Справа № 420/15719/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді:Юхтенко Л.Р.,
за участю секретаря судового засідання Замостенчук А.О.
за участю сторін:
від позивача Осадчий А.Ю. за ордером, Георгієв А.С. за витягом,
від відповідача Онищук Д.С. за довіреністю,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича комерційна фірма «ВІСПАР» (код ЄДРПОУ 30028905, місце знаходження: 65117, м.Одеса, вул. Ак.Заболотного, 26) до Державного підприємства «Медичні закупівлі України» (код ЄДРПОУ 42574629, місце знаходження: 01601, м. Київ, вул.. Грушевського, 7) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича комерційна фірма «ВІСПАР» (код ЄДРПОУ 30028905, місце знаходження: 65117, м.Одеса, вул. Ак.Заболотного, 26) до Державного підприємства «Медичні закупівлі України» (код ЄДРПОУ 42574629, місце знаходження: 01601, м. Київ, вул.. Грушевського, 7), в якій позивач просить:
-визнати протиправною бездіяльність ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ» щодо не додавання до електронного каталогу в електронній системі закупівель в категорію ДК 021:2015 - 33600000-6 Фармацевтична продукція відповідних товарів ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «ВІСПАР».
-Зобов`язати ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ» додати до електронного каталогу в електронній системі закупівель в категорію ДК 021:2015 - 33600000-6 Фармацевтична продукція наступні товари ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «ВІСПАР»: 1) в категорію «Електроліти та комбінації»: - розчин Рінгера 200 мл; 2) в категорію «Натрію хлорид»: - розчин натрію хлориду 10% 200 мл %; - розчин натрію хлориду 9 мг/мл 100 мл; - розчин натрію хлориду 9 мг/мл 200 мл; - розчин натрію хлориду 9 мг/мл 400 мл; 3) в категорію «Хлоргексидин» подавало товари: - хлоргексидин спиртовий розчин 0,5% 400 мл; - хлоргексидин спиртовий розчин 0,5% 5 л; - розчин хлоргексидину 0.05% стер. (Chlorhexidine) 200 мл; - розчин хлоргексидину 0.05% стер. (Chlorhexidine) 100 мл; 4) в категорію: «Калію хлорид»: - розчин калію хлориду 4% 100 мл; - розчин калію хлориду 7,5% 10 мл; - розчин калію хлориду 7,5% 20 мл.
Ухвалою від 27 травня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження, розпочато підготовче провадження та призначено підготовче засідання.
На обґрунтування позовних вимог представник зазначає, що свою діяльність позивач здійснює, зокрема, на підставі ліцензії на виробництво лікарських засобів, роздрібну торгівлю лікарськими засобами (виробництво лікарських засобів в умовах аптеки) від 03.06.2015 № 415.
Протокольним рішенням ДП «МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ» від 01.08.2023 №2840 ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «ВІСПАР» включено до переліку кваліфікованих постачальників (за категорією ДК 021:2015 - 33600000-6 Фармацевтична продукція).
Для забезпечення можливості постачання лікарських засобів в електронній системі публічних закупівель з використанням електронного каталогу ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «ВІСПАР» через особистий кабінет інформаційно-аналітичної системи MedData, адміністратором якої є ДП «МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ в категорію ДК 021:2015 - 33600000-6 Фармацевтична продукція подано для додавання в електронний каталог наступні товари: 1) в категорію «Електроліти та комбінації»: - розчин Рінгера 200 мл; 2) в категорію «Натрію хлорид»: - розчин натрію хлориду 10% 200 мл %; - розчин Натрію хлориду 9 мг/мл 100 мл; - розчин Натрію хлориду 9 мг/мл 200 мл; - розчин Натрію хлориду 9 мг/мл 400 мл; 3) в категорію «Хлоргексидин» подавало товари: - хлоргексидин спиртовий розчин 0,5% 400 мл; - хлоргексидин спиртовий розчин 0,5% 5 л; - розчин хлоргексидину 0.05% стер. (Chlorhexidine) 200 мл; - розчин хлоргексидину 0.05% стер. (Chlorhexidine) 100 мл; 4) в категорію: «Калію хлорид»: - розчин калію хлориду 4% 100 мл; - розчин калію хлориду 7,5% 10 мл; - розчин калію хлориду 7,5% 20 мл.
Проте, вказані товари ДП «МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ» було відхилено, тобто не додано до електронного каталогу 29.01.2024 року та 05.02.2024 року.
Причиною відхилення зазначених товарів, тобто не додавання їх до електронного каталогу в електронній системі закупівель, є відсутність номеру реєстраційного посвідчення лікарських засобів в Державному реєстрі лікарських засобів України.
ДП «МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ» є центральною закупівельною організацією, на яку законом (ч. 15 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі») покладено, зокрема, функції з формування та супроводження електронного каталогу в електронної системи закупівель (є адміністратором електронного каталогу).
На думку представника позивача, у ДП «МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ» як адміністратора електронного каталогу відсутні повноваження щодо відхилення товарів, які подаються кваліфікованим постачальником до електронного каталогу, тобто їх не додавання до електронного каталогу в електронній системі закупівель, зокрема й через невідповідність таких товарів вимогам Закону України «Про лікарські засоби».
Крім того, ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «ВІСПАР» на підставі ліцензії має право на роздрібну торгівлю вказаними лікарськими засобами, що включає, зокрема продаж готових ліків, виготовлених (вироблених) в умовах аптеки закладам охорони здоров`я (крім аптечних закладів), а також підприємствам, установам та організаціям без права їх подальшого перепродажу (абз. 31 п. 3 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 929).
Також, на період воєнного стану суб`єктам господарювання, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з виробництва (виготовлення) лікарських засобів в умовах аптеки та/або роздрібної торгівлі лікарськими засобами надано право здійснювати продаж лікарських засобів іншим суб`єктам господарювання, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з виробництва (виготовлення) лікарських засобів в умовах аптеки та/або роздрібної торгівлі лікарськими засобами, з правом їх подальшого продажу а також і іншим суб`єктам господарювання, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з оптової торгівлі лікарськими засобами (пп. 1 та 5 п. 31-1 вказаних Ліцензійних умов).
Таким чином, на думку позивача така бездіяльність відповідача щодо не включення відповідних заявлених товарів до електронного каталогу є протиправною, що й стало підставою для звернення до суду із цим позовом.
Через канцелярію суду 07.06.2024 року від ДП «МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ» надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого представник проти заявлених позовних вимог заперечує та просить відмовити у їх задоволенні, з огляду на таке.
12 жовтня 2023 на вебпорталі Уповноваженого органу Prozorro оприлюднено Оголошення про проведення кваліфікації учасників до електронного каталогу за категорією 33600000-6 - Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення).
Згідно з протокольного рішення уповноваженої особи за проведення відбору до електронного каталогу Державного підприємства «Медичні закупівлі України» від 02.11.2023 року № 3784, позивача приєднано до електронного каталогу за категорією ДК 021:2015 - 33600000-6 Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення).
Для забезпечення можливості постачання лікарських засобів в електронній системі публічних закупівель з використанням електронного каталогу ТОВ «ВІСПАР» через особистий кабінет інформаційно-аналітичної системи MedData в категорію ДК 021:2015 - 33600000-6 Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення) подано для додавання в електронний каталог спірні товари.
Протокольним рішенням уповноваженої особи за проведення кваліфікації до електронного каталогу Державного підприємства «Медичні закупівлі України» від 17.11.2023 № 3977, скасовано оголошення про проведення кваліфікації учасників до електронного каталогу за категорією 33600000-6 - Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення).
В зв`язку зі скасуванням оголошення про проведення кваліфікації учасників до електронного каталогу за категорією 33600000-6 - Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення) вилучено відповідні категорії товарів з електронного каталогу, а саме: - розчин Рінгера 200 мл, в категорію Електроліти та комбінації; - розчин натрію хлориду 10% 200 мл %; розчин Натрію хлориду 9 мг/мл 100 мл; розчин Натрію хлориду 9 мг/мл 200 мл; розчин Натрію хлориду 9 мг/мл 400 мл, в категорію «Натрію хлорид»; - хлоргексидин спиртовий розчин 0,5% 400 мл; хлоргексидин спиртовий розчин 0,5% 5 л; розчин хлоргексидину 0.05% стер. (Chlorhexidine) 200 мл; розчин хлоргексидину 0.05% стер. (Chlorhexidine) 100 мл в категорію «Хлоргексидин»; - розчин калію хлориду 4% 100 мл; розчин калію хлориду 7,5% 10 мл; розчин калію хлориду 7,5% 20 мл в категорію: «Калію хлорид».
Оскільки 17.11.2023 було прийнято рішення про скасування Оголошення про проведення кваліфікації до електронного каталогу від 12.10.2023 за категорією 33600000-6 - Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення) відповідно до пункту 18 Порядку Відповідач не додавав товари Позивача до електронного каталогу.
На думку представника відповідача, ліки аптечного виробництва не мають державної реєстрації, сертифікатів якості та належного контролю за їх виготовленням. Така ситуація може призвести до того, що через інструмент електронного каталогу можуть продаватися з метою реалізації ліки, які потенційно можуть становити небезпеку для громадян.
Окрім того, представник звертає увагу, що Постановою Кабінету Міністрів України від 7 липня 2023 року № 686 внесено зміни, до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі Особливості закупівель) та доповнено переліком медичних виробів та лікарських засобів, відповідно до якого замовники, які є закладами охорони здоров`я або структурними підрозділами з питань охорони здоров`я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів за переліком згідно з додатком (далі Перелік), вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу.
Також, представник зазначає, що відповідно до Порядку використання електронного кабінету та особливостей закупівель, відсутня можливість додавання товарів до скасованого електронного каталогу.
Крім того, представник зазначає, що позивачем не надано доказів та не доведено, що скасування оголошення про проведення кваліфікації учасників до електронного каталогу за категорією 33600000-6 - Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення) могло порушити його право на оптову торгівлю лікарськими засобами через електронний каталог.
Окрім цього, представник відповідача вважає, що позивачем порушено строк звернення до суду, оскільки рішення про скасування Оголошення про проведення кваліфікації учасників до електронного каталогу від 17.11.2023 року було опубліковано у день його завантаження, а тому строк звернення до суду завершився 20.05.2024 року.
Через канцелярію суду 12.06.2024 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив, відповідно до змісту якої представник заперечує проти доводів викладених у відзиві на позовну заяву, та наполягає на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Додатково представник зазначає, що до позивача не застосовуються вимоги п. 103 Ліцензійних умов щодо торгівлі лише лікарськими засобами, які зареєстровані згідно з законодавством України, адже оптова торгівля лікарськими засобами позивачем не здійснюється.
Також, представник звертає увагу, що п. 11-1 Особливостей лише конкретизовано порядок проведення закупівель за допомогою електронного каталогу, зокрема, тих лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні. При цьому, наведені вимоги не містять заборони на участь процедурі у закупівлі з використанням електронного постачальників, лікарські засоби яких не підлягають реєстрації.
Через канцелярію суду 17.06.2024 року від відповідача надійшло клопотання про залучення до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Громадську спілку «Спілка Українських Підприємців» (код ЄДРПОУ: 40326145).
Ухвалою, що занесена до протоколу підготовчого засідання від 17.06.2024 року у задоволенні клопотання про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача відмовлено.
Через канцелярію суду 18.06.2024 року від представника відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив, відповідно до змісту яких представник наполягає на своїх доводах та просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Через канцелярію суду 09.07.2024 року від представника позивача надійшла заява про дослідження електронного доказу.
Також, 09.07.2024 року від представника позивача надійшло клопотання про виклик свідка.
Ухвалою, що занесена до протоколу підготовчого засідання від 09.07.2024 року задоволено заяву представника позивача про дослідження електронного доказу.
Також, ухвалою, що занесена до протоколу підготовчого засідання від 09.07.2024 року задоволено клопотання представника позивача про допит в якості свідка директора підприємства, за його згодою.
Ухвалою, що занесена до протоколу підготовчого засідання від 09.07.2024 року закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті.
У вступному слові представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та наполягав на їх задоволенні з підстав викладених у позові та відповіді на відзив.
Представник відповідача у вступному слові заперечував проти заявлених позовних вимог з підстав викладених у відзиві та запереченнях та просив відмовити у їх задоволенні в повному обсязі.
Також у судовому засіданні було заслухано пояснення свідка ОСОБА_1 директора ТОВ «Науково-виробнича комерційна фірма «Віспар», за його згодою, та досліджено електронний кабінет ТОВ «Науково-виробнича комерційна фірма «Віспар».
Через канцелярію суду 17.09.2024 року від представника позивача надійшла заява про приєднання до матеріалів справи додаткових письмових доказів.
Через канцелярію суду 17.09.2024 року від представника позивача надійшли додаткові пояснення у справі.
Дослідивши та вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши вступні слова учасників справи та пояснення свідка, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича комерційна фірма «ВІСПАР» зареєстровано 26.12.2001 року номер запису 15561200000009575.
Основний вид господарської діяльності: 46.46 оптова торгівля фармацевтичними товарами, а також: 11.07 Виробництво безалкогольних напоїв; виробництво мінеральних вод та інших вод, розлитих у пляшки; 21.20 Виробництво фармацевтичних препаратів і матеріалів; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.73 Роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах.
ТОВ «НВКФ «ВІСПАР» на підставі ліцензії серії АЕ №9298883 від 23.06.2015 року має право на виробництво лікарських засобів, роздрібну торгівлю лікарськими засобами (виробництво лікарських засобів в умовах аптеки).
Судом встановлено, що прокольним рішенням №2840 уповноваженої особи за проведення відбору до електронного каталогу Державного підприємства «Медичні закупівлі України» від 01.08.2023 року, відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 року № 822, адміністратором електронного каталогу розглянуто звернення учасника ТОВ «НВКФ «ВІСПАР» від 24.07.2023 року про приєднання до електронного каталогу за категорією ДК 021:2015 33600000-6 Фармацевтична продукція. Визначено, що заявка учасника відповідає вимогам, зазначеним в оголошенні про проведення відбору до електронного каталогу. Та за результатами розгляду заяви прийнято рішення про включення учасника до переліку кваліфікованих постачальників. (т.1 а.с.19)
Судом встановлено, що 12 жовтня 2023 року на веб-порталі Prozorro було оприлюднено оголошення про проведення кваліфікації учасників до електронного каталогу за категорією 33600000-6 Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення). (а.с.70-76)
Протокольним рішенням №3784 уповноваженої особи за проведення відбору до електронного каталогу Державного підприємства «Медичні закупівлі України» від 02.11.2023 року, відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 14.09.2020 року № 822, адміністратором електронного каталогу розглянуто звернення учасника ТОВ «НВКФ «ВІСПАР» від 27.10.2023 року про приєднання до електронного каталогу за категорією ДК 021:2015 33600000-6 Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення). Визначено що заявка учасника відповідає вимогам, зазначеним в оголошенні про проведення кваліфікації до електронного каталогу. За результатами розгляду заявки прийнято рішення про включення учасника до переліку кваліфікованих постачальників. (а.с.67)
Протокольним рішенням № 3977 уповноваженої особи за проведення кваліфікації до електронного каталогу Державного підприємства «Медичні закупівлі України» від 17.11.2023 року на підставі п. 26 Порядку, скасовано Оголошення про проведення кваліфікації учасників до електронного каталогу за категорією 33600000-6 Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення). (а.с.86-87)
Також, судом встановлено, що позивач через свого представника звернувся до відповідача із адвокатським запитом про надання інформації від 30.01.2024 року та у відповідь отримав лист №04/6-02/2024 від 23.02.2024 року, яким повідомлено, що відповідно до переліку статус «приховані» та «відхилено» надано з причини відсутності номеру реєстраційного посвідчення лікарських засобів в Державному реєстрі лікарських засобів України.
На думку представника позивача, не додавання в електронний каталог товарів 1) в категорію «Електроліти та комбінації»: - розчин Рінгера 200 мл; 2) в категорію «Натрію хлорид»: - розчин натрію хлориду 10% 200 мл %; - розчин Натрію хлориду 9 мг/мл 100 мл; - розчин Натрію хлориду 9 мг/мл 200 мл; - розчин Натрію хлориду 9 мг/мл 400 мл; 3) в категорію «Хлоргексидин» подавало товари: - хлоргексидин спиртовий розчин 0,5% 400 мл; - хлоргексидин спиртовий розчин 0,5% 5 л; - розчин хлоргексидину 0.05% стер. (Chlorhexidine) 200 мл; - розчин хлоргексидину 0.05% стер. (Chlorhexidine) 100 мл; 4) в категорію: «Калію хлорид»: - розчин калію хлориду 4% 100 мл; - розчин калію хлориду 7,5% 10 мл; - розчин калію хлориду 7,5% 20 мл, є протиправною бездіяльністю відповідача,а тому такі товари мають бути зареєстровані в електронному каталозі. У зв`язку з цим позивач звернувся до суду із цим позовом.
Також судом досліджено договір оренди нежилого приміщення від 01.04.2007 року з додатками, оборотно-сальдові відомості пор рахунку 10 за І квартал 2024 року, наказ про затвердження штатного розкладу товариства, податковий розрахунок сум доходу…, документів про освіту та підвищення кваліфікації працівників, договору про закупівлю від 19.01.2023 № 9/1 з додатками, звіти про виконання договору закупівлю.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити, з огляду на таке.
Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №822 від 14.09.2020 року «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу».
Відповідно до п.7,8 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами;
електронний каталог - систематизована база актуальних пропозицій, що формується та супроводжується централізованою закупівельною організацією в електронній системі закупівель та використовується замовником з метою відбору постачальника товару (товарів), вартість якого (яких) є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1-3 частини першої статті 3 цього Закону. Забезпечення функціонування електронного каталогу здійснюється, у тому числі за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього. Для замовників користування електронним каталогом є безоплатним;
Відповідно до ч. 15 ст. 11 вказаного Закону, у разі створення електронних каталогів їх формують і супроводжують виключно централізовані закупівельні організації. Структура, порядок формування та використання електронних каталогів, у тому числі порядок надання доступу до них і розмір плати, визначається Кабінетом Міністрів України.
Так, відповідно до абзацу другого частини п`ятнадцятої статті 11 Закону України Про публічні закупівлі Кабінет Міністрів України прийнято Постанову №822 від 14.09.2020 року «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу».
Цей Порядок визначає структуру, механізм формування, використання електронного каталогу в електронній системі закупівель відповідно до Закону України Про публічні закупівлі (п. 1 Порядку)
Відповідно до п. 2 Порядку адміністратор електронного каталогу (далі - адміністратор) - централізована закупівельна організація, що визначається Кабінетом Міністрів України, яка забезпечує формування та супроводження електронного каталогу в електронній системі закупівель на підставі укладеного договору з адміністратором електронної системи закупівель. Адміністраторів може бути кілька;
перелік кваліфікованих постачальників - електронна база постачальників, які пройшли відбір до електронного каталогу відповідно до вимог цього Порядку, що формується і ведеться адміністратором;
Адміністратор електронної системи закупівель забезпечує створення електронного каталогу в електронній системі закупівель. (п. 3 Порядку)
Адміністратор здійснює формування та супроводження електронного каталогу шляхом створення в ньому категорій та специфікацій товару, а також організовує та проводить відбір учасників до електронного каталогу шляхом їх кваліфікації. (п. 16 Порядку)
Адміністратор створює категорії товарів та специфікації товару шляхом визначення переліку характеристик товару з їх точними та/або мінімальними та максимальними значеннями. (п. 18 Порядку)
Адміністратор не може проводити кваліфікацію до електронного каталогу до/без оприлюднення оголошення про проведення кваліфікації до електронного каталогу в електронній системі закупівель згідно з цим Порядком. (п. 20 Порядку)
Кваліфікація до електронного каталогу проводиться щодо категорії товару. (п.21 Порядку)
Адміністратор оприлюднює через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення кваліфікації до електронного каталогу та інформацію, передбачену цим Порядком. (п. 22 Порядку)
Вимоги до оголошення та наявної в ньому інформації передбачені п. 23-24 Порядку.
Адміністратор може скасувати чи внести зміни до оголошення про проведення кваліфікації до електронного каталогу протягом строку його дії.Інформація про скасування та/або внесення змін до оголошення про проведення кваліфікації до електронного каталогу оприлюднюється адміністратором в електронній системі закупівель протягом одного робочого дня з дня прийняття такого рішення. (п. 26 Порядку)
Постачальник автоматично отримує доступ до категорії товару електронного каталогу після оприлюднення в електронній системі закупівель адміністратором повідомлення про результати розгляду заявки, яке містить рішення адміністратора про включення учасника до переліку кваліфікованих постачальників за категорією товару, до якої учасник подав заявку. (п. 35 Порядку)
Так, повертаючись до матеріалів справи, судом встановлено, що на виконання вимог Порядку формування та використання електронного каталогу, адміністратором електронного каталогу було оприлюднено на веб-порталіProzorro оголошення про проведення кваліфікації учасників до електронного каталогу за категорією 33600000-6 Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення).
Протокольним рішенням №3784 уповноваженої особи за проведення відбору до електронного каталогу Державного підприємства «Медичні закупівлі України» від 02.11.2023 року, відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 14.09.2020 року № 822 , адміністратором електронного каталогу розглянуто звернення учасника ТОВ «НВКФ «ВІСПАР» від 27.10.2023 року про приєднання до електронного каталогу за категорією ДК 021:2015 33600000-6 Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення). Визначено що заявка учасника відповідає вимогам, зазначеним в оголошенні про проведення кваліфікації до електронного каталогу. За результатами розгляду заявки прийнято рішення про включення учасника до переліку кваліфікованих постачальників. (а.с.67)
Протокольним рішенням № 3977 уповноваженої особи за проведення кваліфікації до електронного каталогу Державного підприємства «Медичні закупівлі України» від 17.11.2023 року на підставі п. 26 Порядку, скасовано Оголошення про проведення кваліфікації учасників до електронного каталогу за категорією 33600000-6 Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення). (а.с.86-87)
Представник відповідача у відзиві зазначив, що оскільки 17.11.2023 було прийнято рішення про скасування Оголошення про проведення кваліфікації до електронного каталогу від 12.10.2023 за категорією 33600000-6 - Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення) відповідно до пункту 18 Порядку Відповідач не додавав товари Позивача до електронного каталогу.
Аналізуючи вказані приписи Порядку та фактичні обставини справи, судом встановлено, що Порядком передбачено виключне право адміністратора електронного кабінету, тобто відповідача, на внесення змін або скасування первинного оголошення про проведення кваліфікації учасників до електронного каталогу.
З огляду на те, що процедура кваліфікація учасників передує включенню товарів до електронного каталогу та не можлива до або без опублікування оголошення, суд доходить висновку, що додавання товарів до електронного каталогу без опублікування оголошення та здійснення кваліфікації учасників є не можливим та порушує наведену у Порядку процедуру.
Таким чином, скасування оголошення про проведення кваліфікації учасників до електронного каталогу за категорією 33600000-6 Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення) було підставою для не додавання спірних товарів позивача до електронного каталогу.
Поряд з цим суд зазначає, що протокольне рішення уповноваженої особи про скасування оголошення про кваліфікацію до електронного каталогу від 12.10.2023 за категорією 33600000-6 - Фармацевтична продукція (Екстемпоральне виготовлення), не оскаржувалось.
Інші доводи представника позивача відхиляються судом, з огляду на те, що стороною не доведено та необґрунтовано можливість включення спірних товарів до електронного каталогу без здійснення відповідної процедури зазначеної вище судом.
Згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, з урахуванням того, що протокольне рішення уповноваженого органу про скасування оголошення про проведення кваліфікації учасників не оскаржувалось, та позивачем не доведено та необґрунтовано можливість включення спірних товарів до електронного каталогу без здійснення відповідної процедури, а відповідачем зі свого боку доведено правомірність не включення спірного товару до електронного каталогу, суд доходить висновку, що в діях Державного підприємства «Медичні закупівлі України» відсутня бездіяльність, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.
У зв`язку з відсутністю витрат відповідача, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертизи, жодні судові витрати не належать стягненню з позивача на користь відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича комерційна фірма «ВІСПАР» (код ЄДРПОУ 30028905, місце знаходження: 65117, м.Одеса, вул. Ак.Заболотного, 26) до Державного підприємства «Медичні закупівлі України» (код ЄДРПОУ 42574629, місце знаходження: 01601, м. Київ, вул.. Грушевського, 7) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Повний текст рішення виготовлено та підписано « 29» жовтня 2024 року.
Суддя Л.Р. Юхтенко
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2024 |
Оприлюднено | 31.10.2024 |
Номер документу | 122655481 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні