Справа № 712/12415/24
Провадження № 1- кс/712/5324/24
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
про тимчасовийдоступ доречей тадокументів
24 жовтня 2024 року Слідчий суддя Соснівського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшої слідчої відділення розслідування злочинів, вчинених в сфері господарської та службової діяльності СВ Черкаського РУ поліції головного управління Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 ,погоджене прокурором Черкаської окружної прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей та документів, яке подане під час проведення досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 05.01.2023 за № 42023252010000002, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
До Соснівського районного суду м. Черкаси звернулася старша слідча відділення розслідування злочинів, вчинених в сфері господарської та службової діяльності СВ Черкаського РУ поліції головного управління Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 з клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів.
Клопотання обґрунтовується тим, що досудовим розслідуванням встановлено, що службовими особами одного з комунальних медичних закладів ІНФОРМАЦІЯ_1 в ході виконання договору підряду (ремонтних робіт) та закупівлі біохімічних аналізаторів, допущено розтрату чужого майна, шляхом зловживання службовим становищем, в умовах воєнного стану.
Крім того, в ході розслідування кримінального провадження № 42023252010000002 від 05.01.2023 встановлено факт можливого заволодіння бюджетними коштами службовими особами КНП " ІНФОРМАЦІЯ_2 ", шляхом замовлення реагентів для проведення біохімічного аналізу ВІТРОС, за завищеною ціною та у кількості, яка є більшою за потреби лікарні з проведення відповідних досліджень, вчиненого в умовах воєнного стану.
Встановлено, що 19.12.2021 комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_2 » було опубліковано на офіційному веб порталі системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » повідомлення про проведення закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 без використання електронної системи, на підставі положень Закону України Про внесення зміни до розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі" щодо запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), відповідно до якого опубліковано звіт про укладений 17.12.2021 між комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_2 » як замовником та товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_5 » як постачальником договір на постачання товару №1712 на загальну суму 168704,00 грн., за умовами якого постачальник зобов`язався поставити і передати у власність замовника медичне обладнання, необхідне для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (СОVID-19), а замовник зобов`язався прийняти та оплатити товар в порядку та на умовах, визначених цим договором.
В п.1.3 договору на постачання товару №1712 від 17.12.2021 визначено, що асортимент, номенклатура товару, його кількість, вартість обумовлюються та вказуються в Додатку 1 «Специфікація», яка становить невід`ємну частину цього Договору.
В Специфікації на товар, що надано в Додатку 1 до Договору про закупівлю №1712 від 17.12.2021 вказано найменування товару: «Комплект механічних дозаторів з наконечниками (механічний дозатор, 20-200 мкл 4 шт, механічний дозатор, 5-50 мкл 3 шт, механічний дозатор, 0,5-10 мкл 3 шт, наконечник 1000 мкл з фільтром (стерильні, в штативах), (10 на 96) 2 уп., наконечник 200 мкл з фільтром (стерильні, в штативах), (10 на 96) 4 уп., наконечник 20 мкл з фільтром (стерильні, в штативах), (10 на 96) 3 уп., наконечник 10 мкл з фільтром (стерильні, в штативах), (10 на 96) 3 уп.). Комплект коштує 168 704,0 грн, в тому числі ПДВ 7 % - 11 036,70 гривень.
Крім того, 13.09.2022 комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_2 » було опубліковано на офіційному веб порталі системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » повідомлення про проведення спрощеної закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_6 , за результатами проведення якої 27.09.2022 між комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_2 » як замовником та товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_5 » як єдиним учасником, переможцем торгів та постачальником укладено договір про закупівлю товару №109, відповідно до якого, постачальник зобов`язався передати у власність замовника лікарські засоби різні (Код ЄЗС ДК 021:2015: 33690000-3), зокрема, тест-системи VIASURE SARS-CoV-2 Triplex (ORF1ab, E N genes) Real Time PCR Detection Kit 12 strips, LP, 96 аналізів в кількості 10 наборів по ціні 36 288,0 грн з ПДВ, загальною вартістю 362 880,0 грн з ПДВ.
Разом з тим, 03.11.2022 комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_2 » було опубліковано на офіційному веб порталі системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » повідомлення про проведення спрощеної закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_7 , за результатами проведення якої 28.11.2022 між комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_2 » як замовником та товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_5 » як єдиним учасником, переможцем торгів та постачальником укладено договір про закупівлю товару №28 відповідно до якого, постачальник зобов`язався передати у власність замовника лікарські засоби різні (Код ЄЗС ДК 021:2015: 33690000-3), зокрема, тест-системи YSL_qPX-EN_RdRp-CVrips LPD 19-100-Covid 19 E, N RdRp gene multiplex qpcr Kit, ПЛР Youseq в кількості 15 наборів по ціні 22762,0 грн з ПДВ, загальною вартістю 341430,0 грн з ПДВ та стандартний ворсистий зонд-тампон д-swab з точкою зламу 80 мм стерильний упакований разом з пробіркою з мл середовища кері блейра в flow-pack в кількості 450 штук по ціні 92,17 грн з ПДВ, загальною вартістю 41476,50 грн з ПДВ.
Під час проведення аудиторської перевірки фінансово-господарської діяльності КНП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » окремих питань діяльності встановлено завищення цін на придбання реагентів та виробів медичного призначення, які закуповувались в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », бенефенціаром якого є ОСОБА_5 чоловік та підлеглий завідуючої клініко-діагностичної лабораторії ОСОБА_6 .
Після проведеної аудиторської перевірки фінансово-господарської діяльності лікарні, тобто з квітня 2023 року, ОСОБА_6 вирішила залучити інший суб`єкт ФОП ОСОБА_7 , який є чоловіком її близької подруги та працює в м. Тернопіль в місцевому управлінні Стандартметрології. Ніякого відношення до здійснення ведення фінансово-господарської діяльності ОСОБА_7 не має, управління відкритими на його ім`я рахунками, він передав ОСОБА_6 .
Висновком проведеної у справі судово-товарознавчої експертизи підтверджено завищення вартості придбання виробів медичного призначення в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».
Разом з тим, в ході досудового розслідування встановлено, що у грудні 2022 року КНП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » було опубліковано на офіційному веб порталі системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » повідомлення про проведення закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_8 , за результатами проведення якої 16.01.2023 між комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_2 » як замовником та товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_5 » як єдиним учасником, переможцем торгів та постачальником укладено договір про закупівлю товару №1, відповідно до якого, постачальник зобов`язався в порядку та на умовах, визначених договором поставити, а замовник прийняти й оплатити постачальнику Код ДК 33690000-3 лікарські засоби різні, реактиви лабораторні за асортиментом і цінами, зазначеними у специфікації, що додається до договору і є його невід`ємною частиною, на загальну суму 1045210,00 грн.
Відповідно до даних офіційного веб порталу системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 », вказаний договір виконано та оплачено на суму 1045210,00 грн.
Крім того, у січні 2023 року КНП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » було опубліковано на офіційному веб порталі системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » повідомлення про проведення закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_9 , за результатами проведення якої 27.01.2023 між комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_2 » як замовником та товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_5 » як єдиним учасником, переможцем торгів та постачальником укладено договір про поставки товару №1, відповідно до якого, постачальник зобов`язався в порядку та на умовах, визначених договором поставити, а замовник прийняти й оплатити постачальнику Код ДК 021:2015: 33690000-3 лікарські засоби різні, 33696000-5 реактиви та контрастні речовини за асортиментом і цінами, зазначеними у специфікації, що додається до договору і є його невід`ємною частиною, на загальну суму 1291861,35 грн.
Відповідно до даних офіційного веб порталу системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 », вказаний договір виконано та оплачено на суму 1291861,35 грн.
Окрім цього, у січні 2023 року КНП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » було опубліковано на офіційному веб порталі системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » повідомлення про проведення закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_10 , за результатами проведення якої 27.01.2023 між комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_2 » як замовником та товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_5 » як єдиним учасником, переможцем торгів та постачальником укладено договір про поставки товару №2, відповідно до якого, постачальник зобов`язався в порядку та на умовах, визначених договором поставити, а замовник прийняти й оплатити постачальнику Код ДК 021:2015: 33120000-7 системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (діагностичне приладдя) за асортиментом і цінами, зазначеними у специфікації, що додається до договору і є його невід`ємною частиною, на загальну суму 455271,60 грн.
Відповідно до даних офіційного веб порталу системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 », вказаний договір виконано та оплачено на суму 455271,60 грн.
З метою встановлення всіх обставин можливого завищення ціни при проведенні закупівель медичних товарів та обладнання і привласнення чи розтрати грошових коштів комунального підприємства службовими особами КНП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », перерахованих на рахунки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » в органу досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, які знаходяться у володінні посадових/службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 з можливістю вилучення копій документів у паперовому та завіреному належним чином вигляді, а саме:
- документів, поданих ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » для участі у провеленні закупівель КНП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », опублікованих на офіційному веб порталі системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за номерами: ІНФОРМАЦІЯ_8 ; ІНФОРМАЦІЯ_9 ; ІНФОРМАЦІЯ_10 , у тому числі документів щодо підтвердження наявності у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » товарів, що були предметами закупівель та документів (товарно транспортних накладних, рахунків, платіжних документів) на підтвердження придбання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » товарів, що були предметами закупівель у виробників та/або постачальників таких товарів;
- договорів, укладених між комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_5 »: від 16.01.2023 №1, від 27.01.2023 №1, від 27.01.2023 №2 з усіма додатками, додатковими угодами, рахунками на оплату товару, накладними про доставку товару, платіжними документами про оплату товару.
Потреба у вилученні вказаних документів також обумовлена тим, що в подальшому необхідно буде призначити судово економічну експертизу, спрямовану на встановлення суми завданих КНП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » збитків внаслідок привласнення чи розтрати грошових коштів, а також для встановлення осіб, причетних до вчинення кримінальних правопорушень.
Слідча в клопотанні вказує, що враховуючи вищевикладене, з метою забезпечення виконання завдань кримінального провадження щодо швидкого, повного та неупередженого розслідування, беручи до уваги, що вказані вище документи, тимчасовий доступ до яких необхідно отримати, мають важливе значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні і можуть бути використані як доказ в суді.
У судове засідання слідча не з`явилася, надала до суду заяву про розгляд клопотання без його участі. Заявлені вимоги підтримує у повному обсязі.
Представник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » в судове засідання не з`явилася, скерувала до суду клопотання про розгляд справи у її відсутність.
Відповідно до ч.1 ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно ч. 5 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно ч. 6 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Доступ особи до речей та документів, які містять охоронювану законом таємницю, здійснюється в порядку, визначеному законом.
Згідно з витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про вчинення кримінального правопорушення у кримінальному провадженні.
Згідно з витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про вчинення кримінального правопорушення у кримінальному провадженні за № 42023252010000002 внесені до вказаного реєстру 05.01.2023, правова кваліфікація ч. 4 ст. 191 КК України.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що на підставі викладеного, з метою всебічного, повного та об`єктивного дослідження всіх обставин кримінального провадження, що має істотне значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого підлягає до задоволення, та слідчому необхідно надати тимчасовий доступ до речей та документів з можливістю їх вилучення у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ).
На підставі вищевикладеного і керуючись ст. 131, 132, 159-166 КПК України, слідчий суддя,
У Х В А Л И В:
Клопотання задовольнити.
Надати тимчасовий доступ до речей і документів, які знаходяться у володінні посадових/службових осіб товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_5 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 з можливістю вилучення належним чином завірених копій документів, а саме:
- документів, поданих ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » для участі у проведенні закупівель КНП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », опублікованих на офіційному веб порталі системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за номерами: ІНФОРМАЦІЯ_8 ; ІНФОРМАЦІЯ_9 ; ІНФОРМАЦІЯ_10 , у тому числі документів щодо підтвердження наявності у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » товарів, що були предметами закупівель та документів (товарно транспортних накладних, рахунків, платіжних документів) на підтвердження придбання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » товарів, що були предметами закупівель у виробників та/або постачальників таких товарів;
- договорів, укладених між комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_5 »: від 16.01.2023 №1, від 27.01.2023 №1, від 27.01.2023 №2 з усіма додатками, додатковими угодами, рахунками на оплату товару, накладними про доставку товару, платіжними документами про оплату товару.
Виконання ухвали покласти на прокурорів Черкаської окружної прокуратури ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , старшого слідчого слідчого відділу Черкаського РУП ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , слідчого СВ Черкаського районного управління поліції ГУНП в Черкаській області ОСОБА_10 , слідчого СВ Черкаського районного управління поліції ГУНП в Черкаській області ОСОБА_11 , слідчого СВ Черкаського районного управління поліції ГУНП в Черкаській області ОСОБА_12 .
Строк дії ухвали 30 діб з моменту постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Соснівський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2024 |
Оприлюднено | 28.10.2024 |
Номер документу | 122578019 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Соснівський районний суд м.Черкас
Пироженко (В.Д.) В. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні