КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
з питань закриття провадження у справі
28 жовтня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/6395/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Савонюка М.Я., розглянувши матеріали позову ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (надалі позивач) звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області (надалі відповідач), у якому просить:
- визнати протиправними дії Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області щодо включення у довідки від 03.06.2024 року № 5502-3022/5517.1 (2020р), № 5502-3022/5517.1(2021р), № 5502-3022/5517.1(2022р) та № 5502-3022/5517.1(2023р) про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії ОСОБА_1 , виданих відповідно до рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30.04.2024 року у справі № 340/971/24, розміри надбавки за особливості проходження служби та премії у розмірах, які не відповідають середнім розмірам, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою з якої ОСОБА_1 звільнився на пенсію;
- зобов`язати Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області внести зміни у довідки від 03.06.2024 року №5502-3022/5517.1(2020р), №5502-3022/5517.1(2021р), №5502-3022/5517.1(2022р) та №5502-3022/5517.1(2023р) про розмір грошового забезпечення що враховується для перерахунку пенсії ОСОБА_1 станом на 01.01.2020, 01.01.2021, 01.01.2022 та 01.01.2023, підготовлені на виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30.04.2024 року у справі №340/971/24, в яких вказати розмір набавки за особливості проходження служби 50 відсотків посадового окладу, окладу за спеціальним званням з урахуванням надбавки за вислугу років та премії у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною (прирівняною) посадою, а саме станом на 01.01.2020 року 36 відсотків посадового окладу, на 01.01.2021 року 45 відсотків посадового окладу, станом на 01.01.2022 року 45 відсотків посадового окладу та станом на 01.01.2023 року 94 відсотки посадового окладу.
03.10.2024 ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд постановлено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, залучено до участі у справі, як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області, витребувано докази по справі.
23.10.2024 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, у якому заявлено клопотання про закриття провадження у справі. В обґрунтування заяви зазначає, що у Кіровоградському окружному адміністративному суді здійснювався розгляд справи № 340/971/24 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області про зобов`язання підготувати оновлені довідки про розмір його грошового забезпечення за прирівняною (аналогічною) посадою станом на 01.01.2020, 01.01.2021, 01.01.2022 та 01.01.2023 відповідно до статей 43, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України №704 від 30.08.2017 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" (у редакції до внесення змін постановами Кабінету Міністрів України №103 від 21.02.2018 року та №481 від 12.05.2023 року) щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим (спеціальним) званням, шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2020, 01.01.2021, 01.01.2022 та 01.01.2023, на відповідний тарифний коефіцієнт та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії для здійснення перерахунку з 01.02.2020, 01.02.2021, 01.02.2022 та 01.02.2023 основного розміру пенсії. Рішенням суду у цій справі від 30.04.2024 зобов`язано Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області оформити та видати ОСОБА_1 оновлені довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку його пенсії за нормами, чинними на 01.01.2020, на 01.01.2021, на 01.01.2022, на 01.01.2023. На виконання вказаного рішення суду були виготовлені та надані позивачу довідки №5502-3022/5517.1 (2020 р.), №5502-3022/5517.1 (2021 р.). №5502-3022/5517.1 (2022 р.) та №5502-3022/5517.1 (2023 р.) від 03.06.2024.
Вказує, що незважаючи на наявну аналогічну справу №340/971/24, яка вже розглянута Кіровоградським окружним адміністративним судом, позивач повторно звертається до суду про спір між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав, що є підставою для закриття провадження у адміністративній справі №340/6395/24.
Зауважує, що якщо позивач вважає протиправною бездіяльність відповідача щодо виконання рішення суду, то він може звернутись до суду в порядку статей 382, 383 КАС України, що направлені на забезпечення належного виконання судового рішення.
Перевіривши обґрунтування зазначені відповідачем, щодо закриття провадження у справі, суд встановив наступне.
З програмного забезпечення "Діловодство спеціалізованого суду" судом встановлено, що у провадженні Кіровоградського окружного адміністративного суду перебував адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області, в якому просив:
- визнати протиправною відмову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області, викладену у формі листа №5501-843/5517.1 від 12.02.2024 року, в оформленні та направленні Головному управлінню Пенсійного фонду України в Кіровоградській області оновлених довідок про розмір його грошового забезпечення за прирівняною (аналогічною посадою), станом на 01.01.2020 року, 01.01.2021 року, 01.01.2022 року та 01.01.2023 року відповідно до статей 43, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України №704 від 30.08.2017 року "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" (у редакції до внесення змін постановами Кабінету Міністрів України №103 від 21.02.2018 року та №481 від 12.05.2023 року) щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим (спеціальним) званням, шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2020 року, 01.01.2021 року, 01.01.2022 року та 01.01.2023 року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії для здійснення перерахунку з 01.02.2020 року, 01.02.2021 року, 01.02.2022 року та 01.02.2023 року основного розміру пенсії;
- зобов`язати Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області підготувати та надати Головному управлінню Пенсійного фонду України в Кіровоградській області оновлені довідки про розмір його грошового забезпечення за прирівняною (аналогічною) посадою станом на 01.01.2020 року, 01.01.2021 року, 01.01.2022 року та 01.01.2023 року відповідно до статей 43, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України №704 від 30.08.2017 року "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" (у редакції до внесення змін постановами Кабінету Міністрів України №103 від 21.02.2018 року та №481 від 12.05.2023 року) щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим (спеціальним) званням, шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2020 року, 01.01.2021 року, 01.01.2022 року та 01.01.2023 року, на відповідний тарифний коефіцієнт та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії для здійснення перерахунку з 01.02.2020 року, 01.02.2021 року, 01.02.2022 року та 01.02.2023 року основного розміру пенсії.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30.04.2024 у справі №340/971/24 позов задоволено.
Відповідно до частини третьої статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.
Пунктом 4 частини першої статті 238 КАС України визначено, що суд закриває провадження у справі якщо є такі, що набрали законної сили, постанова чи ухвала суду про закриття провадження у справі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав.
Підстави адміністративного позову - це фактичні та юридичні обставини публічно-правового спору, які обґрунтовують можливість подання такого позову, це факти, які відповідно до норм матеріального права вказують на наявність (відсутність) між позивачем та відповідачем спірних правовідносин. Відтак, для встановлення тотожності підстав позову визначальне значення має коло обставин та фактів, якими позивач обґрунтовує свої позовні вимоги.
Предмет позову це матеріально-правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої він просить ухвалити судове рішення.
Неможливість повторного розгляду справи за наявності рішення суду в тотожній справі, що набрало законної сили, ґрунтується на правових наслідках дії законної сили судового рішення. Після набрання рішенням законної сили сторони та інші особи, які брали участь у справі, а також їх правонаступники не можуть знову заявляти в суді ті ж позовні вимоги й з тих же підстав.
Тобто, достатньою та необхідною правовою підставою для закриття провадження у справі на підставі пункту 4 частини першої статті 238 КАС України є одночасна сукупність наступних умов: тотожність спору (підстави, предмет позову та сторони співпадають); наявність постанови чи ухвали, якими завершено розгляд справи; набрання судовим рішенням в іншій справі законної сили.
Проаналізувавши підстави та предмет позову та враховуючи склад сторін у цій справі та у справі №340/971/24 суд дійшов висновку, що у цьому випадку відсутні підстави для закриття провадження у цій справі на підставі пункту 4 частини першої статті 238 КАС України, оскільки предмет та підстави позовів не є тотожними.
Так, у справі №340/971/24 предметом позову були дії Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області щодо відмови в оформленні оновлених довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку його пенсії за нормами, чинними на 01.01.2020, на 01.01.2021, на 01.01.2022, на 01.01.2023.
У даній справі позивач звернувся до суду у зв`язку з діями Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області щодо надання недостовірних даних про додаткові види грошового забезпечення, а саме надбавки за особливості проходження служби та премії для здійснення перерахунку розміру пенсії.
Тобто у справі №340/971/24 суд досліджував наявність права позивача на отримання нових довідок, натомість, їх складові та розміри, які мають бути включені в довідки для перерахунку пенсії не досліджувались судом та судом в цій частині рішення зобов`язального характеру не приймалось, задля того, щоб позивач мав реалізовувати свої права через механізм судового контролю.
Верховний Суд у постанові від 05.12.2019 у справі №826/3678/16 вказав, що позови вважаються тотожними лише тоді, коли в них співпадають сторони, предмет і підстави, тобто коли позови повністю збігаються за складом учасників процесу, матеріально-правовими вимогами та обставинами, що обґрунтовують звернення до суду. У випадку зміни хоча б одного з цих елементів позови вважаються не тотожними і суддя не вправі відмовити у відкритті провадження у справі.
За таких обставин, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для закриття адміністративної справи №340/6395/24.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 12, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
У Х В А Л И В:
У задоволенні заяви Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області про закриття провадження у адміністративній справі №340/6395/24 - відмовити.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею і оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу може бути включене до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду М.Я. САВОНЮК
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2024 |
Оприлюднено | 31.10.2024 |
Номер документу | 122653758 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
М.Я. САВОНЮК
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні