Рішення
від 28.10.2024 по справі 260/5185/24
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

28 жовтня 2024 року м. Ужгород№ 260/5185/24

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дору Ю.Ю., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Берегівської окружної прокуратури в інтересах держави до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області, треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Великоберезька сільська рада Берегівського району Закарпатської області, Великоберезький заклад загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області в особі філії "Нижньореметівська гімназія - філії Великоберезького закладу загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області" про визнання бездіяльності протиправною і зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Берегівська окружна прокуратура (далі - позивач) в інтересах держави звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області (далі - відповідач), третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області (88000, м.Ужгород, вул. Болгарська, буд.2, код ЄДРПОУ 38629032), треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Великоберезька сільська рада Берегівського району Закарпатської області (90242, Закарпатська область, Берегівський район, с.Великі Береги, вул. ІІ Ракоці Ференца, буд.78, код ЄДРПОУ 04350317), Великоберезький заклад загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області в особі філії "Нижньореметівська гімназія - філії Великоберезького закладу загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області" (90242, Закарпатська область, Берегівський район, с.Великі Береги, вул. ІІ Ракоці Ференца, буд.161/А, код ЄДРПОУ 26098485), у якому просить:

1. Визнати протиправною бездіяльність відділу освіти, культури, молоді та спорту Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області в частині приведення до належного стану захисної споруди, а саме протирадіаційного укриття з обліковим номером № 24717 (24912), що розташована Нижньореметівській гімназії - філії Великоберезького закладу загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатсько, області за адресою Берегівський район, с. Нижні Ремети, вул. Центральна, 166 з метою використання їх за призначенням у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.

2. Зобов`язати відділ освіти, культури, молоді та спорту Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області (Берегівський район, с. Великі Береги, вул. II Ракоці Ференца 78, СДРПОУ 43932854) привести у стан готовності захисні споруди цивільного захисту - протирадіаційне укриття з обліковим номером № 24717 (24912), що розташоване у Нижньореметівській гімназії - філії Великоберезького закладу загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області за адресою Берегівський район, с. Нижні Ремети, вул. Центральна, 166 з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

В обґрунтування позовних вимог зазначається, що представницьких повноважень, окружною прокуратурою встановлено факт перебування захисних споруд цивільного захисту у обмежено готовому/не готовому для використання стані, невжиття уповноваженими органами належних заходів щодо зобов`язання балансоутримувача привести захисні споруди у стан готовності до її використання.

Невжиття відділом освіти, культури, молоді та спорту Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області законодавством заходів з метою приведення захисно, споруди № 24717 (24912) що розташована у Нижньореметівській гімназії - філії Великоберезького закладу середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області за адресою Берег,вськии район, с Нижні Ремети, вул. Центральна, 166 до стану готовності, суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини, в тому числі учасників освітнього процесу.

Таким чином окружною прокуратурою встановлено, що відділом освіти, культури, молоді та спорту Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області не було своєчасно вжито заходів щодо приведення захисної споруди цивільного захисту у придатний для використання стан, тому саме Великоберезька сільська рада має бути відповідачем по справі.

Варто теж зазначити, що бездіяльність Відповідача є протиправною, оскільки згідно вимог законодавства саме на нього покладено обов`язок по забезпеченню належного технічного стану та готовності укриття, що в реаліях сьогодення не може бути залишено без відповідного реагування, оскільки створюється загроза для життя та здоров`я цивільного населення, учасників освітнього процесу, через неможливість їх укриття у разі військової небезпеки.

Вищевикладене свідчить про триваючий га систематичний характер порушень у сфері цивільного захисту, що вказує на порушення інтересів держави в частині завдання шкоди життю та здоров`ю учням та співробітникам навчальних закладів, а також інших людей, що мешкають поруч, які можуть використовувати зазначену захисну споруду як укриття від авіа- та артилерійських обстрілів. У зв`язку з наведеним просить задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 серпня 2024 року відкрито провадження в цій адміністративній справі та призначено цю справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Вказаною ухвалою встановлено строк для подання учасниками справи заяв по суті позовних вимог.

Вказану ухвалу суду отримано відповідачем 26.09.2024 року, що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення за №0600285183399 (а.с.189).

Відзиву від відповідача на адресу суду, станом на день розгляду справи не надходило.

Відповідно до частини 4 статті 159 КАС України подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Відповідно до статі 162 частини 6 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

30 серпня 2024 року від представника третьої особи до суду надійшли письмові пояснення. Відповідно до яких ГУ ДСНС України у Закарпатській області підтримує заявлені позовні вимоги та просить суд такі задовольнити.

Суд зазначає, що судове рішення у справі, постановлене у письмовому провадженні, складено у повному обсязі відповідно до ч.4 ст.243 КАС України.

Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Суд встановив, що на балансі відділу освіти, культури молоді та спорту Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області перебуває захисна споруда цивільного захисту населення, з обліковим номером № 24717 (24912), що розташована у Нижньореметівській гімназії - філії Великоберезького закладу загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області адресою Берегівський район, с. Нижні Ремети вул. Центральна, 166.

Згідно паспорту протирадіаційного укриття № 24717 (24912) споруда цивільного захисту місткістю 150 осіб, загальною площею 100 м2, вбудована в будівлю Нижньореметівської гімназії - філії Великоберезького закладу загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області була прийнята в експлуатацію 1983 році. Укриття має 2 входи, 1 аварійний вихід, клас сховища (група протирадіаційне укриття).

Судом встановлено, що відповідно до рішення Великоберезької сільської ради № 73 від 12.01.2021 «Про зміну засновника та перейменування закладів освіти» засновником закладів освіти в тому числі Нижньореметівської гімназії є Великоберезька сільська рада.

У подальшому, рішенням Великоберезької сільської ради №115 від 18.03.2021 «Про внесення змін до рішення 4 сесії VIII скликання Великоберезької сільської ради № 73 від 12 січня 2021 року «Про зміну засновника та перейменування закладів освіти» внесено зміни до пункту 8 рішення та уповноважено відділу освіти культури, молоді та спорту Великоберезької сільської ради розробити та затвердити статути, прийняти в оперативне управління та на баланс їх майно та забезпечити здійснена усіх організаційно-правових заходів відповідно до вимог законодавства.

Нижньореметівська гімназія є філією Великоберезького закладу загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області, відповідно до Статуту останнього засновником опорного закладу є Великоберезька сільська рада, органом управління відділ освіти, культури, молоді та спорту Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області. Згідн Положення про Нижньореметівську гімназію філії Великоберезького закладу загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області філія не має статусу юридичної особи, а правонаступником є Великоберезький заклад загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області.

Відповідаю до ч. 5 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України порядок створення утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України протирадіаційне укриття належить до захисних споруд цивільного захисту та є негерметичною спорудою для захисту людей, в якій створюються умови, що виключають вплив на них іонізуючого опромінення у разі радіоактивного забруднення місцевості та дії звичайних засобів ураження.

Положеннями ч. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України визначено, що утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації) за рахунок власних коштів.

Відповідно до ч. 7 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України, вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту

Відповідно до пункту 9 розділу «Утримання фонду захисних споруд» Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, включення об`єктів до складу та виключення таких об`єктів з фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 138 визначено, що утримання об`єктів фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

Після початку 24.02.2022 повномасштабної військової агресії російської федерації проти України та введення на всій території України воєнного стану виникли обґрунтовані та реальні підстави для використання укриття безпосередньо за призначенням для захисту цивільного населення.

Відповідно до доручення Прем`єр-міністра України від 10.06.2022 №14529/0/1-22 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти» з метою створення безпечних умов перебування в закладах освіти дітей, учнів, студентів і працівників з урахуванням збройної агресії російської федерації органами місцевого самоврядування створено комісії з огляду (оцінки) будівель (споруд, приміщень) закладів освіти з метою визначення їх можливості використання таких як укриття.

Актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту №24717 (24912) від 14.06.2024 складеного інспектором ВЗНС Берегівського РУ ГУ ДСНС України у Закарпатській області майором служби цивільного захисту ОСОБА_1 загальний висновок щодо стану готовності захисної споруди оцінюється як «обмежено готове» та вказано про необхідність приведення ПРУ у відповідність до вимог, визначених наказом МВС України від 09.07.2018 № 579.

Аналогічне обстеження проведено 15.03.2024, 19.11.2023, 29.08.2022 за результатами якого загальний висновок щодо стану готовності захисної споруди оцінюється як «обмежено готове» та вказано про необхідність приведення ПРУ у відповідність до вимог, визначених наказом МВС України від 09.07.2018 №579.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з такого.

Вирішуючи спір, суд виходить з такого.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022 на території України з 24.02.2022 на 30 діб введено воєнний стан, який продовжений до 19 лютого 2023 на підставі указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 №133/2022, від 18.04.2022 №259/2022, від 17.05.2022 №341/2022, від 12.08.2022 №573/2022., від 07.11.2022 № 757/2022, отже на цей час триває.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про оборону України" оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно із статтею 3 Закону України «Про оборону України підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

Відповідно до пункту 14 частини першої статті 2 Кодексу Цивільного захисту України (далі - Кодекс) захисні споруди цивільного захисту - це інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів.

До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.

Цивільним захистом відповідно до статті 4 Кодексу є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 21 Кодексу громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд. Відповідно до частини п`ятої статті 32 Кодексу порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138(далі - Порядку) визначено, що утримання захисних споруд комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

Балансоутримувач захисної споруди - це власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі. Балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Частиною першою статті 20 Кодексу визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.

Згідно із п. 11 Порядку вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС. Відповідно до пункту 1 Розділу І «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту» затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579, споруди фонду захисних споруд повинні утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Балансоутримувач відповідно до цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (пункт 6 Розділу VIII ).

Відповідно до підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимог для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог. Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимог). Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимог визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.

Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимог під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди. За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог. У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимог).

Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено пунктом 8 статті 32 Кодексу та пунктом 9 Порядку.

Судом встановлено, що актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 14.06.2024 року протирадіаційне укриття № 24717 (24912) визнано обмежено готовим до використання за призначенням. З`ясовано, що стан систем вентиляції Відсутні; вентилятори витяжної, припливної системи вентиляції - відсутні; протипилові фільтри (ФЯР) - відсутні; запірна арматура системи водопостачання - відсутня; покажчики руху води - відсутні; геометричних клапанів дизельної електростанції - немає; клапанів надмірного тиску (КНТ) - немає; теплоізоляція на вихлопній трубі і компенсатора на ній - відсутня.

Також протирадіаційне укриття № 24717 (24912) не обладнано засобами для доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп, температурно-вологісний режим і параметри повітряного середовища приміщень захисної споруди не забезпечено вимірювальними приладами.

Перевіркою системи регенерації повітря встановлено, що така не передбачена проектом; стан каналізаційної системи, резервуари для збирання фекальних вод не передбачені; автоматичні системи пожежогасіння не передбачені (а.с.а.с.92-103).

Відповідачем акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту не оскаржувалися.

Зазначеним актом зафіксовано порушення, що перешкоджають повноцінному використанню захисної споруди та визначено заходи, які необхідно вжити з метою приведення захисної споруди у готовність до використання за призначенням: привести у відповідність до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд і цивільного захисту затверджених МВС України від 09.08.2018 №579 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту».

Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що захисна споруда протирадіаційного укриття №24717 (24912), розміщена за адресою: 90241, Закарпатська область, Берегівський район, с.Нижні Ремети, вул. Центральна, буд.166, перебуває у стані обмеженої готовності до використання за призначенням, через що не здатна забезпечити захист цивільного населення.

Систематичне невжиття відповідачем визначених законодавством заходів з метою приведення укриття у стан готовності суперечить інтересам держави щодо підготовки до оборони в умовах воєнного стану та не забезпечує захист життя людини (аналогічної позиції притримується Верховний Суд у справі №820/5164/15 постанова від 25.07.2019)

Згідно із ч. 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідач не надав будь-які докази на спростування доводів органу прокуратури, який виступає в інтересах держави, зокрема і щодо того, що ним були вжиті необхідні або можливі заходи з метою приведення укриття у стан готовності до експлуатації відповідно до вимог закону.

З огляду на це, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Берегівської окружної прокуратури (90200, Закарпатська область, м.Берегове, вул.І.Сечені, буд.15, код ЄДРПОУ 02909967) до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області (90242, Закарпатська область, Берегівський район, с.Великі Береги, вул. ІІ Ракоці Ференца, буд.78, код ЄДРПОУ 43932854), третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області (88000, м.Ужгород, вул. Болгарська, буд.2, код ЄДРПОУ 38629032), треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Великоберезька сільська рада Берегівського району Закарпатської області (90242, Закарпатська область, Берегівський район, с.Великі Береги, вул. ІІ Ракоці Ференца, буд.78, код ЄДРПОУ 04350317), Великоберезький заклад загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області в особі філії "Нижньореметівська гімназія - філії Великоберезького закладу загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області" (90242, Закарпатська область, Берегівський район, с.Великі Береги, вул. ІІ Ракоці Ференца, буд.161/А, код ЄДРПОУ 26098485) про визнання бездіяльності протиправною і зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність відділу освіти, культури, молоді та спорту Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області в частині приведення до належного стану захисної споруди, а саме протирадіаційного укриття з обліковим номером № 24717 (24912), що розташована у Нижньореметівській гімназії - філії Великоберезького закладу загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області за адресою: Берегівський район, с. Нижні Ремети, вул. Центральна, 166 з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.

Зобов`язати відділ освіти, культури, молоді та спорту Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області (Берегівський район, с. Великі Береги, вул. II Ракоці Ференца 78, СДРПОУ 43932854) привести у стан готовності захисні споруди цивільного захисту - протирадіаційне укриття з обліковим номером № 24717 (24912), що розташоване у Нижньореметівській гімназії - філії Великоберезького закладу загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області за адресою: Берегівський район, с. Нижні Ремети, вул. Центральна, 166 з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

СуддяЮ.Ю.Дору

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2024
Оприлюднено31.10.2024
Номер документу122651175
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —260/5185/24

Рішення від 28.10.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні