Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 жовтня 2024 року № 520/16706/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабаєва А.І. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в м.Харкові справу за позовом Приватного сільськогосподарського підприємства "ДЕМЕТРА" до Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії -
В С Т А Н О В И В:
Приватне сільськогосподарське підприємство "ДЕМЕТРА" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області, в якому просило суд:
- визнати протиправним та скасувати пункт 2 Розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області № 848 від 30.11.2023 р. «Про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів ПСП «Деметра» на 2023 рік» в частині визначення періоду, на який надається податкова пільга (з 1 листопада 2023 року по 31 грудня 2023 року), у зв`язку з невідповідністю цього періоду приписам абзацу 8 пункту 292-1. 1 статті 292-1 та абзацу 4 пункту 288.8 статті 288 Податкового кодексу України;
- зобов`язати Вільхівську сільську військову адміністрацію Харківського району Харківської області здійснити розгляд заяв Приватного сільськогосподарського підприємства «Деметра» від 26.06.2023 р. вих.№21 та від 08 лютого 2024 р. вих.№№ 11,12,13 про надання податкової пільги та внесення змін до Розпоряджень Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області № 848 від 30.11.2023 р. та № 120 від 30.01.2024 р. відповідно до абзацу 8 пункту 292-1.1 статті 292-1 та абзацу 4 пункту 288.8 статті 288 Податкового кодексу України з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні за цією справою.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що пункт 2 Розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області № 848 від 30.11.2023 р. «Про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів ПСП «Деметра» на 2023 рік» в частині визначення періоду, на який надається податкова пільга (з 1 листопада 2023 року по 31 грудня 2023 року), у зв`язку з невідповідністю цього періоду приписам абзацу 8 пункту 292-1. 1 статті 292-1 та абзацу 4 пункту 288.8 статті 288 Податкового кодексу України, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідач, Вільхівська сільська військова адміністрація Харківського району Харківської області, подала до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначила, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, приходить до висновку про часткове задоволення позову з наступних підстав.
Судом встановлено, що Приватне сільськогосподарське підприємство "ДЕМЕТРА" на умовах оренди користується земельними ділянками для ведення фермерського господарства, що знаходяться на території Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області та є платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та земельного податку, як власник нежитлової будівлі магазину-кафе за адресою: с.Кутузівка, вул. Шкільна, 4 площею 220,6 кв.м., та земельної ділянки несільськогосподарського призначення 6325157308:00:001:0030 площею 0,2508 га.
Згідно листа Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області №65040-3187/65123 від 26.06.2023 на території Вільхівської та Циркунівської селищних рад велися активні бойові дії, тому територія, яка за результатами проведення нетехнічного обстеження на підставі достатніх доказів, визнана такою, що вказані поля вважаються як імовірно забруднені вибухонебезпечними предметами. З урахуванням великої небезпеки для здоров`я та життя людей проводити будь-які роботи на даній території не рекомендовано.
26.06.2023 р. позивач звернувся до Вільхівського сільського голови із заявою вих.№21, в якій просив згідно Закону України від 11.04.2023 р. № 3050-ІХ «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку,плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно» надати пільгу щодо сплати єдиного податку четвертої групи з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2023 року по земельним ділянкам розташованим на території Вільхівської ОТГ Харківського району та визначити як забруднену вибухонебезпечними предметами. Вказано кадастрові номери земельних ділянок: 6325157300:01:019:0057, 6325157300:01:0001:0005, 6325157300:01:018:0030, 6325157300:01:006:0002, 6325157300:01:018:0029.
Також, позивач звернувся до Вільхівського сільського голови із заявою вих.№32 від 31.08.2023, в якій просив надати пільгу по земельному податку на землі, які відносяться до території Вільхівської сільської ради з 01.01.2023 по 31.12.2023 рік, згідно Закону України від 11.04.2023 р. № 3050-ІХ «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку,плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно» у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами. Вказано кадастрові номери земельних ділянок: 6325157300:01:019:0057, 6325157300:01:0001:0005, 6325157300:01:018:0030, 6325157300:01:006:0002, 6325157300:01:018:0029.
30.11.2023 р. Вільхівською сільською військовою адміністрацією Харківського району Харківської області було видано розпорядження від 30.11.2023 № 848 «Про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів ПСП «Деметра» на 2023 рік».
Згідно п. 1 вказаного розпорядження усі земельні ділянки, що перебувають у користуванні позивача, що розташовані на території Вільхівської сільської об`єднаної територіальної громади, загальною площею 67,2546 га з кадастровими номерами згідно з додатком визнані непридатними до використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами.
Відповідно до п. 2 вказаного розпорядження позивачу було надано податкову пільгу зі сплати місцевих податків та зборів у розмірі 100% на період з 01 листопада 2023 р. по 31 грудня 2023 р. на ділянки, вказані у п.1 Розпорядження, але не пізніше дати визнання їх придатними до використання.
Позивач звернувся до Вільхівського сільського голови із заявою вих.№2 від 08.01.2024, в якій просив надати пільгу по земельному податку на землі які відносяться до території Вільхівської сільської ради на 2024 рік , згідно закону України від 11.04.2023 р. № 3050-ІХ «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку,плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно» у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами. Зазначено кадастрові номери земельних ділянок: 6325157300:01:019:0057, 6325157300:01:0001:0005, 6325157300:01:018:0030, 6325157300:01:006:0002, 6325157300:01:018:0029, 6325157308:00:001:0030, рілля площею 54,1974 га, пасовища площею 6,3777 га, багаторічні насадження площею 8,4046, землі водного фонду 12,7732 га, ділянку несільськогосподарського призначення площею 0,2508 га розташованій за адресою: АДРЕСА_1 .
Також, розпорядженням Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області №120 від 30 січня 2024 р. позивачу було надано пільгу зі сплати місцевих податків та зборів у розмірі 100% на період з 01 січня 2024 р. по 31 грудня 2024 р.
Позивач повторно звернувся до відповідача з заявами від 08.02.2024 р., вих. № 11 та № 12, в яких просив внести зміни до розпорядження, а саме надати пільги щодо сплати єдиного податку четвертої групи з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року та з 01 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року на земельні ділянки, розташовані на території Вільхівської сільської ОТГ Харківського району:
- щодо єдиного податку 4 групи за період з 01.03.2022 до 31.12.2023 р. по земельних ділянках (рілля площею 54,1974 га, пасовища площею 6,3777 га, багаторічні насадження площею 8,4046 га, водний фонд площею 12,7732 га) з кадастровими номерами: 6325157300:01:019:0057, 6325157300:01:0001:0005, 6325157300:01:018:0030, 6325157300:01:006:0002, 6325157300:01:018:0029;
- щодо оренди землі з 01 січня 2023 по 31 грудня 2023 р. на земельні ділянки: 6325157300:01:018:0030 - 11,4041 га 6325157300:01:018:0029 - 1,7784 га 6325157300:01:001:0006 - 2,9058 га 6325157300:01:001:0005 - 26,0672 га 6325157300:01:006:0002 - 18,9920 га 6325157300:01:018:0031 - 0,4843 га;
- щодо земельного податку з 01 січня 2023 по 31 грудня 2023 р на земельну ділянку несільськогосподарського призначення 6325157308:00:001:0030 площею 0,2508 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ;
- щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2023 рік на приміщення магазину - кафе площею 227,1 га, яке пошкоджене та підлягає капітальному ремонту.
Також, позивач звернувся до відповідача із заявою від 08.02.2024 р. вих.№13, в якій просив внести зміни до розпоряджень відповідача № 848 від 30.11.2023 р. та №120 від 30 січня 2024 р. та надати пільгу щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 6325157300:01:018:0031 (площею 0,4843 га) та 6325157300:01:001:0006 (площею 2,9058 га), які помилково не були вказані у попередніх заявах № 32 від 31.08.2023 р. та № 2 від 08.01.2024 р.
Не погоджуючись з рішенням відповідача, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Відповідно до п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пункту 30.1 статті 30 ПК України податкова пільга - передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов`язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених пунктом 30.2 ст. 30 ПК України.
Відповідно до п. 30.5 ст. 30 ПК України податкові пільги, порядок та підстави їх надання встановлюються з урахуванням вимог законодавства України про захист економічної конкуренції виключно цим Кодексом, рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, прийнятими відповідно до цього Кодексу.
Так, спірні правовідносини у даній справі склались щодо визначення періоду, на який позивачу мала бути надана пільга зі сплати податків.
Згідно з п.283.2 ст.283 ПК України не сплачується податок за земельні ділянки, непридатні для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами, у випадку прийняття сільськими, селищними, міськими радами, військовими адміністраціями та військово-цивільними адміністраціями рішень про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.283-1.2 ст.283-1 ПК України для земельних ділянок, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, період, коли земельні ділянки визнаються забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території (у тому числі коли дата початку обстеження небезпечної території операторами протимінної діяльності настає після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації на відповідній території), за умови подання платником плати за землю до органу місцевого самоврядування, військової адміністрації або військово-цивільної адміністрації заяви про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами та прийняття таким органом місцевого самоврядування, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів щодо земельної ділянки, зазначеної у такій заяві, та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання.
Відповідно до положень абзацу 4 п. 288.8 ст. 288 ПК України у частині земельних ділянок, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, період, коли земельні ділянки визнаються забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території (у тому числі коли дата початку обстеження небезпечної території операторами протимінної діяльності настає після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації на відповідній території), за умови подання платником плати за землю заяви до органу місцевого самоврядування, військової адміністрації та військово-цивільної адміністрації про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами та прийняття таким органом місцевого самоврядування, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів щодо земельної ділянки, зазначеної в такій заяві, та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання.
Згідно з положеннями абзацу 8 п. 292-1 ст. 292-1 ПК України для земельних ділянок, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, період, коли земельні ділянки визнаються забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території (у тому числі коли дата початку обстеження небезпечної території операторами протимінної діяльності настає після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації на відповідній території), за умови подання платником податку заяви до органу місцевого самоврядування, військової адміністрації та військово-цивільної адміністрації про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами та прийняття таким органом місцевого самоврядування, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів щодо земельної ділянки, зазначеної у такій заяві, та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання.
За таких обставин, вказаними нормами вказано, що за умови подання платником податку заяви про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами та прийняття органом рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів щодо земельної ділянки, період, коли земельні ділянки визнаються забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території, для земельних ділянок, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.
Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 р. «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» території Вільхівської сільської територіальної громади було визнано територіями активних бойових дій по 30.04.2022 р.
Таким чином, відповідачем позивачу повинні були бути встановлені пільги з 01.05.2022 р. до моменту визнання земельної ділянки придатної для використання.
Проте, відповідачем у спірних правовідносинах застосовано норми абзацу 5 пункту 288.8 статті 288 ПКУ та абзацу 10 пункту 292-1.1 статті 292-1 ПКУ, якими передбачено надання пільги з першого числа місяця, на який припадає дата прийняття рішення про надання податкових пільг.
Так, відповідач застосовуючи вказані норми, виходив з того, що позивачем подано заяви про потенційне забруднення земельних ділянок вибухонебезпечними предметами.
При цьому, відповідачем, не враховано, що спеціальними нормами, якими встановлено період надання пільги для земельних ділянок що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, є положення абзацу 4 п. 288.8 ст. 288 та абзацу 8 п. 292-1 ст. 292-1 ПК України, якими також передбачено подання заяви про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами.
Крім того, згідно п.283-1.2 ст.283-1 ПК України для земельних ділянок, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, період, коли земельні ділянки визнаються забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території (у тому числі коли дата початку обстеження небезпечної території операторами протимінної діяльності настає після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації на відповідній території), за умови подання платником плати за землю до органу місцевого самоврядування, військової адміністрації або військово-цивільної адміністрації заяви про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами та прийняття таким органом місцевого самоврядування, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів щодо земельної ділянки, зазначеної у такій заяві, та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання.
Таким чином, період, коли земельні ділянки визнаються забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території (у тому числі коли дата початку обстеження небезпечної території операторами протимінної діяльності настає після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації на відповідній території), за умови подання платником плати за землю до органу місцевого самоврядування, військової адміністрації або військово-цивільної адміністрації заяви про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами та прийняття таким органом місцевого самоврядування, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів щодо земельної ділянки, зазначеної у такій заяві, та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про необґрунтованість вищевказаних посилань відповідача.
Таким чином, пункт 2 розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області № 848 від 30.11.2023 р. «Про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів ПСП «Деметра» на 2023 рік» в частині визначення періоду, на який надається податкова пільга (з 1 листопада 2023 року по 31 грудня 2023 року), у зв`язку з невідповідністю цього періоду приписам абзацу 8 пункту 292-1. 1 статті 292-1 та абзацу 4 пункту 288.8 статті 288 Податкового кодексу України є протиправним та підлягає скасуванню.
При цьому, суд вважає, що в даній справі позивачем не оскаржується розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області № 120 від 30.01.2024 р., оскільки позивачем не зазначено позовної вимоги про скасування такого розпорядження.
Також, суд зазначає, що позивач звернувся до відповідача із заявами вих.№№ 11,12,13 про надання податкової пільги вже після прийняття спірного розпорядження, а тому вказані заяви не могли бути взяті до уваги відповідачем під час прийняття оскаржуваного розпорядження.
З огляду на те, що відповідачем під час розгляду заяв позивача не було враховано приписів абзацу 4 п. 288.8 ст. 288 та абзацу 8 п. 292-1.1 ст. 292-1 ПК України, суд приходить до висновку, що належним способом захисту прав позивача є зобов`язання Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області здійснити повторний розгляд заяв Приватного сільськогосподарського підприємства «Деметра», на підставі яких винесено розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області № 848 від 30.11.2023 р., в частині визначення періоду, на який надається податкова пільга з урахуванням абзацу 8 пункту 292-1.1 статті 292-1 та абзацу 4 пункту 288.8 статті 288 Податкового кодексу України, з урахуванням висновків суду.
Щодо інших посилань сторін, суд враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (№ 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (№ 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (№ 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v.Spain) серія A. 303-A; пункт 29).
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до ч. 7 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.
Позивач просив стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області на користь Приватного сільськогосподарського підприємства «Деметра» витрати на професійну допомогу у розмірі 8400,00 грн.
Статтею 132 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; 3) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; 4) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 5) пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.
Згідно зі ст.134 Кодексу адміністративного судочинства України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави (ч.1 ст.134 КАС України).
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката (ч.2 ст.134 КАС України).
Відповідно до ч. 3 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей розподілу судових витрат: розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Частиною 4 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
На підтвердження понесених витрат у справі до суду надано договір від 03.06.2024 року про надання правової допомоги укладений між Приватним сільськогосподарським підприємством "ДЕМЕТРА" та адвокатом Потеряєвою Іриною Анатоліївною.
Крім того, до суду надано копію детального опису робіт, згідно якого вартість послуг склала 8400,00 грн., копію акту надання послуг №3-24 від 12.07.2024, згідно якого вартість послуг склала 8400,00 грн., копії платіжних інструкцій №854 від 13.06.2024 та №869 від 12.07.2024 про сплату послуг з правничої допомоги на суму 8400,00 грн.
Положеннями ч.5 ст.134 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
Дана справа розглядалась судом в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін до судового засідання. При цьому, дана справа в розумінні ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України віднесена до справ незначної складності.
Враховуючи співмірність розміру витрат на оплату послуг адвоката із складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг), суд дійшов висновку, що клопотання про стягнення судових витрат на професійну правничу допомогу підлягає задоволенню в частині стягнення на користь позивача 4000,00 грн.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Приватного сільськогосподарського підприємства "ДЕМЕТРА" (62405, Харківська обл., Харківський р-н, селище Кутузівка, вул. Шкільна, будинок 4) до Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області (62431, Харківська обл., Харківський р-н, с. Вільхівка, вул. Центральна, 1) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати пункт 2 Розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області № 848 від 30.11.2023 р. «Про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів ПСП «Деметра» на 2023 рік» в частині визначення періоду, на який надається податкова пільга (з 1 листопада 2023 року по 31 грудня 2023 року), у зв`язку з невідповідністю цього періоду приписам абзацу 8 пункту 292-1.1 статті 292-1 та абзацу 4 пункту 288.8 статті 288 Податкового кодексу України.
Зобов`язати Вільхівську сільську військову адміністрацію Харківського району Харківської області здійснити повторний розгляд заяв Приватного сільськогосподарського підприємства «Деметра», на підставі яких винесено розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області № 848 від 30.11.2023 р., в частині визначення періоду, на який надається податкова пільга з урахуванням абзацу 8 пункту 292-1.1 статті 292-1 та абзацу 4 пункту 288.8 статті 288 Податкового кодексу України, з урахуванням висновків суду.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути з Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області (код ЄДРПОУ 44901408, 62431, Харківська обл., Харківський р-н, с. Вільхівка, вул. Центральна, 1) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного сільськогосподарського підприємства "ДЕМЕТРА" (код ЄДРПОУ 31827163, 62405, Харківська обл., Харківський р-н., селище Кутузівка, вул. Шкільна, будинок 4) сплачений судовий збір в сумі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн. 40 коп.
Стягнути з Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області (код ЄДРПОУ 44901408, 62431, Харківська обл., Харківський р-н, с. Вільхівка, вул. Центральна, 1) на користь Приватного сільськогосподарського підприємства "ДЕМЕТРА" (код ЄДРПОУ 31827163, 62405, Харківська обл., Харківський р-н., селище Кутузівка, вул. Шкільна, будинок 4) понесені судові витрати на професійну правничу допомогу в сумі 4000 (чотири тисячі) грн. 00 коп.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаєв А.І.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2024 |
Оприлюднено | 01.11.2024 |
Номер документу | 122657455 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні