Справа № 560/10785/24
РІШЕННЯ
іменем України
28 жовтня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Печеного Є.В., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" до Державної служби України з безпеки на наземному транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Державної служби України з безпеки на наземному транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області , в якому проситьвизнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (код в ЄДРПОУ39816845) про застосування адміністративно - господарського штрафу №ПШ 070098 від 22.05.2024 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначає про таке.
Посадовою особою Відділу державного нагляду (контролю) у Івано-Франківській області Державної служби України з безпеки на транспорті10.04.2024складено Акт № АР 042744 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
Як зазначає позивач, відповідно до вказаного вище акту, перевіряючим встановлено, порушення ст. 35 Закону України "Про автомобільний транспорт" , а саме: що автобусом марки MERCEDES-BENZ, номерний знак НОМЕР_1 , здійснювалося перевезення пасажирів у міжнародному сполученні по маршруту «Черкаси Маріанські Лазні», протяжністю понад 500 км, одним водієм.
За результатами проведеної перевірки, Відділом державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області, на підставі Акту перевірки № АР 042744, винесено оскаржувану постанову від 22.05.2024 №ПШ 070098про застосування адміністративно господарського штрафу, на підставі ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Позивач вважає що оскаржувана постанова не відповідає фактичним обставинам справи, а відтак, підлягає визнанню протиправною та скасуванню.
Ухвалою суду від 30.07.2024 відкрито провадження в адміністративній справі та постановлено розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження.
До суду 08.08.2024 надійшов відзив на позов, згідно якого, відповідач просить відмовити в задоволенні позову.
Відповідач посилається на те, що ТОВ «Люкс-Рейзен Біс» ненаправило в рейс двох водіїв на маршрут, який має протяжність більше 500 км, у зв`язку із чим, до позивача як до автомобільного перевізника правомірно застосовано адміністративно-господарський штраф, на підставі положень абзацу 9 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», у розмірі 510, 00 грн.
Позивачем подано 14.08.2024 відповідь на відзив, в якому ТОВ «Люкс-Рейзен Біс» зазначає, зокрема, що норма щодо направлення у рейс двох водіїв на автобусні маршрути протяжністю понад 500 км стосується виключно внутрішніх перевезень пасажирів. Питання, що стосуються режиму роботи та відпочинку водіїв на міжнародних автобусних маршрутах регулюється Європейською угодою щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР).
Дослідивши матеріали адміністративної справи, з`ясувавши всі обставини справи, перевіривши їх доказами, суд встановив таке.
Посадовою особою Відділу державного нагляду (контролю) у Івано-Франківській області Державної служби України з безпеки на транспорті 10.04.2024 року, на підставі направлення на рейдову перевірку, здійснено перевірку міжнародних пасажирських перевезень, здійснюваних ТОВ «Люкс-Рейзен Біс».
Посадовими особами відповідача зупинено та перевірено транспортний засіб марки MERCEDES- BENZ, номерний знак НОМЕР_1 , яким перевозили пасажирів у міжнародному сполученні протяжністю понад 500 км., водієм даного транспортного засобу був ОСОБА_1 , вказаний транспортний засіб рухався за маршрутом міжнародного сполучення протяжністю більше 500 км.
Водієм транспортного засобунаданодля перевірки посвідчення водія, реєстраційні документи на транспортний засіб, дозвіл, роздруківку з тахографа, схему маршруту руху, розклад руху.
За результатами перевірки складено Акт № АР 042744 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом від 10.04.2024 року, яким зафіксованопорушення, а саме те, що автобусомMERCEDES- BENZ, номерний знак НОМЕР_1 , перевозили пасажирів у міжнародному сполученні по маршруту «Черкаси Маріанські Лазні», протяжністю понад 500 км. На момент перевірки даний автобусний маршрут обслуговувався одним водієм ОСОБА_1 .
Зазначено, що за дане порушення відповідальність передбачена абз. 9 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: перевезення пасажирів на маршруті протяжністю понад 500 кілометрів одним водієм - штраф у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
На підставі Акту № АР 042744 від 10.04.2024 проведення перевірки додержаннявимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом Відділом державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області винесено постанову про застосуванняадміністративно - господарського штрафу № ПШ 070098 від 22.05.2024 року,у зв`язку з порушенням абз. 9 статті 60 Закону України"Про автомобільний транспорт", якою до перевізника - ТОВ Люкс-Рейзен біс» застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 510,00 грн.
Позивач вважаючи, що оскаржувана постанова є протиправною, звернувся до суду за захистом порушених прав із цією позовною заявою.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103 (далі - Положення), Укртрансбезпека є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).
Згідно із п. 4 цього Положення, основними завданнями Укртрансбезпеки є, серед іншого, здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному, міському, електричному, залізничному, морському та річковому транспорті.
Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктамипідприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень, регулює Закон України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 № 2344-III (далі - Закон від 05.04.2001 № 2344-III), Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 р. № 1567 (далі - Порядок № 1567).
За ст. 5 Закону від 05.04.2001 № 2344-III, основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.
Відповідно до ст. 6 Закону від 05.04.2001 № 2344-III, державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі). Державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.
Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом визначається Порядком № 1567.
Статтею 35 Закону №2344-ІІІ визначено порядок надання послуг пасажирського автомобільного транспорту.
Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами визначає Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567 (далі - Порядок № 1567).
Відповідно до пункту 15 Порядку № 1567, під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно, зокрема, додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів.
Положення частини 1 статті 53 Закону №2344-III передбачають, що організацію міжнародних перевезень пасажирів і вантажів здійснюють перевізники відповідно до міжнародних договорів України з питань міжнародних автомобільних перевезень.
Положеннями абзацу 9 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів на маршруті протяжністю понад 500 кілометрів одним водієм - штраф у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до положень статті 35 Закону України "Про автомобільний транспорт":
- послуги пасажирського автомобільного транспорту поділяють на послуги з перевезення пасажирів автобусами, на таксі та легковими автомобілями на замовлення.
- автобусні маршрути за видами сполучень поділяються на: міські, приміські, міжміські, міжнародні.
- на міжнародних та міжміських маршрутах дозволяється перевозити пасажирів з обов`язковим наданням їм місць для сидіння.
Системний аналіз зазначених вище окремих положень статті 35 Закону № 2344-III дозволяє дійти висновку, що незважаючи на той факт, що ст. 35 міститься в Розділі II Закону №2344-III - внутрішні перевезення пасажирів, дана норма містить в собі правила, які регулюють також і міжнародні перевезення.
Статтею 35 Закону № 2344-III «Послуги пасажирського автомобільного транспорту», також установлено, що на автобусні маршрути протяжністю понад 500 км у рейс повинні направлятися два водії.
Згідно із Порядком № 1567, державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
Разом з тим, суд вважає безпідставними доводи позивача про те, що саме ЄУТР визначає правила роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення та не містить жодних вимог щодо кількості водіїв при виконанні таких перевезень, то обов`язок направляти на маршрут протяжністю понад 500 км. одночасно два водії поширюється виключно на внутрішні пасажирські перевезення.
Як вбачається з матеріалів справи,водій ОСОБА_1 здійснював перевезення на транспортному засобі марки MERCEDES- BENZ, номерний знак НОМЕР_1 , пасажирів у міжнародному сполученні по маршруту «Черкаси (Україна) Маріанські Лазні (Чехія)». ОСОБА_1 під часперевірки транспортного засобу надано посвідчення водія, реєстраційні документи на транспортний засіб, дозвіл, роздруківку з тахографа, схему маршруту руху, розклад руху.
Також суд зазначає, що, відповідно до наданого до суду розкладу руху автобусів по маршруті «Черкаси (Україна) Маріанські Лазні (Чехія)», протяжність маршруту від м. Черкасдо м. Маріанські Лазні становить 2249 км, а протяжність маршруту між населеними пункатами, що знаходяться на території України, а саме: з м. Черкас АС-2 (вул. Ложешнікова, 7,) до АПП Шегині/ АПП Смільницястановить - 1020 км.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що відповідач діяв в межах наданих повноважень, відповідно до вимог Закону № 2344-ІІІ, Положення №1567, а тому в задоволенні адміністративного позову ТОВ "Люкс-рейзен Біс" слід відмовити.
За ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи відмову в задоволенні позову, сплачений позивачем судовий збір не підлягає відшкодуванню на його користь.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" до Державної служби України з безпеки на наземному транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування постанови - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" (вул. Вінницьке шосе, 12/2,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29011 , код ЄДРПОУ - 42759248) Відповідач:Державної служби України з безпеки на наземному транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області (вул. Фізкультури, 9,м. Київ,03150 , код ЄДРПОУ - 39816845)
Головуючий суддя Є.В. Печений
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2024 |
Оприлюднено | 01.11.2024 |
Номер документу | 122658131 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Печений Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні