ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"22" жовтня 2024 р. Справа №921/228/24
Західний апеляційний господарський суд в складі колегії:
головуючого суддіКравчук Н.М.
суддівМатущак О.І.
Скрипчук О.С.
секретар судового засідання Процевич Р.Б.
розглянувшиапеляційну скаргу Комунального некомерційного підприємства Кременецька опорна лікарня Кременецької міської ради від 29.07.2024 (вх. № ЗАГС 01-05/2170/24 від 30.07.2024)
на рішення Господарського суду Тернопільської області від 10.07.2024 (повний
текст рішення складено та підписано 22.07.2024, суддя Хома С.О.)
у справі № 921/228/24
за позовом:Комунального некомерційного підприємства Кременецька опорна лікарня Кременецької міської ради, (надалі КНП Кременецька опорна лікарня Кременецької міської ради) м. Кременець, Тернопільська обл.
до відповідача:Кременецької міської ради, м. Кременецька, Тернопільська обл.
про:визнання неправомірним та скасування п. п. 2,3,4 рішення
Кременецької міської ради №5150 від 14.12.2023,
за участі представників:
від позивача (в режимі відеоконференції): Авдєєнко В.В.;
від відповідача: не з`явився
ВСТАНОВИВ:
15.04.2024 КНП Кременецька опорна лікарня Кременецької міської ради звернулося до Господарського суду Тернопільської області з позовом до Кременецької міської ради про визнання неправомірним та скасування п. п. 2,3,4 рішення Кременецької міської ради №5150 від 14.12.2023.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що рішення міської ради №5150 від 14.12.2023 є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки було прийняте неуповноваженим на те органом місцевого самоврядування, виконання такого призведе до безпідставних виплат з оплати праці на користь ОСОБА_1 , а за виконання такого рішення настане юридична відповідальність для Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради.
Рішенням Господарського суду Тернопільської області від 10.07.2024 року у справі №921/228/24 (суддя С.О. Хома) в позові відмовлено.
При прийнятті рішення суд першої інстанції виходив з того, що Кременецька міська рада, прийнявши відповідно до своїх виключних повноважень рішення про створення КНП «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради та, затвердивши його статут, як власник майна та засновник, віднесла до своєї компетенції прийняття рішень щодо призначення та звільнення з посади керівника підприємства. Тому вирішення питання про звільнення ОСОБА_1 з посади директора КНП «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради на момент прийняття оскаржуваного рішення відносилось до компетенції Кременецької міської ради.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, КНП Кременецька опорна лікарня Кременецької міської ради звернулося до Західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій вважає, що оскаржуване рішення прийняте при неправильному застосуванні норм матеріального права при визначенні повноважень відповідача щодо призначення на посаду та звільнення з посади керівника КНП «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради (застосовано норми ГК України та статуту позивача, а не п. 10 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»), просить його скасувати та ухвалити нове рішення, яким позов задоволити в повному обсязі.
Зокрема, скаржник зазначає, що суд першої інстанції помилкового покликається на ст. 62 ГК України та пп.8.3.4 статуту позивача. Водночас, скаржник звертає увагу суду апеляційної інстанції на те, що норми Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо розмежування повноважень органів місцевого самоврядування, зокрема, в частині призначення на посаду та звільнення з посади керівника комунального підприємства, є спеціальним законом по відношенню до норм ГК України, а тому у визначенні повноважень органів місцевого самоврядування щодо призначення на посаду та звільнення з посади керівника комунального підприємства слід керуватись не нормами ГК України, а положеннями п. 10 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Скаржник звертає увагу на постанову Верховного Суду від 15.12.2021 у справі № 389/2193/17, у якій зроблено наведений правозастосовчий висновок.
Відповідач на надав суду письмового відзиву на апеляційну скаргу, не делегував уповноваженого представника в судове засідання, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа, складеною відповідальним працівником Західного апеляційного господарського суду.
Враховуючи те, що явка учасників судового процесу не визнавалася судом обов`язковою, участь у судовому засіданні є правом, а не обов`язком сторони, колегія суддів прийшла до висновку, що відповідно до частини 12 статті 270 Господарського процесуального кодексу України, справу може бути розглянуто при відсутності уповноваженого представника відповідача.
Вивчивши апеляційну скаргу, здійснивши оцінку доказів, що містяться в матеріалах справи, заслухавши пояснення представника позивача, Західний апеляційний господарський суд встановив таке.
22.11.2019 між Кременецькою районною радою, в особі голови районної ради Стефанського Володимира Андрійовича, що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та громадянином ОСОБА_2 (Директор) укладено строковий трудовий договір (контракт) з Директором комунального некомерційного підприємства «Кременецької районної комунальної лікарні» Кременецької районної ради Тернопільської області, згідно з яким ОСОБА_2 призначається на посаду Директора комунального некомерційного підприємства «Кременецька районна комунальна лікарня» Кременецької районної ради (Підприємство) згідно рішення Кременецької районної ради № 543 від 21 листопада 2019 року «Про призначення на посаду директора комунального некомерційного підприємства «Кременецька районна комунальна лікарня» Кременецької районної ради Тернопільської області (т. 1, а.с. 82-89).
Цей контракт діє з 22листопада 2019 року до 21 листопада 2024 року включно. Набирає чинності з дня підписання сторонами. Контракт дійсний до закінчення терміну його дії незалежно від зміни власника Підприємства (п. 6 контракту).
21.01.2021 Директором КНП «Кременецька опорна лікарня» Кісіль Павлом Васильовичем, який діє на підставі статуту та Кременецькою міською радою, в особі голови Кременецької міської ради - Смаглюка Андрія Миколайовича, який діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування» було укладено додаткову угоду до строкового трудового договору (контракту) з директором Комунального некомерційного підприємства «Кременецька районна комунальна лікарня» Кременецької районної ради Тернопільської області від 22 листопада 2019 року, якою: сторони погодились внести зміни до контракту, замінивши у всіх рядках, у всіх відмінках слова КНП «Кременецька районна комунальна лікарня» на КНП «Кременецька опорна лікарня». Сторони погодились внести зміни до контракту, замінивши у всіх рядках, у всіх відмінках слова «Кременецька районна рада Тернопільської області», «Кременецька районна рада» на «Кременецька міська рада» (п.п. 1, 2 додаткової угоди) (т. 1, а.с. 90).
30.08.2022 Кременецьким міським головою прийнято Розпорядження №207-О «Про внесення змін у розпорядження Кременецького міського голови №192-О від 12.08.2022 «Про звільнення директора Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради Павла Кісіля», яким внесено зміни в розпорядження Кременецького міського голови №192-О від 12.08.2022 «Про звільнення директора Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради Павла Кісіля», а саме викладено пункт 1 в наступній редакції: « 1.Звільнити ОСОБА_2 з посади директора Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради згідно пункту 8 частини 1 статті 36 Кодексу законів про працю України з 30 серпня 2022 року» (т. 2, а.с. 17).
21.11.2022 між Кременецькою міською радою, в особі першого заступника голови Олександра Маринюка, який діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (орган управління майном) та громадянкою ОСОБА_3 (Керівник) було укладено контракт з директором Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради, згідно якого Оксана Капелусь призначається на посаду директора Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради з 23 листопада 2022 року на строк дії цього контракту (т. 1, а.с. 91-97).
Цей контракт діє з 23 листопада 2022 року до 22 листопада 2025 року і набирає чинності з дня підписання сторонами (п.28 контракту).
21.11.2022 першим заступником Кременецького міського голови прийнято Розпорядження №259-О «Про призначення на посаду директора Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради Оксани Капелусь», яким призначено на посаду директора Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради з 23 листопада 2022 року ОСОБА_1 шляхом укладання контракту строком на 3 роки як таку, що успішно пройшла конкурс на дану посаду (т. 2, а.с. 16).
Рішенням Рівненського міського суду Рівненської області від 03.05.2023 у справі №569/12405/22 за позовом ОСОБА_2 до Кременецької міської ради, до ОСОБА_4 про поновлення на роботі позов задоволено. Визнано протиправними та скасовано рішення сесії Кременецької міської ради від 11.08.2022 №3920 «Про дострокове розірвання контракту з директором Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради», від 30.08.2022 №3987 «Про внесення змін в рішення сесії Кременецької міської ради від 1.08.2022 №3920 «Про дострокове розірвання контракту з директором Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради», розпорядження Кременецького міського голови від 27.06.2022 №123-ОД «Про проведення службового розслідування», від 01.07.2022 №129-ОД «Про продовження проведення службового розслідування», від 12.08.2022 №192-О «Про звільнення директора Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради Павла Кісіля» та від 30.08.2022 №207-О «Про внесення змін у розпорядження Кременецького міського голови від 12 серпня 2022 року №192-О від 12 серпня 2022 року «Про звільнення директора Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради Павла Кісіля». Поновлено ОСОБА_2 на посаді директора Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради.
В ході розгляду даної справи суд, зокрема, встановив, що звільнення ОСОБА_2 відбулось без законної підстави, при цьому суд зазначив, що обов`язок по поновленню позивача на посаді відповідно до підпункту 10 пункту 4 статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» лежить на ОСОБА_4 , як на Кременецькому міському голові. Дане рішення постановою Рівненського апеляційного суду від 05.12.2023 залишено без змін (т. 1, а.с.98-133, 246-271).
14 грудня 2023 року на виконання рішення Рівненського міського суду Рівненської області від 03.05.2023 у справі №509/12405/22, постанови Рівненського апеляційного суду від 05 грудня 2023 року, керуючись пунктом 8.2.1 Розділу 8 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради затвердженого рішенням сесії Кременецької міської ради від 23.06.2022 №3904, враховуючи п.5.1, 5.2 Розділу V Строкового трудового договору (Контракту) з директором комунального некомерційного підприємства від 22.1.2019 та додатковою угодою до контракту від 21.01.2021, укладених між ОСОБА_2 та Кременецькою міською радою, відповідно статті 57,62 ГК України, частини третьої статі 10, пункту 7 статті 16, ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Кременецькою міською радою прийнято рішення №5150 «Про виконання рішення Рівненського міського суду Рівненської області від 03.05.2023 по справі №509/12405/22», яким вирішено:
1.Поновити ОСОБА_2 на посаді директора Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради з 30 серпня 2022 року.
2.Розірвати достроково Контракт з директором Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради ОСОБА_1 від 21.11.2022 року з 14 грудня 2023 року.
3.Звільнити ОСОБА_1 з посади директора Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради згідно пункту 6 частини 1 статті 40 Кодексу законів про працю України з 14 грудня 2023 року.
4.Комунальному некомерційному підприємству «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради здійснити повний розрахунок з ОСОБА_1 , відповідно до вимог чинного законодавства України.
5.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту та першого заступника міського голови ОСОБА_5 (т. 1, а.с. 5-6).
20.05.2024 Кременецьким міським головою А.Смаглюком прийнято Розпорядження №120-0 «Про виконання рішення Рівненського міського суду Рівненської області від 03.05.2023 року по справі №509/12405/22» (відповідно до рішення Кременецької міської ради від 14.12.2023 №5150 прийнятого на виконання рішення Рівненського міського суду Рівненської області від 03.05.2023 року по справі №509/12405/22), яким поновлено ОСОБА_2 на посаді директора Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради з 30 серпня 2022 року (т. 2, а.с.18).
12.06.2024 Кременецьким міським головою А.Смаглюком прийнято Розпорядження №139-О «Про виконання рішення Рівненського міського суду Рівненської області від 03.05.2023 року по справі №509/12405/22» (відповідно до рішення Кременецької міської ради від 14.12.2023 року №5150 прийнятого на виконання рішення Рівненського міського суду Рівненської області від 03.05.2023 по справі №509/12405/22, керуючись пунктом 25 Контракту з директором Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради від 21.11.2022 укладеного з ОСОБА_1 на підставі пункту 6 частини 1 статті 40 Кодексу законів про працю України, враховуючи період тимчасової непрацездатності відповідно до медичних висновків про тимчасову непрацездатність), яким вирішено: достроково, з 30 березня 2024 року, розірвати Контракт з директором Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради від 21.11.2022, укладений з ОСОБА_1 відповідно до пункту 25 контракту. Звільнити ОСОБА_1 з посади директора Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради, на підставі пункту 6 частини 1 статті 40 Кодексу України про працю України з 30 березня 2024 року. Комунальному некомерційному підприємству «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради здійснити повний розрахунок з ОСОБА_1 відповідно до вимог чинного законодавства. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на постійну комісію з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту,управління соціального захисту населення та охорони здоров`я Кременецької міської ради та першого заступника міського голови Олександра Маринюка (т.2, а.с. 36).
На думку позивача, при прийнятті рішення Кременецької міської ради № 5150 від 14.12.2023, відповідач вийшов за межі своєї компетенції в оспорюваній частині, прийняття відповідачем вказаного рішення впливає на права та охоронювані законодавством інтереси позивача, що стало підставою звернення позивача з даним позовом..
При прийнятті постанови суд апеляційної інстанції виходив з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі ст.141 Конституції України до складу сільської, селищної, міської, районної, обласної ради входять депутати, які обираються жителями села, селища, міста, району, області на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Територіальні громади на основі загального, рівного, прямого виборчого права обирають шляхом таємного голосування відповідно сільського, селищного, міського голову, який очолює виконавчий орган ради та головує на її засіданнях.
Статтею 143 Конституції України встановлено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Відповідно до ч. 2 ст. 169 ЦК України, територіальні громади можуть створювати юридичні особи публічного права (комунальні підприємства, спільні комунальні підприємства, навчальні заклади тощо) у випадках та в порядку, встановлених Конституцією України та законом.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Комунальне некомерційне підприємство «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради є юридичною особою з організаційно-правовою формою: комунальне підприємство.
Згідно із ч. 7 ст. 78 ГК України органами управління комунального унітарного підприємства, зокрема, є керівник підприємства, який призначається (обирається) органом, до сфери управління якого належить підприємство, або наглядовою радою цього підприємства (у разі її утворення) і є підзвітним органу, який його призначив (обрав).
Частиною 1 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Частиною 1 статті 12 названого Закону визначено, що сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста.
За приписами п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.
Пунктом 10 частини 4 статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» унормовано, що міський голова призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів.
Як зазначалось вище, 14.12.2023 Кременецькою міською радою прийнято рішення № 5150 «Про виконання рішення Рівненського міського суду Рівненської області від 03.05.2023 по справі №509/12405/22», яким, зокрема, розірвано достроково контракт з директором КНП «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради ОСОБА_1 . Звільнено ОСОБА_1 з посади директора КНП «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради та зобов`язано КНП «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради здійснити повний розрахунок з ОСОБА_1 відповідно до вимог чинного законодавства України.
Як видно з преамбули вказаного рішення, таке прийнято на виконання рішення Рівненського міського суду Рівненської області від 03.05.2023 року по справі №509/12405/22.
При цьому, колегія суддів зауважує, що рішенням Рівненського міського суду Рівненської області від 03.05.2023 року у справі № 509/12405/22 на Кременецьку міську раду не було покладено будь-яких зобов`язань. Вказаним рішенням суду лише визнано протиправними та скасовано рішення Кременецької міської ради № 3920 від 11.08.2022 та № 3987 від 30.08.2022 та констатовано, що звільнення ОСОБА_2 відбулось без законної підстави, при цьому суд зазначив, що обов`язок по поновленню позивача на посаді відповідно до підпункту 10 пункту 4 статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» лежить на ОСОБА_4 , як на Кременецькому міському голові.
Водночас, Кременецькою міською радою при прийнятті оспорюваного рішення №5150 від 14.12.2023 поновлено ОСОБА_2 на посаді КНП «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської, звільнено ОСОБА_1 з посади директора КНП «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської на підставі п. 6 ст. 40 КЗпП України, з підстав ухвалення рішення про поновлення ОСОБА_2 на роботі в КНП «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської.
Однак, суд апеляційної інстанції зазначає, що вирішення питання про прийняття на роботу та звільнення з роботи керівника комунального підприємства не належить до компетенції відповідача, оскільки згідно з п. 10 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вказані повноваження належать Кременецькому міському голові.
Згідно правової позиції щодо порядку застосування п. 10 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», викладеної Верховним Судом у постанові від 15.12.2021 справа № 389/2193/17 спеціальним нормативно-правовим актом, який регулює питання розмежування повноважень органів місцевого самоврядування є Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні». Саме цим законом розмежовано компетенцію міського голови та компетенцію сільської, селищної, міської ради, в тому числі в частині призначення на посади та звільнення з посад керівників комунальних підприємств. Так, п.10 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що відповідними повноваженнями наділений сільський, селищний, міський голова, при цьому для такого призначення погодження з сільською, селищною, міською радою не вимагається.
Таким чином, норми Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо розмежування повноважень органів місцевого самоврядування, зокрема, в частині призначення на посаду та звільнення з посади керівника комунального підприємства, є спеціальним законом по відношенню до норм ГК України, а тому у визначенні повноважень органів місцевого самоврядування щодо призначення на посаду та звільнення з посади керівника комунального підприємства слід керуватись не нормами ГК України, а положеннями п. 10 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Відтак, колегія суддів вважає помилковим покликання місцевого господарського суду на норми ГК України та статут позивача при визначенні повноважень відповідача щодо призначення на посаду та звільнення з посади керівника КНП «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради, як підставу відмови у задоволенні позову, оскільки при визначенні повноважень органів місцевого самоврядування щодо призначення на посаду та звільнення з посади керівника комунального підприємства слід керуватись не нормами ГК України, а спеціальним законом, зокрема, положеннями п. 10 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Відповідно до ч. 1 ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси (ч. 2 ст. 21 ЦК України).
Отже, недійсним у судовому порядку може бути визнано акт (рішення) органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових осіб, якщо він не відповідає вимогам законодавства та (або) визначеній законом компетенції органу, який видав акт (рішення), але при цьому обов`язковою умовою для визнання акту недійсним є порушення в зв`язку з його прийняттям прав та охоронюваних законом інтересів позивача.
Підсумовуючи усе вищевказане, колегія суддів визнає обґрунтованими доводи апеляційної скарги, поданої КНП «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради.
Відтак, з огляду на вищенаведені норми права та фактичні обставини справи, колегія суддів приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог про визнання неправомірними та скасування пунктів 2, 3, 4 рішення Кременецької міської ради №5150 від 14.12.2023.
Згідно з положеннями частини 1 статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
За приписами частин 1-5 статті 236 Господарського процесуального кодексу України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню господарського судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до частини 1 статті 277 Господарського процесуального кодексу України підставами для скасування судового рішення повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни судового рішення є: 1) нез`ясування обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, встановленим обставинам справи; 4) порушення норм процесуального права або неправильне застосування норм матеріального права.
Підсумовуючи усе вищенаведене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про наявність правових підстав для скасування рішення Господарського суду Тернопільської області від 10.07.2024 у справі № 921/228/24 в порядку статті 277 Господарського процесуального кодексу України.
З огляду на те, що суд задовольняє апеляційну скаргу, судові витрати за розгляд позовної заяви та апеляційної скарги покладаються на відповідача відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись, ст. ст. 269, 270, 275, 277, 282, 284 Господарського процесуального кодексу України, Західний апеляційний господарський суд
ПОСТАНОВИВ :
1.Апеляційну скаргу Комунального некомерційного підприємства Кременецька опорна лікарня Кременецької міської ради задоволити.
2. Рішення Господарського суду Тернопільської області від 10.07.2024 року у справі № 921/228/24 скасувати. Прийняти нове рішення.
3.Позов задоволити.
4.Визнати неправомірними та скасувати пункти 2, 3, 4 рішення Кременецької міської ради № 5150 від 14 грудня 2023 року «Про виконання рішення Рівненського міського суду Рівненської області від 03.05.2023 року по справі № 509/12405/22».
5.Судові витрати за розгляд позовної заяви та апеляційної скарги покласти на відповідача.
6.Стягнути з Кременецької міської ради (47003,Тернопільська область, м. Кременець, вул. Шевченка, 67, код ЄДРПОУ 04058338) на користь Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради (47004, Тернопільська область, м. Кременець, вул. Горбача, 1, код ЄДРПОУ 43188153) 3 028,00 грн. судового збору за розгляд позовної заяви.
7.Стягнути з Кременецької міської ради (47003,Тернопільська область, м. Кременець, вул. Шевченка, 67, код ЄДРПОУ 04058338) на користь Комунального некомерційного підприємства «Кременецька опорна лікарня» Кременецької міської ради (47004, Тернопільська область, м. Кременець, вул. Горбача, 1, код ЄДРПОУ 43188153) 4 542,00 грн. судового збору за розгляд апеляційної скарги.
8.Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку в строки, передбачені ст.ст. 287-288 ГПК України.
9.Справу повернути до Господарського суду Тернопільської області.
Веб-адреса судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень: http//reyestr.court.gov.ua.
Головуючий суддяН.М. Кравчук
Судді О.І. Матущак
О.С. Скрипчук
Суд | Західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2024 |
Оприлюднено | 29.10.2024 |
Номер документу | 122592385 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Кравчук Наталія Миронівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні