ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"29" жовтня 2024 р. справа № 300/6369/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гомельчука С.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області до КП «РОЖНЯТІВВОДГОСП» про стягнення податкового боргу у розмірі 9210,03 грн, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до КП «РОЖНЯТІВВОДГОСП» (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу у розмірі 9210,03 грн.
Адміністративний позов мотивований наявністю у відповідача податкової заборгованості на загальну суму 9210,03 грн: зі сплати: земельного податку з юридичних осіб в розмірі 7421,43 грн згідно податкових декларацій, також з податку на додану вартість та пені в сумі 419,48 грн, рентної плати за користування надрами для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення в сумі 752,67 грн, рентної плати за спеціальне використання води в сумі 616,45 грн. Позивач зазначає, що сума податкових зобов`язань набула статусу податкового боргу. З часу надіслання податкової вимоги податковий борг повністю не погашався, тому вимога є дійсною.Відтак, позивач просить адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Ухвалою від 26.08.2024 Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження у справі, ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін, за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).
Ухвала про відкриття провадженняіз позначкою "судова повістка" направлена відповідачу зайого юридичною адресою, зазначеною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (а.с.49). Однак, кореспонденція повернулась на адресу суду з відміткою установи поштового зв`язку: "адресат відсутній за вказаною адресою".
Відповідач правом на подання відзиву у встановлений судом строк не скористався.
Згідно з частиною 6статті 162 Кодексу адміністративного судочинства Україниу разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
За таких обставин, керуючись частиною 6статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, справа належить довирішення за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження, за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін, за наявними у справі матеріалами, у відповідності до вимогстатті 262 КАС України, дослідивши в сукупності письмові докази, судом встановлено таке.
Комунальне підприємство «Рожнятівводгосп» зареєстроване як юридична особа, перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області та є платником земельного податку з юридичних осіб, податку на додану вартість, рентної плати за користування надрами для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення та рентної плати за спеціальне використання води.
Як вбачається з матеріалів справи,податковий борг відповідача становить 9210,03 грн, який утворився, зокрема, внаслідок несплати:
- земельного податку з юридичних осіб (Перегінська ТГ) на суму 2551,86 грн згідно податкової декларації з плати за землю за 2020 рік від 14.02.2020 №9025448024 на суму 247,90 грн, за жовтень 56,16 грн, листопад 95,89 грн, грудень 95,85 грн, податкової декларації з плати за землю за 2021 рік від 11.02.2021 №9021156783 на суму 1150,64, податкової декларації з плати за землю за 2022 рік від 18.02.2022 №9034821857 на суму 1150,64 грн, пеня в розмірі 2,68 грн;
- земельного податку з юридичних осіб (Рожнятівська ТГ) податкової декларації з плати за землю за 2021 від 11.02.2021 №9021155089 на суму 3163,65 грн, за листопад 948,27 грн, грудень 2215,38 грн, податкової декларації з плати за землю 2021 рік від 11.02.2021 №9021169822 за грудень 2,25 грн, податкової декларації з плати за землю за 2022 рік від 18.02.2022 №9034821532 на суму 26,67, податкової декларації з плати за землю за 2023 рік від 20.02.2023 №9028974753 на суму 26,67 грн, податкового повідомлення-рішення форми «Ш» №15036/0405 від 13.12.2023 на суму 1601,01 грн, що винесене відповідно до акта №15254/09-1-04-05/31044383 від 13.12.2023, та пеня в розмірі 49,32 грн;
- податку на додану вартість з вироблених в України товарів (робіт, послуг) в сумі 419,48 грн відповідно до податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 13.12.2023 №15025/0405 на суму 2041,39 грн, що сформовано на підставі акта перевірки №15254/09-19-04-05/31044383 від 13.12.2023 (у зв`язку із частковою сплатою 391,42 грн); та пеня в розмірі 28,06 грн;
- рентної плати за користування надрами для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення в сумі 752,67 грн згідно з розрахунком з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 4 квартал 2023 року на суму 1120,50 грн (у зв`язку із часткою сплатою 752,67 грн);
- рентної плати за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення) в сумі 616,45 грн відповідно до розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води за 4 квартал 2023 року на суму 832,55 грн (у зв`язку із частковою сплатою 616,45 грн).
Органом ДПСбуло сформовано та вручено відповідачу податкову вимогу форми «Ю» № 21-50 від 08.01.2020 (а.с.10).
Враховуючи те, що у встановлений законом строк та ігноруючи податкову вимогу,сума податкового боргу в загальному розмірі 9210,03 грндобровільно не сплачена, позивач просить стягнути таку заборгованість з відповідача.
Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.
З урахуванням вимог пункту 3 частини 1 статті 244 КАС України для визначення правової норми, яку слід застосувати до спірних правовідносин, суд зазначає, що при вирішенні цієї справи слід керуватися нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно достатті 67 Конституції Україникожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюєПодатковий кодекс України(далі-ПК України), зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту6.1 статті 6 ПК Україниподатком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цьогоКодексу.
Згідно з підпунктом16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК Україниплатник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
За приписами пп.270.1.1 п. 270.1 ст. 270 ПК Україниоб`єктами оподаткування платою за землю є:об`єкти оподаткування земельним податком: земельні ділянки, які перебувають у власності; земельні частки (паї), які перебувають у власності; земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування; об`єкти оподаткування орендною платою - земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди.
Пунктом288.1. ст. 288 ПК Українивизначено, щопідставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.269.1 ст. 269 ПК Україниплатниками плати за землю є: платники земельного податку: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);. землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування; платники орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.
Пунктом287.1. ст. 287 ПК Українивизначено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Згідно з п.286.2 ст. 286 ПК Україниплатники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченомустаттею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
За приписами пункту 287.3 статі 287 ПК України встановлено, що податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
З матеріалів справи встановлено, КП «РОЖНЯТІВВОДГОСП» самостійно подано податкові декларації з плати за землю , якими самостійно узгоджено річну суму до сплати, а саме податкові декларації №9025448024, №9021156783, №9034821857 за 2020, 2021, 2022 роки в сумі 1150,64 грн, звітну податкову декларацію №9021155089 від 11.02.2021 за 2021рік, якою самостійно узгоджено річну суму до сплати в розмірі 26585 грн (щомісячно 2215,42 грн), звітні податкові декларації №9021169822 від 11.02.2021, №9034821532 від 18.02.2022, №9028974753 від 20.02.2023 за 2021, 2022, 2023 роки, якими самостійно узгоджено річну суму до сплати в розмірі 26,67 грн (а.с. 15-20, 26-32).
Крім того, відповідачу нарахована пеня в загальній сумі 52 грн (2,68+49,32).
Відповідно до витягу з інтегрованої картки платника податку розмір несплаченого податкового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб становить 7421,43 грн.
Відповідно до ст. 57.1 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Податковий агент зобов`язаний сплатити суму податкового зобов`язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.
Відповідно до акту про результати камеральної перевірки щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів встановлено, що відповідачем порушено терміни сплати грошового зобов`язання, визначеного у податкових декларація з податку на додану вартість та земельного податку, поданих 19.02.2019 за №9025556515 та 11.02.2021 за №9021155089.
Пунктом 124.1 ст. 124 КАС України визначено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.
На підставі акту від 13.12.2023 №15254/09-19-04-05/31044383 винесено податкове повідомлення рішення №15025/0405 від 13.12.2023 на суму 2041,39 (а.с.36-38).
Відповідно до пп. 14.1.217 ст 14 ПК України рентна плата - загальнодержавний податок, який справляється за користування надрами для видобування корисних копалин; за користування надрами в цілях, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин; за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України; за спеціальне використання води; за спеціальне використання лісових ресурсів; за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.
Платниками рентної плати за спеціальне використання води є первинні водокористувачі - суб`єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об`єктів (пп. 255.1 ст. 255 ПК України).
Пунктом 255.3 ст. 255 ПК України визначено, що об`єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання води є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі.
Водокористувачі самостійно обчислюють рентну плату за спеціальне використання води та за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики і рибництва щокварталу наростаючим підсумком з початку року, а за спеціальне використання води для потреб водного транспорту - починаючи з першого півріччя поточного року, у якому було здійснено таке використання (пп.255.11.1 п. 255.11 ст. 255 ПК України).
Порядок подання декларації, строки сплати, відповідальність платників рентної плати та контроль за її справлянням визначено статтями 257 та 258 ПК України.
За приписамист. 129 ПК Українинарахування пені розпочинається:
-при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;
-при нарахуванні контролюючим органом за результатами перевірки податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, у разі виявлення його заниження - на суму такого заниження, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків цього зобов`язання за відповідний податковий (звітний) період, щодо якого виявлено заниження, та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
-при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно достатті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
-при виявленні контролюючим органом за результатами перевірки заниження податковим агентом податкового зобов`язання при нарахуванні (виплаті) оподатковуваного доходу на користь нерезидентів або інших платників податків та/або несвоєчасної сплати, несплати (неперерахування) податковим агентом утриманих (нарахованих) податків до або під час виплати оподатковуваного доходу на користь нерезидента або іншого платника податків - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податковим агентом суми податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом;
Відповідно до п.57.1. ст.57 Податкового кодексу Україниплатник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У відповідності до пункту59.1 статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пунктом 59.5 даної статтіПодаткового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Судом встановлено, що позивачем на виконання вимог пункту59.1. статті 59 Податкового кодексу Українинадіслано відповідачу податкову вимогу форми"Ю" №21-50 від 08.01.2020, яка отримана 16.01.2020, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.10).
Згідно з пунктом14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом утворюють податковий борг.
Податковий борг відповідача підтверджується довідкою про борг за платежами від 24.07.2024, витягом з інтегрованої картки платника податку, податковою вимогою №21-50 від 08.01.2020, податковими повідомленнями-рішеннями №15036/0405 від 13.12.2023, №15025/0405 від 13.12.2023.
Наявність заборгованості відповідач не спростував та не надав доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення суду.
Відповідно до підпункту20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом95.1 статті 95 Податкового кодексу Українивстановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з пунктом95.3 статті 95 Податкового кодексу Українистягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (пункт95.4. статті 95 Податкового кодексу України).
Отже, враховуючи, що на час розгляду справи податковий борг на загальну суму 9210,03 грнвідповідачем в добровільному порядку не сплачено, відповідних доказів, які б підтверджували погашення такого боргу чи спростовували доводипозивача, КП «РОЖНЯТІВВОДГОСП» не надано, тому суд вважає, що позовні вимоги Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про стягнення з відповідача податкового боргу є обґрунтованими, відтак, позов слід задовольнити.
Відповідно до частини 2статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи те, що такі дії позивачем не вчинялися, відсутні підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують комунальне підприємство «РОЖНЯТІВВОДГОСП» (код ЄДРПОУ 31044383) та за рахунок готівки, що йому належить, податковий борг в розмірі 9210,03 грн (дев`ять тисяч двісті десять гривень три копійки).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Гомельчук С.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2024 |
Оприлюднено | 31.10.2024 |
Номер документу | 122651954 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Гомельчук С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні