Ухвала
від 23.10.2024 по справі 334/8042/18
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

Дата документу 23.10.2024

Справа № 334/8042/18

Провадження № 6/334/464/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2024 року м. Запоріжжя

Ленінський районний суд м. Запоріжжя у складі:

головуючого судді Гнатюка О.М.,

при секретарі Мазаєвій Д.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району, боржник: ОСОБА_1 , треті особи: Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради, про заміну стягувача у виконавчому листі,-

ВСТАНОВИВ:

Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району звернулося до суду з заявою про заміну стягувача Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району у виконавчому провадженні на стягувача Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області за виконавчим листом виданим по справі № 334/8042/18.

Рішенням Ленінського районного суду м. Запоріжжя від 03.06.2019 у справі №334/8042/18 (Провадження №2/334/1241/19) позовні вимоги Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району про відшкодування коштів надміру перерахованої субсидії задоволено і вирішено стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району надміру виплачених коштів в сумі 8019 (вісім тисяч дев`ятнадцять) грн. 37 коп., судовий збір в сумі 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп.

20.11.2019 Управлінню соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району видано виконавчий лист про стягнення вищезазначених сум. Виконавчий лист був надісланий для виконання до Дніпровського відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжя, однак постановою від 23.10.2023 ВП№64164527 виконавчий документ повернено стягувачу у зв`язку з відсутністю майна для стягнення. Строк повторного пред`явлення до виконання до 23.10.2026

Управління соціальногозахисту населенняЗапорізької міськоїради поДніпровському району звертається із заявою про заміну сторони у даному виконавчому провадженні, на підставі наступного.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 № 1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальнихпослуг,придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України» передбачено, що повноваження з призначення та виплати житлових субсидій і пільг населенню переходять від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських рад до органів Пенсійного фонду України. Відповідно до пункту 3 Постанови № 1041 Пенсійний фонд України зобов`язано продовжувати утримання надміру виплачених житлових субсидій, рішення про які прийнято структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах рад, згідно з актами приймання-передачі відповідних справ про одержувачів житлових субсидій.

Згідно з актом приймання-передачі №10 від 28.12.2022 «Про одержувачів житлових субсидій, по яких громадянин не повернув надміру перераховану(виплачену) суму житлової субсидії за попередні періоди її одержання на вимогу соціального захисту населення або не сплачує суми до повернення, визначені органом соціального захисту населення» представник Управління соціальногозахисту населенняЗапорізької міськоїради поДніпровському району передав, а представник Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області прийняв впідпорядковим номером 9 особову справу ОСОБА_1 .

Згідно з рішенням Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування управління соціального захисту населення Запорізькоїміської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради» та Положенням про Департамент відповідно додатку 1 до вказаного рішення Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради є правонаступником, серед іншого, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району.

Однак рахунки для зарахування стягнутих коштів житлової субсидії у органів соціального захисту населення, в тому числі у Управління соціальногозахисту населенняЗапорізької міськоїради поДніпровському району і Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради, на сьогоднішній день відсутні, а відкрити нові за відповідною бюджетною програмою немає законних підстав. Таким чином, пенсійний орган компетенційно набув статусу правонаступника у правовідносинах, які раніше законодавчо були закріплені за органами соціального захисту на селення в частині прав та обов`язків щодо призначення та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

За наведених обставин та вказаного правового регулювання, є наявними ознаки публічного правонаступництва, оскільки одночасно із передачею пенсійним органам функцій щодо призначення та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг відбулось передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`кта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) та прийняття такої компетенції іншим органом. Питання правонаступництва у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) є окремим, особливим видом правонаступництва, під яким розуміється перехід в установлених законом випадках повноважень та обов`язків одного суб`єкта права іншому внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Представник заявника Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району у судове засідання не з`явився, направив до суду заяву про розгляд заяви за їх відсутності, заяву просив задовольнити.

Представник третьої особи Департамента соціального захисту населення Запорізької міської ради направив до суду заяву в якій погоджується в повному обсязі, не заперечую щодо заявлених вимог.

Боржник у судове засідання не з`явився , про час та місце слухання справи повідомлявся належним чином, про причини неявки не повідомив.

Згідно ч. 3 ст. 442 ЦПК України неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, оскільки в судове засідання не з`явилися усі учасники справи.

Дослідивши матеріали заяви Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району про заміну стягувача у виконавчому листі.

Як встановлено судом, рішенням Ленінського районного суду м. Запоріжжя від 03.06.2019 року у цивільній справі за №334/8042/18 стягнуто з ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району заборгованість коштів за надміру перерахованої субсидії в розмірі 8019,37 грн., суму оплаченого судового збору в розмірі 1762,00 грн. 26.12.2019 року судом видано Управлінню соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району виконавчий лист № 334/334/8042/18.

Рішенням Ленінського районного суду м. Запоріжжя від 03.06.2019 у справі№334/8042/18 (Провадження №2/334/1241/19) позовні вимоги Управління соціальногозахисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району про відшкодування коштів надміру перерахованої субсидії задоволено і вирішено стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління соціальногозахисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району надміру виплачених коштів в сумі 8019 (вісім тисяч дев`ятнадцять) грн. 37 коп., судовий збір в сумі 1 762 (одної тисячі сімсот шістдесяти двох) грн. 00 коп.

20.11.2019 Управлінню соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району видано виконавчий лист про стягнення вищезазначених сум. Виконавчий лист був надісланий для виконання до Дніпровського відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжя, однак постановою від 23.10.2023 ВП№64164527 виконавчий документ повернено стягувачу у зв`язку з відсутністю майнадля стягнення. Строк повторного пред`явлення до виконання до 23.10.2026 року Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району звертається із заявою про заміну сторони у даному виконавчому провадженні, на підставі наступного.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 № 1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг,придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України» передбачено, що повноваження з призначення та виплати житлових субсидій і пільг населенню переходять від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських рад до органів Пенсійного фонду України.

Відповідно до пункту 3 Постанови № 1041 Пенсійний фонд України зобов`язано продовжувати утримання надміру виплачених житлови хсубсидій, рішення про які прийнято структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських,районних у містах рад, згідно з актами приймання-передачі відповідних справ про одержувачів житлових субсидій.

Згідно з актом приймання-передачі №10 від 28.12.2022 «Про одержувачів житлових субсидій, по яких громадянин не повернув надміру перераховану(виплачену) суму житлової субсидії за попередні періоди її одержання на вимогу соціального захисту населення або не сплачує суми до повернення, визначені органом соціального захисту населення» представник Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району передав, а представник Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області прийняв підпорядковим номером 9 особову справу ОСОБА_1 . Згідно з рішенням Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради» та Положенням про Департамент відповідно додатку 1 до вказаного рішення Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради є правонаступником, середіншого, Управління соціального захисту населення Запорізько їміської ради по Дніпровському району.

Однак рахунки для зарахування стягнутих коштів житлової субсидії у органів соціального захисту населення, в тому числі у Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району і Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради, на сьогоднішній день відсутні, а відкрити нові за відповідною бюджетною програмою немає законних підстав.

Таким чином, пенсійний орган компетенційно набув статусу правонаступника у правовідносинах, які раніше законодавчо були закріплені за органами соціального захисту населення в частині прав та обов`язків щодо призначення та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

За наведених обставин та вказаного правового регулювання, є наявними ознаки публічного правонаступництва, оскільки одночасно із передачею пенсійним органам функцій щодо призначення та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг відбулось передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`кта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) та прийняття такої компетенції іншим органом.

Питання правонаступництва у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) є окремим, особливим видом правонаступництва, під яким розуміється перехід в установлених законом випадках повноважень та обов`язків одного суб`єкта права іншому в наслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Відповідно до ст.ст.512,514 ЦК Українизаміна кредитора у зобов`язанні може відбутися шляхом правонаступництва, внаслідок чого, до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов`язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав.

З наведеного вище вбачається, що Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області набуло статусу нового кредитора у зобов`язаннях до ОСОБА_1 . за виконавчим листом виданим по справі № 334/8042/18 Ленінським районним судом м.Запоріжжя

Згідно ч. 5ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження», заінтересована особа має право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.

Відповідно до ч.ч. 1, 2, 5 ст. 442 ЦПК України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником; заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

На підставі наведеного, суд прийшов до висновку, що заява про заміну сторони по справі шляхом заміни стягувача його правонаступником є обґрунтованою, а тому така підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст.512, 514 ЦК України, ст. ст.10,247,260,442 ЦПК України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Заяву Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району, боржник: ОСОБА_1 , треті особи: Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради, про заміну стягувача у виконавчому листі- задовольнити.

Замінити стягувача Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району на його правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області у виконанні рішення Ленінського районного суду м. Запоріжжя від 03.06.2019 року про стягнення з ОСОБА_1 коштів за надміру перерахованої субсидії по справі №334/8042/18 за позовом Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району до ОСОБА_1 про відшкодування коштів надміру перерахованої субсидії.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення до Запорізького апеляцiйного суду.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя: Гнатюк О. М.

СудЛенінський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення23.10.2024
Оприлюднено29.10.2024
Номер документу122583816
СудочинствоЦивільне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —334/8042/18

Ухвала від 23.10.2024

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Гнатюк О. М.

Рішення від 03.06.2019

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Гнатюк О. М.

Ухвала від 10.12.2018

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Гнатюк О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні