Справа № 605/477/24
Провадження № 3/605/282/2024
ПОСТАНОВА
Іменем України
29 жовтня 2024 рокум.Підгайці
Суддя Підгаєцького районного суду Тернопільської області Кравчук В.М., розглянувши матеріали, які надійшли з Головного управління ДПС у Тернопільській області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, паспорт НОМЕР_1 , виданий органом 6130 06.12.2021, РНОКПП НОМЕР_2 , що проживає за адресою: АДРЕСА_1 ; освіта вища, працездатного, керівника МП Надія (код ЄДРПОУ 14047152), інваліда ІІ групи (посвідчення серії НОМЕР_3 від 21.08.2013, видане управлінням соціального захисту населення Підгаєцької РДА), до адміністративної відповідальності раніше притягався,
за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-1 КУпАП,-
за участі особи, яка притягається до відповідальності ОСОБА_1 ,
В С Т А Н О В И Л А:
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №1056/19-00-09-02/2118574072 від 15.10.2024 за результатами камеральної перевірки (акт №12482/19-00-09-02/14047152 від 23.09.2024) Малого підприємства Надія (код ЄДРПОУ 14047152) ОСОБА_1 , будучи керівником цього підприємства, порушив термін подання до контролюючого органу декларації акцизного податку за липень 2024 року. Станом на 23.09.2024 декларація акцизного податку, граничний строк подання якої 20.08.2024, ще не була подана, чим порушено п.223.2 ст.223 Податкового кодексу України, який передбачає, що платники податку, визначені п.212.1 ст.212 цього кодексу, подають щомісяця не пізніше 20 числа наступного звітного періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію з акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому ст.46 цього кодексу. Відповідальність за таке правопорушення передбачена ч.1 ст. 163-1 КУпАП.
У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину визнав.
Статтею 280 КУпАП передбачено, що при розгляді справи про адміністративне правопорушення відповідний орган чи посадова особа зобов`язані з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
За змістом ст. 279 КУпАП ці обставини встановлюються в ході дослідження доказів під час розгляду справи.
Згідно ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, а також іншими документами.
Розглянувши справу на підставі досліджених доказів, орган (посадова особа), відповідно до ст.283 КУпАП, виносить постанову.
Відповідальність за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП України настає за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
В акті про результати камеральної перевірки щодо неподання/несвоєчасного подання податкової звітності від №12482/19-00-09-02/14047152 від 23.09.2024 зафіксовано, що Мале підприємство Надія (код ЄДРПОУ 14047152), що знаходиться за адресою: м.Підгайці, вул.Б.Хмельницького, буд.5, і займається роздрібною торгівлею напоями в спеціалізованих магазинах (ліцензія діє до 12.02.2025), не подало декларацію акцизного податку за липень 2024 року (арк.спр. 3-5), що є порушенням вимог пп.49.18.1 п.49.18 ст.49 розділу 2, п.223.2 ст.223 розділу 6 Податкового кодексу України. До платника податків протягом року не застосовано штраф за таке порушення.
Відповідно до ст.36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Відповідно до ст.223 Податкового кодексу України, яка визначає складення та подання декларації з акцизного податку, базовий податковий період для сплати податку відповідає календарному місяцю. Платники цього податку подають щомісяця не пізніше 20 числа наступного звітного (податкового) періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію з акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статтею 46 цього Кодексу.
Згідно з п.49.1. ст. 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. За п.49.18.1 цієї статті податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Отже, ОСОБА_1 зобов`язаний був подати податкову декларацію з акцизного податку за липень 2024 року не пізніше 20.08.2024. Однак, як вбачається з даних камеральної перевірки, станом на час її проведення - 23.09.2024 - ця декларація не була подана (арк.спр.4-5). Для складання протоколу про адміністративне правопорушення у призначений час ОСОБА_1 не з`явився (копія акту неявки №45 від 15.10.2024 на арк.спр. 7), хоча був належним чином повідомлений (арк.спр.6).
Таким чином, вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП, підтверджується зібраними та дослідженими судом доказами. Й зокрема, протоколом про вчинення адміністративного правопорушення №1056/19-00-09-02/2118574072 від 15.10.2024, яким встановлено факт порушення ОСОБА_1 вимог встановлених Податковим кодексом України термінів подання до контролюючого органу декларації акцизного податку (арк.спр.1), актом №12482/19-00-09-02/14047152 від 23.09.2024 про результати камеральної перевірки Малого підприємства Надія щодо неподання/несвоєчасного подання податкової звітності (арк.спр.3-5), показаннями ОСОБА_1 , наданими в суді, та іншими матеріалами справи в їх сукупності.
На підставі викладеного ОСОБА_1 необхідно визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-1 КУпАП.
Адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.163-1 КУпАП, тягне за собою накладення штрафу у розмірі від 5 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає від 85 до 170 гривень.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, який раніше до адміністративної відповідальності не притягався, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність, суд вважає доцільним застосувати до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85,00 грн (вісімдесят гривень 00 копійок).
Згідно зі ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення, у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Однак, відповідно до п. 9 ч.1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір», від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються особи з інвалідністю I та II груп, законні представники дітей з інвалідністю і недієздатних осіб з інвалідністю.
Враховуючи, що ОСОБА_1 є інвалідом ІІ групи, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_3 від 21.08.2013, виданим Управлінням соціального захисту населення Підгаєцької РДА, вважаю, що його слід звільнити від сплати судового збору.
Керуючись ст.ст. 33, 40-1, ч.1 ст.163-1, 268, 283, 284, 285 КУпАП, ст.5 Закону України «Про судовий збір», суддя -
П О С Т А Н О В И Л А:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85,00 грн (вісімдесят гривень 00 копійок) в дохід держави.
Штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтею 300-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У випадку несплати штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 Кодексу України про адміністративні правопорушення, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з особи стягується подвійний штраф в дохід держави та витрати на облік зазначеного правопорушення, розмір яких визначається Кабінетом Міністрів України.
Постанова про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу підлягає примусовому виконанню після закінчення строку, установленого частиною першою статті 307 Кодексу України про адміністративні правопорушення, шляхом звернення до виконання протягом трьох місяців з дня винесення. В разі оскарження постанови перебіг строку давності зупиняється до розгляду скарги. У разі відстрочки виконання постанови відповідно до статті 301 Кодексу України про адміністративні правопорушення перебіг строку давності зупиняється до закінчення строку відстрочки.
Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Тернопільського апеляційного суду протягом десяти днів з дня постановлення.
Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.
Суддя: Валентина КРАВЧУК
Суд | Підгаєцький районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2024 |
Оприлюднено | 31.10.2024 |
Номер документу | 122634460 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Підгаєцький районний суд Тернопільської області
Кравчук В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні