РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
28 жовтня 2024 року м. Рівне№460/7395/24
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді О.Р. Греська, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи адміністративну справу за позовом
Керівника Дубенської окружної прокуратури в інтересах держави
доДемидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області, Комунального підприємства «Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій,В С Т А Н О В И В:
До Рівненського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Керівника Дубенської окружної прокуратури в інтересах держави (далі по тексту позивач) до Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області та Комунального підприємства Дитячий санаторій Хрінники Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області (далі по тексту відповідачі) про визнання протиправною бездіяльності Комунального підприємства Дитячий санаторій Хрінники Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області та Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області щодо невнесення відомостей про майнові об`єкти оздоровлення та відпочинку дітей по вул.Зарічна, 1 с. Хрінники Дубенського району Рівненської області до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей; зобов`язання Комунального підприємства Дитячий санаторій Хрінники Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області та Демидівської селищної ради Дубенського району вчинити дії щодо внесення відомостей про майнові об`єкти оздоровлення та відпочинку дітей по вул. Зарічна, 1 с. Хрінники Дубенського району Рівненської області до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей.
На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що майнові об`єкти оздоровлення та відпочинку обов`язково вносяться до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей. Відомості про майнові об`єкти оздоровлення та відпочинку дітей, якими користується дитячий заклад оздоровлення та відпочинку, керівник такого закладу подає до центрального орану виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері оздоровлення та відпочинку дітей протягом одного місяця з дня отримання документів на право власності на зазначені майнові об`єкти відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України. Крім того, зазначив, що засновник (власник) дитячого закладу оздоровлення та відпочинку державної чи комунальної форми власності не має права ліквідувати його, зменшувати територію, кількість ліжко-місць, а також передавати в оренду приміщення (будівлі) для провадження діяльності, не пов`язаної з оздоровленням та відпочинком дітей, під час перебування дітей у відповідному закладі без погодження з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері оздоровлення та відпочинку дітей.
Однак, всупереч вимогам чинного законодавства у Державному реєстрі майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей відомості про майно Комунального підприємства «Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської селищної ради не внесено та серед переліку майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей, внесених до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей комунальний заклад «Дитячий санаторій «Хрінники», що розташований у с. Хрінники, вул. Зарічна, 1 Дубенського району Рівненської області, відсутній.
Ухвалою від 15.07.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Встановлено строк для подання відповідачем відзиву на позовну заяву.
У відзиві на позовну заяву Демидівська селищна рада Дубенського району Рівненської області позовні вимоги не визнала то просила відмовити у їх задоволенні повністю. Вказує, що Комунальне підприємство дитячий санаторій «Хрінники» відповідно до статуту, затвердженого розпорядженням голови Демидівської районної державної адміністрації від 09.01.2004 №4, являється правонаступником санаторію «Хрінники» відповідно до якого керівництво поточною діяльністю підприємства здійснював головний лікар, що говорить про те, що уже із 2004 року підприємство працювало як заклад охорони здоров`я, таким і залишається на сьогодні та саме в закладі охорони здоров`я й можуть надаватися послуги із оздоровлення дітей. Дане підприємство є закладом охорони здоров`я та має ліцензію на здійснення медичної практики серії АГ, видану 24.03.2011, у зв`язку з чим не може вноситися у Державний реєстр майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей.
Зазначає, що дитячий заклад санаторного типу - це заклад, у якому діти перебувають цілодобово і де поряд з оздоровчими надається комплекс медичних послуг, спрямованих на поліпшення стану їхнього здоров`я, запобігання захворюванням. В свою чергу, стверджує, що Комунальне підприємство «Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської селищної ради Рівненської області на сьогодні і понад 5 років не надає послуги оздоровлення для дітей та не може бути внесене до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей, оскільки відсутні належні умови перебування дітей у закладі та є закладом охорони здоров`я (даний заклад не облаштований укриттям чи бомбосховищем).
У відповіді на відзив представник органу прокуратури зазначив, що не внесення відомостей про майно Комунального підприємства «Дитячий санаторій «Хрінники» до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей, створює передумови для зловживань при користуванні та розпорядженні майном закладу, формує ризик для нормального функціонування даного закладу, скорочення мережі закладів, використання не за призначенням тощо. Вказане, може мати негативні наслідки для збереження існуючої мережі закладів оздоровлення та відпочинку дітей. У той же час, протиправне, на думку представника органу прокуратури, невнесення відомостей про майно Комунального підприємства «Дитячий санаторій «Хрінники» до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей порушує інтереси держави, як гаранта дотримання принципу верховенства права у країні.
В свою чергу, у додаткових поясненнях по справі представник Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області повідомив, що Комунальне підприємство «Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської селищної ради Рівненської області належить до закладів охорони здоров`я, а тому відповідно до рішення сесії селищної ради від 08.08.2024 року №3429 «Про реорганізацію шляхом приєднання комунального підприємства Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської селищної ради Рівненської області до Комунального некомерційного підприємства «Демидівська центральна районна лікарня» Демидівської селищної ради» розпочато процедуру реорганізації шляхом приєднання комунального підприємства Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської селищної ради Рівненської області реорганізовано до Комунального некомерційного підприємства «Демидівська центральна районна лікарня.
10.10.2024 до суду надійшла заява Керівника Дубенської окружної прокуратури Рівненської області про забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення №3429 від 08.08.2024 Про реорганізацію шляхом приєднання комунального підприємства Дитячий санаторій Хрінники Демидівської селищної ради Рівненської області до Комунального некомерційного підприємства Демидівська центральна районна лікарня Демидівської селищної ради, яке не є предметом оскарження в адміністративній справі та заборони вчиняти дії, що випливають з цього рішення; заборони усім без виключення державним реєстраторам юридичних осіб, виконавчим органам сільських, селищних та міських рад, Київській та Севастопольській міським, районним, районним у містах Києві та Севастополі державним адміністраціям, нотаріусам, акредитованим суб`єктам, Департаменту державної реєстрації та нотаріату Міністерства юстиції України проводити будь-які реєстраційні дії щодо наступних відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо усього майна, що перебуває у власності та на балансі комунального підприємства Дитячий санаторій Хрінники Демидівської селищної ради (код ЄДРПОУ 04754871), земельної ділянки із кадастровим номером 5621485500:02:000:0007, площею 7,5344 га, що знаходиться за адресою: вул. Зарічна, 1, с. Хрінники Дубенського району Рівненської області та щодо всіх майнових об`єктів, що знаходяться за адресою: вул. Зарічна, 1, с. Хрінники Дубенського району Рівненської: повне найменування юридичної особи та скорочене у разі його наявності; назва юридичної особи; ідентифікаційний код юридичної особи; дата державної реєстрації, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення; дані про перебування юридичної особи в процесі припинення, у тому числі дані про рішення щодо припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо); відомості про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог; дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстави для його внесення; дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа; дані про юридичних осіб-правонаступників: повне найменування та місцезнаходження юридичних осіб-правонаступників, їх ідентифікаційні коди.
Ухвалою суду від 11.10.2024 у задоволенні заяви Керівника Дубенської окружної прокуратури Рівненської області про вжиття заходів забезпечення позову у справі №460/7395/24 відмовлено повністю.
Дослідивши письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, судом встановлено наступне.
Відповідно до статті 131-1 Конституції України на органи прокуратури покладається представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Захист прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства та держави згідно зі ст. 1 Закону України № 1697-VII від 14.10.2014 "Про прокуратуру" відносяться до мети здійснення функцій прокуратури України.
Під час здійснення представництва інтересів громадянина або держави у суді прокурор має право в порядку, передбаченому процесуальним законом та законом, що регулює виконавче провадження, звертатися до суду з позовом (п. 1 ч. 6 ст. 23 вказаного Закону).
Згідно частини 3 статті 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу (частина 4 вказаної статті).
Аналіз положень ч.ч. 3, 4 ст. 53 КАС України у взаємозв`язку із змістом ч. 3 ст. 23 Закону України Про прокуратуру дає підстави вважати, що прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у двох випадках: якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження; у разі відсутності такого органу.
У постанові від 26.05.2020 №912/2385/18 Велика Палата Верховного Суду зазначила, що прокурор, подаючи позов до суду, повинен обґрунтувати та довести бездіяльність компетентного органу.
Звертаючись до компетентного органу до подання позову, прокурор фактично надає йому можливість відреагувати на стверджуване порушення законодавства, виявлених прокурором, вчинення дій для виправлення ситуації, а саме подання позову або аргументованого повідомлення прокурора про відсутність такого порушення. Невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу.
У рішенні Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Вищого арбітражного суду України та Генеральної прокуратури України щодо офіційного тлумачення положень ст. 2 Арбітражного процесуального кодексу України (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному суді) від 08.04.1999 №3-рп/99, Конституційний Суд України, з`ясовуючи поняття інтереси держави, висловив міркування, що інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання тощо (пункт 3).
Демидівська селищна рада, являючись суб`єктом, який здійснює управління закладом КП «Дитячий санаторій «Хрінники», відповідає за його матеріально - технічне забезпечення, здійснює контроль за ефективністю використання майна, розташованого в адміністративних межах Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області.
Отже, порушення інтересів держави полягає у створенні передумов для зловживань при користуванні та розпорядженні майном Комунального закладу «Дитячий санаторій «Хрінники», формує ризик для нормального функціонування даного закладу, що може призвести до зменшення комунального майна, що входить до складу дитячих оздоровчих закладів та до скорочення мережі дитячих закладів оздоровлення у межах Дубенського району, що в свою чергу, може призвести до негативних наслідків для прав дітей.
Згідно з ч. 2 ст. 3 Конвенції про права дитини від 20.11.1989, яка ратифікована Україною 27.02.1991, держави-учасниці вживають всіх необхідних законодавчих, адміністративних та інших заходів для здійснення прав, визнаних у цій Конвенції, щодо економічних, соціальних і культурних прав Держави-учасниці вживають таких заходів у максимальних рамках наявних у них ресурсів і при необхідності в рамках міжнародного співробітництва.
Вирішуючи питання про справедливу рівновагу між інтересами суспільства і конкретної особи Європейський суд з прав людини у своєму рішенні у справі «Трегубенко проти України» від 02.11.2004 категорично ствердив, що «правильне застосування законодавства незаперечно становить «суспільний інтерес» (п. 54 рішення).
Також суд погоджується з позивачем, що у спірних правовідносинах крім державного наявний і суспільний інтерес, який полягає у необхідності дотримання встановленого Конституцією України принципу верховенства права, задоволення суспільної потреби у відновленні законності у сфері майнових правовідносин, та як наслідок реалізації державних гарантій щодо охорони дитинства.
Так, згідно Концепції Державної соціальної програми оздоровлення та відпочинку дітей на період до 2025 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 524-р, що спрямована на реалізацію одного з найважливіших стратегічних завдань держави в забезпеченні соціального захисту дитини, - реалізацію її права на оздоровлення та відпочинок, здоров`я людини є невід`ємною складовою системи цінностей кожної цивілізованої нації.
Отже, з урахуванням положень ч. ч. 3, 4 ст. 53 КАС України у взаємозв`язку із змістом ч. 3 ст. 23 Закону України Про прокуратуру, неналежне виконання органу місцевого самоврядування своїх повноважень свідчить про те, що прокурор у спірних правовідносинах може представляти інтереси держави в суді, в тому числі й шляхом подання позову щодо внесення відомостей про майнові об`єкти оздоровлення та відпочинку дітей до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Статтею 3 Закону «Про оздоровлення та відпочинок дітей» визначено основні напрями державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, серед яких збереження і розвиток мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, а також створення Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей з метою запобігання ліквідації, передачі під заставу, перепрофілюванню, використанню не за призначенням таких об`єктів, а також з метою забезпечення доступності та відкритості інформації про дитячі заклади оздоровлення та відпочинку, і послуги, які вони надають.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» до дитячих закладів оздоровлення належать: 4 - дитячий заклад санаторного типу - заклад, у якому діти перебувають цілодобово і де поряд з оздоровчими надається комплекс медичних послуг, спрямованих на поліпшення стану їхнього здоров`я, запобігання захворюванням.
З урахуванням природно-кліматичних умов, наявної лікувально-оздоровчої бази, кадрового забезпечення такі заклади можуть бути спеціалізованими; - дитячий центр - заклад, що функціонує протягом року, в якому діти перебувають цілодобово. Центр має відповідне кадрове забезпечення, спеціально відведену територію, матеріально технічну базу, які відповідають санітарно-гігієнічним нормам, для організації оздоровлення, відпочинку та навчання дітей; - позаміський заклад оздоровлення та відпочинку - заклад, що функціонує протягом року, сезонно або під час канікул, у якому діти перебувають цілодобово. Заклад повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні, матеріально-технічну базу, що відповідає санітарно-гігієнічним нормам, кадрове забезпечення для організації оздоровлення. Відповідний заклад також може належати до закладу відпочинку.
До дитячих закладів відпочинку належать: - табір з денним перебуванням - табір, тимчасово утворений у навчальному закладі, закладі культури, охорони здоров`я, фізичної культури та спорту, в якому забезпечується належний догляд за дітьми, виховний процес, їх повноцінне дозвілля, розвиток творчих здібностей та інтересів і де діти перебувають протягом дня, але не менше 6 годин; -дитячий заклад праці та відпочинку - заклад з денним або цілодобовим перебуванням, у якому поряд з відпочинком організовується трудова діяльність з метою формування у дітей трудових інтересів і навичок; -наметове містечко - тимчасово діючий заклад з денним або цілодобовим перебуванням, облаштований на спеціально відведеній території, що відповідає санітарно-гігієнічним вимогам та нормам, у якому здійснюється комплекс заходів, спрямованих на формування у дітей навичок безпечної життєдіяльності, самообслуговування, колективізму.
Крім того, відповідно до ч. 4 ст. 14 вказаного Закону для оздоровлення та відпочинку дітей можуть використовуватися санаторно-курортні заклади, пансіонати, бази відпочинку, санаторії-профілакторії, оздоровчі комплекси підприємств, установ та організацій, професійних спілок за умови надання зазначеними закладами послуг з оздоровлення та відпочинку відповідно до державних соціальних стандартів оздоровлення та відпочинку дітей Відповідно до Державного соціального стандарту оздоровлення та відпочинку дітей, затвердженим Міністерством України у справах сім`ї, молоді та спорту №2882 від 13.08.2009, державний соціальний стандарт оздоровлення та відпочинку дітей - комплекс соціальних норм і нормативів, на базі яких визначаються рівні основних державних соціальних гарантій щодо забезпечення послугами з оздоровлення та відпочинку дітей.
Соціальні норми і нормативи у сфері оздоровлення та відпочинку дітей - сукупність показників обов`язкового забезпечення потреб дітей в організації оздоровлення та відпочинку, послуг з оздоровлення та відпочинку. Послуги з оздоровлення - комплекс спеціальних заходів соціального, виховного, медичного, гігієнічного, спортивного характеру, що надаються дитячим закладом оздоровлення та відпочинку і спрямовані на відновлення та поліпшення фізичного і психічного стану здоров`я дитини.
Послуги з відпочинку - заходи, спрямовані на організацію дозвілля дітей з дотриманням періоду активного та пасивного відпочинку, організацію раціонального харчування та забезпечення відповідними до вимог законодавства умовами проживання.
Судом встановлено, що на праві постійного користування у Комунальному підприємстві «Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської районної ради Рівненської області перебуває земельна ділянка 5621485500:02:000:0007, цільове призначення якої землі оздоровчого призначення для обслуговування будівель і споруд. Згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, основним видом діяльності санаторію є КВЕД 86.10 - діяльність лікарняних закладів, яка включає діяльність дитячих оздоровчих таборів санаторного типу, де дітям разом із оздоровчими надають комплекс медичних профілактичних послуг.
Відповідно до п.1.1 Статуту Комунального підприємства «Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської селищної ради, затвердженого рішенням Демидівської селищної ради 21.04.2023 № 262, комунальне підприємство «Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської селищної ради Рівненської області є комунальним підприємством, правонаступником усіх прав та обов`язків комунального підприємства «Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської селищної ради Рівненської області. Підприємство, що надає послуги з лікування та оздоровлення за допомогою природних факторів (клімат, мінеральні води, флора, сонцелікування, тощо) у сполученні з дієтотерапією, фізіотерапією, медикаментозним лікуванням та іншими заходами дітям, населенню, вживає заходи з профілактики захворювань населення та підтримання громадського здоров`я. Підприємство є лікувальнопрофілактичною установою пульмонологічного та неврологічного профілю.
Згідно п. 1.2. Статуту, Комунальне підприємство Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської селищної ради Рівненської області є об`єктом комунальної власності територіальної громади в особі Демидівської селищної ради. Майно підприємства є власністю територіальної громади в особі Демидівської селищної ради. Власником майна є територіальна громада в особі Демидівської селищної ради (далі-Засновник). Підприємство підпорядковане, підзвітне та підконтрольне Засновнику.
Відповідно до п. 1.6. Статуту підприємство є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в установах банків України та за її межами, круглу печатку зі своїм найменуванням, штампи, а також бланки з власними реквізитами, відокремлене майно, може від свого імені набувати майнові та особисті немайнові права, створювати обов`язки та самостійно їх виконувати, бути позивачем та відповідачем у суді.
Відповідно до п. 2.1. Статуту, основною метою діяльності Підприємства є надання дітям та дорослому населенню послуг із лікування та оздоровлення за допомогою природних факторів (клімат, мінеральні води, грязі, флора, сонцелікування, тощо) у сполученні з дієтотерапією, фізіотерапією, медикаментозним лікуванням та іншими заходами з метою отримання прибутку. Майно Підприємства є комунальною власністю Демидівської територіальної громади в особі Демидівської селищної ради і закріплюється за ним на праві господарського відання. Майно підприємства становлять необоротні та оборотні активи, основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, передані йому Засновником, вартість яких відображається у самостійному балансі Підприємства ( п. 3.1. Статуту).
Пунктом 3.2 Статуту передбачено, що відчуження основних засобів та іншого майна, закріпленого за Підприємством, укладення договорів оренди та суборенди проводиться з дозволу Засновника у відповідності до чинного законодавства та порядку, встановленого Засновником. До системи оздоровлення та відпочинку дітей відповідно до ст. 4 Закону «Про оздоровлення та відпочинок дітей» (далі Закону) належать: Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, до сфери управління яких належать дитячі заклади оздоровлення та відпочинку, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Відповідно до листа Міністерства охорони здоров`я України №14-13/11752/2- 24 від 18.03.2024, що доданий до позовної заяви, Комунальне підприємство «Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської селищної ради Рівненської області, у разі наявності ліцензії на здійснення медичної практики є, у розумінні положень ч. 1 ст. 14 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», дитячим закладом санаторного типу, майно якого підлягає включенню до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей, держателем якого є Міністерство соціальної політики.
Згідно даних з ліцензійного реєстру МОЗ України з медичної практики, що знаходиться на офіційному сайті Міністерства охорони здоров`я України, КП «Дитячий санаторій «Хрінники» 24.03.2011 видано ліцензію на здійснення медичної практики.
Також судом встановлено, що Комунальне підприємство має ліцензію на здійснення медичної практики, що підтверджується копією ліцензії Серії АГ №570957.
Враховуючи вищенаведене, Комунальне підприємство «Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської селищної ради є закладом, призначеним для оздоровлення і відпочинку дітей.
Відповідно до ст. 15 Закону дитячі заклади оздоровлення та відпочинку незалежно від форм власності, що діють як юридичні особи або не мають статусу юридичної особи і перебувають у складі підприємств, установ та організацій як їхні філіали чи структурні підрозділи, обов`язково включаються до складу мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку. Майнові об`єкти оздоровлення та відпочинку обов`язково вносяться до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей. Відомості про майнові об`єкти оздоровлення та відпочинку дітей, якими користується дитячий заклад оздоровлення та відпочинку, керівник такого закладу подає до центрального орану виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері оздоровлення та відпочинку дітей протягом одного місяця з дня отримання документів на право власності на зазначені майнові об`єкти відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України.
Відповідно п.1 до Порядку ведення Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №580 від 26.06.2019 до Реєстру вносяться відомості про майнові об`єкти оздоровлення та відпочинку дітей дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (працюючих та непрацюючих) незалежно від форми власності, типу та підпорядкування. Згідно порядку майновий об`єкт оздоровлення та відпочинку дітей (далі - майновий об`єкт) - комплекс будівель, споруд, у тому числі інженерних, інших приміщень, земельних ділянок, на яких вони розміщені, що забезпечує діяльність дитячого закладу оздоровлення та відпочинку на належному рівні.
Внесення до Реєстру відомості про майнові об`єкти здійснюється у строки, встановлені Законом України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» (пункт 5 Порядку). Держателем Реєстру є Мінсоцполітики. Держатель Реєстру регламентує роботу з Реєстром (пункт 6 Порядку). Державний реєстр майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей має на меті збереження мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, запобігання їх ліквідації, перепрофілюванню, використанню не за призначенням.
Однак, судом встановлено, що у Державному реєстрі майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей відомості про майно Комунального підприємства «Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської селищної ради не внесено (https://rstmo.ioc.gov.ua/mop/index.html) та серед переліку майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей, внесених до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей (https://rstmo.ioc.gov.ua/mop/search) комунальне підприємство «Дитячий санаторій «Хрінники», що розташований у с. Хрінники, вул. Зарічна, 1 Дубенського району Рівненської області, відсутній.
Так, згідно інформації, наданої Департаментом соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації №5081/0/23 від 15.11.2023, Комунальне підприємство «Дитячий санаторій «Хрінники» Демидівської селищної ради необхідні документи щодо включення в Державний реєстр майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей до Департаменту соціальної політики Рівненської облдержадміністрації не подавало.
Також, відповідно до листа Національної соціальної сервісної служби України №0000-02.1-5/6898-2024/9740 від 29.05.2024, Комунальне підприємство «Дитячий санаторій «Хрінники» не зверталося до Нацслужби з питань включення його до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей.
Враховуючи вказане вище в сукупності, Демидівською селищною радою Дубенського району Рівненської області та Комунальним підприємством Дитячий санаторій Хрінники Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області допущено протиправну бездіяльність щодо невнесення відомостей про майнові об`єкти оздоровлення та відпочинку дітей по вул. Зарічна, 1 с. Хрінники Дубенського району Рівненської області до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей.
Як наслідок, наявні правові підстави для задоволення позовних вимог про зобов`язання Комунального підприємства Дитячий санаторій Хрінники Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області та Демидівської селищної ради Дубенського району вчинити дії щодо внесення відомостей про майнові об`єкти оздоровлення та відпочинку дітей по вул. Зарічна, 1 с. Хрінники Дубенського району Рівненської області до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей.
За наведених обставин, позов керівника Дубенської окружної прокуратури в інтересах держави до Комунального підприємства Дитячий санаторій Хрінники Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області та Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області є обґрунтованим та таким, що належить до задоволення.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки доказів понесення таких витрат суду не надано, відсутні підстави для розподілу судових витрат.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов Керівника Дубенської окружної прокуратури в інтересах держави до Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області та Комунального підприємства Дитячий санаторій Хрінники Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Комунального підприємства Дитячий санаторій Хрінники Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області та Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області щодо невнесення відомостей про майнові об`єкти оздоровлення та відпочинку дітей по АДРЕСА_1 до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей.
Зобов`язати Комунальне підприємство Дитячий санаторій Хрінники Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області та Демидівську селищну раду Дубенського району Рівненської області вчинити дії щодо внесення відомостей про майнові об`єкти оздоровлення та відпочинку дітей по вул. Зарічна, 1, с. Хрінники Дубенського району Рівненської області до Державного реєстру майнових об`єктів оздоровлення та відпочинку дітей.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасники справи:
Позивач - Керівник Дубенської окружної прокуратури в інтересах держави (вул. Івана Франка, 10,м. Дубно,Дубенський р-н, Рівненська обл.,35603. ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 )
Відповідач - Демидівська селищна рада Дубенського району Рівненської області (вул. Миру, 21,с-ще Демидівка,Дубенський р-н, Рівненська обл.,35200. ЄДРПОУ/РНОКПП 04386321) Відповідач - Комунальне підприємство "Дитячий санаторій "Хрінники" Демидівської районної ради Рівненської області (вул. Зарічна, 1,с. Хрінники,Дубенський р-н, Рівненська обл.,35220. ЄДРПОУ/РНОКПП 04754871)
Повний текст рішення складений 28.10.2024.
Суддя Олег ГРЕСЬКО
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2024 |
Оприлюднено | 30.10.2024 |
Номер документу | 122609393 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
О.Р. Гресько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні