Ухвала
від 25.10.2024 по справі 638/17277/24
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 638/17277/24

Провадження № 1-кс/638/3069/24

УХВАЛА

Іменем України

25 жовтня 2024 року м. Харків

Слідчий суддя Дзержинського районного суду м.Харкова ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м.Харкові клопотання старшого слідчого слідчого відділу Харківського районного управління поліції № 3 ГУНП в Харківській області старший лейтенант ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до документів, які містять охоронювану законом таємницю по кримінальному провадженні №42024222060000155 від 14.08.2024 за ознаками кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий слідчого відділу Харківського районного управління поліції № 3 ГУНП в Харківській області старший лейтенант ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням про надання тимчасового доступу до документів, які містять охоронювану законом таємницю по кримінальному провадженні №42024222060000155 від 14.08.2024 за ознаками кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

В клопотанні просить надати прокурорам Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , та слідчим групи слідчих СВ Харківського РУП № 3 ГУНП в Харківській області ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , тимчасовий доступ до належним чином завірених копій документів КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), адреса: АДРЕСА_1 , а саме:

- договір № В24059 від 22.05.2024 про закупівлю з додатковими угодами та додатками;

- специфікації на товар за договором № В24059 від 22.05.2024;

- акти приймання - передачі товару за договором № В24059 від 22.05.2024;

- рахунки фактури, видаткові накладні, товарно - транспортні накладні на придбання товару за договором;

- платіжні доручення на оплату товару за договором;

- сертифікати, паспорти якості/відповідності, інші документи що засвідчують якість товару та містять інформацію про виробника за договором;

- гарантійні талони на товар за договором;

- супровідні документи на товар за договором, які містять відомості щодо технічних характеристик товару, габаритних розмірів, інших характерних показників товару;

- документи, що підтверджують понесення витрат на супутні послуги при виконанні умов договору, вартість яких включена до ціни договору № В24059 від 22.05.2024 (вартість доставки товару, установки, улаштування, інструктаж, інші документи, тощо);

- регістри бухгалтерського обліку, картки по рахунках та/або меморіальні ордери, прибуткові ордери, акти оприбуткування, акти вхідного контролю, які підтверджують відображення (оприбуткування) в бухгалтерському обліку факт поставки товару за договором № В24059 від 22.05.2024;

- відомості про перебування на балансі товару за договором № В24059 від 22.05.2024;

- відомості про склад (місце) поставки (передачі) товару за договором № В24059 від 22.05.2024, його зберігання та документи на підтвердження подальшого використання із зазначенням адреси, дати постачання/установки товару;

- положення про уповноважену особу, відповідальну за проведення закупівлі за договором № В24059 від 22.05.2024;

- наказ про призначення уповноваженої особи, відповідальної за проведення закупівлі за договором № В24059 від 22.05.2024;

- посадова інструкція уповноваженої особи, відповідальної за проведення закупівлі за договором № В24059 від 22.05.2024;

- протокольні рішення (Протоколи) нарад, під час яких вирішувалось питання проведення закупівлі;

- документи, рішення, накази, розпорядження тощо, якими обґрунтовується необхідність у проведенні закупівлі товарів за договором № В24059 від 22.05.2024;

- обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик, інші документи, на підставі яких формувалась очікувана вартість закупівлі;

- отримані комерційні пропозиції, які аналізувались під час формування очікуваної вартості закупівлі товару за договором № В24059 від 22.05.2024;

- інформацію про аналіз ринку, на підставі якого прийнято рішення про найбільш економічно вигідну пропозицію при закупівлі товару за договором № В24059 від 22.05.2024;

- протокольне рішення (Протокол) уповноваженої особи про визначення переможцем за результатом закупівлі та про можливість укладення договору;

- протокольне рішення (Протокол) уповноваженої особи про опублікування звіту за договором № В24059 від 22.05.2024;

- затверджений обсяг фінансування та кошторисних призначень КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на 2024 рік;

- документи, рішення, накази, розпорядження тощо, на підставі яких здійснювалось виділення коштів місцевого бюджету на закупівлю товару за договором № В24059 від 22.05.2024;

- наказ про призначення, посадова інструкція посадової особи КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », відповідальної за отримання товару за договором № В24059 від 22.05.2024;

- наказ про призначення, посадова інструкція директора та заступника директора КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- положення, статут, інші уставні документи КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

З матеріалівклопотання вбачається,що У провадженні СВ Харківського районного управління поліції №3 ГУ НП в Харківській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024222060000155 від 14.08.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що Комунальним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) укладено договір № В24059 від 22.05.2024 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 31150000-2 Баласти для розрядних ламп чи трубок (Джерела безперебійного живлення) на загальну суму 5 522 497, 99 грн. (з урахуванням ПДВ).

Досудовим розслідуванням встановлено, що поставка Товару за цим договором здійснюється в рамках та на виконання Програми інформатизації ІНФОРМАЦІЯ_4 на 2013-2025 роки, затвердженої рішенням ІНФОРМАЦІЯ_4 від 19.12.2012 №999/12 «Про затвердження Програми інформатизації ІНФОРМАЦІЯ_4 на 2013-2015 роки» (зі змінами та доповненнями).

Водночас, вивченням середніх ринкових показників на аналогічне обладнання згідно укладеного договору про закупівлю, встановлено завищення їх вартості приблизно на 30 відсотків.

В свою чергу, замовники розпорядники бюджетних коштів, повинні керуватись, окрім іншого, Бюджетним кодексом України, за яким бюджетна система України ґрунтується на принципі ефективності та результативності - при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання публічних послуг при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.

Таким чином, посадові особи КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » під час формування очікуваної вартості на процедуру державної закупівлі джерел безперебійного живлення на виконання потреб Програми інформатизації ІНФОРМАЦІЯ_4 не вжили відповідних заходів, спрямованих на вивчення ринкової ціни предмету закупівлі, а саме не здійснили маркетингові дослідження, вивчення ситуації на ринку, моніторинг комерційних пропозицій потенційних постачальників товарів, надавачів послуг та офіційних дилерів з відкритих джерел.

Таким чином, в діях посадових осіб КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам.

З метою отримання документів, складених на виконання умов договору, прокурором Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_5 направлено вимогу в порядку ст.ст. 36, 93 КПК України на адресу КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » щодо надання завірених належним чином копій первинних документів, складених на виконання умов договору № В24059 від 22.05.2024 зі строком виконання до 11.09.2024.

Водночас, відповіді на вказаний запит не надійшло.

У зв`язкуіз зазначенимвище,з метоюотримання вищевказанихдокументів дляз`ясування обставин,що підлягаютьдоказуванню укримінальному провадженніта з метою повного та всебічного проведення досудового розслідування існує необхідність в отриманні ухвали слідчого судді про тимчасовий доступ до документів, або належним чином завірених копій документів, що перебувають у володінні Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), адреса: АДРЕСА_1 .

Вказані відомості мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, та можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні.

Прокурор ОСОБА_5 у судовому засіданні клопотання підтримала та просила його задовольнити.

Представник Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання.

Дослідивши надані матеріали, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Комунальним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) укладено договір № В24059 від 22.05.2024 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 31150000-2 Баласти для розрядних ламп чи трубок (Джерела безперебійного живлення) на загальну суму 5 522 497, 99 грн. (з урахуванням ПДВ).

Досудовим розслідуванням встановлено, що поставка Товару за цим договором здійснюється в рамках та на виконання Програми інформатизації ІНФОРМАЦІЯ_4 на 2013-2025 роки, затвердженої рішенням ІНФОРМАЦІЯ_4 від 19.12.2012 №999/12 «Про затвердження Програми інформатизації ІНФОРМАЦІЯ_4 на 2013-2015 роки» (зі змінами та доповненнями).

Водночас, вивченням середніх ринкових показників на аналогічне обладнання згідно укладеного договору про закупівлю, встановлено завищення їх вартості приблизно на 30 відсотків.

В свою чергу, замовники розпорядники бюджетних коштів, повинні керуватись, окрім іншого, Бюджетним кодексом України, за яким бюджетна система України ґрунтується на принципі ефективності та результативності - при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання публічних послуг при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.

Таким чином, посадові особи КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » під час формування очікуваної вартості на процедуру державної закупівлі джерел безперебійного живлення на виконання потреб Програми інформатизації ІНФОРМАЦІЯ_4 не вжили відповідних заходів, спрямованих на вивчення ринкової ціни предмету закупівлі, а саме не здійснили маркетингові дослідження, вивчення ситуації на ринку, моніторинг комерційних пропозицій потенційних постачальників товарів, надавачів послуг та офіційних дилерів з відкритих джерел.

Таким чином, в діях посадових осіб КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам.

З метою отримання документів, складених на виконання умов договору, прокурором ІНФОРМАЦІЯ_5 ОСОБА_5 направлено вимогу в порядку ст.ст. 36, 93 КПК України на адресу КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » щодо надання завірених належним чином копій первинних документів, складених на виконання умов договору № В24059 від 22.05.2024 зі строком виконання до 11.09.2024.

Водночас, відповіді на вказаний запит не надійшло.

У зв`язку із зазначеним вище, з метою отримання вищевказаних документів для з`ясування обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні та з метою повного та всебічного проведення досудового розслідування існує необхідність в отриманні ухвали слідчого судді про тимчасовий доступ до документів, або належним чином завірених копій документів, що перебувають у володінні Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Згідно ст. 84КПК України доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність і відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Статтею 160 КПК України передбачено право сторони кримінального провадження звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування із клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів.

Як зазначено у ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходиться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії, та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Для встановлення істини по справі органу досудового розслідування необхідно отримати вказану витребувану інформацію.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого та завдання, для виконання якого слідчий звертається із клопотанням, може бути виконане.

Вказані відомості мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, та можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні.

Враховуючи, що вищевказані документи містять відомості про персональні дані особи, та таємницю досудового розслідування, тому у органу досудового розслідування відсутня можливість в їх отриманні, і тим самим встановлення істини по провадженню.

Таким чином, клопотання слідчого підлягає задоволенню, оскільки іншими способами встановити та довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 132, 160, 162, 163 КПК України, слідчий суддя,-

у х в а л и в:

Клопотання старшого слідчого слідчого відділу Харківського районного управління поліції № 3 ГУНП в Харківській області старший лейтенант ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до документів, які містять охоронювану законом таємницю по кримінальному провадженні №42024222060000155 від 14.08.2024 за ознаками кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України- задовольнити.

Надати прокурорам Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , та слідчим групи слідчих СВ Харківського РУП № 3 ГУНП в Харківській області ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , тимчасовий доступ до належним чином завірених копій документів КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), адреса: АДРЕСА_1 , а саме:

- договір № В24059 від 22.05.2024 про закупівлю з додатковими угодами та додатками;

- специфікації на товар за договором № В24059 від 22.05.2024;

- акти приймання - передачі товару за договором № В24059 від 22.05.2024;

- рахунки фактури, видаткові накладні, товарно - транспортні накладні на придбання товару за договором;

- платіжні доручення на оплату товару за договором;

- сертифікати, паспорти якості/відповідності, інші документи що засвідчують якість товару та містять інформацію про виробника за договором;

- гарантійні талони на товар за договором;

- супровідні документи на товар за договором, які містять відомості щодо технічних характеристик товару, габаритних розмірів, інших характерних показників товару;

- документи, що підтверджують понесення витрат на супутні послуги при виконанні умов договору, вартість яких включена до ціни договору № В24059 від 22.05.2024 (вартість доставки товару, установки, улаштування, інструктаж, інші документи, тощо);

- регістри бухгалтерського обліку, картки по рахунках та/або меморіальні ордери, прибуткові ордери, акти оприбуткування, акти вхідного контролю, які підтверджують відображення (оприбуткування) в бухгалтерському обліку факт поставки товару за договором № В24059 від 22.05.2024;

- відомості про перебування на балансі товару за договором № В24059 від 22.05.2024;

- відомості про склад (місце) поставки (передачі) товару за договором № В24059 від 22.05.2024, його зберігання та документи на підтвердження подальшого використання із зазначенням адреси, дати постачання/установки товару;

- положення про уповноважену особу, відповідальну за проведення закупівлі за договором № В24059 від 22.05.2024;

- наказ про призначення уповноваженої особи, відповідальної за проведення закупівлі за договором № В24059 від 22.05.2024;

- посадова інструкція уповноваженої особи, відповідальної за проведення закупівлі за договором № В24059 від 22.05.2024;

- протокольні рішення (Протоколи) нарад, під час яких вирішувалось питання проведення закупівлі;

- документи, рішення, накази, розпорядження тощо, якими обґрунтовується необхідність у проведенні закупівлі товарів за договором № В24059 від 22.05.2024;

- обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик, інші документи, на підставі яких формувалась очікувана вартість закупівлі;

- отримані комерційні пропозиції, які аналізувались під час формування очікуваної вартості закупівлі товару за договором № В24059 від 22.05.2024;

- інформацію про аналіз ринку, на підставі якого прийнято рішення про найбільш економічно вигідну пропозицію при закупівлі товару за договором № В24059 від 22.05.2024;

- протокольне рішення (Протокол) уповноваженої особи про визначення переможцем за результатом закупівлі та про можливість укладення договору;

- протокольне рішення (Протокол) уповноваженої особи про опублікування звіту за договором № В24059 від 22.05.2024;

- затверджений обсяг фінансування та кошторисних призначень КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на 2024 рік;

- документи, рішення, накази, розпорядження тощо, на підставі яких здійснювалось виділення коштів місцевого бюджету на закупівлю товару за договором № В24059 від 22.05.2024;

- наказ про призначення, посадова інструкція посадової особи КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », відповідальної за отримання товару за договором № В24059 від 22.05.2024;

- наказ про призначення, посадова інструкція директора та заступника директора КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- положення, статут, інші уставні документи КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Строк дії ухвали 7 (сім) днів з дня її постановлення.

Відповідно до ч.1 ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя ОСОБА_1

СудДзержинський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення25.10.2024
Оприлюднено28.10.2024
Номер документу122581440
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —638/17277/24

Ухвала від 25.10.2024

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Смирнов В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні