Справа № 420/21604/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючої судді Бойко О.Я.,
розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «С.Б. Транспорт Інтернешнл» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання зареєструвати податкові накладні, дійшов висновку про задоволення позовних вимог.
І. Суть спору
До Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернувся позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «С.Б. Транспорт Інтернешнл», до відповідачів, Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якому просив суд:
(1).Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359851/42002251 від 04.07.2024.
(2).Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359852/42002251 від 04.07.2024.
(3).Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359853/42002251 від 04.07.2024.
(4).Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359854/42002251 від 04.07.2024.
(5).Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359855/42002251 від 04.07.2024.
(6).Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359856/42002251 від 04.07.2024.
(7).Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359857/42002251 від 04.07.2024.
(8).Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359858/42002251 від 04.07.2024.
(9).Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359859/42002251 від 04.07.2024.
(10).Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359860/42002251 від 04.07.2024.
(11).Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359861/42002251 від 04.07.2024.
(12).Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №93 від 26.04.2024; №62 від 20.04.2024; №113 від 11.04.2024; № 112 від 04.04.2024; №57 від 02.04.2024; № 102 від 04.04.2024; № 103 від 05.04.2024; № 101 від 03.04.2024; № 48 від 15.04.2024; № 104 від 09.04.2024; № 56 від 01.04.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ІІ. Аргументи сторін.
(а) Позиція позивача
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.
Позивач наголосив, що посилання у квитанціях про зупинення реєстрації спірних податкових накладних на п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання) не розкриває зміст та не конкретизує підстав зупинення реєстрації податкових накладних, а також не відображає переліку документів необхідних податковому органу для реєстрації податкової накладної. Крім цього, контролюючим органом не зазначено, шо стало доказом ризиковості здійснення операції.
Разом з цим, у квитанціях про зупинення реєстрації складених позивачем податкових накладних не конкретизовано, які саме документи слід надати позивачу та чого мають стосуватися його пояснення для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, які визначені пунктом 11 Порядку №1165. При цьому, позивач звернув увагу, що у випадку не конкретизації переліку документів у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних платник податків перебуває у стані правової невизначеності та позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для податкового органу, відповідно створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
Крім того, позивач зазначив, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних містять лише загальне твердження без зазначення, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Таким чином, позивач вважає, що за наявності поданих ним документів, які підтверджують дані, зазначені у податкових накладних та відсутності роз`яснення контролюючого органу яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про їх реєстрацію, у відповідача були відсутні підстави для відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних спірних податкових накладних.
(б) Позиція відповідачів
20.08.2024 від представника відповідача, Головного управління ДПС в Одеській області, надійшов відзив на позовну заяву, в якому він просив у задоволенні позовних вимог відмовити.
Представник відповідача звертає увагу, що обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Вказані первинні документи мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність». При цьому, розглянувши надані первинні документи згідно повідомлення, відповідач звертає увагу на неповноту доказової бази щодо господарської операції з поставки товару позивачем. Відповідно до фактичних обставин справи, між позивачем та ТОВ «АДМ ЮКРЕЙН» укладено Генеральний договір №13/23 про надання послуг з автоперевезення від 09.02.2024, відповідно до якого позивач - «Автоперевізник», а ТОВ «АДМ ЮКРЕЙН» - «Клієнт». Відповідно до п. 1.2. Договору, поставка товару проводиться окремими партіями, відповідно до отриманих від покупця заявок на товар.
При цьому, серед наданих на розгляд комісії регіонального рівня документів відсутні: 1) документи щодо придбання (походження) товару; 2) документи щодо складських приміщень, де зберігався і звідки постачався товар (договори складського зберігання/оренди приміщення для зберігання такого); 3) Відсутні будь-які банківські виписки або платіжні доручення, які б підтверджували оплату Товару/послуг, тим самим підтвердити реальність господарської операції.
Таким чином, на момент винесення оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування доказів та подання податкових накладних.
(в) Відповідь на відзив
29.08.2024 від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій він зазначив, що до звернення позивача до суду з даним позовом відповідач 1 не обґрунтовував та не надавав позивачу доказів на підтвердження того, що саме викликало сумніви контролюючого органу щодо господарських операцій, як і не зазначав в чому полягало порушення законодавства по таких операціях з боку позивача. Щодо договору із ТОВ «АДМ ЮКРЕЙН» позивач зазначив, що він не зобов`язаний витребовувати у контрагента інформацію, яка підтверджує (придбання) походження товару або договори складського зберігання/оренди приміщення для зберігання такого, так як предметом даного договору є систематичне перевезення вантажів. Також у переліку зобов`язань відсутній обов`язок надавати перевізнику інформацію стосовно походження вантажу або приміщень, де він зберігався, у зв`язку з тим, що дана інформація не стосується предмета договору. Крім того, на підтвердження реальності здійснення операцій з контрагентами позивач надавав договори надання транспортних послуг, акти наданих послуг, товарно-транспорті накладні, рахунки та банківські виписки, що підтверджують факт надання послуг.
ІІІ. Процедура та рух справи
15.07.2024 ухвалою Одеський окружний адміністративний суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
ІV. Обставини справи встановлені судом та докази на їх підтвердження
Позивач та ТОВ «АДМ ЮКРЕЙН» уклали Генеральний договір №13/23 про надання послуг з автоперевезення від 09.02.2024, відповідно до якого позивач - «Автоперевізник», а ТОВ «АДМ ЮКРЕЙН» - «Клієнт». Автоперевізник бере на себе зобов`язання за рахунок Клієнта здійснювати перевезення вантажів.
Згідно з Додатковою угодою №1/23 від 11.04.2024 до Генерального договору №13/23 від 09.02.2024 на послуги по автоперевезенню згідно з яким виконавцем були надані послуги по автоперевезенню кукурудзи 3 кл. врожаю 2023 р. по маршруту: с. Хащувате, Голованівський р-н., Кіровоградська обл. - м. Ізмаїл, Одеська область.
15.04.2024 був складений Акт надання послуг № 411 з реєстром до нього, згідно з яким визначилась кількість вантажу та вартість послуг за його перевезення, який склав 564,72 тон на суму 541188,12 грн без ПДВ ( ПДВ 108237,62 грн). Загальна вартість 649425,74грн.
Позивачем було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 48 від 15.04.2024 на суму 649425,74 грн (в тому числі ПДВ 108237,62 грн).
20.04.2024 був складений Акт надання послуг № 436, згідно з яким визначилась кількість вантажу та вартість послуг за його перевезення, який склав 788,48 тон на суму 755624,04 грн без ПДВ ( ПДВ 151124,81 грн). Загальна вартість 906748,85 грн.
Позивачем було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 62 від 20.04.2024 на суму 906748,85 грн (в тому числі ПДВ 151124,81 грн).
26.04.2024 був складений Акт надання послуг № 460, згідно з яким визначилась кількість вантажу та вартість послуг за його перевезення, який склав 190,6 тон на суму 182657,7 грн. без ПДВ ( ПДВ 36531,54 грн). Загальна вартість 219189,24 грн.
Позивачем було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 93 від 26.04.2024 на суму 219189,24 грн (в тому числі ПДВ 36531,54 грн).
Позивач та ТОВ «Агрофірма «Джулинка» уклали Договір транспортного перевезення № ТП 0804/24-1 від 08 квітня 2024 р. відповідно до якого позивач - «Перевізник», а ТОВ «Агрофірма «Джулинка»- «Замовник». Перевізник бере на себе зобов`язання за рахунок Замовника здійснювати перевезення вантажів, зазначених в Замовленні (надалі іменується «Вантаж») та в разі потреби надавати пов`язані з цим експедиторські послуги, а Замовник зобов`язується оплачувати надані послуги.
Згідно Додатку №1, до договору транспортного перевезення №ТП 0804/24-1 від 08.04.2024, позивачем були надані послуги перевезення кукурудзи по маршруту: с. Джулинка, Вінницька обл. - м. Одеса, Тариф на перевезення 850,00 грн./т ., в т. ч. ПДВ.
11.04.2024 був складений Рахунок на оплату №315 та Акт надання послуг № 397 з реєстром до нього, згідно якого визначилась кількість вантажу та вартість послуг за його перевезення: Послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом, в кількості 759,02 т, по тарифу 708,33 грн, без ПДВ(850,00 грн з ПДВ). Сума без ПДВ становить 537 636,64 грн.
Всього по Рахунку на оплату №315 від 11.04.2024р. та Акту наданих послуг № 397 від 11.04.2024 становить 537 636,64 грн без ПДВ, сума ПДВ 107 527,33 грн, загальна вартість з ПДВ 645 163,97 грн.
Позивачем було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 113 від 11.04.2024 на суму 645 163,97 грн (в тому числі ПДВ 107 527,33 грн).
Позивач та ПрАТ «Лебединський насіннєвий завод» уклали Договір транспортного перевезення № ТП 2011/23-1 СБТ від 20 листопада 2023 р. відповідно до якого позивач - «Перевізник», а ПрАТ «Лебединський насіннєвий завод» - «Замовник». Перевізник бере на себе зобов`язання за рахунок Замовника здійснювати перевезення вантажів, зазначених в Замовленні (надалі іменується «Вантаж») та в разі потреби надавати пов`язані з цим експедиторські послуги, а Замовник зобов`язується оплачувати надані послуги..
Згідно Додатку №2 від 01 квітня 2024 р., до договору транспортного перевезення №ТП 2011/23-1 СБТ від 20.11.2023, позивачем були надані послуги перевезення кукурудзи по маршруту: с. Лебедин, Звенігородський р-н., Черкаська обл. - ТОВ "СП Piсоїл Термінал ", Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Транспортна, 28 ДП "МТП "Чорноморськ", Тариф на перевезення 1050,00 грн./т ., в т. ч. ПДВ.
04.04.2024 був складений Рахунок на оплату № 299 та Акт надання послуг № 377, згідно з яким визначилась кількість вантажу та вартість послуг за його перевезення: Послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом, в кількості 84,54т, по тарифу 875,00 грн, без ПДВ( 1050,00 грн з ПДВ). Сума без ПДВ становить 73 972,50 грн.
Всього по Рахунку на оплату №299 від 04.04.2024 та Акту наданих послуг № 377 від 04.04.2024 становить 73 972,50 грн без ПДВ, сума ПДВ 14 794,50 грн, загальна вартість з ПДВ 88 767,00 грн.
Позивачем було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 102 від 04.04.2024 на суму 88 767,00 грн (в тому числі ПДВ 14 794,50 грн).
05.04.2024 був складений Рахунок на оплату №300 та Акт надання послуг № 378 з реєстром до нього, згідно якого визначилась кількість вантажу та вартість послуг за його перевезення: Послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом, в кількості 112.8 т., по тарифу 875,00 грн, без ПДВ( 1050,00 грн з ПДВ). Сума без ПДВ становить 98 700,00 грн.
Всього по Рахунку на оплату № 300 від 05.04.2024 та Акту наданих послуг № 378 від 05.04.2024 становить 98 700,00 грн без ПДВ, сума ПДВ 19 740,00 грн, загальна вартість з ПДВ 118 440,00 грн.
Позивачем було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 103 від 05.04.2024 на суму 118 440,00 грн (в тому числі ПДВ 19 740,00 грн).
09.04.2024 був складений Рахунок на оплату №342 та Акт надання послуг № 421, згідно з яким визначилась кількість вантажу та вартість послуг за його перевезення: Послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом, в кількості 112,4т, по тарифу 958,33 грн, без ПДВ(1150,00 грн. з ПДВ). Сума без ПДВ становить 107 716,29 грн.
Всього по Рахунку на оплату №342 від 09.04.2024 та Акту наданих послуг № 421 від 09.04.2024 становить 107 716,29 грн без ПДВ, сума ПДВ 21 543,26 грн, загальна вартість з ПДВ 129 259,55 гри.
Позивачем було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 104 від 09.04.2024 на суму 129 259,55 грн. (в тому числі ПДВ 21 543,26 грн).
Позивач та ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКА АГРАРНА КОМПАНІЯ» уклали Договір транспортного перевезення № ТП 2803/24-1 від 28 березня 2024 р. відповідно до якого позивач - «Перевізник», а ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКА АГРАРНА КОМПАНІЯ» - «Замовник». Перевізник бере на себе зобов`язання за рахунок Замовника здійснювати перевезення вантажів, зазначених в Замовленні (надалі іменується «Вантаж») та в разі потреби надавати пов`язані з цим експедиторські послуги, а Замовник зобов`язується оплачувати надані послуги.і
Згідно Додатку №1, до договору транспортного перевезення №ТП 2803/24-1 від 28.03.2024, позивачем були надані послуги перевезення кукурудзи по маршруту: с. Лебедин, Шполянський р-н., Черкаська обл. - м. Чорноморськ, Одеська обл., Тариф на перевезення 1050,00 грн./тв т. ч. ПДВ.
01.04.2024 був складений Рахунок на оплату № 271 та Акт надання послуг № 352, згідно з яким визначилась кількість вантажу та вартість послуг за його перевезення: Послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом, в кількості 363,28 т., по тарифу 875,00 грн., без ПДВ( 105 0,00 гри з ПДВ), Сума без ПДВ становить 317 870,00 грн.
Всього по рахунку на оплату №271 від 01.04.2024 та Акту наданих послуг № 352 від 01.04.2024становить 317 870,00 грн. без ПДВ, сума ПДВ 63 574,00 грн, загальна вартість з ПДВ 381 444,00 грн.
Позивачем було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 56 від 01.04.2024 на суму 381 444,00 грн (в тому числі ПДВ 63 574,00 грн).
02.04.2024 був складений Рахунок на оплату №294 та Акт надання послуг № 375, згідно з яким визначилась кількість вантажу та вартість послуг за його перевезення: Послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом, в кількості 224,68т, по тарифу 875,00 грн, без ПДВ(1050,00 грн з ПДВ). Сума без ПДВ становить 196 595,00 грн.
Всього по Рахунку на оплату №294 від 02.04.2024 та Акту наданих послуг № 375 від 02.04.2024 становить 196 595,00 грн. без ПДВ, сума ПДВ 39 319,00 грн, загальна вартість з ПДВ 235 914,00 грн.
Позивачем було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 57 від 02.04.2024 на суму 235 914,00 грн (в тому числі ПДВ 39 319,00 грн).
03.04.2024 був складений Рахунок па оплату №298 та Акт надання послуг № 376, згідно з яким визначилась кількість вантажу та вартість послуг за його перевезення: Послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом, в кількості 112,06 т., по тарифу 875,00 грн., без ПДВ(1050,00 грн з ПДВ). Сума без ПДВ становить 98 052,50 грн.
Всього но Рахунку на оплату №298 від 03.04.2024 та Акту наданих послуг № 376 від 03.04.2024 становить 98 052,50 грн без ПДВ, сума ПДВ 19 610,50 грн, загальна вартість з ПДВ 117 663,00 грн.
Позивачем було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 101 від 03.04.2024 на суму 117 663,00 грн. (в тому числі ПДВ 19 610,50 грн).
Позивач та ТОВ «Байс-Агро» уклали Договір транспортного перевезення № ТП 1201/24-5 від 12.01.2024, відповідно до якого позивач - «Перевізник», а ТОВ «Байс-Агро»- «Замовник». Перевізник бере на себе зобов`язання за рахунок Замовника здійснювати перевезення вантажів, зазначених в Замовленні (надалі іменується «Вантаж») та в разі потреби надавати пов`язані з цим експедиторські послуги, а Замовник зобов`язується оплачувати надані послуги.
Згідно Додатку №2 від 22 березня 2024р., до договору транспортного перевезення № ТП 1201/24-5 від 12.01.2024, позивачем були надані послуги перевезення кукурудзи автомобільним транспортом по маршруту: с. Дмитрушки, Уманський р-н., Черкаська обл. - м. Южне, Одеська обл., Тариф на перевезення 900,00 грн./т ., в т. ч.
04.04.2024 був складений Рахунок на оплату №278 та Акт надання послуг № 360 з реєстром до нього, згідно якого визначилась кількість вантажу та вартість послуг за його перевезення: Послуги перевезення вантажів автомобільним транспортом, склав 695,96т, по тарифу 750,00 грн без ПДВ (900,00 грн з ПДВ), сума 521 970,00 грн без ПДВ (ПДВ 104 394,00 грн).
Всього по Рахунку на оплату №278 від 04.04.2024 та Акту наданих послуг № 360 від 04.04.2024 становить 521 970,00 грн без ПДВ, сума ПДВ 104 394,00 грн, загальна вартість з ПДВ 626 364,00 грн.
Позивачем було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 112 від 04.04.2024 на суму 626 364,00 грн (в тому числі ПДВ 104 394,00 грн).
Згідно з Квитанціями про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено реєстрацію поданих податкових накладних №93 від 26.04.2024; №62 від 20.04.2024; №113 від 11.04.2024; № 112 від 04.04.2024; №57 від 02.04.2024; № 102 від 04.04.2024; № 103 від 05.04.2024; № 101 від 03.04.2024; № 48 від 15.04.2024; № 104 від 09.04.2024; № 56 від 01.04.2024 відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами). Обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено показники «D» та «Р». Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем було направлено на адресу відповідача повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. До вказаних повідомлень позивач додав договори, акти приймання-передачі, рахунки до актів, додаткові угоди, реєстри до актів, акти наданих послуг, товарно-транспорті накладні та інші документи.
04.07.2024 відповідач 1 надіслав Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в яких зазначено про необхідність подання додаткових документів, де перелічено всі документи передбачені формою повідомлення.
Крім того, Комісія Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН 04.07.2024 прийняла оскаржувані рішення № 11359851/42002251 від 04.07.2024; № 11359852/42002251 від 04.07.2024; № 11359853/42002251 від 04.07.2024; № 11359854/42002251 від 04.07.2024; № 11359855/42002251 від 04.07.2024; № 11359856/42002251 від 04.07.2024; № 11359857/42002251 від 04.07.2024; № 11359858/42002251 від 04.07.2024; № 11359859/42002251 від 04.07.2024; № 11359860/42002251 від 04.07.2024; № 11359861/42002251 від 04.07.2024.
Підстава відмови: ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
ІV Джерела права та висновки суду
Дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов належить до задоволення. Свій висновок вмотивовує наступним чином.
Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019, який набрав чинності 01.02.2020 (далі - Порядок №1165).
Відповідно до п.2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог п.6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.
У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п.7 Порядку №1165).
Відповідно до п.10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації. (п.11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п.25 Порядку № 1165).
На момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.
У додатку № 3 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, зокрема п.1 «Обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі».
Суд встановив, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних слугувало те, що обсяг постачання товару/послуги дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Суд зазначає, що зупинення реєстрації ПН/РК за пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Таким чином, у разі зупинення реєстрації податкових накладних на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.
Аналогічні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 27 січня 2022 року по справі № 380/2365/21.
Натомість, надіслані позивачу квитанції містять вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Тобто, у вказаних вище квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних відсутня інформація, які саме документи необхідно було надати позивачем до контролюючого органу для реєстрації податкових накладних, що фактично ставить платника податку у стан невизначеності у питанні документального спростування існуючих на думку відповідача ризиків.
Позивач на виконання п.п. 101.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України направив документи та пояснення, які підтверджують господарську діяльність по спірних податкових накладних, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520).
Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг і Про електронні довірчі послуги (пункт 3).
Пунктами 4,5 Порядку №520 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
У разі, коли у квитанції до податкової накладної / розрахунку коригування зазначено код товару/ послуги згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності / умовним кодом товару / Державним класифікатором продукції та послуг, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.
Подання письмових пояснень та копій документів до розрахунків коригування, у яких передбачено зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, має право ініціювати отримувач (покупець), для чого:
отримувач (покупець) надсилає такі пояснення та копії документів постачальнику (продавцю) через електронний кабінет в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису;
постачальник (продавець) подає такі пояснення та копії документів з накладенням кваліфікованого електронного підпису до контролюючого органу;
отримувачу (покупцю) надходить в електронний кабінет інформація щодо дати подання пояснень та копій документів постачальником (продавцем) і результату розгляду комісією регіонального рівня таких пояснень та копій документів.
Відповідно до п.6 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Згідно з пунктами 9,10,11 Порядку №520 визначено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги.
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
В той же час, оспорювані рішення не містять мотивів відхилення наданих позивачем пояснень та документів.
У спірних рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних зазначено лише загальне твердження про ненадання / часткове наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду. питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
При цьому, суд звертає увагу, що контролюючим органом всупереч формі самого рішення про відмову в реєстрації ПН не зазначено (не підкреслено), які саме документи відсутні, не зазначено конкретних документів, яких не надано.
Разом з цим, посилання на вказані підстави в обґрунтування прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН за відсутності конкретної пропозиції контролюючого органу про надання конкретних документів, свідчить про протиправність такого рішення.
Поряд з цим, суд звертає увагу, що у контролюючого органу станом на час розгляду комісією документів були письмові пояснення позивача з доданими первинними документами, які платником долучено на власний розсуд з метою підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних.
Однак, контролюючий орган будь-якої оцінки вказаним у поясненнях обставинам не надав, жодних перевірок позивача з метою підтвердження чи спростування інформації, зазначеної позивачем, не проводив, оспорювані рішення не містять мотивів не врахування наданих позивачем пояснень та долучених документів, тому суд вважає необ`єктивним та необґрунтованим твердження щодо правомірності оспорюваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних.
Таким чином, з огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що рішення № 11359851/42002251 від 04.07.2024; № 11359852/42002251 від 04.07.2024; № 11359853/42002251 від 04.07.2024; № 11359854/42002251 від 04.07.2024; № 11359855/42002251 від 04.07.2024; № 11359856/42002251 від 04.07.2024; № 11359857/42002251 від 04.07.2024; № 11359858/42002251 від 04.07.2024; № 11359859/42002251 від 04.07.2024; № 11359860/42002251 від 04.07.2024; № 11359861/42002251 від 04.07.2024 є протиправними та належать до скасування.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №93 від 26.04.2024; №62 від 20.04.2024; №113 від 11.04.2024; № 112 від 04.04.2024; №57 від 02.04.2024; № 102 від 04.04.2024; № 103 від 05.04.2024; № 101 від 03.04.2024; № 48 від 15.04.2024; № 104 від 09.04.2024; № 56 від 01.04.2024, суд зазначає наступне.
Відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (із змінами; далі також - Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням (пункт 20 Порядку № 1246).
Враховуючи зазначене, на переконання суду, задоволення позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані позивачем податкові накладні, є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Отже, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкової накладної належить до скасування то, відповідно до п.п. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201, п. 201.10 ст. 201 ПК України, п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову в частині зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №93 від 26.04.2024; №62 від 20.04.2024; №113 від 11.04.2024; № 112 від 04.04.2024; №57 від 02.04.2024; № 102 від 04.04.2024; № 103 від 05.04.2024; № 101 від 03.04.2024; № 48 від 15.04.2024; № 104 від 09.04.2024; № 56 від 01.04.2024, датою її подання на реєстрацію.
Таким чином, суд робить висновок, що позовні вимоги обґрунтовані, належним чином підтвердженні та належать до задоволення.
VI. Розподіл судових витрат
Згідно з ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивач при поданні адміністративного позову сплатив судовий збір у розмірі 36336,00 грн. згідно з платіжною інструкцією № 4356 від 05.07.2024 (т.І а.с.38).
Водночас, розмір судового збору, який підлягав сплаті за подання даної позовної заяви, яка містить 11 вимог немайнового характеру (основні та похідні вимоги) складає 33 308,00 грн. (3028*11).
Таким чином, суд вважає за необхідне стягнути пропорційно з відповідачів, Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України, за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача сплачений судовий збір у розмірі 33 308,00 грн.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2,77, 244-246 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359851/42002251 від 04.07.2024.
3.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359852/42002251 від 04.07.2024.
4.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359853/42002251 від 04.07.2024.
5.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359854/42002251 від 04.07.2024.
6.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359855/42002251 від 04.07.2024.
7.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359856/42002251 від 04.07.2024.
8.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359857/42002251 від 04.07.2024.
9.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359858/42002251 від 04.07.2024.
10.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359859/42002251 від 04.07.2024.
11.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359860/42002251 від 04.07.2024.
12.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка діє у складі Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11359861/42002251 від 04.07.2024.
13.Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №93 від 26.04.2024; №62 від 20.04.2024; №113 від 11.04.2024; № 112 від 04.04.2024; №57 від 02.04.2024; № 102 від 04.04.2024; № 103 від 05.04.2024; № 101 від 03.04.2024; № 48 від 15.04.2024; № 104 від 09.04.2024; № 56 від 01.04.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
14.Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «С.Б. Транспорт Інтернешнл» судовий збір у розмірі 16 654 (шістнадцять тисяч шістсот п`ятдесят чотири),00 грн.
15.Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «С.Б. Транспорт Інтернешнл» судовий збір у розмірі 16 654 (шістнадцять тисяч шістсот п`ятдесят чотири),00 грн.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо розглянуто справу в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «С.Б. Транспорт Інтернешнл», адреса: 65006, м. Одеса, вул. Балківська, буд.22А, корп.7, кв.1, код ЄДРПОУ: 42002251.
Відповідач 1 Головне управління ДПС в Одеській області, адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП 44069166.
Відповідач 2 Державна податкова служба України, адреса: 04655, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393.
Суддя Оксана БОЙКО
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2024 |
Оприлюднено | 31.10.2024 |
Номер документу | 122655222 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бойко О.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні