ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28.10.2024р. Справа № 910/7841/24
За позовом: Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), м. Київ
До: Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Євро Технології», м. Дніпро
Про: стягнення 24 683,13грн.
Суддя Васильєв О.Ю.
Без участі представників сторін
СУТЬ СПОРУ:
Департамент охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (позивач) звернувся з позовом до ТОВ «Компанія «Євро Технології» (відповідач) про стягнення штрафних санкцій у розмірі 24 683,13грн. Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на порушення відповідачем строків поставки продукції за договором про закупівлю товарів за державні кошти від 12.09.23р. № 111 (укладеним між сторонами).
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 13.09.24р. відкрито провадження у справі та вирішено її розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників за наявними в ній документами.
ТОВ «Компанія «Євро Технології» (відповідач) проти задоволення позовних вимог заперечує та вказує на те, що кінцевий строк поставки товару згідно із п. 5.1 договору припадає на 29.12.23р., а товар поставлено 01.11.23р., тобто в межах встановленого строку. Окрім того, відповідач звертає увагу на те, що заявка на постачання товару № 061-395/уо від 27.09.23р. не може вважатися належним і допустимим доказом факту отримання цієї заявки постачальником , оскільки відсутні будь-які документи, які б підтверджували факт отримання цієї заявки саме уповноваженим представником відповідача.
Департамент охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (позивач) у відповіді на відзив вказує, що у відповідності до порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002р. № 228, план асигнувань загального фонду бюджету - це помісячний розподіл бюджетних асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету), затверджених у загальному фонді кошторису, за скороченою економічною класифікацією видатків бюджету, який регламентує протягом бюджетного періоду взяття бюджетних зобов`язань та здійснення платежів відповідно до зазначених зобов`язань. Отже, керуючись вищезазначеним, Департамент охорони здоров`я міста Києва щодо виконання своїх обов`язків, а саме в частині оплати товару, визначеного п.1.1. договору, здійснює у відповідності до плану асигнувань, затвердженого протягом бюджетного періоду, тобто 2023р.
У зв`язку із зазначеним п. 5.1. договору передбачено виконання зустрічних зобов`язань сторонами протягом 2023р., а саме не пізніше 29.12.23р., але в термін 10 днів з дня отримання письмової заявки замовника. Станом на день подання позову договір № 111 від 12.09.23р. про закупівлю товарів за державні кошти у передбаченому чинним законодавством України порядку недійсним визнано не було. Отже, з огляду на встановлений ст. 204 ЦК України принципу правомірності правочину та приймаючи до уваги умови договору, у Департаменту охорони здоров`я міста Києва виникло право нарахування штрафних санкцій після спливу 10 денного терміну з моменту отримання письмової заявки відповідачем на постачання товару, тобто з 08.10.23р. по 31.10.23р.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
12.09.23р. між Департаментом охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (замовник) та ТОВ «Компанія «Євро технології» (учасник) було укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти № 111, відповідно до умов учасник зобов`язується у 2023р. поставити замовнику, а замовник - прийняти та оплатити 33770000-8 Папір санітарно-гігієнічного призначення (Засоби догляду за важкохворими на амбулаторному етапі, 6 лотів), зазначені в специфікації (Додаток 1), а саме: лот 3 - 33771000-5 Паперові вироби санітарно-гігієнічного призначення - Підгузок, розмір XS (більше 25 кг) (11239 Підгузник для дорослих) 72 539 шт. (п. 1.1).
Найменування, кількість, ціна за одиницю та загальна сума товарів зазначені в специфікації (Додаток 1). (п. 1.2). Сума договору становить 979 276,50грн., у тому числі ПДВ: 64 064,82грн. (ціна договору визначається урахуванням розділу V «Податок на додану вартість» Податкового кодексу України). (п. 3.1). Розрахунки проводяться відповідно до ст. 49 Бюджетного кодексу України шляхом оплати замовником вартості товарів, зазначених в специфікації до цього договору, після їх отримання та згідно пред`явленої учасником видаткової накладної. У разі затримки бюджетного фінансування, розрахунки проводяться протягом 5 робочих днів з дати отримання замовником на свій реєстраційний рахунок бюджетного рот значення на фінансування закупівлі за вказаним напрямом (п. 4.1-4.2).
Строк поставки товарів: протягом 2023р. (не більше 10 днів з дати отримання письмової заявки замовника, але не пізніше 29.12.23р.) (п. 5.1).
Місце поставки товарів: заклади охорони здоров`я м. Києва. Сторони дійшли згоди, що місце поставки товарів визначається відповідно до розподілу, затвердженого відповідним наказом замовника. (п. 5.2). Підпунктом 6.3.1 пункту 6.3 встановлено, що учасник зобов`язаний, зокрема, забезпечити поставку товарів у строки, встановлені цим договором.
У разі невиконання або несвоєчасного невиконання зобов`язань учасник сплачує замовнику штрафні санкції у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми непоставленого товару за кожен день затримки (п. 7.2). Договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 29.12.23р., але у будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов`язань та умов договору (п. 10.1).
27.09.23р. Департаментом охорони здоров`я було направлено ТОВ «Компанія «Євро Технології» заявку на постачання товару № 061-395/уо на загальну суму 979 276,50грн., яку відповідач отримав 27.09.23р. Кінцевий строк постачання товару згідно одержаної ТОВ «Компанія «Євро Технології» заявки - 07.10.23р. Товар поставлений 01.11.23р. відповідно до видаткової накладної № 554 на суму 979 276,50грн.
Отже, внаслідок порушення відповідачем строків поставки товару за видатковою накладною № 554 від 01.11.23р. позивач на підставі п. 7.2 договору нараховував пеню у розмірі 24 683,13грн. за період з 08.10.23р. по 31.10.23р. Для досудового врегулювання спору позивач на адресу відповідача надсилав претензії № 061-1441 від 01.02.24р. та № 061-2981 від 18.03.24р. про стягнення штрафних санкцій в розмірі 24 683,13грн. Зазначені обставини і стали причиною звернення позивача до суду з цим позовом.
Відповідно до ч. 1 ст. 712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистими, сімейними, домашніми або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно з ч. 2 ст. 712 ЦК України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Статтею 530 ЦК України встановлено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.
Відповідно до ст. 611 ЦК України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.
Суд не погоджується з твердженням відповідача, що кінцевим строком поставки є 29.12.23р., оскільки пунктом 5.1. договору чітко встановлені строки поставки товару, а саме: протягом 2023р. (не більше 10 днів з дати отримання письмової заявки замовника, але не пізніше 29.12.23р.).
Згідно ч. 1 ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Отже, суд дійшов висновку, що матеріалами справи підтверджено поставку відповідачем товару згідно видаткової накладної №554 від 01.11.23р. із порушенням строку, визначеного п. 5.1 договору про закупівлю товарів за державні кошти № 111 від 12.09.23р.
Позивачем у зв`язку з несвоєчасною поставкою товару відповідачем, у відповідності до п. 7.2. договору, нараховано штрафні санкції у розмірі 24 683,13грн. за період з 08.10.23р. по 31.10.23р. Судом здійснено перевірку наданого позивачем розрахунку та встановлено, що розрахунок здійснені арифметично правильно.
За зазначених вище обставин суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позивачем вимог, що відповідно є підставою для задоволення позову у повному обсязі.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 231, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позовні вимоги задовольнити.
2.Стягнути з відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Євро технології» (49101, м. Дніпро, пр-т Олександра Поля, буд. 36; код ЄДРПОУ 42648365) на користь позивача - Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01001, м. Київ, вул. Прорізна, буд. 19; код ЄДРПОУ 02012906) : 24 683,13грн. - пені та 3 028,00грн. - витрат на сплату судового збору.
Видати відповідний наказ після набрання рішенням чинності.
Відповідно до ч. 4 ст. 240 ГПК України рішення складено та підписано без його проголошення 28.10.24р.
Відповідно до вимог ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно до вимог ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до вимог ст. 257 ГПК України апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Суддя Васильєв О.Ю.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2024 |
Оприлюднено | 29.10.2024 |
Номер документу | 122593068 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Васильєв Олег Юрійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Васильєв Олег Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні