Ухвала
від 16.10.2024 по справі 910/15598/19
ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116 (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua

УХВАЛА

про зупинення провадження у справі

"16" жовтня 2024 р. Справа№ 910/15598/19 (910/636/19)

Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Отрюха Б.В.

суддів: Полякова Б.М.

Остапенка О.М.

Секретар судового засідання: Дюкарєва І.М.

За участю представників учасників справи:

від Київської обласної ради: Охріменко Н.М. - відповідно до розпорядження № 93-к від 20.05.2024 та положення про відділ претензійно-позовної роботи юридичного управління виконавчого апарату Київської обласної ради № 379 від 15.06.2023;

від ГУ ДПС у м. Києві: Прит С.В. - у відповідності до витягу з ЄДРПОУ;

від ТОВ «Ді-Ві-Транс»: Берковська О.М. - за ордером серії АА № 0038149 від 15.02.2024;

від Київської обласної прокуратури: Вакуленко М.Г. - за довіреністю у порядку передоручення б/н від 01.11.2023.

Розглянувши клопотання заступника директора Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України про погодження строків

за апеляційною скаргою Київської обласної ради на рішення Господарського суду міста Києва від 01.11.2023 у справі № 910/15598/19 (910/636/19) (суддя Івченко А.М., повний текст рішення складено та підписано - 07.12.2023)

за позовом третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору Київської обласної ради

до 1) Головного управління ДПС у м. Києві

2) Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська універсальна біржа»

3) Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс»

4) Комунального підприємства Київської обласної ради «Автогосподарство»

5) Товариства з обмеженою відповідальністю «Шарлін»

за участю Київської обласної прокуратури

про визнання недійсними цільового аукціону з продажу майна платника податків, протоколу цільового аукціону, договору купівлі-продажу, витребування нежилого будинку

в межах справи № 910/15598/19

про банкрутство Комунального підприємства Київської обласної ради «Автогосподарство»

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду міста Києва від 01.11.2023 у справі № 910/15598/19 (910/636/19) (суддя Івченко А.М., повний текст рішення складено та підписано - 07.12.2023) у задоволенні позовної заяви третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору: Київської обласної ради до 1) Головного управління ДПС у м. Києві, 2) Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська універсальна біржа», 3) Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс», 4) Комунального підприємства Київської обласної ради «Автогосподарство», 5) Товариства з обмеженою відповідальністю «Шарлін»; за участю Київської обласної прокуратури; про визнання недійсними цільового аукціону з продажу майна платника податків, протоколу цільового аукціону, договору купівлі-продажу, витребування нежилого будинку відмовлено повністю; скасовано заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.07.2023 у справі № 910/15598/19 (910/636/19).

Не погоджуючись із вищевказаним рішенням, Київська обласна рада звернулася до Північного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою в якій просить суд, рішення Господарського суду міста Києва від 01.11.2023 у справі № 910/15598/19 (910/636/19) скасувати та прийняти нове судове рішення, яким позов задовольнити; визнати недійсним цільовий аукціон з продажу майна платника податків Комунального підприємства Київської обласної ради «Автогосподарство», проведеного Українською універсальною біржею 28.02.218 із реалізації спірного майна; визнати недійсним та скасувати протокол цільового аукціону з продажу майна платника податків Комунального підприємства Київської обласної ради «Автогосподарство», серія та номер: 1, виданий 28.02.2018, видавник: Затверджено головою Біржового комітету Української універсальної біржі з реалізації жилого будинку автогосподарства площею 3616,70 кв.м.; визнати недійсним договір купівлі-продажу нежилого будинку Комунального підприємства Київської обласної ради «Автогосподарство» площею 3616,70 кв.м., який розташований у м. Києві на вулиці Кудрявський узвіз № 3 (літера»), серія та номер: б/н, виданий 13.03.2018; витребувати у Товариства з обмеженою відповідальністю «Шарлін» на користь Київської обласної ради нежилий будинок Комунального підприємства Київської обласної ради «Автогосподарство» (літ. А) площею 3616,70 кв.м., який розташований у м. Києві на вулиці Кудрявський узвіз № 3.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.12.2023 апеляційну скаргу Київської обласної ради передано для розгляду колегії суддів Північного апеляційного господарського суду у складі: головуючий суддя Отрюх Б.В., судді: Поляков Б.М., Сотніков С.В.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 02.01.2024 у справі № 910/15598/19 (910/636/19) витребувано з Господарського суду міста Києва матеріали справи № 910/15598/19 (910/636/19) за позовною заявою третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору: Київської обласної ради до 1) Головного управління ДПС у м. Києві, 2) Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська універсальна біржа», 3) Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс», 4) Комунального підприємства Київської обласної ради «Автогосподарство», 5) Товариства з обмеженою відповідальністю «Шарлін»; за участю Київської обласної прокуратури; про визнання недійсними цільового аукціону з продажу майна платника податків, протоколу цільового аукціону, договору купівлі-продажу, витребування нежилого будинку; в межах справи № 910/15598/19 про банкрутство Комунального підприємства Київської обласної ради «Автогосподарство». Відкладено вирішення питань, пов`язаних з рухом апеляційної скарги Київської обласної ради на рішення Господарського суду міста Києва від 01.11.2023 у справі № 910/15598/19 (910/636/19) до надходження матеріалів даної справи до Північного апеляційного господарського суду.

25.01.2024 до Північного апеляційного господарського суду надійшли матеріали справи № 910/15598/19 (910/636/19).

Розпорядженням керівника апарату Північного апеляційного господарського суду № 09.1-08/380/24 від 30.01.2024 у зв`язку з перебуванням судді Сотнікова С.В, який не є головуючим суддею (суддею-доповідачем), у відпустці, призначено повторний автоматизований розподіл справи № 910/15598/19 (910/636/19).

Відповідно до витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 30.01.2024 апеляційну скаргу Київської обласної ради передано для розгляду колегії суддів Північного апеляційного господарського суду у складі: головуючий суддя Отрюх Б.В., судді: Остапенко О.М., Поляков Б.М.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 31.01.2024 у справі № 910/15598/19 (910/636/19), поміж іншого, відкрито апеляційне провадження у даній справі за апеляційною скаргою Київської обласної ради на рішення Господарського суду міста Києва від 01.11.2023 у справі № 910/15598/19; розгляд апеляційної скарги Київської обласної ради на рішення Господарського суду міста Києва від 01.11.2023 у справі № 910/15598/19 призначено на 06.03.2024.

16.02.2024 через відділ забезпечення автоматизованого розподілу, контролю та моніторингу виконання документів Північного апеляційного господарського суду від Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» надійшов відзив на апеляційну скаргу, згідно з яким відповідач-3 просить суд, апеляційну скаргу третьої особи з самостійними вимогами щодо предмету спору - Київської обласної ради відхилити, а рішення Господарського суду міста Києва від 01.11.2023 у справі № 910/15598/19 залишити без змін.

Також, до вищевказаного відзиву на апеляційну скаргу Товариством з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» долучено клопотання про приєднання доказів до матеріалів справи та поновлення строку на їх подання.

19.02.2024 через відділ забезпечення автоматизованого розподілу, контролю та моніторингу виконання документів Північного апеляційного господарського суду від Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» надійшла довідка (на виконання вимог ухвали Північного апеляційного господарського суду від 31.01.2024 у справі № 910/15598/19 (910/636/19)).

27.02.2024 через систему «Електронний суд» до Північного апеляційного господарського суду від Київської обласної прокуратури надійшла відповідь на відзив на апеляційну скаргу.

01.03.2024 через систему «Електронний суд» до Північного апеляційного господарського суду від Київської обласної прокуратури надійшло клопотання з додатками.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 06.03.2024 у справі № 910/15598/19 (910/636/19) оголошено перерву у даній справі до 03.04.2024; викликано судових експертів Державного науково-дослідного експерно-криміналісничного центру Міністерства внутрішніх справ України Лемешка Андрія Володимировича та Грабовенко Олену Сергіївну в судове засідання, яке призначене на 03.04.2024 о 15:30 з метою надання пояснень стосовно висновку експерта № СЕ-19-20/13057-ОБ від 18.09.2020; запропоновано учасникам справи, завчасно, а саме до 13.03.2024, через відділ забезпечення автоматизованого розподілу, контролю та моніторингу виконання документів Північного апеляційного господарського суду (канцелярію суду) надати питання для судових експертів Державного науково-дослідного експерно-криміналісничного центру Міністерства внутрішніх справ України Лемешка Андрія Володимировича та Грабовенко Олени Сергіївни щодо висновку експерта № СЕ-19-20/13057-ОБ від 18.09.2020.

11.03.2024 через систему «Електронний суд» до Північного апеляційного господарського суду від Київської обласної ради надійшли письмові пояснення щодо висновків експертів та питання до судового експерта від учасника справи.

Супровідним листом № 09.1-18/312/24 від 15.03.2024 було скеровано до Державного науково-дослідного експерно-криміналісничного центру Міністерства внутрішніх справ України належним чином засвідчену копію ухвали Північного апеляційного господарського суду від 06.03.2024 у справі № 910/15598/19 (910/636/19) та копію письмових пояснень Київської обласної ради щодо висновків експертів та питання до судового експерта від учасника справи.

27.03.2024 через систему «Електронний суд» до Північного апеляційного господарського суду від Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» надійшло клопотання про приєднання доказів до матеріалів справи та поновлення строку на їх подання.

Також, 27.03.2024 через систему «Електронний суд» до Північного апеляційного господарського суду від Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» надійшли заперечення на заяву (пояснення) представника Київської обласної ради щодо питань експерту.

01.04.2024 через систему «Електронний суд» до Північного апеляційного господарського суду від Київської обласної прокуратури надійшли пояснення та питання для судових експертів Державного науково-дослідного експерно-криміналісничного центру Міністерства внутрішніх справ України Лемешка Андрія Володимировича та Грабовенко Олени Сергіївни щодо висновку експерта № СЕ-19-20/13057-ОБ від 18.09.2020.

03.04.2024 через систему «Електронний суд» до Північного апеляційного господарського суду від Київської обласної ради надійшло клопотання про приєднання до матеріалів справи.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 03.04.2024 у справі № 910/15598/19 (910/636/19) оголошено перерву у даній справі до 15.05.2024; зобов`язано судових експертів Державного науково-дослідного експерно-криміналісничного центру Міністерства внутрішніх справ України Лемешка Андрія Володимировича та Грабовенко Олену Сергіївну завчасно, а саме до 07.05.2024 (включно), через відділ забезпечення автоматизованого розподілу, контролю та моніторингу виконання документів Північного апеляційного господарського суду (канцелярію суду) надати письмові відповіді стосовно висновку експерта № СЕ-19-20/13057-ОБ від 18.09.2020 на наступні питання:

- яку роботу експертом було виконано з пошуку інформацій та які джерела інформацій (бази даних) досліджувалися?

- чому висновок експерта не містить посилання на досліджувані джерела інформації (бази даних)?

- з яких мотивів експерт відмовився від використання порівняльного підходу для визначення вартості майна?

- якими критеріями корисності об`єкта керувався експерт при дослідженні та визначенні вартості майна?

- з яких міркувань експерт обмежився визначеним ним критеріями корисності при визначення вартості майна?

- з яких міркувань судовий експерт усунувся від застосування обов`язкових правових позицій, що висловлені Верховним Судом у постановах від 11.02.2015 у справі № 6-2цс15, від 12.10.2016 у справі № 6-2225цс16, від 13.04.2016 у справі № 6-253цс16 згідно до яких вартість земельного компоненту повинна бути врахована при проведенні оцінки об`єкту нерухомого майна?

- які причини вибору остаточного результату оцінювання об`єкта за дохідним підходом замість порівняльного?

- чому у висновку від 18.09.2020 № CE-19-20/13057-ОБ викладено позицію про відсутність можливості знайти інформацію про об?єкти нерухомості для порівняння?

- чи звертались до організацій/установ, які безпосередньо займаються продажем аналогічної нерухомості, за інформацією про встановлення фактів та надання відповідної інформації щодо вартості продажу аналогічних об`єктів нерухомості? У разі позитивної відповіді, надати відповідні документи (запити/відповіді/інші докази), які можуть підтвердити висновки, що такої інформації неможливо встановити;

- чому при виборі способу дослідження «дохідний підхід» не включено дохід від можливого перепродажу об`єкта та його інвестиційну вартість, а також інші види вартості, які ґрунтуються на принципі корисності, зокрема ліквідаційна вартість, вартість ліквідації тощо, враховуючи зручне та доступне місце розташування в центрі столиці?

- яким чином розрахунок вартості об`єкта у сумі 4 624 851,43 грн шляхом аналізу ринку оренди складських приміщень, паркінгів, наведений в табл. 6 на сторінці 65-66 експертного висновку, обґрунтовує вартість щодо об`єкта дослідження для його продажу?

Попереджено судових експертів Державного науково-дослідного експерно-криміналісничного центру Міністерства внутрішніх справ України Лемешка Андрія Володимировича та Грабовенко Олену Сергіївну про те, що відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 135 Господарського процесуального кодексу України суд має право стягувати в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штраф у сумі від одного до десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за невиконання процесуальних обов`язків, зокрема ухилення від вчинення дій, покладених судом на учасника судового процесу; попереджено судових експертів Державного науково-дослідного експерно-криміналісничного центру Міністерства внутрішніх справ України Лемешка Андрія Володимировича та Грабовенко Олену Сергіївну про кримінальну відповідальність передбачену ст.ст. 384, 385 Кримінального кодексу України; запропоновано учасникам справи, завчасно, а саме до 13.05.2024 (включно), через відділ забезпечення автоматизованого розподілу, контролю та моніторингу виконання документів Північного апеляційного господарського суду (канцелярію суду) надати письмові пояснення/заперечення щодо отриманих відповідей від судових експертів Державного науково-дослідного експерно-криміналісничного центру Міністерства внутрішніх справ України Лемешка Андрія Володимировича та Грабовенко Олени Сергіївни на питання представника Київської обласної ради та Київської обласної прокуратури.

19.04.2024 через систему «Електронний суд» до Північного апеляційного господарського суду від Київської обласної ради надійшло клопотання про призначення повторної оціночно-будівельної експертизи, згідно з яким остання просить суд, призначити у справі повторну оціночно-будівельну експертизу, проведення якої доручити Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (03057, м. Київ, вул. Сім`ї Бродських, 6); на вирішення експерта поставити питання:

- яка ринкова вартість об`єкта нерухомого майна: нежитлового будинку автогосподарства (літ. А), загальною площею 3916,7 кв.м., що розташований за адресою: м. Київ, Кудрявський узвіз, будинок 3, станом на лютий 2018 року, зокрема, на 28.02.2018?

06.05.2024 через відділ забезпечення автоматизованого розподілу, контролю та моніторингу виконання документів Північного апеляційного господарського суду від судового експерта Державного науково-дослідного експерно-криміналісничного центру Міністерства внутрішніх справ України Лемешка Андрія Володимировича надійшов супровідний лист з додатком на виконання вимог ухвали суду від 03.04.2024 у справі 910/15598/19 (910/636/19) щодо відповіді експертів Лемешка А.В. та Грабовенко О.С. на поставлені в ухвалі суду питання.

13.05.2024 через відділ забезпечення автоматизованого розподілу, контролю та моніторингу виконання документів Північного апеляційного господарського суду від Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» надійшла заява щодо пояснень судових експертів та заперечення на клопотання представника Київської обласної ради про призначення повторної судової оціночно-будівельної експертизи.

13.05.2024 через систему «Електронний суд» до Північного апеляційного господарського суду від Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» надійшло клопотання про приєднання до матеріалів справи та поновлення строку на їх подання (ухвали Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду від 24.04.2024 у справі № 991/2642/24).

15.05.2024 через систему «Електронний суд» до Північного апеляційного господарського суду від Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» надійшла заява про відкладення розгляду справи, яка мотивована проведенням невідкладних слідчих дій у іншому (кримінальному) провадженні.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 15.05.2024 у справі № 910/15598/19 (910/636/19) оголошено перерву у даній справі до 05.06.2024; запропоновано учасникам справи, завчасно, а саме до 03.06.2024 (включно), через відділ забезпечення автоматизованого розподілу, контролю та моніторингу виконання документів Північного апеляційного господарського суду (канцелярію суду) надати письмові пояснення/заперечення щодо:

- долученого Товариством з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» до відзиву на апеляційну скаргу клопотання про приєднання доказів до матеріалів справи та поновлення строку на їх подання;

- клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» про приєднання доказів до матеріалів справи та поновлення строку на їх подання, яке надійшло до суду 27.03.2024;

- клопотання Київської обласної ради про приєднання до матеріалів справи, яке надійшло до суду 03.04.2024;

- клопотання Київської обласної ради про призначення повторної оціночно-будівельної експертизи, яке надійшло до суду 19.04.2024;

- клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» про приєднання до матеріалів справи та поновлення строку на їх подання (ухвали Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду від 24.04.2024 у справі № 991/2642/24).

Запропоновано учасникам справи, завчасно, а саме до 03.06.2024 (включно), через відділ забезпечення автоматизованого розподілу, контролю та моніторингу виконання документів Північного апеляційного господарського суду (канцелярію суду) надати питання, які необхідно поставити судовому експерту у разі можливого призначення повторної оціночно-будівельної експертизи.

05.06.2024 через систему «Електронний суд» до Північного апеляційного господарського суду від Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» надійшла заява про долучення доказів.

Також, 05.06.2024 через відділ забезпечення автоматизованого розподілу, контролю та моніторингу виконання документів Північного апеляційного господарського суду від Товариства з обмеженою відповідальністю «Шарлін» надійшло клопотання, згідно з яким останнє просить суд, надати додатковий строк на подання письмових пояснень по справі та відкласти розгляд справи. Дану вимогу суд приймає за клопотання про відкладення розгляду справи.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 05.06.2024 у справі № 910/15598/19 (910/636/19), поміж іншого, задоволено клопотання Київської обласної ради про призначення повторної оціночно-будівельної експертизи; призначено у справі № 910/15598/19 (910/636/19) повторну оціночно-будівельну експертизу, проведення якої доручено Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України; зупинено апеляційне провадження у справі № 910/15598/19 (910/636/19) за апеляційною скаргою Київської обласної ради на рішення Господарського суду міста Києва від 01.11.2023 у справі № 910/15598/19 (910/636/19) до одержання судом висновку судової експертизи.

04.09.2024 на електронну пошту Північного апеляційного господарського суду від Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» надійшло клопотання про повідомлення заявника щодо стану проведення експертизи, необхідності у поданні додаткових матеріалів, а також орієнтовні терміни проведення експертизи.

02.10.2024 через відділ забезпечення автоматизованого розподілу, контролю та моніторингу виконання документів Північного апеляційного господарського суду від Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України надійшло клопотання № 910/15598/19 (910/636/19)/09.1-18/72/24 від 16.07.2024 про погодження строків експертизи.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 07.10.2024 у справі № 910/15598/19 (910/636/19), зокрема, поновлено провадження у даній справі; розгляд апеляційної скарги Київської обласної ради на рішення Господарського суду міста Києва від 01.11.2023 у справі № 910/15598/19 (910/636/19) призначено на 16.10.2024.

14.10.2024 через відділ забезпечення автоматизованого розподілу, контролю та моніторингу виконання документів Північного апеляційного господарського суду (канцелярію суду) від Товариства з обмеженою відповідальністю «Шарлін» надійшла заява щодо погодження термінів проведення експертизи, відповідно до якої останнє заперечує проти погодження термінів проведення експертизи понад 90 днів, оскільки це затягне розгляд справи, а Товариство з обмеженою відповідальністю «Шарлін» несе витрати по утриманню спірного майна і наполягає на розгляді справи протягом розумного строку та просить суд, відмовити у задоволенні клопотання експертів КНДІСЕ.

Також, 14.10.2024 через систему «Електронний суд» до Північного апеляційного господарського суду від Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» надійшла заява щодо клопотання експертів про погодження строку проведення експертизи, згідно з якою останнє просить суд, зокрема, погодити виконання повторної судової оціночної будівельної експертизи у строк, що не перевищує 180 (сто вісімдесят) календарних днів з дня надходження матеріалів справи до експертної установи.

16.10.2024 у судове засідання з`явилися представники Київської обласної ради, Головного управління ДПС у м. Києві, Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» та Київської обласної прокуратури.

Інші учасники справи у судове засідання 16.10.2024 не з`явилися; про час, місце та дату судового засідання повідомлялися завчасно та належним чином; про причини нез`явлення суд не повідомили.

Головуючим суддею (суддею-доповідачем) у судовому засіданні 16.10.2024 на обговорення ставиться питання про можливість задоволення клопотання заступника директора Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України про погодження строків.

У судовому засіданні 16.10.2024 представники Київської обласної ради, Головного управління ДПС у м. Києві та Київської обласної прокуратури не заперечували проти задоволення вищевказаного клопотання та просили його задовольнити.

Представник Товариства з обмеженою відповідальністю «Ді-Ві-Транс» у судовому засіданні 16.10.2024 просила суд, погодити виконання повторної судової оціночної будівельної експертизи у строк, що не перевищує 180 календарних днів з дня надходження матеріалів справи до експертної установи.

Розглянувши клопотання заступника директора Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України про погодження строків, заслухавши думку представників учасників справи, колегія суддів Північного апеляційного господарського суду дійшла висновку про його задоволення, з огляду на таке.

Відповідно до п. 1.10. Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України № 53/5 від 08.10.1998 (в редакції наказу Міністерства юстиції України № 1420/5 від 26.04.2017) (надалі - Інструкція № 53/5), при проведенні експертиз в експертній установі організаційне, матеріально-технічне забезпечення їх виконання, контроль за своєчасним проведенням і за дотриманням законів та інших нормативно-правових актів з питань експертизи покладається на керівника експертної установи.

Згідно з п. 1.13. Інструкції № 53/5 строк проведення експертизи встановлюється залежно від складності дослідження з урахуванням експертного навантаження фахівців керівником експертної установи (або заступником керівника чи керівником структурного підрозділу) у межах:

10 календарних днів - щодо матеріалів з невеликою кількістю об`єктів та вирішуваних питань і простих за характером досліджень;

30 календарних днів - щодо матеріалів із середньою кількістю об`єктів та вирішуваних питань або середньої складності за характером досліджень;

60 календарних днів - щодо матеріалів з великою кількістю об`єктів та вирішуваних питань або складних за характером досліджень;

понад 60 календарних днів - щодо матеріалів із великою кількістю об`єктів та вирішуваних питань (більше десяти), виходячи з фактично необхідного для експерта часу або особливо складних за характером досліджень (досліджень з використанням криміналістичного обладнання (лазерного, оптичного, електронного), проведення експериментальних досліджень, застосування декількох методів);

понад 90 календарних днів - якщо експертиза є особливо складною чи багатооб`єктною, потребує вирішення більше десяти питань або вирішення питань, які потребують декількох досліджень, чи налічує понад п`ять томів матеріалів справи або є комплексною чи потребує залучення фахівців з інших установ (у тому числі судово-медичних), підприємств, організацій і не може бути виконана в зазначені строки.

Більший розумний строк установлюється за письмовою домовленістю з органом (особою), який (яка) призначив(ла) експертизу (залучив(ла) експерта), після попереднього вивчення експертом наданих матеріалів.

У разі значного завантаження експерта та знаходження в нього на виконанні одночасно понад десяти експертиз, у тому числі комісійних та комплексних, вказані терміни можуть бути переглянуті або встановлені додатково з урахуванням необхідного реального часу на їх виконання.

Оскільки п. 1.10. та 1.13. Інструкції № 53/5 передбачено, що строк проведення експертизи встановлюється керівником експертної установи за письмовою домовленістю з органом, який призначив експертизу, то відповідна письмова домовленість повинна досягатись між керівником експертної установи і таким органом, а не між експертом і таким органом.

Слід зазначити, що абз. 6 вказаного підпункту Інструкції № 53/5 передбачено можливість встановлення у виняткових випадках більшого (порівняно із загальними) розумного строку за письмовою домовленістю з органом (особою), який призначив експертизу. Так як процесуальним законом не передбачено форми такого погодження з боку суду, воно має здійснюватися (за наявності підстав для цього) шляхом постановлення відповідної ухвали за результатами розгляду звернення експертної установи, - без поновлення провадження у справі і без повернення матеріалів справи із зазначеної установи, але, за необхідності, з викликом сторін для з`ясування їхньої думки з даного питання. При цьому необхідно враховувати, що відмова у погодженні запропонованого розумного строку проведення експертизи може потягти за собою наслідки, передбачені абзацом сьомим того ж підпункту Інструкції.

Статтею 113 Господарського процесуального кодексу України (надалі - ГПК України) визначено, що строки, в межах яких вчиняються процесуальні дії, встановлюються законом, а якщо такі строки законом не визначені, - встановлюються судом.

Приписами ст. 114 ГПК України передбачено, що суд має встановлювати розумні строки для вчинення процесуальних дій. Строк є розумним, якщо він передбачає час, достатній, з урахуванням обставин справи, для вчинення процесуальної дії, та відповідає завданню господарського судочинства.

За змістом статті 129 Конституції України основними засадами судочинства є, зокрема, розумні строки розгляду справи судом.

Наведені конституційні засади означають серед іншого неприпустимість таких дій суду щодо строку розгляду справи, що не мають об`єктивного та розумного обґрунтування.

В силу ч. 1 та ч. 2 ст. 2 ГПК України завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави. Суд та учасники судового процесу зобов`язані керуватися завданням господарського судочинства, яке превалює над будь-якими іншими міркуваннями в судовому процесі.

Нормами ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, враховуючи також критерії оцінки розумності тривалості судового провадження у відповідності зі встановленою практикою Європейського суду з прав людини (п.37 рішення «Красношапка проти України», п. 13 рішення «Савенкова проти України», п. 29 рішення «Папазова та інші проти України»), які включають в себе не тільки складність справи, предмет спору, але й поведінку сторін та дії суду.

Беручи до уваги доводи, які викладені у клопотанні заступника директора Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України № 910/15598/19 (910/636/19)/09.1-18/72/24 від 16.07.2024 про погодження строків експертизи щодо значної завантаженості судових експертів, оцінивши складність справи та важливість результатів розгляду справи для учасників справи, сприяючи учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених цим Кодексом, забезпечуючи рівність прав учасників справи на справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спору у даній справі, враховуючи положення статті 129 Конституції України, положення пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини, колегія суддів Північного апеляційного господарського суду дійшла висновку про задоволення клопотання заступника директора Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України про погодження строків експертизи та погодження проведення експертизи у строк понад 90 календарних днів.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 228 ГПК України господарський суд має право зупинити провадження у справі за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи у випадку призначення господарським судом судової експертизи.

Враховуючи необхідність проведення у даній справі повторної оціночно-будівельної експертизи, призначеної відповідно до ухвали Північного апеляційного господарського суду від 05.06.2024 у справі № 910/15598/19 (910/636/19) та з огляду на задоволення клопотання заступника директора Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України про погодження строків, оскільки матеріали справи, у зв`язку із призначенням у справі судової експертизи, були направлені до експертної установи, провадження у справі підлягає зупиненню до отримання висновків судової експертизи на підставі п. 2 ч. 1 ст. 228 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 69, 228, 229, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, Північний апеляційний господарський суд,-

УХВАЛИВ:

1. Задовольнити клопотання заступника директора Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України про погодження строків.

2. Погодити Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України більший розумний строк для проведення повторної оціночно-будівельної експертизи, призначеної ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 05.06.2024 у справі № 910/15598/19 (910/636/19) понад 90 днів.

3. Після завершення проведення експертизи, висновок та матеріали справи № 910/15598/19 (910/636/19) направити до Північного апеляційного господарського суду (04116 м. Київ, вул. Шолуденка, 1, літера «А»).

4. Зупинити апеляційне провадження у справі № 910/15598/19 (910/636/19) за апеляційною скаргою Київської обласної ради на рішення Господарського суду міста Києва від 01.11.2023 у справі № 910/15598/19 (910/636/19) до одержання судом висновку судової експертизи.

5. Ухвалу надіслати учасникам справи та Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (03057, місто Київ, вулиця Бродських Сім`ї, будинок 6).

Повний текст ухвали складено та підписано - 28.10.2024 (у зв?язку з перебуванням судді Полякова Б.М. у відрядженні).

Головуючий суддя Б.В. Отрюх

Судді Б.М. Поляков

О.М. Остапенко

СудПівнічний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення16.10.2024
Оприлюднено01.11.2024
Номер документу122634662
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: майнові спори, стороною в яких є боржник, з них: спори з позовними вимогами до боржника та щодо його майна

Судовий реєстр по справі —910/15598/19

Ухвала від 10.12.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Івченко А.М.

Ухвала від 16.10.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Отрюх Б.В.

Ухвала від 07.10.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Отрюх Б.В.

Ухвала від 18.09.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Івченко А.М.

Ухвала від 18.09.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Івченко А.М.

Рішення від 28.08.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Івченко А.М.

Рішення від 28.08.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Івченко А.М.

Ухвала від 19.08.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Івченко А.М.

Ухвала від 12.07.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 10.07.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Івченко А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні