Рішення
від 24.10.2024 по справі 340/1463/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2024 року м. Кропивницький Справа №340/1463/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянув у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження у м. Кропивницькому адміністративну справу

за позовом: ОСОБА_1

до відповідача: Управління соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області

про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

за участю:

секретаря судового засідання Войтянової А.Г.,

позивача ОСОБА_1 ,

представників:

позивача не з`явилася,

відповідача ОСОБА_2 .

ОСОБА_1 звернулася з позовом до Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області про:

- визнання протиправними та скасування рішення Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області від 15.09.2023 р. №12 «Про скасування дії довідки ОСОБА_1 »;

- визнання протиправними дій Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області щодо внесення відомостей до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб про скасування довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб від 08.09.2023 р. №3506-7001881651, виданої на ім`я ОСОБА_1 ;

- зобов`язання Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області внести відомості до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб про ОСОБА_1 на підставі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 08.09.2023 р. №3506-7001881651.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що вона постійно проживала у м. Костянтинівка Донецької області. 08.04.2022 р. позивач евакуювалася з м. Костянтинівка, за допомогою волонтерів переїхала у м. Вінницю. У січні 2023 року позивач переїхала до с. Лаврівка Вінницької області, де була взята на облік як внутрішньо переміщена особа про що видано довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 09.01.2023 р. №505-7001684779, отримувала виплати ВПО. У зв`язку з втратою паспорта позивачці 23.08.2023 р. видано паспорт № НОМЕР_1 . У вересні 2023 року позивач переїхала в с. Приютівка Олександрійського району Кіровоградської області, подала заяву до ЦНАП виконкому Приютівської селищної ради про перереєстрацію її як внутрішньо переміщеної особи за новим місцем перебування та проживання, виплати допомоги на проживання ВПО. 08.09.2023 р. позивача було взято на облік як внутрішньо переміщена особа про що видано довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 08.09.2023 р. №3506-7001881651. Позивач вказує, що у січні 2024 року їй стало відомо, що рішенням начальника відділу ЦНАП виконавчого комітету Приютівської селищної ради від 15.09.2023 р. №12 «Про скасування дії довідки ОСОБА_1 » скасована дія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи №3506-7001634804 від 08.09.2023 р. та внесені про це відомості до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб. У ріщенні зазначено, що 15.09.2023 р. ОСОБА_1 звернулася до відділу «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Приютівської селищної ради про відмову від довідки ВПО. Позивач звертає увагу на невідповідність у рішенні номеру довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи дію якої скасовано номеру довідки, виданої ОСОБА_1 . Також позивач вказує, що вона особисто не зверталася із заявою про відмову від довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи і нікого не уповноважувала подавати таку довідку від її імені. Позивач вказує, що у відповідача не було правових підстав для скасування її довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19.03.2024 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (а.с.22-23).

03.04.2024 р. проведено перше судове засідання та розпочато розгляд справи по суті (а.с.27).

Відповідачем подано відзив на позовну заяву відповідно до якого заперечує проти задоволення позову (а.с.28-30). Відповідач вказує, що 15.09.2023 р. ОСОБА_1 особисто звернулася до Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Приютівської селищної ради із заявою про відмову від довідки ВПО. Відповідач вказує, що керівник ЦНАПу Приютівської селищної ради прийняла рішення від 15.09.2023 р. №12 «Про скасування дії довідки ОСОБА_1 », яке є рішенням в межах внутрівідомчої службової діяльності та не є підставою для скасування статусу ВПО. Відповідач наголошує на тому, що ЦНАП Приютівської селищної ради не приймав рішення з правовим наслідками, на підставі яких включається інформація до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб. Також ЦНАПу Приютівської селищної ради не надано доступу, повноважень та функцій працювати в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб, тобто ЦНАП Приютівської селищної ради не вносить відомості до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, а лише реєструє заяву з формуванням електронної справи для подальшого включення інформації про внутрішньо переміщену особу до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб органом соціального захисту населення. Відповідача зазначає, що належним суб`єктом по роботі (внесення, зміна відомостей) з Єдиною інформаційною базою даних про внутрішньо переміщених осіб є Управління соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області, який і здійснював внесення відомостей про мскасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, ОСОБА_1 , в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 21.06.2024 р. витребувано докази (а.с.35-36).

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.07.2024 р. справу призначено до розгляду в судовому засіданні, викликано в судове засідання свідка та визнано обов`язковою особисту участь у судовому засіданні ОСОБА_1 (а.с.57).

У судовому засіданні 26.07.2024 р. заслухано пояснення представників сторін, допитано свідка ОСОБА_3 , у судовому засіданні оголошено перерву для ознайомлення сторін із матеріалами справи (а.с.77-78).

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12.09.2024 р. допущено заміну неналежного відповідача Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області на належного Управління соціального захисту населення Олександрійської районної військової адміністрації Кіровоградської області в частині позовних вимог про визнання протиправними дій Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області щодо внесення відомостей до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб про скасування довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб від 08.09.2023 р. №3506-7001881651, виданої на ім`я ОСОБА_1 та зобов`язання Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області внести відомості до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб про ОСОБА_1 на підставі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 08.09.2023 р. №3506-7001881651 (а.с.101-102).

Представником відповідача Управління соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області подано відзив на позовну заяву відповідно до якого позовні вимоги не визнає повністю (а.с.112-113). Представник відповідача вказує, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи №3506-7001881651 від 08 вересня 2023 року була видана ОСОБА_1 Центром надання адміністративних послуг Приютівської селищної ради. На підставі отриманої електронної справи інформація про ОСОБА_1 була включена управлінням до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб. 26 вересня 2023 року до управління надійшло рішення Центру надання адміністративних послуг Приютівської селищної ради від 15 вересня 2023 року №12 про скасування дії довідки про взяття на облік ОСОБА_1 , разом з додатками, а саме: заявою ОСОБА_1 від 15 вересня 2023 року про скасування дії довідки №3506-7001881651 у зв`язку з відсутністю місця реєстрації та довідкою №3506-7001881651 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 08 вересня 2023 року. Управлінням соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації на підставі прийнятого рішення було невідкладно внесено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб відомості про скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи №3506-7001881651 від 08 вересня 2023 року. Листом від 22.08.2024 р. №768-02-09 Приютівська селищна рада Олександрійського району повідомила управління про те, що розпорядженням селищного голови Приютівської селищної ради від 05 серпня 2024 року №75-аг скасовано рішення начальника відділу ЦНАП Приютівської селищної ради від 15.09.2023 року №12 «Про скасування дії довідки ОСОБА_1 », оскільки дане рішення було прийняте не в межах повноважень відділу ЦНАП Приютівської селищної ради та не у спосіб встановлений Законом України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб». На виконання вимог статті 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» та на підставі поданої ОСОБА_1 заяви від 15 вересня 2023 року про скасування дії довідки №3506-7001881651 управлінням було винесено рішення від 25 вересня 2024 року №251 про скасування дії довідки ОСОБА_1 та в той же день направлено ОСОБА_1 поштовим відправленням. Представник відповідача наголошує на тому, щ о підставою для прийняття рішення про скасування довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи №3506-7001881651 від 08 вересня 2023 року та внесення відомостей про це до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб є саме заява позивача ОСОБА_1 .

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 01.10.2024 р. задоволено заяву представника відповідача-2 про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції (а.с.130-131).

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02.10.2024 р. закрито провадження у справі №340/1463/24 за позовом ОСОБА_1 до Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області, Управління соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області про визнання протиправним та скасування рішення, визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, в частині позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області від 15.09.2023 р. №12 «Про скасування дії довідки ОСОБА_1 » (а.с.140-141).

У судовому засіданні 02.10.2024 р. заслухано пояснення представника позивача, оголошено перерву у зв`язку із закінченням часу, відведеного на розгляд справи (а.с.142-143).

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 07.10.2024 р. задоволено заяву представника відповідача-2 про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції (а.с.151).

08.10.2024 р. судове засідання відкладено у зв`язку з неявкою сторін (а.с.151).

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 09.10.2024 р. задоволено заяву представника відповідача-2 про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції (а.с.155).

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 21.10.2024 р. задоволено заяву представника позивача про участь позивача у судовому засіданні в режимі відеоконференції (а.с.170-171).

У судовому засіданні 24.10.2024 р. уточнено найменування відповідача Управління соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області, заслухано пояснення представника відповідача, досліджено письмові докази (а.с.175-176).

На підставі ч.3 ст.243 КАС України в судовому засіданні 24.10.2024 р. проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Виготовлення повного рішення відкладено у строк до 29.10.2024 р., про що повідомлено під час проголошення вступної та резолютивної частини.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, покази свідка, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 взята на облік як внутрішньо переміщена особа про що Виконавчим комітетом Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області видана довідка від 08 вересня 2023 року №3506-7001881651 (а.с.13, 44, 50).

До відділу Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області надійшла заява ОСОБА_1 від 15.09.2023 р. про скасування дії довідки №3506-7001881651, виданої ЦНАП Приютівської селищної ради та зняття її з обліку як внутрішньо переміщеної особи у зв`язку з відсутністю місця реєстрації (а.с.32, 43, 49, 55, 114, 124).

Начальником відділу Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області прийнято рішення №12 від 15 вересня 2023 року «Про скасування дії довідки ОСОБА_1 », яким вирішено скасувати дію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_1 №3506-7001634804 від 08.09.2023 року та внести про це відомості до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб (а.с.14, 46, 48, 56).

На підставі зазначеного рішення ОСОБА_1 26.09.2023 р. Управлінням соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області знята з обліку як внутрішньо переміщена особа (а.с.45, 51).

Розпорядженням селищного голови Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області від 05.08.2024 р. №75-аг «Про скасування рішення начальника відділу «ЦНАП Приютівської селищної ради» від 15.09.2023 року №12 «Про скасування дії довідки ОСОБА_1 » скасовано рішення начальника відділу «ЦНАП Приютівської селищної ради» від 15.09.2023 року №12 «Про скасування дії довідки ОСОБА_1 » (а.с.87).

Рішенням начальника Управління соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області від 25.09.2024 р. №251 «Про скасування дії довідки ОСОБА_1 » згідно з заявою ОСОБА_1 від 15 вересня 2023 року, на підставі п.1 ст.12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», скасовано дію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_1 №3506-7001881651 від 08 вересня 2023 року (а.с.115, 127).

У розумінні статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» від 20.10.2014 р. №1706-VII (далі за текстом Закон №1706) внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Відповідно до ч.ч.1-3 ст.4 Закону №1706 факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону.

Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення.

Для отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа звертається із заявою до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за місцем проживання у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Частинами 1, 2 статті 41 Закону №1706 визначено, що Єдина інформаційна база даних про внутрішньо переміщених осіб створюється з метою обліку таких осіб.

Порядок створення, ведення та доступу до відомостей Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб визначається Кабінетом Міністрів України.

Частиною 1 статті 5 Закону №1706 визначено, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону.

Згідно з п.1 ч.1 ст.12 Закону №1706 підставою для скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та внесення відомостей про це в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб є обставини, за яких внутрішньо переміщена особа подала заяву про відмову від довідки.

Відповідно до абз.7 ч.1 ст.12 Закону №1706 рішення про скасування дії довідки приймається керівником структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за місцем проживання особи та надається внутрішньо переміщеній особі протягом трьох днів з дня прийняття такого рішення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 р. №509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб» затверджено Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (далі за текстом Порядок №509).

З огляду на абзаци 3-5, 16 пункту 2 Порядку №509, у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. №64 «Про введення воєнного стану в Україні», внутрішньо переміщена особа для отримання довідки може звернутися до уповноваженої особи виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або центру надання адміністративних послуг (далі уповноважена особа територіальної громади / центру надання адміністративних послуг).

Уповноважена особа територіальної громади / центру надання адміністративних послуг приймає рішення та видає довідку внутрішньо переміщеній особі і реєструє заяву з формуванням електронної справи з використанням інформаційних систем Мінсоцполітики для включення інформації про внутрішньо переміщену особу до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.

З метою обліку внутрішньо переміщених осіб орган соціального захисту населення на підставі отриманої електронної справи включає інформацію про таких осіб до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.

Інформація про внутрішньо переміщену особу, у тому числі отримана від уповноваженої особи територіальної громади/центру надання адміністративних послуг у вигляді сформованої електронної справи, включається до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб без копій / сканкопій документів, передбачених пунктом 4 цього Порядку. При цьому посадова особа уповноваженого органу, уповноважена особа територіальної громади / центру надання адміністративних послуг несе персональну відповідальність за правильність внесення інформації про внутрішньо переміщену особу до електронної справи та Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.

Пунктом 5 Порядку №509 передбачено, що з метою обліку внутрішньо переміщених осіб уповноважений орган веде Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб, держателем якої є Мінсоцполітики, до якої вноситься така інформація: прізвище, ім`я, по батькові, громадянство; дата, місце народження; стать; документ, що посвідчує особу; номер довідки, дата її видачі та назва органу, що її видав; відомості про останнє зареєстроване місце проживання внутрішньо переміщеної особи на території, де виникли обставини, зазначені у статті 1 Закону, та її фактичне місце проживання/перебування; адреса, за якою із внутрішньо переміщеною особою може вестися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції, та номер телефону; відомості про житлові, соціальні, медичні, освітні та інші потреби внутрішньо переміщених осіб, стан їх забезпечення; відомості про виплачені особі грошові кошти; відомості про місце навчання/виховання дитини (найменування закладу); відомості про працевлаштування, освіту, спеціалізацію за професійною освітою, посаду, професію; відомості про наявність інвалідності та потребу в технічних та інших засобах реабілітації; інші відомості.

Відповідно до п.71 Порядку №509 рішення про скасування дії довідки відповідно до статті 12 Закону (крім осіб, які є власниками знищеного або пошкодженого (до ступеня непридатного для проживання) житлового приміщення (до відновлення такого житлового приміщення) внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, що підтверджується інформацією з Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - Реєстр пошкодженого та знищеного майна) (за технічної можливості), або органом місцевого самоврядування, або обласною державною (військовою) адміністрацією) приймається керівником уповноваженого органу за місцем проживання особи та надається їй протягом трьох днів з дати прийняття такого рішення або надсилається на адресу місця проживання, зазначену в довідці.

Уповноважений орган або уповноважена особа територіальної громади / центру надання адміністративних послуг на підставі прийнятого рішення невідкладно вносить до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб запис про скасування дії довідки.

Умови створення, ведення та доступу до відомостей Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб визначені Порядком створення, ведення та доступу до відомостей Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.09.2016 р. №646 (далі за текстом Порядок №646).

Пунктом 2 Порядку №646 визначено, що база даних автоматизований банк відомостей, створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які є внутрішньо переміщеними. Власником бази даних та виключних майнових прав інтелектуальної власності на її програмне забезпечення є держава в особі Мінсоцполітики. Володільцем інформації, що обробляється в базі даних, є Мінсоцполітики.

За пунктом 3 Порядку №646 інформація до бази даних вноситься структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі створення) рад (далі уповноважені органи) в електронній формі на підставі поданої внутрішньо переміщеною особою заяви, форму якої затверджує Мінсоцполітики.

Згідно з п.4 Порядку №646 до бази даних вноситься така інформація про внутрішньо переміщену особу: загальні відомості про особу (прізвище, ім`я, по батькові, громадянство, дата і місце народження, стать); реквізити документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус або свідоцтво про народження дитини (назва документа, серія, номер (у разі наявності), дата видачі та суб`єкт, що видав документ);

відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають про це відмітку в паспорті або які не є громадянами України); номер довідки, дата видачі та найменування органу, що її видав; дані про останнє зареєстроване та фактичне місце проживання/ перебування внутрішньо переміщеної особи на території, де виникли обставини, зазначені у статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»; дані про фактичне місце проживання особи на дату звернення; адреса, за якою із внутрішньо переміщеною особою може вестися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції, та номер телефону; відомості про малолітніх, неповнолітніх дітей, які прибули разом із внутрішньо переміщеною особою; відомості про малолітніх дітей, які прибули без супроводження законними представниками; відомості про осіб, які безпосередньо здійснюють догляд за малолітніми дітьми, недієздатними особами або особами, дієздатність яких обмежена; відомості про представника органу опіки та піклування; відомості про житлові, соціальні, медичні, освітні та інші потреби внутрішньо переміщених осіб, стан їх забезпечення; відомості про види соціальних виплат, які отримує особа; відомості про місце навчання/виховання дитини (найменування навчального закладу); відомості про освітній рівень, спеціалізацію за професійною освітою, професію; відомості про працевлаштування (посада, найменування підприємства, установи, організації); відомості про наявність в особи інвалідності із зазначенням причин настання, групи (підгрупи) інвалідності, нозологічних ознак і потреб у технічних та інших засобах реабілітації, санаторно-курортному лікуванні; відомості про наявність у будь-якого з членів сім`ї на депозитному банківському рахунку коштів у розмірі, що перевищує 25-кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб; відомості про наявність у будь-якого із членів сім`ї у власності житлового приміщення/частини житлового приміщення, розташованого в інших регіонах, ніж тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населені пункти, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення; відомості про наявність житлового приміщення, яке зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції, або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації; відомості про проходження внутрішньо переміщеною особою фізичної ідентифікації в установі публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України»; відомості про дату проведення перевірки місця проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи; згода на обробку персональних даних; відомості про смерть внутрішньо переміщеної особи або визнання її безвісно відсутньою; інші відомості, що сприяють захисту прав і законних інтересів внутрішньо переміщених осіб (у разі необхідності).

З аналізу зазначених норм, суд дійшов висновку, що однією із підстав для скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та внесення відомостей про це в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб є заява внутрішньо переміщеної особи про відмову від довідки. При цьому внесення до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб запису про скасування дії довідки є рішення уповноваженого органу або уповноваженої особи, а саме: керівника структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за місцем проживання особи та надається внутрішньо переміщеній особі протягом трьох днів з дня прийняття такого рішення.

Судом встановлено, що підставою для прийняття рішення начальника відділу Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області №12 від 15 вересня 2023 року «Про скасування дії довідки ОСОБА_1 » (у подальшому скасованого розпорядженням селищного голови Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області від 05.08.2024 р. №75-аг «Про скасування рішення начальника відділу «ЦНАП Приютівської селищної ради») та рішення начальника Управління соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області від 25.09.2024 р. №251 «Про скасування дії довідки ОСОБА_1 », стала заява ОСОБА_1 від 15 вересня 2023 року про скасування дії довідки №3506-7001881651, виданої ЦНАП Приютівської селищної ради та зняття її з обліку як внутрішньо переміщеної особи.

У позовній заяві та у судовому засіданні позивач вказувала, що не подавала заяву від 15.09.2023 р. про скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Разом з тим, під час огляду у судовому засіданні копії заяви від 15 вересня 2023 року про скасування дії довідки №3506-7001881651, виданої ЦНАП Приютівської селищної ради та зняття її з обліку як внутрішньо переміщеної особи, позивач допустила, що підпис на заяві може бути її підписом, однак заперечила факт написання заяви.

У судовому засіданні допитано свідка ОСОБА_3 , спеціаліста Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області, яка показала, що заява від 15 вересня 2023 року про скасування дії довідки №3506-7001881651, виданої ЦНАП Приютівської селищної ради та зняття її з обліку як внутрішньо переміщеної особи написана та підписана особисто ОСОБА_1 у присутності свідка ОСОБА_3 .

Натомість, позивачем не надано жодного доказу на підтвердження того, що заява від 15 вересня 2023 року про скасування дії довідки №3506-7001881651, виданої ЦНАП Приютівської селищної ради та зняття її з обліку як внутрішньо переміщеної особи, написана та підписана не ОСОБА_1 , а іншою особою.

Беручи до уваги, що матеріали справи містять копію заяви ОСОБА_1 від 15 вересня 2023 року про скасування дії довідки №3506-7001881651, виданої ЦНАП Приютівської селищної ради та зняття її з обліку як внутрішньо переміщеної особи, враховуючи покази свідка ОСОБА_3 та зважаючи на відсутність у матеріалах справи доказів, які б підтверджували факт не написання позивачем відповідної заяви, суд дійшов висновку про існування підстав передбачених пунктом 1 частини 1 статті 12 Закону для скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та внесення відомостей про це в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб.

Разом з тим, суд враховує, що для внесення відомостей до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб запису про скасування дії довідки за заявою ОСОБА_1 від 15 вересня 2023 року начальнику Управління соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області належало прийняти відповідне рішення.

Однак, Управлінням соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області 26.09.2023 р. внесено запис до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб запису про скасування дії довідки №3506-7001881651 від 08.09.2023 р. на підставі рішення начальника відділу Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області №12 від 15 вересня 2023 року «Про скасування дії довідки ОСОБА_1 », що прийняте не у межах повноважень відповідної посадової особи.

Таким чином, підлягають задоволенню позовні вимоги ОСОБА_1 в частині визнання протиправними дій Управління соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області щодо внесення відомостей до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб про скасування довідки від 08 вересня 2023 року №3506-7001881651 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_1 , за відсутності рішення про скасування дії довідки, прийнятого керівником Управління соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області.

Водночас, суд враховує, що на час розгляду справи є чинним рішення начальника Управління соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області від 25.09.2024 р. №251 «Про скасування дії довідки ОСОБА_1 », у зв`язку з чим відсутні підстави для зобов`язання відповідача внести відомості до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб про ОСОБА_1 на підставі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 08.09.2023 р. №3506-7001881651, а тому позовні вимоги у цій частині задоволенню не підлягають.

Згідно з ч.ч.1, 3 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Оскільки ухвалою від 19.03.2024 р. позивача звільнено від сплати судового збору (а.с.22), а доказів понесення інших судових витрат сторонами не надано, то відсутні судові витрати, які б підлягали розподілу відповідно до ст.139 КАС України.

Керуючись ст.ст.132, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області щодо внесення відомостей до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб про скасування довідки від 08 вересня 2023 року №3506-7001881651 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_1 , за відсутності рішення про скасування дії довідки, прийнятого керівником Управління соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області.

3. У задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Дата складання повного рішення суду 29 жовтня 2024 року.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.М. МОМОНТ

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2024
Оприлюднено31.10.2024
Номер документу122653873
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо облік внутрішньо переміщених осіб

Судовий реєстр по справі —340/1463/24

Рішення від 24.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Рішення від 24.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 04.07.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні