,34 гри з ПДВ (1 099 675 кВт*год. * 1,72756800275 грн з ДВ), у тому числі:

- вартість фактично отриманої відділом освіти виконкому Центрально- Ііської районної у місті ради (код ЄДРПОУ 02142325) від ТОВ ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» (код ЄДРПОУ 42082379) центричної енергії за договором про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021 згідно з актами прийому-передачі електричної енергії: за лютий 2021 року № 250000271499 від 8.03.2021, за березень 2021 року № 253300198606-1 та № 250000299159-1, за квітень 2021 року № 250000324766-1 та № 250000324788-1, за травень 2021 юку № 250000352504-1 та № 250000352473-1, за липень 2021 року № 255300369695-1 та № 255300369694-1, за серпень 2021 року № 250700405924-1 та № 250700405923-1, за вересень 2021 року № 259500669963-1 та № 250000452777-1, за жовтень 2021 року № 250000477170-1 та№ 250000477531-1, в обсязі 1013 468 кВт*год. по ціні 1,72756800275 грн з ПДВ за 1 кВт*год. (без урахування підвищення ціни на електричну енергію за додатковими угодами № 1 від 18.02.2021, №2 від 18.02.2021, № 3 від 02.03.2021, № 4 від 04.03.2021, № 5 від 05.03.2021, № 6 від 12.08.2021, № 7 від 13.08.2021, № 8 від 16.08.2021, № 9 від 20.10.2021, № 10 від 22.10.2021, № 11 від 02.11.2021 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021), загалом складає 1 750 834,89 грн з ПДВ (1 013 468 кВт*год. * 1,72756800275 грн з ПДВ);

Різниця між сумою перерахованих відділом освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради (код ЄДРПОУ 02142325) грошових коштів за електричну енергію на адресу ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ 1КХ`ЛУГИ» (код СДРІІОУ 42082379) по договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021 (з урахуванням додаткових угод до нього), та вартістю фактично отриманої відділом освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради (код СДРІ ІОУ 02142325) електричної енергії за договором про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021 згідно з актами прийому-передачі електричної енергії: за лютий 2021 року № 250000271499 від 18.03.2021, за березень 2021 року № 253300198606-І та № 250000299159-1, за квітень 2021 року № 250000324766-1 та № 250000324788-1, за травень 2021 року № 250000352504-1 та № 250000352473-1, за червень 2021 року № 255000652730-1 та № 258000547080-1, за липень 2021 року № 255300369695-1 та № 255300369694-1, за серпень 2021 року № 250700405924-1 іа № 250700405923-1, за вересень 2021 року № 259500669963-1 та № 250000452777-1, за жовтень 2021 року № 250000477170-1 та№ 250000477531-1, в обсязі І 099 675 кВт*год. по ціні 1,72756800275 грн з ПДВ за 1 кВт*год., без урахування підвищення ціни на електричну енергію за додатковими угодами № І від 18.02.2021, №2 від 18.02.2021, № 3 від 02.03.2021, № 4 від 04.03.2021, № 5 від 05.0.3.2021, № 6 від 12.08.2021, № 7 від 13.08.2021, № 8 від 16.08.2021, № 9 від 20.10.2021, № 10 від 22.10.2021, № 11 від 02.11.2021 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021, загалом складає 1 085 266,54 грн з ПДВ (2 985 029,88 грн з ПДВ - 1 899 763,34 грн з ПДВ), у тому числі:

- різниця між сумою перерахованих відділом освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради (код ЄДРПОУ 02142325) грошових коштів за електричну енергію на адресу ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ІІОСЛУГИ» (код СДРПОУ 42082379) по договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021 (з урахуванням додаткових угод до нього), та вартістю фактично отриманої відділом освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради (код СДРПОУ 02142325) електричної енергії за договором про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021 згідно з актами прийому-передачі електричної енергії: за лютий 2021 року № 250000271499 від 18.03.2021, за березень 2021 року № 253300198606-1 та № 250000299159-1, за квітень 2021 року № 250000324766-1 та № 250000324788-1, за травень 2021 року № 250000352504-1 та № 250000352473-1, за липень 2021 року № 255300369695-1 та № 255300369694-1, за серпень 2021 року № 250700405924-1 та № 250700405923-1, за вересень 2021 року № 259500669963-1 та № 250000452777-1, за жовтень 2021 року № 250000477170-1 та № 250000477531-1, в обсязі 1 013 468 кВт*год. по ціні 1,72756800275 грн з ПДВ за 1 кВт*год., без урахування підвищення ціни на електричну енергію за додатковими угодами № 1 від 18.02.2021, № 2 від 18.02.2021, № 3 від 02.03.2021, № 4 від 04.03.2021, № 5 від 05.03.2021, № 6 від 12.08.2021, № 7 від 13.08.2021. № 8 від 16.08.2021, № 9 від 20.10.2021, № 10 від 22.10.2021, № 11 від 02.11.2021 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу № 200090/2021/02/78 від 18.02.2021, загалом складає 1 016 940,64 грн з 11ДВ (2 767 775,53 грн з ПДВ - 1 750 834,89 грн з ПДВ);

Тобто, ОСОБА_4 будучи службовою особою відділу освіти виконкому Центрально-міського районної у місті ради, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, через несумлінне ставлення до них, завдала шкоди охоронюваним державним інтересам, що потягло за собою настання тяжких наслідків у вигляді заподіяння збитків державі в особі територіальної громади м. Кривого Рогу на загальну суму 1 016 940, 64 гривень, що складає 896 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, встановлених діючим законодавством України на час скоєння злочину (згідно примітки до ст. .364 КК України тяжкими наслідками у статтях 364-367 вважаються такі наслідки, які у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян).

30.09.2024 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України.

Кримінальне правопорушення, у вчиненні якого обґрунтовано підозрюється ОСОБА_4 , відповідно до вимог ст. 12 КК України класифікується як нетяжкий злочин, що відповідно до ч. 4 ст. 176 КПК України дає підстави стороні обвинувачення ініціювати застосування запобіжного заходу.

Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінальних правопорушень, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді вважати, що підозрювана може здійснити дії, передбачені ч. 1 ст. 177 КПК України.

Сторона обвинувачення вважає, що без застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання запобігти настанню зазначених ризиків не видається за можливе, оскільки існують обґрунтовані доказами достатні підстави вважати, що незастосування до підозрюваного запобіжного заходу призведе до неправомірного впливу на свідків, переховуванню підозрюваного від органів досудового розслідування а також перешкоджанню досягненню завдань кримінального провадження, закріплених у ст. 2 КПК України.

Застосування саме запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання може забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного.

Під час досудового розслідування встановлено наявність ризиків передбачених п.п. 1, 3 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Вивченням особи підозрюваної на даний час встановлено, що вона не є особою з інвалідністю. Даних, які б вказували на неможливість застосування до ОСОБА_4 указаного запобіжного заходу, не встановлено.

Таким чином, обставини кримінального правопорушення, у вчиненні якого обґрунтовано підозрюється ОСОБА_4 , характеризуючи особу, відомості, та інші відомості кримінального провадження вказує на неможливість запобігання вказаним ризикам без застосування вказаного запобіжного заходу.

2. Позиція учасників у судовому засіданні

У судовому засіданні прокурор вимоги клопотання підтримав, просив задовольнити, посилаючись на наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 3 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Підозрювана ОСОБА_4 та її захисник , адвокат ОСОБА_5 у судовому засіданні повідомили, що за узгодженою з підзахисною позицію, проти застосування до запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання не заперечують.

3. Мотиви та оцінка слідчого судді

3.1. Підстави для застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання

Розділ ІІ КПК України визначає, що з метою досягнення дієвості кримінального провадження застосовуються заходи його забезпечення. До них, згідно з п. 9 ч. 2 ст. 131 КПК України, віднесені також запобіжні заходи.

Порядок застосування до особи запобіжних заходів визначений главою 18 КПК України.

Згідно з ч. 1 ст. 176 КПК України запобіжними заходами є: особисте зобов`язання, особиста порука, застава, домашній арешт, тримання під вартою.

Відповідно до ч. 1 ст. 179 КПК України особисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбачені статтею 194 цього Кодексу.

Частина третя ст. 176 КПК України встановлює, що слідчий суддя відмовляє у застосуванні запобіжного заходу, якщо слідчий, прокурор не доведе, що встановлені під час розгляду клопотання про застосування запобіжних заходів обставини, є достатніми для переконання, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів, передбачених частиною першою цієї статті, не може запобігти доведеним під час розгляду ризику або ризикам. При цьому найбільш м`яким запобіжним заходом є особисте зобов`язання, а найбільш суворим - тримання під вартою.

Відповідно до ч. 1 ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: (1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; (2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; (3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; (4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; (5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Згідно з ч. 2 ст. 177 КПК України, підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.

При вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, слідчий суддя на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності інші обставини, перелік яких визначено ч. 1 ст. 178 КПК України.

Згідно з положеннями ст. 194 КПК України, під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать (1) про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення, (2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор, (3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Якщо під час розгляду клопотання про обрання запобіжного заходу, не пов`язаного з триманням під вартою, прокурор доведе наявність всіх обставин, передбачених частиною першою цієїстатті,слідчий суддя,суд застосовуєвідповідний запобіжнийзахід,зобов`язує підозрюваного,обвинуваченого прибуватиза кожноювимогою досуду абодо іншоговизначеного органудержавної влади,а такожвиконувати одинабо кількаобов`язків,необхідність покладенняяких буладоведена прокурором,а саме: (1)прибувати довизначеної службовоїособи ізвстановленою періодичністю; (2)не відлучатисяіз населеногопункту,в якомувін зареєстрований,проживає чиперебуває,без дозволуслідчого,прокурора абосуду; (3)повідомляти слідчого,прокурора чисуд прозміну свогомісця проживаннята/абомісця роботи; (4)утримуватися відспілкування збудь-якоюособою,визначеною слідчимсуддею,судом,або спілкуватисяз неюіз дотриманнямумов,визначених слідчимсуддею,судом; (5)не відвідуватимісця,визначені слідчимсуддею абосудом; (6)пройти курслікування віднаркотичної абоалкогольної залежності; (7)докласти зусильдо пошукуроботи абодо навчання; (8)здати назберігання довідповідних органівдержавної владисвій паспорт(паспорти)для виїздуза кордон,інші документи,що даютьправо навиїзд зУкраїни ів`їзд вУкраїну; (9) носити електронний засіб контролю (ч. 5 ст. 194 КПК України).

Обов`язки, передбачені частинами п`ятою цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому статтею 199 цього Кодексу. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, обвинуваченого були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються (ч. 7 ст. 194 КПК України).

3.2. Набуття статусу підозрюваного

Запобіжні заходи на стадії досудового розслідування можуть застосовуватися лише до підозрюваного.

За змістом ч. 1 ст. 42 КПК України, статус підозрюваної має, зокрема, особа, якій у порядку, передбаченому статтями 276-279 цього Кодексу, повідомлено про підозру.

Частиною 1 статті 276 КПК України визначено, що повідомлення про підозру обов`язково здійснюється в порядку, передбаченому статтею 278 цього Кодексу, у випадках: (1) затримання особи на місці вчинення кримінального правопорушення чи безпосередньо після його вчинення; (2) обрання до особи одного з передбачених цим Кодексом запобіжних заходів; (3) наявності достатніх доказів для підозри особи у вчиненні кримінального правопорушення.

Письмове повідомлення про підозру вручається в день його складення слідчим або прокурором, а у випадку неможливості такого вручення - у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень (ч. 1 ст. 278 КПК України).

Як встановлено слідчим суддею, письмове повідомлення про ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України, складено і підписано 30.09.2024 р. та вручено останній 30.09.2024 р. о 13-46 годині.

Отже, у відповідності до вимог ст. 42 КПК України, ОСОБА_4 набула статус підозрюваної у цьому кримінальному провадженні і щодо неї може вирішуватися питання про застосування запобіжного заходу.

3.3. Наявність обґрунтованої підозри

Відповідно до положень ч. 2 ст. 177 КПК України, підставою застосування запобіжного заходу є, зокрема, наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення.

Разом з тим, кримінальне процесуальне законодавство України не містить визначення поняття «обґрунтована підозра», а тому, керуючись приписами ч. 5 ст. 9 КПК України, слідчий суддя при встановленні змісту вказаного поняття враховує практику Європейського суду з прав людини.

Так, з усталеної практики ЄСПЛ вбачається, що існування обґрунтованої підозри передбачає наявність фактів або інформації, які змогли б переконати об`єктивного спостерігача в тому, що відповідна особа могла вчинити злочин. При цьому, факти, які дають підставу для підозри, не мають бути такого ж рівня, як і ті, що обґрунтовують засудження особи, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення (рішення ЄСПЛ у справах «Фокс, Кемпбелл і Хартлі проти Сполученого Королівства», «Лабіта проти Італії», «Мюррей проти Сполученого Королівства», «Ільгар Маммадов проти Азейбарджану», «Нечипорук і Йонкало проти України»).

Отже, обґрунтована підозра не передбачає наявності переконання «поза розумним сумнівом» щодо вчинення особою кримінального правопорушення. Однак, вона повинна ґрунтуватись на об`єктивних фактах, встановлених на підставі наданих стороною обвинувачення доказів.

Таким чином, слідчому судді необхідно з`ясувати, чи є підстави обґрунтовано вважати, що ОСОБА_4 могла вчинити інкримінований їй злочин. При цьому, важливо, що остаточна оцінка та кваліфікація конкретних діянь здійснюється судом під час розгляду справи по суті.

Згідно з доводами, викладеними у клопотанні, та документами, наданими на підтвердження цих доводів, обґрунтованість підозри щодо вчинення ОСОБА_4 інкримінованого кримінального правопорушення, підтверджується сукупністю зібраних доказів, зокрема, договір № 200090/2021/02/78 про постачання (закупівлю) електричної енергії оживачу укладений між відділом освіти виконкому Центрально-Міської дюнної у місті рад (код ЄДРПОУ-02142325) в особі начальника ОСОБА_4 та ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» (код ЄДРПОУ 1082379). юридична адреса: м. Дніпро, вул. Моссаковського Володимира, буд. в особі директора товариства ОСОБА_7 , додаткові угоди № № І від 18.02.2021, № 2 від 18.02.2021, № 3 від 2.03.2021. № 4 від 04.03.2021, № 5 від 05.03.2021, № 6 від 12.08.2021, № 7 від 3.08.2021, № 8 від 16.08.2021, № 9 від 20.10.2021, № 10 від 22.10.2021, № 11 д 02.11.2021 до договору № 200090/2021/02/78 про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу, акти прийому-передачі електричної енергії за лютий 2021 року № 50000271499 від 18.03.2021, за березень 2021 року № 253300198606-1 та № 50000299159-1, за квітень 2021 року № 250000324766-1 та № 250000324788-1, 4 іранець 2021 року № 250000352504-1 та № 250000352473-1, за липень 2021 оку № 255300369695-1 та № 255300369694-1, за серпень 2021 року № 50700405924-1 та № 250700405923-1, за вересень 2021 року № 259500669963-1 a X" 250000452777-1, за жовтень 2021 року № 250000477170-1 та № 5000047753І-1 до договору про постачання (закупівлю) електричної енергії споживачу №- 200090/2021/02/78 від 18.02.2021, висновком судово-економічної експертизи Х« 41-24 від 20.08.2024 .судовий експерт ОСОБА_8 ); розпорядження голови Центрально-міської районної у місті ради .у Кривий Ріг від 10.02.2017 «про переведення ОСОБА_4 » згідно якого остання призначена на посаду начальника відділу освіти виконкому (Центрально-міської районної у місті ради; посадовою інструкцією начальника відділу освіти Центрально-міської айонної у місті ради, яка затверджена рішенням виконкому районної у місті ради 17 від 21.09,2016.

Оцінивши вказані докази в їх сукупності з доводами клопотання та учасників судового засідання, не вирішуючи питання про доведеність вини та остаточної кваліфікації дій ОСОБА_4 , виходячи з наданих матеріалів клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про наявність обґрунтованої підозри щодо вчинення підозрюваним кримінального правопорушення за викладених у клопотанні обставин.

Слідчий суддя також враховує, що на цьому етапі кримінального провадження не допускається вирішення тих питань, які повинен вирішувати суд під час розгляду по суті, зокрема, пов`язаних з оцінкою доказів з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинуватою у вчиненні злочину. Слідчий суддя на підставі оцінки сукупності встановлених фактів та обставин визначає лише ймовірну причетність ОСОБА_4 до інкримінованого їй кримінального правопорушення.

3.4. Наявність ризиків

Ризики вчинення підозрюваним дій, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України, вважаються наявними за умови встановлення слідчим суддею обґрунтованої ймовірності реалізації ним таких дій. При цьому, КПК України не вимагає доказів того, що підозрюваний обов`язково (поза всяким сумнівом) здійснюватиме відповідні дії, однак вимагає доказів того, що він схильний і має реальну можливість їх здійснити у цьому кримінальному провадженні в майбутньому.

У клопотанні слідчий вказує на ризики того, що підозрюваної ОСОБА_4 може (1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду, (2) незаконно впливати на потерпілого, свідка у цьому кримінальному провадженні.

3.4.1. Ризик переховування від органів досудового розслідування та суду

Ризик переховування від органу досудового розслідування/суду є актуальним безвідносно до стадії кримінального провадження та обумовлений серед іншого можливістю притягненням до кримінальної відповідальності та пов`язаними із цим можливими негативними для особи наслідками (обмеженнями) і, зокрема, суворістю передбаченого покарання. Тяжкість ймовірного покарання особливо сильно підвищують ризик переховування від органу досудового розслідування та/або суду на перших етапах притягнення особи до кримінальної відповідальності.

Співставлення можливих негативних наслідків для підозрюваного у вигляді його можливого ув`язнення у невизначеному майбутньому з можливим засудженням до покарання у виді позбавлення волі у найближчій перспективі доводять, що цей ризик є достатньо високим безвідносно стадії кримінального провадження та характеру слідчих та процесуальних дій, які належить провести органу досудового розслідування.

Враховуючи встановлені обставини у сукупності з іншими матеріалами кримінального провадження дають слідчому судді підстави дійти висновку про існування ризику переховування від органу досудового розслідування та/або суду.

3.4.2. Наявність ризику незаконно впливати на потерпілого, свідка у цьому ж кримінальному провадженні.

При встановленні наявності ризику впливу на потерпілого та свідків слід враховувати встановлену КПК процедуру отримання показань від осіб, які є потерпілими та свідками у кримінальному провадженні, а саме: спочатку на стадії досудового розслідування показання отримуються шляхом допиту слідчим чи прокурором, а після направлення обвинувального акту до суду на стадії судового розгляду - усно шляхом допиту особи в судовому засіданні (частини 1, 2 статті 23, стаття 224 КПК України).

Суд може обґрунтовувати свої висновки лише на показаннях, які він безпосередньо сприймав під час судового засідання, або отриманих у порядку, передбаченому статтею 225 цього Кодексу. Суд не вправі обґрунтовувати судові рішення показаннями, наданими слідчому, прокурору, або посилатися на них, крім порядку отримання показань, визначеного статтею 615 цього Кодексу (частина 4 статті 95 КПК України).

В свою чергу, частиною 11 ст. 615 КПК України визначено, що показання, отримані під час допиту свідка, потерпілого, у тому числі одночасного допиту двох чи більше вже допитаних осіб, у кримінальному провадженні, що здійснюється в умовах воєнного стану, можуть бути використані як докази в суді виключно у випадку, якщо хід і результати такого допиту фіксувалися за допомогою доступних технічних засобів відеофіксації. Показання, отримані під час допиту підозрюваного, у тому числі одночасного допиту двох чи більше вже допитаних осіб, у кримінальному провадженні, що здійснюється в умовах воєнного стану, можуть бути використані як докази в суді виключно у випадку, якщо у такому допиті брав участь захисник, а хід і результати проведення допиту фіксувалися за допомогою доступних технічних засобів відеофіксації.

За таких обставин ризик впливу на потерпілого та свідків існує не лише на початковому етапі кримінального провадження при зібранні доказів, а й продовжує існувати на стадії судового розгляду до моменту безпосереднього отримання судом показань та дослідження їх судом, крім випадків неможливості отримання безпосередньо судом таких показань внаслідок обставин, пов`язаних із введенням воєнного стану на території України.

Слідчий суддя вважає, що оскільки підозрюваній відомі анкетні дані, свідків, та номери їх мобільних телефонів, вказане свідчить про реальну можливість вчинення спроб неправомірного впливу на останніх з метою надання необхідних підозрюваній показів в майбутньому, враховуючи вимоги ст.23 КПК України.

3.5. Наявність інших обставин, передбачених ст. 178 КПК України

При вирішенні питання про застосування до підозрюваного запобіжного заходу, крім встановлених ризиків кримінального провадження, слідчий суддя, на підставі наданих сторонами матеріалів, оцінює в сукупності існування інших обставин, передбачених ст. 178 КПК України, а саме:

- вагомість наданих стороною обвинувачення доказів про ймовірне вчинення підозрюваною злочину, передбаченого ч.2ст.367 КК України, у разі визнання винуватою у вчиненні якого, їй може загрожувати покарання у виді позбавленням волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.

- відсутність на утриманні підозрюваної неповнолітніх дітей та інших утриманців.

- за станом здоров`я ОСОБА_4 не є особою з інвалідністю, тяжкими хронічними захворюваннями не страждає.

- репутацію підозрюваної, яка раніше до кримінальної відповідальності не притягалась;

- майновий стан підозрюваної, яка має офіційний дохід (пенсія);

- ризик продовження чи повторення протиправної поведінки, який на думку слідчого судді не є високим.

3.6. Можливість застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання у даному кримінальному провадженні

Як убачається із матеріалів, доданих до клопотання, ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України.

Так, санкцією ч.2 ст. 367 КК України передбачено покарання у виді позбавленням волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.

Як зазначено в ч. 3 ст. 176 КПК України найбільш м`яким запобіжним заходом є особисте зобов`язання.

4. Висновки за результатами розгляду клопотання

З урахуванням встановлених вище обставин кримінального правопорушення та наданих стороною обвинувачення доказів на підтвердження викладених у клопотанні доводів, що свідчать про набуття ОСОБА_4 статусу підозрюваної у кримінальному провадженні, про наявність обґрунтованої підозри щодо вчинення останньою інкримінованого злочину, про наявність достатніх підстав вважати, що існують ризики вчинення нею дій, передбачених п.п. 1, 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, слідчий суддя дійшов висновку про наявність обґрунтованих підстав для задоволення клопотання слідчого та застосування відносно підозрюваної ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання.

Отже, враховуючи конкретні обставини злочину, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_4 , а також відомості про особу підозрюваної в їх сукупності, з метою забезпечення належної процесуальної поведінки останньої слідчий суддя вважає за необхідне застосувати до неї запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання з покладенням обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України.

Слід зазначити, що на цьому етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси підозрюваного з метою забезпечення кримінального провадження.

При цьому, слідчий суддя вважає за необхідне відзначити, що відповідно до положень статті 198 КПК України, висловлені в ухвалі слідчого судді, за результатами розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу, висновки щодо будь-яких обставин, які стосуються суті підозри, не мають преюдиціального значення для суду під час судового розгляду або для слідчого чи прокурора під час цього або іншого кримінальних проваджень.

Керуючись ст.ст. 8, 10, 176-179, 184, 193-196 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ :

Клопотання сторони обвинувачення - задовольнити.

Застосувати до підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.

Покласти на підозрювану ОСОБА_4 наступні обов`язки:

1) прибувати за викликом службової особи - слідчого, прокурора чи суду, залежно від стадії кримінального провадження;

2) не відлучатися за межі м. Кривого Рогу без дозволу слідчого, прокурора або суду, залежно від стадії кримінального провадження;

3) повідомляти слідчого, прокурора чи суд, залежно від стадії кримінального провадження, про зміну свого місця проживання;

4) здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд за межі України;

5) утриматись від спілкування зі свідками, а саме: працівниками тендерного комітету відділу освіти виконкому Центрально-міської районної у місті ради, судовим експертом ОСОБА_9 та представником потерпілого.

Роз`яснити ОСОБА_4 про те, що в разі невиконання покладених на неї обов`язків, до неї може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і на неї може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Контроль за виконанням особистого зобов`язання покласти на слідчого СВ Криворізького РУП ГУНП у Дніпропетровській області ОСОБА_6 .

Встановити строк дії даної ухвали, в межах строку досудового розслідування, з 16 жовтня 2024 року до 30 листопада 2024 року включно.

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Повний текст ухвали складено та оголошено 18 жовтня 2024 року о 15-20 год. в залі судових засідань у приміщенні Центрально-Міського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області

Слідчий суддя ОСОБА_10

СудЦентрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу
Дата ухвалення рішення16.10.2024
Оприлюднено28.10.2024
Номер документу122570178
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів особисте зобов'язання

Судовий реєстр по справі —216/3379/24

Ухвала від 16.10.2024

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ЦИМБАЛІСТЕНКО О. В.

Ухвала від 16.10.2024

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ЦИМБАЛІСТЕНКО О. В.

Ухвала від 20.06.2024

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ЦИМБАЛІСТЕНКО О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні