Ухвала
від 24.10.2024 по справі 600/3931/24-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого

Справа № 600/3931/24-а

24 жовтня 2024 рокум.ТернопільСуддя Тернопільського окружного адміністративного суду Чепенюк О.В., розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Обласної комунальної медичної установи «Центр медико-соціальних експертиз Міжрайонна загальнопрофільна МСЕК №2» (вулиця Раймонда-Фрідріка Кайндля, будинок 9, місто Чернівці, 58000) про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з позовом до Обласної комунальної медичної установи «Центр медико-соціальних експертиз Міжрайонна загальнопрофільна МСЕК №2», у якому просить: визнати протиправним рішення Обласної комунальної медичної установи «Центр медико-соціальних експертиз Міжрайонна загальнопрофільна МСЕК №2» щодо визначення у застрахованої особи ОСОБА_1 ступеня втрати професійної працездатності 25 відсотків; зобов`язати Обласну комунальну медичну установу «Центр медико-соціальних експертиз Міжрайонна загальнопрофільна МСЕК №2» повторно розглянути питання щодо визначення у застрахованої особи ОСОБА_1 ступеня втрати професійної працездатності у відсотках.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 03.09.2024 справа передана на розгляд до Тернопільського окружного адміністративного суду, бо така не підсудна Чернівецькому окружному адміністративному суду.

У відповідності до вимог частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.

Правила підсудності визначені законодавцем у параграфі 3 глави 2 розділу І КАС України «Територіальна юрисдикція (підсудність)» (статті 25-28).

Відповідно до частини першої статті 25 КАС України адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Ці виключні випадки, про які згадується у статті 25 КАС України, визначені у статті 27 КАС України. Оскарження рішення МСЕК, прийняте щодо конкретної фізичної особи (акта індивідуальної дії), не підпадає під регулювання статті 27 КАС України.

Отже, якщо предметом позову є оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної особи, то позивач може застосувати альтернативну підсудність, такий спір може бути розглянуто адміністративним судом за вибором позивача: за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) позивача або за місцезнаходженням відповідача.

Дана позовна заява могла бути подана до суду за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання позивача або за місцезнаходженням відповідача.

Як вбачається з копії долученого до позовної заяви паспорта громадянина України ОСОБА_1 зареєстрованим місцем проживання позивача є: АДРЕСА_2 .

Місцезнаходженням відповідача Обласної комунальної медичної установи «Центр медико-соціальних експертиз Міжрайонна загальнопрофільна МСЕК №2» є: вулиця Раймонда-Фрідріка Кайндля, будинок 9, місто Чернівці, 58000.

Використовуючи надане частиною першою статті 25 КАС України право вибору суду, який має розглядати спір, позивач направив дану позовну заяву до Чернівецького окружного адміністративного суду, тобто за місцезнаходженням відповідача. Право позивача на вибір суду у даному випадку є превуалюючим та не може бути знехтуване судом.

Враховуючи той факт, що позивач визначив місцем розгляду справи суд за місцем знаходження відповідача - Чернівецький окружний адміністративний суд, при цьому такий суд не має права самостійно та довільно змінювати територіальну підсудність справи, то з урахуванням положень статті 25 КАС України суд дійшов висновку про відсутність підстав для розгляду справи Тернопільським окружним адміністративним судом.

Згідно з пунктом другим частини першої статті 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Таким чином, оскільки справа за позовом ОСОБА_1 до Обласної комунальної медичної установи «Центр медико-соціальних експертиз Міжрайонна загальнопрофільна МСЕК №2» за вибором позивача підсудна Чернівецькому окружному адміністративному суду, то Тернопільський окружний адміністративний суд, застосовуючи правилами територіальної юрисдикції (підсудності), встановлені статтею 25 КАС України, вважає за необхідне передати дану справу для розгляду до Чернівецького окружного адміністративного суду (за місцезнаходженням відповідача).

Відповідно до частини шостої статті 29 КАС України питання про передачу адміністративної справи, крім випадку, визначеного пунктами 4-6 частини першої цієї статті, суд вирішує ухвалою. Ухвалу про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого може бути оскаржено.

Згідно з частиною восьмою статті 29 КАС України передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Керуючись статтями 25, 29, 171, 243, 248 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Адміністративну справу № 600/3931/24-а за позовом ОСОБА_1 до Обласної комунальної медичної установи «Центр медико-соціальних експертиз Міжрайонна загальнопрофільна МСЕК №2» про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії передати на розгляд за підсудністю до Чернівецького окружного адміністративного суду.

Роз`яснити позивачу, що передача справи з одного суду до іншого здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Копію ухвали про передачу справи за підсудністю надіслати позивачу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

СуддяЧепенюк О.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2024
Оприлюднено01.11.2024
Номер документу122656763
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них медико-соціальної експертизи

Судовий реєстр по справі —600/3931/24-а

Ухвала від 21.11.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 24.10.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні