Справа № 456/4552/24
Провадження № 2-о/456/263/2024
РІШЕННЯ
іменем України
15 жовтня 2024 року місто Стрий
Стрийський міськрайонний суд Львівської області в складі:
головуючого судді Саса С. С.
при секретарі Кулешник С.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Стрий справу за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа Головне управління Державної міграційної служби України у Львівській області про встановлення факту, що має юридичне значення,
встановив:
Заявник ОСОБА_1 звернувся із заявою до суду та просить встановити особу ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Донецьк, громадянки України, зареєстрованої за адресою АДРЕСА_1 . В обгрунтування заяви ОСОБА_1 покликається на те, що вона народилась ІНФОРМАЦІЯ_1 у Донецькій області, м. Донецьк та 28.04.2009 року заявнику Будьоннівським РВ УМВС України у Донецькій області був виданий паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 . Місце реєстрації заявника: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 . З 25.04.2014 ОСОБА_1 є клієнтом АТ КБ «Приватбанк», що підтверджується довідкою виданої АТ КБ «Приватбанк» від 26.07.2024. Також, заявник ОСОБА_1 є внутрішньо переміщеною особою, що підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 29.02.2024 № 1304-5003141366. Для отримання нового паспорту заявник ОСОБА_1 звернулась до Стрийського відділу ГУ ДМС України у Львівської області з відповідною заявою. Однак, листом від 06.04.2024 підрозділ ДМС відмовив у видачі паспорта громадянина України у зв`язку з неможливістю ідентифікувати особу ОСОБА_1 та роз`яснив про наявність у заявника права звернутися до суду за рішенням про встановлення особи. Встановлення даного факту заявнику необхідне для подальшого звернення до Державної міграційної служби України з метою отримання нового паспорта громадянина України, а тому заявник змушена звернутися з даною заявою до суду.
В судовому засіданні заявник ОСОБА_1 та її представник ОСОБА_2 заяву підтримали, покликаючись на викладені у ній обставини та просили заяву задоволити.
Представник заінтересованої особи Головного управління Державної міграційної служби України у Львівській області Шкраба В.Я. в судовому засіданні заяву заперечив та просив відмовити в її задоволенні.
Проаналізувавши матеріали справи, заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, свідків, суд вважає, що заява підлягає до задоволення виходячи з наступних підстав.
Відповідно до п.5 ч. 2 ст. 293 ЦПК України суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
Згідно листа Стрийського відділу Головного управління Державної міграційної служби України у Львівській області від 06.04.2024 року, на заяву ОСОБА_1 щодо оформлення паспорта громадянина України було запропоновано останній надати рішення суду про встановлення особи.
Згідно свідоцтва про народження серії НОМЕР_3 ОСОБА_1 народилась ІНФОРМАЦІЯ_2 в м.Донецьк, її батьками є ОСОБА_3 та ОСОБА_4 .
З копії паспорта громадянина України серії НОМЕР_1 виданого 28.04.2009 року Будьоннівським РВ ДМУ РУМВС України у Донецькій області вбачається, що вказаний паспорт видавався громадянину України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , уродженки м. Донецьк. Місце проживання зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 .
Згідно довідки №190 від 03.07.2009 року про реєстрацію місця проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , остання з 07.09.2002 року зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 .
Згідно довідки №1304-5003141366 від 29.02.2024 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , зареєстрована за адресою АДРЕСА_1 , фактично проживає за адресою АДРЕСА_2 .
Згідно довідки АТ КБ «Приватбанк» від 26.07.2024 року, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , загальногромадянський паспорт НОМЕР_1 , виданий Будьоннівським РВ ДМУ ГУМВС України у Донецькій області 28.04.2009, адреса реєстрації АДРЕСА_1 , є клієнтом АТ КБ «ПриватБанк» з 25.04.2014 року.
Особа ОСОБА_1 також підтверджується особистою медичною книжкою останньої серії НОМЕР_4 .
Свідок ОСОБА_5 в судовому засіданні пояснив, що із заявницею ОСОБА_1 він перебуває в фактичних шлюбних відносинах, з якою він познайомився у 2018 році у АДРЕСА_3 , де вона працювала в перукарні. Із заявником ОСОБА_1 вони мають спільну дитину - ОСОБА_6 , якій зараз півтора року.
Свідок ОСОБА_7 в судовому засіданні пояснила, що заявник ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , є її подругою та кумою, яку вона знає з травня 2022 року.
У частині першій статті 293 ЦПК України визначено, що окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
Згідно з пунктом 5 частини другої статті 293 ЦПК України суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
Частиною першою статті 315 ЦПК України регламентовано розгляд справ про встановлення фактів, що мають юридичне значення. Це можуть бути справи про встановлення фактів: родинних відносин між фізичними особами; перебування фізичної особи на утриманні; каліцтва, якщо це потрібно для призначення пенсії або одержання допомоги по загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню; реєстрації шлюбу, розірвання шлюбу, усиновлення; проживання однією сім`єю чоловіка та жінки без шлюбу; належності правовстановлюючих документів особі, прізвище, ім`я, по батькові, місце і час народження якої, що зазначені в документі, не збігаються з прізвищем, ім`ям, по батькові, місцем і часом народження цієї особи, зазначеним у свідоцтві про народження або в паспорті; народження особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту народження; смерті особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту смерті; смерті особи, яка пропала безвісти за обставин, що загрожували їй смертю або дають підстави вважати її загиблою від певного нещасного випадку внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
Відповідно до частини другої статті 315 ЦПК України у судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.
Надання адміністративної послуги з оформлення паспорта громадянина України регламентовано Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», Законом України «Про громадянство України».
Згідно з підпунктом «а» пункту 1 частини першої статті 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», паспорт громадянина України відноситься до документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, і оформлення яких передбачається цим Законом із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру.
Частиною першою статті 4 вказаного Закону передбачено, що Єдиний державний демографічний реєстр ведеться з метою ідентифікації особи для оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсними та знищення передбачених цим Законом документів. Єдиний державний демографічний реєстр у межах, визначених законодавством про свободу пересування та вільний вибір місця проживання, використовується також для обліку інформації про реєстрацію місця проживання чи місця перебування.
Відповідно до пункту б частини першої статті 3 зазначеного Закону ідентифікація особи - встановлення особи шляхом порівняння наданих даних (параметрів), у тому числі біометричних, з наявною інформацією про особу в реєстрах, картотеках, базах даних тощо.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 2 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» розпорядник Реєстру - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.
Пунктом 1 Положення про Державну міграційну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 360, визначено, що Державна міграційна служба України є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 302 «Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України» визначено загальний порядок видачі та відновлення паспорта (далі - Порядок № 302).
В пунктах Порядку № 302 передбачено: п.33. Якщо особу не буде ідентифіковано, проводиться процедура встановлення особи. П.34. У разі відсутності документів (у тому числі офіційних довідок з фотокартками), згідно з якими може бути встановлено особу, з метою встановлення особи за її письмовою згодою проводяться опитування родичів, сусідів (не менше трьох осіб) та всі можливі перевірки за місцем проживання особи, за обліками МВС, МЗС та Мін`юсту, за результатами яких складається акт про встановлення особи. П.35. Процедура встановлення особи проводиться протягом місяця, а у разі потреби - двох місяців. П.36. Під час видачі паспорта проводиться перевірка персональних даних особи, на ім`я якої оформлено паспорт, шляхом зчитування інформації з безконтактного електронного носія (у разі оформлення паспорта, що містить безконтактний електронний носій).
Підстави для відмови в оформленні та видачі паспорта П.37. Територіальний підрозділ ДМС має право відмовити в оформленні та видачі паспорта, якщо: 1) особа не є громадянином України; 2) стосовно видачі паспорта звернулася особа, яка не досягла шістнадцятирічного віку, або представник особи, який не має документа, що підтверджує його повноваження як законного представника; 3) особа подала не в повному обсязі документи та інформацію, необхідні для оформлення та видачі паспорта; 4) дані, отримані з Реєстру, не підтверджують інформації, наданої особою або її законним представником.
П.38. У рішенні про відмову в оформленні та видачі паспорта, яке доводиться до відома особи в порядку і строки, встановлені законодавством, зазначаються підстави для відмови. Особа має право звернутися до територіального підрозділу ДМС з повторною заявою про оформлення та видачу паспорта в разі зміни або усунення обставин, у зв`язку з якими їй було відмовлено в оформленні та видачі паспорта.
В абзаці третьому пункту 43 Постанови за відсутності документів з фотокарткою/відцифрованим образом обличчя особи, отриманих з державних, єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій, та за результатами перевірок, за якими особу не ідентифіковано, проводиться процедура встановлення особи шляхом опитування свідків, які були зазначені в письмовій заяві заявника. Свідками можуть бути дієздатні один із членів сім`ї особи (у тому числі колишня дружина/чоловік) чи її родич або сусіди (не менше двох), які досягли 14-річного віку та мають документи, що посвідчують особу, які підлягають обов`язковому пред`явленню. Для підтвердження сімейних (родинних) відносин подаються документи, що посвідчують відповідні факти (свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, свідоцтво про народження, рішення суду та інші документи). У разі відсутності документів, що підтверджують сімейні (родинні) відносини, такі відомості перевіряються за наявними даними державних та єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій. Для підтвердження зареєстрованого місця проживання сусіди особи подають довідку про реєстрацію місця проживання, видану органом реєстрації в установленому законодавством порядку, а в разі її відсутності такі відомості перевіряються за наявними даними відомчої інформаційної системи ДМС (для осіб, яким оформлено документи з використанням засобів Реєстру із внесеною до них інформацією про зареєстроване місце проживання) або за відомостями, внесеними до документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України чи її спеціальний статус. За результатами опитування свідків складається акт встановлення особи за формою, встановленою МВС.
Згідно з частиною першою статті 10 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» у разі неможливості встановити особу розпорядником реєстру особа встановлюється за рішенням суду про встановлення факту, що має юридичне значення, для видачі документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України. До завершення процедури встановлення особи державною міграційною службою України та (або) прийняття відповідного рішення суду, документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, не видаються.
У розумінні частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод право кожного на судовий розгляд справи означає право кожної особи на звернення до суду та право на те, що її справа буде розглянута і вирішена судом. Водночас, особі, яка звернулася до суду за захистом свого права, повинна бути забезпечена можливість реалізувати вказані вище права без будь-яких перепон чи ускладнень. Здатність особи безперешкодно отримати судовий захист визначає зміст права на доступ до суду (рішення ЄСПЛ від 28 жовтня 1998 року у справі «Perez deRada Cavanilles проти Іспанії» № 2809095).
Отже, необхідною умовою забезпечення доступу заявника в цій справі до правосуддя є надання судом оцінки доводам її заяви.
Згідно з вимогами вищевказаного законодавства України, у разі, якщо ДМС України не змогла встановити особу заявника після проведення процедури ідентифікації, то встановлення такого факту проводиться у судовому порядку.
До місцевого загального суду подається заява про встановлення факту, що має юридичне значення, для видачі документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України.
Згідно з вищевказаними нормативними актами, основними документами, які дозволяють особі звернутися до суду, мають бути: свідоцтво про народження особи та рішення ДМС України про неможливість встановити особу після проведення процедури ідентифікації.
Аналіз показів свідків та наявних письмових доказів в їх сукупності та системному зв`язку з положеннями діючого законодавства України, дають підстави для встановлення особи ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Донецьк, громадянки України, зареєстрованої за адресою АДРЕСА_1 .
Керуючись ст. ст. 259, 263, 265, 268 ЦПК України, суд
вирішив:
Заяву задоволити.
Встановити особу ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Донецьк, громадянки України, зареєстрованої за адресою АДРЕСА_1 .
Рішення суду може бути оскаржене до Львівського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Повний текст рішення виготовлено 21.10.2024 року.
Головуючий суддя С. С. Сас
Суд | Стрийський міськрайонний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2024 |
Оприлюднено | 31.10.2024 |
Номер документу | 122640013 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Стрийський міськрайонний суд Львівської області
Сас С. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні