Подільський районний суд міста Києва
Справа № 758/13137/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2024 року м. Київ
Подільський районний суд м. Києва у складі слідчого судді ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 та його захисника ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 про продовження застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту в рамках кримінального провадження № 12023100000001219 від 21.10.2023, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України,
У С Т А Н О В И В :
Прокурор Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про продовження застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту в рамках кримінального провадження № 12023100000001219 від 21.10.2023, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
В обґрунтування клопотання зазначено, що у провадженні управління поліції в метрополітені ГУНП у м. Києві перебувають матеріали кримінального провадження № 12023100000001219, відомості щодо якого внесено до Єдиного реєстру досудового розслідування 21.10.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 367 КК України.
Так, Комунальне підприємство «Київський метрополітен» (далі - підприємство) належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва, віднесене до сфери управління виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та підпорядковане Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент), (п. 1.1. Статуту КП «Київський метрополітен»). Власником Підприємства є територіальна громада м. Києва від імені якої виступає Київська міська рада (п. 1.2. Статуту КП «Київський метрополітен»).
Положеннями Статуту КП «Київський метрополітен» визначено наступне:
- підприємство самостійно несе відповідальність за своїми зобов`язаннями в межах належного йому майна згідно із законодавством України та не несе відповідальності за зобов`язаннями Власника, виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Департаменту.
Власник, виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) та Департамент не несуть відповідальності за зобов`язаннями Підприємства, крім випадків, передбачених законами України (п. 1.8.);
- підприємство утворено з метою отримання прибутку від здійснення господарської діяльності, яка спрямована на задоволення суспільних потреб в організації перевезень пасажирів метрополітеном в місті Києві, забезпечення мобілізаційної готовності Підприємства, виконання робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, ремонту та технічного переоснащення ліній, споруд та інших об`єктів метрополітену, що забезпечують функціонування метрополітену (п. 2.1.);
- Предметом діяльності Підприємства (п. 2.2.) є:
2.2.1. Надання послуг з перевезень пасажирів та багажу метрополітеном;
2.2.3. Виконання робіт з реконструкції, модернізації, капітального та поточного ремонтів, технічного обслуговування та іншого поліпшення основних засобів Підприємства;
2.2.9. Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування;
2.2.13. Виконання робіт протипожежного призначення;
2.2.26. Монтажні, будівельні, пусконалагоджувальні та ремонтні роботи;
3.1. Підприємство має право:
3.1.1. Планувати свою діяльність, визначати стратегію та основні напрями своєї роботи відповідно до середньострокового стратегічного плану розвитку Підприємства, затвердженого в установленому порядку;
3.2. Підприємство зобов`язане:
3.2.2. Здійснювати цільове та ефективне використання і збереження майна комунальної власності територіальної громади міста Києва;
3.2.3. Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечення додержання вимог законодавства України про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
3.2.10. Здійснювати своєчасне освоєння нових дільниць, виробничих потужностей та введення в дію придбаного обладнання.
3.2.12. Забезпечувати перевезення пасажирів.
4. Майно та кошти Підприємства
4.1. Майно Підприємства становлять виробничі і невиробничі фонди, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Підприємства.
4.2. Майно Підприємства є комунальною власністю територіальної громади міста Києва і закріплюється за Підприємством на праві господарського відання.
Здійснюючи право господарського відання, Підприємство володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним Власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою Власника у випадках, передбачених законодавством України та цим Статутом.
Згідно Посадової інструкції головного інженера КП «Київський метрополітен» ОСОБА_4 від 19.09.2023 встановлено наступне.
Загальні положення.
1.1. Головний інженер КП «Київський метрополітен» (далі - головний інженер), скорочена назва посади - «НГ», здійснює керівництво технічною політикою на підприємстві, визначає перспективи розвитку метрополітену та формує відповідні плани і програми з технічного розвитку підприємства, організовує інженерне забезпечення діяльності метрополітену, забезпечує впровадження нової техніки, будівництво нових і реконструкцію діючих виробничих потужностей і об`єктів метрополітену.
1.2. Призначення на посаду головного інженера та звільнення з посади здійснюється начальником КП «Київський метрополітен» за погодженням з директором Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та заступником голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов`язків.
1.3. Головний інженер підпорядковується безпосередньо начальнику КП «Київський метрополітен» (далі - начальник метрополітену).
1.4. Головний інженер в своїй роботі керується чинним законодавством України, рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), нормативно-технічною та організаційно-розпорядчою документацією, що діє на підприємстві, та цією посадовою інструкцією.
1.5. Оцінку якості виконання головним інженером своїх посадових обов`язків та відповідальність його займаній посаді визначає начальник метрополітену.
2. Завдання та обов`язки
Головний інженер:
2.1. Забезпечує керівництво технічною політикою на підприємстві, формування планів і програм з технічного розвитку підприємства, впровадження нової техніки, прогресивних технологій і передового досвіду, у тому числі для підвищення існуючого рівня охорони і безпеки праці на підприємстві, розвиток ділових взаємовідносин і співробітництво з науково-дослідними інститутами, вищими навчальними закладами, проектними, конструкторськими, технологічними організаціями.
2.2. Визначає перспективи розвитку підприємства та формує відповідні плани і програми, організовує якісне та високоефективне інженерне забезпечення діяльності метрополітену, очолює проектно-конструкторську та раціоналізаторську роботу на підприємстві та спрямовує її на вироблення ефективних проектних рішень з метою раціонального використання виробничих ресурсів підприємства, забезпечення їх надійності та безпеки в експлуатації.
2.3. Забезпечує керівництво роботою з підвищення пропускної та провізної спроможності ліній метрополітену, комплексного розвитку господарства метрополітену.
2.4. Забезпечує будівництво нових і реконструкції діючих виробничих потужностей і об`єктів метрополітену, приймає участь у роботі комісії з введення об`єктів будівництва в експлуатацію.
2.5. Організовує розробку планів і програм капітальних вкладень з реконструкції, технічного переоснащення підприємства, будівництва нових ліній та об`єктів метрополітену, планів капітального ремонту та реконструкції основних засобів метрополітену, забезпечує включення затверджених планів та програм до річних та перспективних планів підприємства.
2.6. Забезпечує взаємодію з проектними установами щодо впровадження нової техніки та прогресивних технологій в процесі проектування нових об`єктів метрополітену.
2.7. Забезпечує розроблення технічних рішень для створення сприятливих умов для проїзду в метрополітені пасажирам з обмеженими фізичними можливостями.
2.8. Організовує розроблення (створення) необхідних нормативно-технічних та розпорядчих документів з питань технічної політики та технічного розвитку метрополітену, забезпечує їх затвердження у встановленому на підприємстві порядку та своєчасне внесення змін відповідно до змін чинного законодавства України. Забезпечує взаємодію зі сторонніми організаціями в питаннях розробки нових правил, інструкцій, норм, які відносяться до діяльності та розвитку метрополітену.
2.9. Організовує розробку та впровадження технічних заходів із забезпечення безпеки перевезень пасажирів, їх комфорту при здійсненні поїздок в метрополітені.
2.10. Щоквартально проводить розгляд стану безпеки руху поїздів та безпеки перевезень пасажирів у підпорядкованих структурних підрозділах.
2.11. Забезпечує розробку і вживає заходів з виконання структурними підрозділами планів науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт, впровадження нової техніки, прогресивних технологій, автоматизованих систем управління, заходів з підвищення експлуатаційної надійності технічних засобів. Здійснює керівництво роботою з винахідництва, раціоналізації, стандартизації, метрології і ліцензування, організовує та забезпечує контроль роботи з економії енергетичних витрат, впровадження енергозберігаючих технологій.
2.12. Вживає заходів щодо вдосконалення організації та управління виробництвом на основі впровадження новітніх технічних і телекомунікаційних засобів та техніки, створення сприятливих та безпечних умов праці і високої культури у виробничій діяльності.
2.13. Організовує роботу з автоматизації процесів виробництва, праці та управління метрополітеном на основі впровадження новітніх технічних, інформаційних та телекомунікаційних засобів виконання інженерних робіт.
2.14. Вирішує проблемні питання структурних підрозділів щодо визначення балансової приналежності обладнання чи устаткування.
2.15. Здійснює керівництво розробкою та виконанням заходів щодо запобігання шкідливого впливу виробництва на навколишнє середовище та дбайливого використання природних ресурсів.
2.16. Здійснює заходи щодо забезпечення пожежної безпеки при технічному переоснащенні та впровадженні нової техніки.
2.17. Забезпечує впровадження на об`єктах метрополітену новітніх систем пожежної сигналізації, автоматичного пожежогасіння та систем доступу, модернізації існуючих систем.
2.22. Координує та контролює діяльність керівників структурних підрозділів підприємства щодо безпечної експлуатації технічних засобів праці.
2.23. Координує роботу головних інженерів виробничих структурних підрозділів підприємства… .
2.25. У разі відсутності начальника метрополітену може виконувати його посадові обов`язки.
2.26. У разі тимчасової відсутності першого заступника начальника метрополітену та заступника начальника метрополітену (НЗТ) виконує його обов`язки.
2.27. Спрямовує, координує і контролює діяльність:
- технічного управління;
- технологічного управління;
- служби електропостачання;
- електромеханічної служби;
- служби колії, тунельних споруд і будівель;
- служби сигналізації;
- ескалаторної служби;
- дирекції будівництва метрополітену;
- відділу цивільного захисту (оперативне підпорядкування в частині виконання завдань та функцій в особливий період, пов`язаних з державною таємницею);
- режимно-секретного відділу (оперативне підпорядкування).
2.29. Організовує розроблення та затвердження у встановленому на підприємстві порядку посадових інструкцій для керівників підпорядкованих структурних підрозділів.
3. Права
Головний інженер має право:
3.1. Представляти інтереси підприємства в межах наданих повноважень в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, організаціях, підприємствах, установах, вчиняти необхідні дії в інтересах підприємства на підставі довіреності, наданої начальником метрополітену.
3.2. Взаємодіяти з керівниками та іншими працівниками всіх структурних підрозділів підприємства і надавати їм розпорядження в межах своєї компетенції.
3.3. Перевіряти діяльність структурних підрозділів підприємства у всіх сферах їх діяльності.
3.4. Вносити на розгляд начальника метрополітену свої пропозиції щодо покращення роботи, відповідальність за проведення якої покладено на головного інженера цією посадовою інструкцією.
3.5. В межах своєї компетенції повідомляти керівництву про всі недоліки, виявлені в процесі професійної діяльності, та вносити пропозиції щодо їх усунення.
3.6. Залучати фахівців усіх структурних підрозділів до вирішення покладених на нього завдань.
3.7. Безперешкодно відвідувати і перевіряти підрозділи метрополітену з питань, що входять до його компетенції.
3.8. Вносити пропозиції про заохочення працівників, а також про притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників підприємства.
3.9. В межах наданих повноважень, визначених цією посадовою інструкцією, самостійно приймати управлінські рішення.
3.12. Не допускати або зупиняти виконання робіт та експлуатацію засобів праці у разі виникнення загрози для життя чи здоров`я працівників.
3.13. З метою виконання завдань та обов`язків, покладених на головного інженера цією посадовою інструкцією, координувати діяльність заступників начальника метрополітену, директора фінансового, головних спеціалістів, керівників структурних підрозділів та інших посадових осіб підприємства.
4. Відповідальність
Головний інженер несе відповідальність:
4.1. За прийняті ним управлінські рішення, невиконання або неналежне виконання своїх обов`язків, що передбачені цією інструкцією, в межах, визначених чинним законодавством України про працю.
4.2. За правопорушення, вчинені в процесі здійснення своєї діяльності, в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.
4.3. За завдану підприємству матеріальну шкоду в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством України про працю.
5. Повинен знати
Головний інженер повинен знати:
5.1. Законодавчі, нормативно-правові та нормативно-технічні акти, що регулюють виробничо-господарську, соціально-економічну та інші види діяльності підприємства.
5.2. Правила, положення, інструкції та інші нормативні акти з технічної експлуатації метрополітену та безпеки руху.
5.3. Профіль, спеціалізацію й особливості структури підприємства.
5.4. Перспективи технічного, економічного і соціального розвитку підприємства.
5.5. Виробничі потужності метрополітену та можливості ефективного використання виробничих потужностей, наявних технологічних процесів, їх реструктуризації або заміни.
5.6. Порядок складання та узгодження планів виробничо-господарської діяльності підприємства.
5.10. Вітчизняні та світові науково-технічні досягнення у галузі та досвід передових підприємств.
5.11. Економіку, організацію праці, виробництва та управління.
5.12. Основи екологічного законодавства.
5.13. Трудове законодавство.
5.15. Законодавчі та нормативно-правові акти охорони та гігієни праці, пожежної безпеки та цивільного захисту ,в обсягах необхідних для виконання своїх посадових обов`язків.
Наказом начальника КП «Київський метрополітен» № 915-Н/К від 20.12.2019 року ОСОБА_4 переведено на посаду головного інженера КП «Київський метрополітен» з 01.01.2020 року.
Таким чином, згідно посадової інструкції головного інженера КП «Київський метрополітен» - ОСОБА_4 наділений повноваженнями, пов`язаними з виконанням організаційно - розпорядчих та адміністративно - господарських функцій, виконанням виробничо-господарської, соціально-побутової та іншої діяльності, забезпечує виконання завдань КП «Київський метрополітен».
В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 будучи головним інженером КП «Київський метрополітен», з 01.01.2020 року, в силу покладених на нього організаційно-розпорядчих і адміністративно-господарських функції, являючись службовою особою КП «Київський метрополітен» допустив службову недбалість, а саме неналежне виконання своїх службових обов`язків, через несумлінне ставлення до них, що спричинило настання тяжких наслідків охоронюваним законом громадським інтересам.
Так, службова недбалість головного інженера КП «Київський метрополітен» ОСОБА_4 , яка виразилася у незабезпеченні у повному обсязі керівництва технічною політикою на підприємстві, формування планів і програм з технічного розвитку підприємства, впровадження нової техніки, прогресивних технологій і передового досвіду, у тому числі для підвищення існуючого рівня охорони і безпеки праці на підприємстві, що не відповідало вимогам положень п. 2.1. Посадової інструкції головного інженера КП «Київський метрополітен» від 19.09.2023, не здійсненні формування відповідних планів і програм, організації якісного та високоефективного інженерного забезпечення діяльності метрополітену, не повного забезпечення надійності та безпеки в експлуатації, в частині дотримання вимог пожежної безпеки, що не відповідало вимогам положень п. 2.2. Посадової інструкції головного інженера КП «Київський метрополітен» від 19.09.2023, не здійсненні у повному обсязі заходів щодо забезпечення пожежної безпеки при технічному переоснащенні та впровадженні нової техніки, що суперечило вимогам положень п. 2.16. Посадової інструкції головного інженера КП «Київський метрополітен» від 19.09.2023, незабезпеченні впровадження на об`єктах метрополітену новітніх систем пожежної сигналізації, автоматичного пожежогасіння та систем доступу, модернізації існуючих систем, що не відповідало вимогам положень п. 2.17. Посадової інструкції головного інженера КП «Київський метрополітен» від 19.09.2023, не здійсненні у повному обсязі координації та контролю діяльності керівників структурних підрозділів підприємства щодо забезпечення пожежної безпеки, що не відповідало вимогам положень п. 2.22. Посадової інструкції головного інженера КП «Київський метрополітен» від 19.09.2023, не здійсненні заходів щодо забезпечення довгострокової служби штучних споруд та не запобігання появі їх несправностей, які відносяться до головних завдань в роботі працівників метрополітену, що суперечило вимогам положень п. 1 розд. ІІІ «Правила технічної експлуатації метрополітенів України», не здійсненні організації у першому та третьому кварталах щорічної роботи комісії щодо проведення періодичних оглядів та спостережень штучних споруд метрополітенів у складі заступника начальника служби та начальника дистанції тунельних споруд, яку повинен очолювати заступник начальника метрополітену (головний інженер), що не відповідало вимогам положень п. 3.3.8. Інструкції з поточного утримання штучних споруд метрополітенів (ЦМетро/4300), не здійсненні організації роботи відповідних посадових осіб за щорічним графіком, затвердженим заступником начальника метрополітену (головним інженером) та начальником служби, щодо проведення огляду тунелів з рухомої одиниці або пересувної вежі, оснащеної спеціальним освітленням, для детального огляду тунельного оброблення, що не відповідало вимогам положень п. 3.4.6. Інструкції з поточного утримання штучних споруд метрополітенів (ЦМетро/4300), не здійсненні організації роботи комісії, яка призначається заступником начальника метрополітену, щодо проведення спеціальних оглядів, обстежень та спостережень за дефектними, ослабленими конструкціями та спорудами із залученням науково-дослідних інститутів, метробуду, проектних та інші організацій, а також окремих фахівців, з оформленням результатів огляду чи обстеження актом або протоколом, що не відповідало вимогам положень п. 3.5.1. Інструкції з поточного утримання штучних споруд метрополітенів (ЦМетро/4300) - перебуває у причинно-наслідковому зв`язку з настанням загрози виникнення аварійної ситуації на досліджуваному об`єкті - перебувають у причинно-наслідковому зв`язку з настанням загрози виникнення аварійної ситуації на досліджуваному об`єкті - призвела до настання тяжких наслідків, а саме потрапляння води до тунелю на перегоні між станціями метро «Деміївська» - «Либідська» КП «Київський метрополітен» по І колії, на дільниці в межах ПК73 - ПК75 Оболонсько-Теремківської лінії, утворень (сталактитів), вимивання та порушення цілісності гідроізоляції тунелю метро на протязі тривалого часу, корозії арматури збірних залізобетонних елементів оправи та поступового руйнування окремих елементів тунельної споруди.
Несумлінне ставлення до виконання покладених обов`язків головним інженером КП «Київський метрополітен» ОСОБА_4 , призвело до настання тяжких наслідків, а саме прийняття рішення Постійною комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (Протокол № 56 від 08.12.2023 року), де серед іншого зазначено про зупинку з 08.12.2023 року руху електропоїздів на дільниці між станціями «Либідська» - «Теремки» Оболонсько-Теремківської лінії метрополітену м. Києва , існування потенційної загрози виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру, код 10131 «НС унаслідок аварії в метрополітені» та забезпечення організації та перевезення населення дублюючими метрополітену маршрутами наземного транспорту між станціями «Либідська» - «Теремки», чим завдано збитків КП «Київський метрополітен» код ЄДРПОУ 03328913 та КП «Київпастранс» ЄДРПОУ 31725604 які у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
В результаті службової недбалості головного інженера КП «Київський метрополітен» ОСОБА_4 , залучено тимчасові автобусні та тролейбусні маршрути, які дублюють маршрути закритих станцій Оболонсько-Теремківської лінії Київського метрополітену (від станції метро «Теремки» до станції метро «Либідська»), на що було витрачено додаткові кошти Територіальної громади м. Києва, в особі КП «КИЇВПАСТРАНС» на суму 138 541 893,20 грн., лише за період з 08.12.2023 року по 24.03.2024 року.
В свою чергу КП «Київський метрополітен» внаслідок службової недбалості головного інженера КП «Київський метрополітен» ОСОБА_4 зазнало збитків через недоотримання доходів у зв`язку із закриттям та неповним функціонуванням станцій метро «Деміївська», «Голосіївська», «Васильківська», «Виставковий Центр», «Іподром» та «Теремки» в сумі 25 906 218,06 грн., лише за досліджуваний період з 08.12.2023 року по 19.03.2024 року включно.
Враховуючи викладене, внаслідок службової недбалості ОСОБА_4 Територіальній громаді міста Києва, в особі КП «КИЇВПАСТРАНС» та КП «Київський метрополітен» завдано збиток на загальну суму 164 448 111,26 грн.
Згідно висновку експерта № 331 за результатами проведення судової економічної експертизи, у обсязі наданих на дослідження документів розрахунок збитку (недоотриманих доходів) завданого КП «Київський метрополітен» код ЄДРПОУ 03328913, який наведено у довідці спеціаліста №24-28/ВФЕ від 27.03.2024 року арифметично підтверджується у розмірі 25 906 218,06 гривень.
Згідно висновку експертів № 363/381 за результатами проведення комісійної судової економічної експертизи, збиток завданий КП «Київпастранс» ЄДРПОУ 31725604, підтверджується у частині відповідності вихідних даних та арифметично у розмірі 138 541 893,20 грн.
Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, а саме у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом громадським інтересам.
Повідомлення про підозру ОСОБА_4 підтверджується зібраними по кримінальному провадженню доказами, а саме: Статут КП «Київський метрополітен» (в редакції 2021 року); Положення про службу колії, тунельних споруд і будівель комунального підприємства «Київський метрополітен»; Посадова інструкція головного інженера КП «Київський метрополітен»; Наказ (розпорядження) про переведення на іншу роботу № 915-Н/К від 20.12.2019 року; висновок експертів за результатами комплексної судової інженерно-технічної експертизи від 12.03.2024 року № 701/31/24; висновок експертів № 25765/1447/1448 за результатами проведення судової комісійної будівельно-технічної експертизи від 07.03.2024; висновок експерта № 331 за результатами проведення судової економічної експертизи від 04.04.2024 року; висновок експертів № 363/381 за результатами проведення комісійної судової економічної експертизи від 16.04.2024 року.
Постановою керівника Подільської окружної прокуратури м. Києва строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12023100000001219 продовжено до трьох місяців, а саме до 23.10.2024 року.
Ухвалою Подільського районного суду м. Києва від 25.07.2024 до підозрюваного ОСОБА_4 , застосовано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту, заборонивши йому залишати квартиру АДРЕСА_1 , строком до 23.09.2024 року включно.
В подальшому, 05.09.2024 року змінено запобіжний захід підозрюваному ОСОБА_4 на запобіжний захід у вигляді домашнього арешту в певний період доби, заборонивши йому залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_2 з 23 год. 00 хв. по 06 год. 00 хв. наступної доби із покладенням обов`язків.
В подальшому, 19.09.2024 року продовжено запобіжний захід підозрюваному ОСОБА_4 у вигляді домашнього арешту в певний період доби, заборонивши йому залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_2 з 23 год. 00 хв. по 06 год. 00 хв. наступної доби із покладенням обов`язків, строком до 23.10.2024 року включно.
Відповідно до п. 1 - 4, ч. 5 ст. 194 КПК України на підозрюваного ОСОБА_4 зазначеним рішенням суду покладені наступні обов`язки: прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора або суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або роботи; не відлучатися за межі м. Києва без дозволу слідчого, прокурора або суду; утримуватись від спілкування із ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
14.10.2024 слідчим суддею Подільського районного суду м. Києва задоволено клопотанння слідчого СВ УП в метрополітені ГУНП у м. Києві яке погоджене першим заступником керівника Київської міської прокуратури про продовження строку досудового розслідування до 5 (п`яти) місяців та виніс відповідну ухвалу.
Відносно ОСОБА_4 необхідно продовжити запобіжний захід у вигляді домашнього арешту оскільки, ризики передбачені ст. 177 КПК України не зменшились та які вказують на те, що підозрюваний буде: вчинити інше кримінальне правопорушення; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків, іншого підозрюваного у цьому ж кримінальному провадженні.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав з наведених підстав, просив його задовольнити.
Захисник ОСОБА_5 та підозрюваний ОСОБА_4 в судовому засіданні заперечували проти продовження застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, вказавши на те, що вказані прокурором ризики не існують.
Заслухавши доводи сторони обвинувачення, захисника та підозрюваного, дослідивши надані матеріали, слідчий суддя прийшов до такого.
Ухвалою Подільського районного суду м. Києва від 25.07.2024 застосовано до підозрюваного ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту, заборонивши йому залишати квартиру за адресою: АДРЕСА_2 , строком до 23.09.2024.
05.09.2024 року змінено запобіжний захід підозрюваному ОСОБА_4 на запобіжний захід у вигляді домашнього арешту в певний період доби, заборонивши йому залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_2 з 23 год. 00 хв. по 06 год. 00 хв. наступної доби із покладенням обов`язків.
В подальшому, 19.09.2024 року продовжено запобіжний захід підозрюваному ОСОБА_4 у вигляді домашнього арешту в певний період доби, заборонивши йому залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_2 з 23 год. 00 хв. по 06 год. 00 хв. наступної доби із покладенням обов`язків, строком до 23.10.2024 року включно.
Вирішення питання судом щодо запобіжного заходу відбувається в порядку, передбаченому главою 18 цього Кодексу. Як передбачено ч. 6 ст. 181 строк дії ухвали слідчого судді про тримання особи під домашнім арештом не може перевищувати двох місяців. У разі необхідності строк тримання особи під домашнім арештом може бути продовжений за клопотанням прокурора в межах строку досудового розслідування в порядку, передбаченому статтею 199 цього Кодексу.
Сукупний строк тримання особи під домашнім арештом під час досудового розслідування не може перевищувати шести місяців.
Перевіряючи обґрунтованість підозри, слідчий суддя виходить з практики Європейського суду з прав людини (рішення «Нечипорук і Йонкало проти України»), відповідно до якої «обґрунтована підозра» означає наявність фактів чи інформації, які могли б переконати стороннього об`єктивного спостерігача, що особа, можливо, вчинила злочин.
У розглядуваному клопотанні наведені дані, які вказують на обґрунтовану підозру у вчиненні ОСОБА_4 кримінального правопорушення, та які не викликають розумних сумнівів у цьому.
Обґрунтованість підозри підтверджується доданими до клопотання додатками.
Дослідивши матеріали клопотання судом встановлено, що заявлені раніше ризики, передбачені ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме: незаконного впливу на свідків та вчинення інших кримінальних правопорушень, які існували на час обрання запобіжного заходу, не зменшились.
Прокурором доведено наявність ризиків, визначених ч. 1 ст. 177 КПК України, які не зменшились та продовжують існувати.
При цьому, відповідно до ч. 5 ст. 194 КПК України, слідчий суддя вважає за необхідне також продовжити покладені ОСОБА_4 , обов`язки, необхідність яких була доведена прокурором, в межах строків досудового слідства до 21.12.2024 року, а саме прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора або суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або роботи; не відлучатися за межі м. Києва та Київської області без дозволу слідчого, прокурора або суду; утримуватись від спілкування щодо обставин кримінального провадження із ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Керуючись ст. 177, 178, 181, 194, 196, 202, 205, 309, 331, 369-372, 395 КПК України, слідчий суддя,
У Х В А Л И В :
Клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 про продовження застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту в рамках кримінального провадження № 12023100000001219 від 21.10.2023, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України - задовольнити.
Продовжити застосування до підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , громадянина України, уродженця м. Коростень, Житомирської області, працюючого на посаді головного інженера КП «Київський метрополітен», виконуючому обов`язки начальника, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_3 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого, який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту в певний період доби, з забороною залишати з 23:00 год. по 06:00 год. місце свого проживання, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , строком до 21 грудня 2024 року в межах строків досудового розслідування.
Відповідно до ч. 5 ст. 194 КПК України покласти на підозрюваного ОСОБА_4 обов`язки, передбачених КПК України, до 21 грудня 2024 року, а саме прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора або суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або роботи; не відлучатися за межі м. Києва та Київської області без дозволу слідчого, прокурора або суду; утримуватись від спілкування щодо обставин кримінального провадження із ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Роз`яснити підозрюваному, що відповідно до ч. 5 ст. 181 КПК України, працівники органу Національної поліції з метою контролю за його поведінкою, мають право з`являтися в житло, під домашнім арештом в якому він перебуває, вимагати надання усних чи письмових пояснень з питань, пов`язаних з виконанням покладених на нього обов`язків.
Строк дії ухвали слідчого судді про продовження строку застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту в нічний час відносно ОСОБА_4 не перевищує двох місяців, а саме діє до 21.12.2024.
Копію ухвали вручити учасникам справи - для відома.
Копію ухвали направити до органу Національної поліції за місцем проживання підозрюваного ОСОБА_4 ( АДРЕСА_2 ) - для виконання.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з моменту її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2024 |
Оприлюднено | 29.10.2024 |
Номер документу | 122591751 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку тримання особи під домашнім арештом |
Кримінальне
Подільський районний суд міста Києва
Петров Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні