Рішення
від 25.10.2024 по справі 500/5215/24
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/5215/24

25 жовтня 2024 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Баб`юка П.М., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Тернопільській області, в якому просить:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області від 07.03.2023 №10682988/37306789 про відмову в реєстрації податкової накладної №37 від 31.01.2024 складеної Товариством з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" в Єдиному реєстрі податкових накладних;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладу №37 від 31.01.2024, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф", в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області від 07.03.2023 №10682989/37306789 про відмову в реєстрації податкової накладної №41 від 31.01.2024 складеної Товариством з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" в Єдиному реєстрі податкових накладних;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладу №41 від 31.01.2024, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф", в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області від 07.03.2023 №10682985/37306789 про відмову в реєстрації податкової накладної №111 від 29.12.2023 складеної Товариством з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" в Єдиному реєстрі податкових накладних;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладу №111 від 29.12.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф", в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що для здійснення господарської діяльності між ТОВ "Авакс Проф" та ТОВ "Орівська ВЕС" було укладено договір №1/12-23 від 01.12.2023 яким ТОВ "Авакс Проф" надавало послуги із комплексу робіт для забезпечення перевезення комплектуючих для вітрових електричних станцій.

За результатами здійснення господарської діяльності на підставі вказаного договору позивачем було складено та відправлено на реєстрацію податкову накладну №111 від 29.12.2023 на загальну суму 149865,43 грн, в тому числі ПДВ 24977,57 грн.

Також, 01.12.2023 між ТОВ "Авакс Проф" та ТОВ "Сакура Плюс" укладено договір оренди №5/12-23 про надання в оренду частини виробничого будинку, Н-Н площею 844,7 кв.м. та частину будівлі, виробничо-складського приміщення, К площею 127 кв.м., розташованих за адресою: м. Тернопіль, вул. Д. Лук`яновича, 8.

За результатами здійснення господарської діяльності на підставі вказаного договору позивачем було складено та відправлено на реєстрацію податкову накладну №41 від 31.01.2024 на загальну суму 161606,50 грн, в тому числі ПДВ 26934,42 грн.

Крім цього 01.12.2023 між ТОВ "Авакс Проф" та ТОВ "Аза Тернопіль" укладено договір оренди №2/12-23 про надання в оренду: ваги автомобільної ТВА-60-20-18(8) - ОптімаВ-Пф-25 (RС-30-С3); агрегату целюлозної добавки ДКМ 2013; пункту обліку газу; установки асфальтозмішувальної зав. №39 КДМ2016370000000; приміщення критого складу, під літ. "О", площею 751,9 кв.м. з прилеглою площадкою для розгрузки та сортування будівельних матеріалів, площею 2800кв.м.; операторської під літ. "О1", площею 12,5кв.м.

За результатами здійснення господарської діяльності на підставі вказаного договору позивачем було складено та відправлено на реєстрацію податкову накладну №37 від 31.01.2024 на загальну суму 320618,84 грн, в тому числі ПДВ 53436,47 грн.

Однак, відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки подані платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

В подальшому Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Тернопільській області прийнято рішення від 07.03.2023 №10682988/37306789, №10682989/37306789, №10682985/37306789, про відмову у реєстрації податкових накладних.

Не погоджуючись із вищевказаними рішеннями, вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду із відповідним позовом.

Ухвалою судді від 28.08.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників прави.

10.09.2024 до суду надійшов відзив на позовну заяву (спільна позиція Головного управління ДПС у Тернопільській області та ДПС України), в якому представник просить відмовити в задоволенні позову у зв`язку із його безпідставністю.

Щодо оскаржуваного рішення №10682985/37306789 вказує, що за наслідками розгляду додаткових повідомлень та копій документів Комісією встановлено, що платником надано не в повному обсязі первинні документи, які б повністю розкрили зміст господарських операцій з придбання матеріалів, що використовувались у процесі надання послуги, що вказана у згаданій вище податковій накладній, а саме не додано документів щодо транспортування придбаних матеріалів та розрахункових документів.

Зазначає, що ТОВ "Авакс Проф" надано копії документів, що є недостатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної.

Щодо оскаржуваного рішення №10682989/37306789 вказує, що за наслідками розгляду додаткових повідомлень та копій документів Комісією встановлено, що платником надано не в повному обсязі первинні документи, які б повністю розкрили зміст господарських операцій з придбання послуг, що використовувались у процесі надання в оренду нерухомості, що вказана у згаданій вище податковій накладній.

Зазначає, що ТОВ "Авакс Проф" надано копії документів, що є недостатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної.

Щодо оскаржуваного рішення №10682988/37306789 вказує, що за наслідками розгляду додаткових повідомлень та копій документів Комісією встановлено, що платником надано не в повному обсязі первинні документи, які б повністю розкрили зміст господарських операцій з придбання послуг, що використовувались у процесі надання в оренду майна, що вказане у згаданій вище податковій накладній.

Зазначає, що ТОВ "Авакс Проф" надано копії документів, що є недостатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної.

Ухвалою суду від 16.09.2024 у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Тернопільській області про розгляд справи №500/5215/24 за правилами загального провадження відмовлено.

Інших заяв по суті справи до суду не надходило.

Суд, з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності, перевіривши їх наявними в матеріалах справи і дослідженими доказами, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" зареєстроване як суб`єкт господарювання 30.09.2010 та є платником податку на додану вартість. Основним видом діяльності підприємства є "Будівництво житлових і нежитлових будівель" (КВЕД 41.20).

Між ТОВ "Авакс Проф" та ТОВ "Орівська ВЕС" було укладено договір виконання робіт №1/12-23 від 01.12.2023 (арк. справи 42).

Згідно п.1.1 даного договору виконавець зобов`язується за завданням замовника провести комплекс робіт для забезпечення відновлення проїзду після перевезення комплектуючих для вітрових електричних станцій, а замовник прийняти виконані роботи та оплатити їх вартість.

Відповідно до п.1.3 договору місце виконання робіт: автомобільна дорога загального користування державного значення Р-40 Рава-Руська - Яворів - Судова Вишня км 47=308 - км 63+970.

Згідно п.4.1 договору замовник оплачує вартість робіт по даному договору протягом 5 банківських днів з моменту узгодження акта. При цьому дострокова оплата чи авансові платежі допускаються.

Відповідно до акта приймання виконаних будівельних робіт №1/ОВ від 29 грудня 2023, ТОВ "Авакс Проф" виконало свої зобов`язання по договору №1/12-23 від 01.12.2023.

11.01.2024 ТОВ "Авакс Проф" отримало оплату від ТОВ "Орівська ВЕС" за виконані роботи згідно рахунку-фактури№СФ-0000002 від 09.01.2024 в сумі 149865,43 грн, в тому числі ПДВ 20% 24977,57 грн.

Кошти отримано шляхом перерахування ТОВ "Орівська ВЕС" на розрахунковий рахунок ТОВ "Авакс Проф", що підтверджується інформаційним повідомленням про зарахування коштів №34 від 11.01.2024 (арк. справи 39).

За результатами здійснення господарської діяльності на виконання вказаного договору, позивачем було складено та відправлено на реєстрацію податкову накладну №111 від 29.12.2023 на загальну суму 149865,43 грн, в тому числі ПДВ 24977,57 грн.

Згідно квитанції №9373432661 від 16.01.2024 відповідно до пп.201.16 ст.201 ПК України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація ПН від 29.12.2023 №111 в ЄРПН зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 до порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог Квитанції до ПН №111 від 29.12.2023, позивачем через електронний кабінет складено повідомлення № 18 від 20.02.24 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме:

договір від 01.12.2023 із ТОВ "Орівська ВЕС";

акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 із ТОВ "Орівська ВЕС";

договір від 30.12.2022 із ТОВ "Вог Ресурс";

видаткова накладна ТОВ "Вог Ресурс" від 30.11.2023;

технічні паспорти на транспортні засоби;

акт звірки із ТОВ "Орівська ВЕС";

інформаційна повідомлення про зарахування коштів від ТОВ "Орівська ВЕС".

За результатом розгляду наданих документів та пояснень Комісією контролюючого органу 27.02.2024 позивачем було сформовано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якого ТОВ "Авакс Проф" запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: первинних документів щодо придбання товарі; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

На вимогу Комісії ТОВ "Авакс Проф" 04 березня 2024 року за №4 подано повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів разом із такими додатками:

договір із постачальником ТОВ "Зіо Спорт";

видаткова накладна від ТОВ "Зіо Спорт" від 21.12.2023;

подорожні листи;

платіжні інструкції за ПММ у грудні 2023 на ТОВ "Вог Ресурс".

За наслідками розгляду додаткових повідомлень та копій документів Комісією прийнято рішення від 07.03.2023 №10682985/37306789 яким відмовлено в реєстрації ПН №111 від 29.12.2023, у зв`язку із ненаданням/частковим наданням додатковий письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отримані повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

01.12.2023 між ТОВ "Авакс Проф" та ТОВ "Сакура Плюс" укладено договір оренди №5/12-23 (арк. справи 58 зворот).

Згідно п.1.1 даного договору орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування частину виробничого будинку, Н-Н площею 844,7 кв.м. та частину будівлі, виробничо-складського приміщення, К площею 127 кв.м., розташованих за адресою: м. Тернопіль, вул. Д. Лук`яновича, 8.

Відповідно до п.3.1 та п.3.2 договору орендна плата за користування майном в місяць визначається сторонами у специфікації та/або акті та/або розрахунку, що є невід`ємною частиною даного договору.

Орендна плата здійснюється у безготівковому порядку не пізніше тридцятого числа поточного місяця оренди.

Вказаним майном ТОВ "Авакс Проф" володіє на праві власності, що підтверджується інформацією з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта № 374033511 від 12.04.2024

Згідно акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) ОУ-0000117 від 31 січня 2024 року (арк. справи 20 зворот) ТОВ "Авакс Проф" надало послуги ТОВ "Сакура Плюс" на суму 161606,50 грн в тому числі ПДВ 20% 26934,42 грн.

При цьому у розрахунок орендної плати за січень 2024 року було також включено вартість спожитої електроенергії обладнанням цеху панчішно-шкарпеткового виробництва, що підтверджується актом здачі-приймання послуг з забезпечення перетікань електроенергії за січень 2024 № 3181 від 31.01.2024 Тернопільського міського РЕМ (арк. справи 26 зворот) і рахунком на спожиту електроенергію наданого ТОВ "Тернопільелектропостач" (арк. справи 27 зворот).

Вказані кошти отримано шляхом перерахування ТОВ "Сакура Плюс" на розрахунковий рахунок ТОВ "Авакс Проф", що підтверджується копіями інформаційних повідомлень (арк. справи 20).

За результатами здійснення господарської діяльності на виконання вказаного договору, позивачем було складено та відправлено на реєстрацію податкову накладну №41 від 31.01.2024 на загальну суму 161606,50 грн, в тому числі ПДВ 26934,42 грн.

Згідно квитанції № 9029635125 від 15.02.2024 відповідно до пп.201.16 ст.201 ПК України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація ПН від 31.01.2024 №41 в ЄРПН зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 до порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №41 від 31.01.2024 платником подано повідомлення №19 від 20.02.2024 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та надано копії таких документів:

акт про прийняття-передавання наданої послуги з забезпечення перетікань реактивної електричної енергії за січень 2024;

договір оренди від 01.12.2023 із ТОВ "Сакура Плюс";

акт здачі-прийняття робіт (послуг) від 31.01.2024 із ТОВ "Сакура Плюс";

рахунок за електроенергію від 26.01.2024.

За результатом розгляду наданих документів та пояснень Комісією контролюючого органу 27.02.2024 було складено та направлено ТОВ "Авакс Проф" повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

На вимогу Комісії ГУ ДПС у Тернопільській області ТОВ "Авакс Проф" 04 березня 2024 року за №1 подано повідомлення про подання додаткових пояснень та/ або документів разом із такими додатками:

інформаційне повідомлення про зарахування коштів від ТОВ "Сакура Плюс" за лютий - березень 2024;

інформаційне повідомлення про зарахування коштів від ТОВ "Сакура Плюс" за січень 2024;

платіжна інструкція за електроенергію;

декларація з податку на нерухоме майно , відмінне від земельної ділянки за 2024 рік;

відомості з державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

договір із ВАТ "Тернопільобленерго" від 03.01.2029.

За наслідками розгляду додаткових повідомлень та копій документів, рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.03.2023 №10682989/37306789 відмовлено в реєстрації ПН №41 від 31.01.2024, у зв`язку із ненаданням/частковим наданням додатковий письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отримані повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

01.12.2023 між ТОВ "Авакс Проф" та ТОВ "Аза Тернопіль" укладено договір оренди №2/12-23 (арк. справи 69 зворот).

Відповідно до п.1.1 вказаного договору, в порядку та умовах, визначених договором, орендодавець зобов`язується передати орендареві, а орендар зобов`язується прийняти у тимчасове користування (оренду): вагу автомобільної ТВА-60-20-18(8)- ОптімаВ-Пф-25 (RС-30-С3); агрегат целюлозної добавки ДКМ 2013; пункт обліку газу; установку асфальтозмішувальної зав. №39 КДМ2016370000000; приміщення критого складу, під літ. "О", площею 751,9 кв.м. з прилеглою площадкою для розгрузки та сортування будівельних матеріалів, площею 2800 кв.м.; операторської під літ. "О1", площею 12,5 кв.м.

Згідно акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000113 від 31 січня 2024 року (арк. справи 65) ТОВ "Авакс Проф" надало послуги ТОВ "Аза Тернопіль" на суму 320618,84 грн в тому числі ПДВ 20% 53436,47 грн.

При цьому, у розрахунок орендної плати за січень 2024 року було включено вартість спожитої електроенергії обладнанням асфальтобетонного заводу, що підтверджується наявним в матеріалах справи актом здачі-приймання №2 від 31.01.2024 (арк. справи 66).

Вказані кошти отримано шляхом перерахування ТОВ "Аза Тернопіль" на розрахунковий рахунок ТОВ "Авакс Проф", що підтверджується інформаційним повідомленням про зарахування коштів №136 від 04.03.2024 та платіжним дорученням №116 від 16.02.2024 (арк. справи 65 зворот).

За результатами здійснення господарської діяльності на виконання вказаного договору, позивачем було складено та відправлено на реєстрацію податкову накладну №37 від 31.01.2024 на загальну суму 320618,84 грн, в тому числі ПДВ 53436,47 грн.

Згідно квитанції №9029637099 від 15.02.2024 відповідно до пп.201.16 ст.201 ПК України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація ПН від 31.01.2024 №37 в ЄРПН зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку(додаток 1 до порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог квитанції до ПН №37 від 31.01.2024, позивачем через електронний кабінет складено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та зокрема надано наступні документи:

договір оренди від 01.12.2023 №2/12-23 із ТОВ "Аза Тернопіль";

акт здачі-приймання наданих послуг від 31.01.2024 із ТОВ "ТМЗ";

акт здачі-прийняття робіт (наданих послуг) від 31.01.2024 із ТОВ "Аза Тернопіль".

За результатом розгляду наданих документів та пояснень Комісією контролюючого органу запропоновано ТОВ "Авакс Проф" подати додатково документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а саме: копії первинних документів щодо придбання послуг, які використовувались для наданих послуг ТОВ "Аза Тернопіль", а також розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків за такими операціями.

На вимогу Комісії ГУ ДПС у Тернопільській області ТОВ "Авакс Проф" 04 березня 2024 року за №3 подано повідомлення про подання додаткових пояснень та/ або документів разом із такими додатками:

договір із ТОВ "ТМЗ" від 10.05.2018;

декларація з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

відомості з державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

платіжна інструкція від ТОВ "Аза Тернопіль" за лютий березень 2024;

платіжні інструкції на ТОВ "ТМЗ" за лютий 2024.

Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.03.2024 №10682988/37306789 відмовлено в реєстрації ПН №37 від 31.01.2024, у зв`язку із ненаданням/частковим наданням додатковий письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отримані повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Не погоджуючись із вказаними рішеннями, вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду із даним позовом.

До вказаних правовідносин суд застосовує наступні норми законодавства.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Згідно з пп."а" п.185.1ст.185 ПК об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Відповідно до п.187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 201.10 ст.201 ПК України передбачено при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Як передбачено п.12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Згідно із п.13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, на виконання вказаної норми, 11.12.2019 Кабінетом Міністрів України прийнята постанова №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", зокрема Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

За правилами п.3 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Згідно п.6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Критерії ризиковості платника податку на додану вартість наведені у додатку 1 до Порядку №1165, п.8 яких передбачено: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до п.10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У п.11 Порядку №1165 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (п.25 Порядку №1165).

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном (п.26 Порядку №1165).

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), згідно з п.10 якого комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Відповідно до п.4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п.5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування (п.6 Порядку №520).

У п.9 Порядку №520 визначено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

За приписами п.10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Визначаючись щодо позовних вимог суд виходить з наступного.

Процедура зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування впроваджена з метою виконання функції податкового контролю, який здійснюється за діяльністю платників податку в цілому, та з метою перевірки додержання податкового законодавства при реєстрації в ЄРПН певно визначеної податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідач, на виконання контрольних функцій, за наявності рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості, зупинивши реєстрацію податкової накладної, запропонував платнику податків надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної у Реєстрі, без визначення переліку документів.

При цьому, обсяг документів, які надаються платником податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючого органу щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації в ЄРПН, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу.

Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, імовірним є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації в ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.

Аналогічний висновок викладено у постанові Верховного Суду від 01.02.2023 у справі №140/506/22.

Також, у постанові від 14.08.2024 у справі № 120/5503/23 Верховний Суд зазначив, що Верховний Суд неодноразово наголошував на тому, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Як слідує з квитанцій №9373432661 від 16.01.2024, № 9029635125 від 15.02.2024, №9029637099 від 15.02.2024 про зупинення реєстрацій податкових накладних №37 від 31.01.2024, №41 від 31.01.2024 та №111 від 29.12.2023 такі містять інформацію про те, що платник податку відповідає вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.

Так, матеріали справи свідчать, що відповідно до пропозиції надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних позивачем було надіслано детальні пояснення, з документами на підтвердження здійснення господарських операцій, що описані судом вище.

Проте, комісією Головного управління ДПС України у Тернопільській області 07.03.2023 прийнято оскаржувані рішення №10682988/37306789, №10682989/37306789 та №10682985/37306789 про відмову у реєстрації податкових накладних.

Як підставу відмови, зазначено про ненадання/часткове надання додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку.

Однак, зазначений висновок контролюючого органу спростовується наявними у матеріалах справи та дослідженими в ході судового розгляду письмовими доказами, щодо господарської операцій позивача з ТОВ "Орівська ВЕС", ТОВ "Сакура Плюс" та ТОВ "АЗА Тернопіль".

Так, серед представлених документів в підтвердження здійснення господарських операцій з ТОВ "Орівська ВЕС" на вимогу контролюючому органу ТОВ "Авакс Проф" було надано контролюючому органу первинні документи, на підставі яких здійснена податкова накладна №111 від 29.12.2023, а саме: договір виконання робіт№1/12-23 від 01.12.2023 з з ТОВ "Орівська ВЕС" для забезпечення відновлення проїзду після перевезення комплектуючих для вітрових електричних станцій та акт приймання виконаних будівельних робіт №1/ОВ від 29 грудня 2023, акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 із ТОВ "Орівська ВЕС", договір від 30.12.2022 із ТОВ "Вог Ресурс" на паливо-мастильні матеріали, видаткова накладна ТОВ "Вог Ресурс" від 30.11.2023; технічні паспорти на транспортні засоби; акт звірки із ТОВ "Орівська ВЕС"; інформаційна повідомлення про зарахування коштів від ТОВ "Орівська ВЕС".

Крім того, позивачем було додатково надано контролюючому органу подорожні листи виписані на задіяну спецтехніку ТОВ "Авакс Проф"; договір поставки товару №31/07-23 від 31.07.2023 між покупцем ТОВ "Авакс Проф" та постачальником ТОВ "Зіо-Спорт" про постачання товарно-матеріальних цінностей, які були використані у будівельних роботах; видаткову накладну №232 від 21.12.2023 про придбання товарно-матеріальних цінностей у ТОВ "Зіо-Спорт"; копії платіжних доручень про оплату паливно-мастильних матеріалів ТОВ "Вог Ресурс".

Відповідач, як на підставу правомірності оскарженого рішення посилається на те, що позивачем не додано документів щодо транспортування придбаних матеріалів, що використовувались в процесі надання послуги з відновлення дорожнього покриття, а також розрахункових документів по оплаті вартості таких матеріалів.

Однак, такі документи безпосередньо не були підставою для формування податкової накладної по господарській операції з ТОВ "Орівська ВЕС" по виконанню робіт для забезпечення відновлення проїзду. При цьому, як уже зазначено судом, позивачем було додатково надано контролюючому органу подорожні листи виписані на задіяну спецтехніку ТОВ "Авакс Проф"; договір поставки товару №31/07-23 від 31.07.2023 між покупцем ТОВ "Авакс Проф" та постачальником ТОВ "Зіо-Спорт" про постачання товарно-матеріальних цінностей, які були використані у будівельних роботах; видаткову накладну №232 від 21.12.2023 про придбання товарно-матеріальних цінностей у ТОВ "Зіо-Спорт"; копії платіжних доручень про оплату паливно-мастильних матеріалів ТОВ "Вог Ресурс". Також, які саме та щодо яких контрагентів мають бути надані такі документи у повідомленні контролюючим органом не зазначено.

Серед представлених документів в підтвердження здійснення господарських операцій з ТОВ "Сакура Плюс" на вимогу контролюючому органу ТОВ "Авакс Проф" було надано контролюючому органу первинні документи, на підставі яких здійснена податкова накладна №41 від 31.01.2024, а саме: договір оренди №5/12-23 про надання в оренду частини виробничого будинку, Н-Н площею 844,7 кв.м. та частину будівлі, виробничо-складського приміщення, К площею 127 кв.м., розташованих за адресою: м. Тернопіль, вул. Д. Лук`яновича, 8 та акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) ОУ-0000117 від 31 січня 2024 року, крім того на підтвердження включення у розрахунок орендної плати за січень 2024 надано акт здачі-приймання послуг з забезпечення перетікань електроенергії за січень 2024 № 3181 від 31.01.2024.

Серед представлених документів в підтвердження здійснення господарських операцій з ТОВ "Сакура Плюс" на вимогу контролюючому органу ТОВ "Аза Тернопіль" було надано контролюючому органу первинні документи, на підставі яких здійснена податкова накладна №37 від 31.01.2024, а саме: договір оренди від 01.12.2023 №2/12-23 про надання в оренду: ваги автомобільної ТВА-60-20-18(8)-ОптімаВ-Пф-25 (RС-30-С3); агрегату целюлозної добавки ДКМ 2013; пункту обліку газу; установку асфальтозмішувальної зав. №39 КДМ2016370000000; приміщення критого складу, під літ. "О", площею 751,9 кв.м. з прилеглою площадкою для розгрузки та сортування будівельних матеріалів, площею 2800 кв.м.; операторської під літ. "О1", площею 12,5 кв.м. та акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000113 від 31 січня 2024 року. Крім того на підтвердження включення у розрахунок орендної плати за січень 2024 надано акт здачі-приймання №2 від 31.01.2024.

На переконання суду, поданих позивачем контролюючому органу документів було достатньо для реєстрації податкових накладних за вказаними господарськими операціями.

Слід зазначити, що відповідач у відзиві на позовну заяву щодо кожної накладної зазначає лише те, що платником надано не всі первинні документи, а тому не повністю розкритий зміст господарських операцій, реальність їх здійснення ділова мета. При цьому, не наводить жодних обставин для таких висновків.

Разом з тим, метою моніторингу податкових накладних для встановлення підстав для їх реєстрації не є збір всіх первинних документів та встановлення реальності господарських операцій.

Крім цього, реальність господарської операції може бути встановлена лише під час документальної перевірки платника, і подання накладних на реєстрацію не є підставою для її проведення.

Поряд з цим, зміст господарських операцій позивача є зрозумілими навіть виходячи з умов договорів на виконання робіт та надання послуг, які надані позивачем, а ділова мета є загальною для всіх платників вказаної організаційно-правової форми, - це намір одержати економічний ефект у результаті такої господарської діяльності.

Таким чином, за наведених вище обставин, суд дійшов висновку наявність підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління ДПС у Тернопільській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.03.2023 №10682988/37306789, №10682989/37306789 та №10682985/37306789.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні датою їх фактичного подання, то таку належить задовольнити з огляду на таке.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрацію податкової накладної в ЄРПН віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Згідно з приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України і нормами чинного законодавства України чітко визначено настання такої події як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної або визначення в судовому рішенні конкретної дати, яку слід вважати датою реєстрації або скасування реєстрації податкової накладної.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію спірних податкових накладних судом не встановлено.

У даному випадку зобов`язання відповідача ДПС України зареєструвати в ЄРПН подану позивачем податкові накладні датою їх фактичного подання є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, що узгоджується з позицією Верховного Суду, наведеною у постанові від 19.10.2022 у справі №360/2463/20.

Відповідно до частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій щодо остаточного вирішення спору між сторонами, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні №37 від 31.01.2024, №41 від 31.01.2024 та №111 від 29.12.2023 у ЄРПН датою фактичного їх подання.

Як визначено частиною першою статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи задоволення позовних вимог повністю, відповідно до частини першої статті 139 КАС України на користь позивача слід стягнути сплачений ним при поданні позовної заяви до суду судовий збір відповідно до платіжної інструкції від 23.08.2024 на суму 9084 грн солідарно за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області від 07.03.2023 №10682988/37306789 про відмову в реєстрації податкової накладної №37 від 31.01.2024 складеної Товариством з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладу №37 від 31.01.2024, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф", в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області від 07.03.2023 №10682989/37306789 про відмову в реєстрації податкової накладної №41 від 31.01.2024 складеної Товариством з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладу №41 від 31.01.2024, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф", в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області від 07.03.2023 №10682985/37306789 про відмову в реєстрації податкової накладної №111 від 29.12.2023 складеної Товариством з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладу №111 від 29.12.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф", в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" судовий збір у розмірі 4542 (чотири тисячі п`ятсот сорок дві) грн 00 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Тернопільській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" судовий збір у розмірі 4542 (чотири тисячі п`ятсот сорок дві) грн 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 25 жовтня 2024 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Товариство з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Лук`яновича, 8, м. Тернопіль, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, 46001, код ЄДРПОУ 37306789);

відповідачі:

- Головне управління ДПС у Тернопільській області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, 46003, код ЄДРПОУ 44143637);

Головуючий суддяБаб`юк П.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2024
Оприлюднено01.11.2024
Номер документу122656762
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —500/5215/24

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 25.10.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Ухвала від 28.08.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні