Ухвала
від 24.10.2024 по справі 127/33605/24
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа 127/33605/24

Провадження 1-кс/127/14482/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2024 року м. Вінниця

Слідчий суддя Вінницького міського суду Вінницької області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши в залі Вінницького міського суду Вінницької області клопотання дізнавача СД Вінницького районного управління поліції ГУНП у Вінницькій області лейтенанта поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, за відсутності фіксації судового розгляду технічними засобами,-

ВСТАНОВИВ:

Дізнавач СД Вінницького РУП ГУНП у Вінницькій області лейтенант поліції ОСОБА_3 звернулася до суду з вищевказаним клопотанням, яке погоджено з прокурором про тимчасовий доступ до речей та документів.

Клопотання мотивовано тим, що в провадженні дізнавача знаходяться матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022022110000464 від 29.07.2022 року за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 275 КК України, у зв`язку із чим у органу досудового розслідування постала необхідність у отриманні дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів.

Під час судового розгляду, з матеріалів клопотання встановлено, що до Вінницької окружної прокуратури Вінницької області надійшла заява ГО « ІНФОРМАЦІЯ_1 » про те, що по АДРЕСА_1 , на замовлення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) здійснюється будівництво виробничо-складського комплексу з виробництва гофрокартону грубими порушеннями під час проектування чи будівництва правил, що стосуються безпечної експлуатації будівель і споруд.

У заяві громадської організації, зазначається про те, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ймовірно, зловживаючи своїм службовим становищем з метою найшвидшого залучення та освоєння кредитних коштів розпочали будівництво об`єкту з грубим порушенням містобудівного законодавства занизивши клас наслідків з СС2 на СС1, з метою ухилення від проходження необхідних погоджувальних та дозвільних процедур передбачених для даного виду будівництва, ухилення від проходження обов`язкової експертизи проекту будівництва.

Відповідно до паспорту об`єкта та містобудівних умов і обмежень на земельних ділянках з кадастровими номерами 0510100000:01:121:0050, 0510100000:01:121:0053, 0520655900:07:017:0039, 0510100000:01:121:0072, 0510100000:01:121:0073, 0510100000:01:121:0074, 0510100000:01:121:0075 по АДРЕСА_1 , на замовлення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) здійснюється будівництво виробничо-складського комплексу з виробництва гофрокартону.

Відповідно до п. 4.15 ДСТУ 8855:2019 «Будівлі та споруди» - ВИЗНАЧЕННЯ КЛАСУ НАСЛІДКІВ (ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ), незалежно від класифікації за ознаками таблиці 1 даного ДСТУ потрібно встановлювати клас наслідків (відповідальності) не менше ніж: СС3 для об`єктів першої категорії, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля; СС2 для об`єктів другої категорії, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», перша категорія видів планованої діяльності та об`єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, включає виробництво та переробка целюлози, виробництво паперу та картону з будь-якої сировини виробничою продуктивністю, що перевищує в сухому вигляді 200 тонн на добу; друга категорія видів планованої діяльності та об`єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, включає підприємства текстильної, шкіряної, деревообробної і паперової промисловості продуктивністю понад 1 тонну на добу з промислового виробництва і переробки паперу та картону з будь-якої сировини.

З огляду на зазначене, вказаний об`єкт будівництва за своїми характеристиками відповідає класу наслідків СС2, а не СС1, як зазначено у паспорті об`єкта.

Поряд з цим, відповідно до ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» обов`язковій експертизі підлягають проекти будівництва об`єктів, які: за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, - щодо додержання нормативів з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, перевезення небезпечних вантажів, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо додержання нормативів з питань створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення; споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тисяч гривень, - щодо кошторисної частини проектної документації; підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» в частині врахування результатів оцінки впливу на довкілля.

Таким чином, визначивши об`єкт будівництва за класом наслідків до категорії СС1, замовник та проектувальник будівництва уникнули необхідності проведення обов`язкової експертизи проекту будівництва.

З метою повного, всебічного та неупередженого проведення розслідування по даному кримінальному провадженню, встановленні осіб, причетних до вчинення кримінального правопорушення, виникла необхідність отримати проектну та дозвільну документацію, а також документи на підставі яких вони видавалися, що дасть змогу отримати доказову інформацію та дозволить, шляхом їх дослідження, підтвердити чи спростувати факт грубого порушення правил під час проектування та будівництва виробничо-складського комплексу з виробництва гофрокартону.

Установлено, що зазначена документація перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 , розташованого за адресою: АДРЕСА_2 .

Так, відповідно до п. 4.1.1. Положення про ІНФОРМАЦІЯ_4 , Департамент здійснює: аналіз стану містобудівної діяльності, підготовка і подача на затвердження міської ради генеральних планів населених пунктів, що входять до складу ІНФОРМАЦІЯ_5 , плану зонування, відповідних місцевих містобудівних програм, іншої містобудівної документації; забезпечення на території ІНФОРМАЦІЯ_5 режиму використання та забудови земель, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність; видача забудовникам будівельних паспортів, містобудівних паспортів, також містобудівних умов та обмежень на проектування, будівництво, реконструкцію будинків і споруд, прийняття участі у визначенні стадійності проектування, доцільності розроблення ескізних проектів, застосування індивідуальних та типових проектів будинків і споруд; затвердження архітектурно-технічних паспортів на закінчені будівництвом об`єкти.

Пунктом 4.1.2. Положення також встановлено, що до повноважень Департаменту віднесено: надання висновків щодо відведення земельних ділянок, у тому числі тих, що призначаються для сільськогосподарських потреб, погодження зміни цільового призначення земельних ділянок в межах повноважень; надання переліку обмежень (обтяжень) щодо використання земельних ділянок; здійснення моніторингу використання території ІНФОРМАЦІЯ_5 та реалізації відповідної містобудівної ситуації; надання витягів з плану зонування з нанесеними обмеженнями на використання земельних ділянок; ведення прийому, систематизації, архівації, зберігання, використання матеріалів містобудівної документації; організація роботи, пов`язаної зі створенням та веденням містобудівного, земельного та інших кадастрів ІНФОРМАЦІЯ_5 , облік та систематизація геодезичних і топографічних матеріалів; організація та ведення моніторингу містобудівної документації і моніторингу забудови та іншого використання територій ІНФОРМАЦІЯ_5 ; надання єдиних умов і обмежень забудови та іншого використання земельних ділянок (містобудівна кадастрова інформація), визначення доцільності розробки історико-містобудівного обґрунтування та іншої містобудівної документації щодо розміщення об`єкту містобудування; надання дозволів на виконання топографо-геодезичних робіт, інженерно-геологічних та інших видів розвідувань, організація реєстрації, збереження та систематизації топографо-геодезичних та інженерно-гео матеріалів; здійснення моніторингу генеральних планів населених пунктів, що входять до складу ІНФОРМАЦІЯ_5 , плану зонування, адресної схеми населених пунктів ІНФОРМАЦІЯ_5 та іншої містобудівної документації.

Факти і обставини, що містяться у вказаних документах мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Відповідно до ст. 91 КПК України доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження.

Частиною 1 ст. 93 КПК України передбачено, що збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, потерпілим, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно до частини 2 зазначеної статті, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, у тому числі, шляхом витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок.

Статтею 131 КПК України визначено, що з метою досягнення дієвості досудового розслідування у кримінальному провадженні застосовуються заходи забезпечення кримінального провадження, одним із яких є тимчасовий доступ до речей і документів.

Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України, якщо сторона кримінального провадження, яка звернулася з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.

Враховуючи неможливість іншим способом отримати відомості, які мають суттєве значення як докази у зазначеному кримінальному провадженні, а тому дізнавач просила слідчого суддю клопотання задовольнити.

В судове засідання дізнавач не з`явилася. Подала заяву про розгляд клопотання у її відсутність, клопотання підтримала у повному обсязі.

Суд вважає за необхідне розглянути клопотання у відсутності особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, відповідно до вимог ст. 163 КПК України.

Дослідивши матеріали клопотання, оцінивши докази в їх сукупності, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи наведене, судовий розгляд клопотання здійснювався за відсутності фіксації судового процесу технічними засобами.

Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.

Згідно ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з якими подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Матеріалами кримінального провадження та клопотанням дізнавача підтверджено те, що речі та документи про доступ до яких клопоче дізнавач мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та проведення експертиз.

Враховуючи те, що вказані обставини є доведеними матеріалами кримінального провадження, оскільки сукупність інших заходів, застосованих дізнавачем підтверджує неможливість отримання вказаних відомостей іншими способами, а в подальшому відомості, що містяться в речах та документах можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні, тому слідчий суддя дійшов висновку, що дане клопотання слід задовольнити.

Враховуючи викладене, керуючись ст. 159, 162, 163, 164, 165 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання дізнавача СД Вінницького районного управління поліції ГУНП у Вінницькій області лейтенанта поліції ОСОБА_3 задовольнити.

Надати дозвіл дізнавачу сектору дізнання Вінницького районного управління поліції ГУНП у Вінницькій області лейтенанту поліції ОСОБА_4 та дізнавачам групи дізнавачів у кримінальному проваджені № 42022022110000464 від 29.07.2022, на тимчасовий доступ, виїмку належним чином завірених копій документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 , розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , а саме:

- документації, щодо будівництва виробничо-складського комплексу з виробництва гофрокартону, на земельних ділянках з кадастровими номерами 0510100000:01:121:0050, 0510100000:01:121:0053, 0520655900:07:017:0039, 0510100000:01:121:0072, 0510100000:01:121:0073, 0510100000:01:121:0074, 0510100000:01:121:0075 по АДРЕСА_1 , а саме:

- Генерального плану м. Вінниці (текстові та графічні матеріали);

- Плану зонування м. Вінниці розробленого в 2007 році Українським ДНДІПМ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », затвердженого рішенням міської ради від 01.07.2008 №2012 зі змінами (текстові та графічні матеріали);

- Плану зонування м. Вінниця, який затверджено рішенням ІНФОРМАЦІЯ_7 від 28.05.2021 №45 (текстові та графічні матеріали), в паперовому та електронному вигляді;

- Зміни до детального плану території, обмеженої вулицями Гонти, Айвазовського та межею промислових територій (проектна дорога), затвердженого Рішенням міської ради від 28.01.2022 №851 (якщо такі мали місце), а також за наявності інших детальних планів, де зафіксовано інформацію про земельні ділянки з кадастровими номерами 0510100000:01:121:0050, 0510100000:01:121:0053, 0520655900:07:017:0039, 0510100000:01:121:0072, 0510100000:01:121:0073, 0510100000:01:121:0074, 0510100000:01:121:0075;

- Наказу ІНФОРМАЦІЯ_4 від 18.09.2020 №163 та затверджених ним змін до містобудівних умов і обмежень від 18.09.2020 №121;

- Наказу ІНФОРМАЦІЯ_4 від 01.10.2021 №166 та затверджених ним змін до містобудівних умов і обмежень від 18.09.2020 №121;

- Наказу ІНФОРМАЦІЯ_4 від 01.09.2022 №94 та затверджених ним змін до містобудівних умов і обмежень від 18.09.2020 №121;

- Наказу ІНФОРМАЦІЯ_4 від 08.09.2022 №98 та затверджених ним змін до містобудівних умов і обмежень від 18.09.2020 №121;

- Наказу ІНФОРМАЦІЯ_4 від 23.01.2023 №18 та затверджених ним змін до містобудівних умов і обмежень від 18.09.2020 №121;

- Наказу ІНФОРМАЦІЯ_4 від 05.09.2023 №258 та затверджених ним змін до містобудівних умов і обмежень від 18.09.2020 №121;

- Наказу ІНФОРМАЦІЯ_4 від 23.01.2024 №18 та затверджених ним змін до містобудівних умов і обмежень від 18.09.2020 №121;

- Та інших, пізніше виданих наказів про внесення змін до містобудівних умов і обмежень від 18.09.2020 №121;

- Рішення про скасування містобудівних умов та обмеження (у разі наявності);

- Документів про право на початок виконання підготовчих та будівельних робіт;

- Дозволу на виконання будівельних робіт та документів, на підставі яких його видано;

- Рішення про відмову або анулювання дозволу (у разі наявності);

- Проект будівництва;

- Декларації про готовність об`єктів до експлуатації та виданого сертифікату (у разі наявності);

- Матеріали проведення планових та позапланових перевірок дотримання вимог будівельного законодавства, у тому числі складені за результатами їх проведення акти реагування;

- Оцінки впливу на навколишнє середовище.

Ухвала діє протягом двох місяців з дня її постановлення.

У разі невиконання даної ухвали, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, суд має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала слідчого судді є остаточною та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення24.10.2024
Оприлюднено30.10.2024
Номер документу122595594
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —127/33605/24

Ухвала від 24.10.2024

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Каленяк Р. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні