УХВАЛА
м. Вінниця
22 жовтня 2024 р.Справа № 120/18729/23
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді:Слободонюка М.В.
за участю:
секретаря судового засідання: Філіппова Ю.Ю.
представника заявника (боржника): Попеско О.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Вінниці заяву Сутисківської селищної ради про відстрочення виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03.05.2024 у справі №120/18729/23 за позовом заступника керівника Вінницької окружної прокуратури, діючого в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Вінницькій області до Сутисківської селищної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом заступника керівника Вінницької окружної прокуратури, діючого в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Вінницькій області до Сутисківської селищної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.
Рішенням суду від 03.05.2024 позов задоволено. Зокрема, визнано протиправною бездіяльність Сутисківської селищної ради щодо незабезпечення встановлення меж регіонального ландшафтного парку "Середнє Побужжя" в межах території Сутисківської селищної територіальної громади Вінницького району Вінницької області, в натурі (на місцевості). Зобов`язано Сутисківську селищну раду забезпечити встановлення меж регіонального ландшафтного парку "Середнє Побужжя" в межах території Сутисківської селищної територіальної громади Вінницького району Вінницької області, в натурі (на місцевості).
Після набрання цим рішенням законної сили судом 01.07.2024 видано виконавчий лист, який в подальшому був звернутий стягувачем до примусового виконання.
09.10.2024 до суду через систему Електронний суд від Сутисківської селищної ради надійшла заява про відстрочення виконання даного судового рішення в його зобов`язальній частині строком на один рік з підстав наявності обставин, що перешкоджають боржнику виконати це рішення в найкоротший термін.
Зокрема, заявник зазначає, що виконання даного судового рішення та встановлення меж регіонального ландшафтного парку "Середнє Побужжя" в межах території Сутисківської селищної територіальної громади Вінницького району Вінницької області в натурі (на місцевості) вимагає вчинення ряду юридично значимих дій не лише від Сутисківської селищної ради, а й від інших органів, які беруть участь у відповідній процедурі. А саме, першочергово мають бути внесені зміни та переоформлення Положення та охоронного зобов`язання про регіональний ландшафтний парк "Середнє Побужжя", що належить до повноважень управління розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної військової адміністрації, що в подальшому надасть можливість Сутисківській селищній раді здійснити встановлення меж цього ландшафтного марку в натурі (на місцевості). Як вказує заявник ним на виконання рішення суду прийнято рішення № 520 від 23.08.2024 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж території природно-заповідного фонду», в результаті чого заключено договір на розробку відповідного проекту з центральною регіональною філією Державного підприємства «Українське державне аерогеодезичне підприємство» №574/02-09/24 від 24.09.2024. При цьому відповідно до статті 28 Закону України «Про землеустрій» максимальний строк складанні такої документації із землеустрою становить шість місяців.
Таким чином Сутисківська селищна рада вважає, що оскільки виконання ним рішення почалось в добровільному порядку, а весь процес встановлення меж регіонального ландшафтного парку в натурі (на місцевості) є доволі тривалим, тому виконати судове рішення у найкоротші терміни є неможливим з об`єктивних причин. Наведені обставини і спонукали відповідача (боржника) звернутися до суду з відповідною заявою про відстрочення виконання судового рішення на один рік.
Ухвалою від 14.10.2024 подану Сутисківською селищною радою заяву про відстрочення виконання судового рішення призначено до розгляду у судовому засіданні на 22.10.2024.
У судовому засіданні представник заявника адвокат Попеско О.П. подану заяву підтримав та просив її задовольнити.
Натомість інші учасники судового процесу до суду не з`явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду заяви, що підтверджується документально.
Відповідно до ч. 2 ст. 379 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду відповідного процесуального питання.
З огляду на викладене судом здійснюється розгляд поданої заяви за відсутності інших сторін.
Розглянувши подану заяву про відстрочення виконання судового рішення, суд виходить із такого.
Відповідно до ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Положеннями частини другої статті 14, частини першої статті 370 КАС України, передбачено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами і підлягають виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Згідно частини першої статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Відповідно до ч. ч. 3-5 ст. 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
З аналізу викладених норм убачається, що нормами КАС України не встановлено вичерпного переліку обставин, за наявності яких суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може за заявою сторони відстрочити або розстрочити виконання судового рішення.
Поряд з цим, обов`язковою умовою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є доведення заявником факту існування обставин, які істотно ускладнюють виконання рішення та/або роблять його неможливим.
Така позиція суду кореспондує висновку Великої Палати Верховного Суду, викладеному в постанові від 03 червня 2021 року по справі N 9901/598/19.
Вирішуючи питання щодо відстрочення виконання судового рішення, суд враховує особливості покладених на суб`єкта владних повноважень обов`язків згідно з судовим рішенням та його можливості ці обов`язки виконати без достатніх зволікань.
При цьому судом враховано, що у рішенні Конституційного Суду України N 5-пр/2013 від 26.06.2013, розстрочка (відстрочка) виконання рішення має базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувача і боржника.
У справі "Горнсбі проти Греції" Європейський суд з прав людини зазначив, що виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватись як складова частина судового розгляду.
Відстрочення - це відкладення чи перенесення виконання рішення на новий строк, який визначається судом. Відстрочення виконання рішення спрямоване на забезпечення повного виконання рішення суду та є допоміжним процесуальним актом реагування суду на перешкоди, які унеможливлюють або ускладнюють виконання його рішення.
У зв`язку з тим, що відстрочка та розстрочка подовжує період відновлення порушеного права стягувача при їх наданні, необхідно враховувати закріплені в нормах матеріального права, і перш за все у Європейській конвенції про захист прав людини та основних свобод, що є частиною національного законодавства, допустимі межі надання відстрочки та розстрочки виконання судового рішення.
Відповідно до правової позиції Європейського суду з прав людини несвоєчасне виконання рішення суду може бути мотивоване наявністю певних обставин, відстрочка та розстрочка виконання рішення суду не повинна шкодити сутності права, гарантованого частиною першою статті 6 Конвенції, згідно з якою "кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи у продовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру", а у системному розумінні даної норми та національного закону суд не повинен перешкоджати ефективному поновленню у правах шляхом виконання судового рішення, тобто, довготривале виконання рішення суду може набути форми порушення права на справедливий судовий розгляд, що не може бути виправдано за конкретних обставин справи та є наслідком зменшення вимог щодо розумності строку.
При цьому, суд зазначає, що виконання рішення суду, враховуючи наявність спеціальних процедур, порядку, передбачає виконання рішення з урахуванням певного часу на його виконання. Затримка виконання судового рішення на період, що є необхідним для вирішення проблем публічного порядку, процедури може у виняткових випадках бути виправдана.
Як уже наголошувалось судом вище, за рішенням суду від 03.05.2024 на відповідача покладено обов`язок забезпечити встановлення меж регіонального ландшафтного парку "Середнє Побужжя" в межах території Сутисківської селищної територіальної громади Вінницького району Вінницької області, в натурі (на місцевості).
В даному випадку суд погоджується з доводами відповідача, що відповідно до положень Земельного кодексу України, законів України: «Про землеустрій», «Про природо-заповідний фонд України» встановлення меж територій природно-заповідного фонду, які включають до складу території окремих адміністративно-територіальних одиниць, здійснюється з певною процедурою, яка передбачає ряд вимог та виконання якої потребує тривалого проміжку часу. Зокрема, передбачається внесення змін до Положення про регіональний ландшафтний парк «Середнє Побужжя», затвердженого наказом Державного управління охорони навколишнього природного середовища у Вінницькій області №116 «ОД» від 16.11.2012 року та переоформлення охоронного зобов`язання; прийняття рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду, укладення договору з землевпорядною організацією на виготовлення відповідної документації із землеустрою, її виготовлення та подальше затвердження.
При цьому матеріали справи свідчать, що відповідач вчиняє активні дії спрямовані на виконання судового рішення. Наразі Сутисківською селищною радою укладено договір №574/02-09/24 від 24.09.2024 на розробку проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду з Центральною регіональною філією Державного підприємства «Українське державне аерогеодезичне підприємство». Відповідно до п. 4.1 цього Договору термін його виконання до 31.12.2024.
У свою чергу як зазначено у ст. 28 Закону України «Про землеустрій» виконання робіт із складання документації із землеустрою здійснюється у строк, передбачений договором. Максимальний строк складання документації із землеустрою, крім документації із землеустрою, яка одночасно є містобудівною документацією, не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору.
Крім того, як зазначив представник відповідача в судовому засіданні, наразі ще триває процес переоформлення Положення про ландшафтний парк «Середнє Побужжя», затвердженого наказом Державного управління охорони навколишнього природного середовища у Вінницькій області №116 «ОД» від 16.11.2012 року, без якого завершити дії щодо встановлення меж регіонального ландшафтного парку "Середнє Побужжя" в межах території Сутисківської селищної територіальної громади Вінницького району Вінницької області, в натурі (на місцевості) також є неможливим.
За таких обставин суд доходить до переконання, що дійсно виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03.05.2024, враховуючи законодавчо унормований процес встановлення меж регіонального ландшафтного парку в натурі (на місцевості) це досить складний і тривалий процес, який не може бути здійснений одномоментно лише за наявності волі відповідача. Участь у цьому процесі інших осіб, необхідність розроблення землевпорядної документації вочевидь дають підстави суду вважати, що для виконання цього судового рішення боржнику необхідний більш тривалий час. Тим більше відповідач наразі вчиняє усі заходи спрямовані на його виконання.
Таким чином, доводи відповідача щодо наявності обставин, які унеможливлюють виконання ним рішення суду в зобов`язальній частині є обґрунтованими та прийнятними, а тому подана заява про відстрочення виконання рішення суду підлягає задоволенню шляхом відстрочення виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03.05.2023 у справі №120/18729/23 в зобов`язальній частині строком на 1 рік з дня ухвалення рішення.
Керуючись ст.ст. 248, 256, 378 КАС України, -
УХВАЛИВ:
Заяву Сутисківської селищної ради про відстрочення виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03.05.2024 у справі №120/18729/23 задовольнити.
Відстрочити виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03.05.2024 у справі №120/18729/23 у його зобов`язальній частині строком на 1 (один) рік з дня ухвалення рішення.
Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Ухвала в повному обсязі складена судом 25.10.2024.
СуддяСлободонюк Михайло Васильович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2024 |
Оприлюднено | 31.10.2024 |
Номер документу | 122647950 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні