Постанова
від 17.12.2007 по справі ас3/661-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС3/661-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ   СУД   СУМСЬКОЇ  ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.12.07           Справа №АС3/661-07.

          Господарський суд Сумської області у складі судді Левченко П.І., розглянувши  адміністративну справу

За позовом                    Закритого акціонерного товариства „Науково-виробниче         

                                 об'єднання „Гідромаш”, м. Суми

до відповідача          Державної податкової інспекції в м. Суми

про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення

за участю представників сторін:

від позивача                    Рибницька І.О.

від відповідача          Дмитрієв С.В. , Циганенко С.В., Сердюк І.П.

          

      Судове засідання розпочате о 14 год. 30 хв. 13.12.2007 року. В судовому засіданні оголошено перерву до 15 год. 00 хв. 17.12.2007 року.

          Суть спору:  позивач просить визнати нечинним податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Суми № 0000402306/0/78442 від 20.11.2007 року, а також зобов'язати Державну податкову  інспекцію в м. Суми у п'ятиденний термін надати органу держказначейства відповідний  висновок про відшкодування з бюджету ЗАТ „НВО „Гідромаш” суми податку на додану вартість у розмірі  2 421 688,00грн.

          Відповідач подав заперечення проти позову, в яких просить відмовити в задоволенні позовних вимог, вважає винесене ним повідомлення-рішення № 0000402306/0/78442 від 20.11.2007 року таким, що прийняте у відповідності до вимог Закону України „Про податок на додану вартість” та відповідає фактичним обставинам справи,  оскільки позивачем не доведено надмірної сплати в серпні 2007 року в Державний бюджет податку на додану вартість.

          Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення повноважних представників позивача та відповідача, дослідивши та оцінивши надані докази по справі, суд встановив наступне:

В період з 15.11.2007 року по 19.11.2007 року Державною податковою інспекцією в м. Суми було проведено виїзну позапланову перевірку з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника податку за вересень 2007 року, на підставі якої складено Акт про результати виїзної позапланової перевірки ЗАТ „НВО „Гідромаш” ЄДРПОУ 04654431 з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за вересень 2007 року № 7373/23-6/04654431 від 19.11.2007.

За висновками проведеної перевірки Відповідачем встановлено завищення суми бюджетного відшкодування за вересень 2007 року на 2 421 688,00грн.

20 листопада 2007 року Позивачем було подано заперечення № 3050/7/6 від 20.112007р. до Акту перевірки. На заперечення Відповідачем було надано відповідь № 78458/10/23-6 від 20 листопада 2007 року.

На підставі Акту про результати виїзної позапланової перевірки Державною податковою інспекцією в м. Суми було винесено  податкове повідомлення – рішення № 0000402306/0/78442 від 20.11.2007 року, яким ЗАТ „НВО „Гідромаш” було зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 2 421 688,00грн.

          Відповідач свої висновки  мотивує тим, що відповідно до вимог п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість”, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності – зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду. У відповідності до вимог п.п. 7.7.2 п.7.7 ст. 7  Закону України „Про податок на додану вартість”, якщо у наступному періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення то:     а) бюджетному    відшкодуванню    підлягає   частина   такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем  товарів  (послуг)  у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг);

    б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається  до  складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Тому,  відповідач вважає, що сума, яка підлягає бюджетному відшкодуванню (сума, вказана у рядку 1, у межах суми, вказаної в рядку 3) (значення цього рядка переноситься до рядка 25.1 податкової декларації за поточний звітний податковий період) складає 638300грн., залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування за вересень 2007 року включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду 2 421 688,00грн. (рядок 26 податкової декларації з ПДВ).

Крім того, у поданих запереченнях відповідач зазначає, що позивач не має права на отримання бюджетного відшкодування, оскільки в своїй позовній заяві він не вказує дату надання до Державного казначейства України копії податкової декларації по податку на додану вартість за вересень 2007 року та відповідно в додатках до позовної заяви відсутні докази подання даної декларації до держказначейства, а також відповідач вважає, що посилання позивача на лист Державної податкової адміністрації України  від 06.04.2007 року № 7003/7/16-1517-26 є помилковим та недоречним, оскільки даний лист не стосується спірних правовідносин.

Позивач обґрунтовує свої вимоги тим, що відповідно до пункту 11.5. Закону України „Про податок на додану вартість”, платники податку при імпорті  товарів  на  митну територію України, за умови оформлення митної декларації (за винятком тимчасової чи неповної, періодичної чи  попередньої  декларації),  можуть за власним бажанням надавати органам  митного  контролю  податковий вексель на суму податкового зобов'язання  зі строком погашення на тридцятий календарний день з дня  його  поставки  органу митного контролю, один примірник якого залишається в органі митного контролю, другий надсилається органом митного  контролю  на адресу органу державної податкової служби за місцем  реєстрації платника податку, а третій залишається платнику податку.

В період з 12  липня по 23 липня 2007 року  Позивачем було видано наступні  податкові векселі при імпорті товарів на митну територію України на загальну суму 6 750 758,00грн.:

- податковий вексель 1 категорії серія АА № 1086553, виданий 12.07.2007р. на суму  48 139,93грн. зі строком погашення  10.08.2007 року;

-  податковий вексель 1 категорії серія АА № 1086554, виданий 12.07.2007р. на суму 96 279,87грн. зі строком погашення 10.08.2007 року, зобов'язання за яким були погашені грошовими коштами (платіжне доручення № 3117 від 10.08.2007р.);

- податковий вексель 1 категорії серія АА № 1086556, виданий 19.07.2007р. на суму 317 477,44грн. зі строком погашення  17.08.2007 року зобов'язання за яким були погашені грошовими коштами (платіжне доручення № 3118 від 10.08.2007р.);

- податковий вексель 2 категорії серія АА № 1086557, виданий 23.07.2007р. на суму 6 288 860,32грн. зі строком погашення  21.08.2007 року.

          Згідно пункту 11.5. Закону України „Про податок на додану вартість”,  якщо термін сплати зобов'язань по податковому векселю виникає  до  закінчення  терміну подачі декларації до податкового органу за  звітний (податковий)  період,  у  якому  відбулася  його  поставка органу   митного   контролю,   платник  податку  не  включає  суму  зобов'язань по векселю до складу податкових зобов'язань та погашає  вексель шляхом перерахування коштів до бюджету.  При цьому платник  податку має право на включення перерахованої суми  зобов'язань  по  векселю  до  складу  податкового  кредиту у звітному (податковому)  періоді, в якому відбулася така сплата. Якщо термін сплати зобов'язань по податковому векселю виникає  після  закінчення  терміну подачі декларації до податкового органу за звітний (податковий) період,  в якому відбулася  його  поставка  органу  митного  контролю,  сума зобов'язань по такому податковому  векселю включається до складу податкових  зобов'язань  платника  в  звітному  (податковому)  періоді,  в якому відбулася його поставка  органу митного контролю.  При цьому платник податку має  право  на  включення  до  складу  податкового  кредиту  суми  зобов'язань  по  податковому векселю у наступному звітному (податковому) періоді за  умови  погашення  суми податкових зобов'язань шляхом перерахування  коштів до бюджету.

На виконання вимог пункту 11.5. Закону України „Про податок на додану вартість”, Позивачем було включено суми зобов'язань за вищевказаними векселями до складу податкового кредиту у серпні 2007 року в сумі 6 702 618,00грн.

Враховуючи наявність в Позивача суми бюджетного відшкодування станом на 20 серпня 2007 року в розмірі 1 749 219,00грн., а також залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду в сумі 1 569 965,00грн., зобов'язання Позивача зі сплати податку на додану вартість до бюджету за липень 2007 року склали 2 413 789,00грн.

Враховуючи те, що термін погашення податкового векселя 2 категорії серія АА № 1086557, виданого 23.07.2007р. на суму 6 288 860,32грн. (копія векселя додається) настав  21 серпня 2007 року,  Позивачем 15 серпня 2007 року та 20 серпня 2007 року було перераховано до бюджету грошові кошти в сумі 7 898,00грн. та в сумі 2 413 790,00грн. відповідно як оплату векселя виданого при імпорті.

          Згідно з вимогами підпункту 7.7.1. пункту 7.7. статті 7 Закону України „Про податок на додану вартість”, сума податку,  що підлягає сплаті  (перерахуванню)  до бюджету або бюджетному відшкодуванню,  визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання  звітного  податкового  періоду  та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.     При позитивному   значенні   суми,   розрахованої   згідно  з підпунктом  7.7.1  цього  пункту,  така   сума   підлягає   сплаті (перерахуванню)  до  бюджету  у  строки,  встановлені  законом для відповідного податкового періоду.

              При від'ємному   значенні   суми,   розрахованої   згідно   з підпунктом 7.7.1 цього пункту,  така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього  податку,  що  виник  за  попередні податкові  періоди  (у  тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону),  а при його  відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

          Відповідно до пункту 7.7.2., якщо    у   наступному   податковому   періоді   сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту,  має  від'ємне значення, то:

    а) бюджетному    відшкодуванню    підлягає   частина   такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем  товарів  (послуг)  у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг);

    б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається  до  складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Внаслідок здійснених операцій та згідно з вимогами статті 7 Закону України „Про податок на додану вартість”, суму в розмірі 2 421 688,00грн. було враховано при заповненні рядка 3 Розрахунку суми бюджетного відшкодування декларації з податку на додану вартість за вересень 2007 року як сума податку, фактично сплачена Позивачем до Державного бюджету.  

Враховуючи вищенаведене,  податковий вексель 2 категорії серія АА № 1086557, виданий 23.07.2007р. був погашений оплатою  до Державного бюджету грошових коштів в сумі 7 898,00грн. 15 серпня 2007 року та в сумі 2 413 790,00грн. 20 серпня 2007 року.

Відповідно до листів Державної податкової адміністрації України № 7003/7/16-1517-26 від 06.04.2007 року та № 8880/7/16-1517  від 11.05.2006 року, необхідно враховувати вимоги статті 7 Закону України „Про податок на додану вартість”, при заповненні рядку 3 Розрахунку  суми бюджетного відшкодування, платник може врахувати із суми податкового кредиту попереднього податкового періоду (рядок 17 декларації), ті суми податку, які фактично сплачені у такому ж податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг) грошовими коштами (у тому числі авансом), включаючи суми податку, які фактично були сплачені у такому ж попередньому податковому періоді при ввезенні на митну територію України товарів (супутніх послуг), у тому числі і суми податку на додану вартість, які були сплачені грошовими коштами у такому попередньому податковому періоді, як оплата податкового векселя, виданого при імпорті товарів.  Податкові векселі, термін погашення яких припадає на період з 21 числа і до останнього числа місяця, наступного за звітним, і які включені до складу податкових зобов'язань в податковій декларації (до рядка 19.2), вважаються погашеними на дату, яка відповідає фактичній даті оплати податкових зобов'язань, задекларованих в такій декларації, або даті відображення в картці особового рахунку платника податку зарахування в рахунок оплати таких зобов'язань сум бюджетного відшкодування, зайво внесених до бюджету сум податку на додану вартість чи інших видів переплат.

Статтею 67 Конституції України передбачений обов'язок сплачувати податки і збори в порядку і в розмірах, встановлених законом.           Згідно статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні  ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

З матеріалів справи випливає, що податковий вексель 2 категорії серія АА № 1086557, виданий 23.07.2007р. був погашений сплатою  до Державного бюджету грошових коштів.

Доводи, викладені відповідачем у запереченнях на адміністративних позов не можуть бути прийняті судом до уваги, оскільки не були підставою для прийняття податкового   повідомлення – рішення    № 0000402306/0/78442  від   20.11.2007р. та спростовуються матеріалами справи.

Враховуючи факт сплати позивачем до Державного бюджету грошових коштів як оплати податкового векселя, виданого при імпорті товарів,  суд вважає вимоги позивача правомірними та задовольняє їх.

         Згідно ст. 94 КАС України  витрати по сплаті  позивачем держмита  в сумі  3 грн. 40 коп. підлягають присудженню з Державного бюджету України на користь позивача .

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.71,94,161,162,163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов Закритого акціонерного товариства „Науково-виробниче  об'єднання „Гідромаш”, м. Суми  до          Державної податкової інспекції в м. Суми  про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення задовольнити повністю.

2.          Визнати нечинним податкове   повідомлення – рішення    № 0000402306/0/78442  від   20.11.2007р.  Державної податкової інспекції в м. Суми (40030, м. Суми, Червона площа, 2).

3.          Зобов'язати Державну податкову інспекцію в м. Суми (40030, м. Суми, Червона площа, 2) надати органу Державного казначейства України висновок про відшкодування Закритому акціонерному товариству „Науково-виробниче об'єднання „Гідромаш” (40020, м. Суми, вул. Скрябіна, 11) суми податку на додану вартість у розмірі  2 421 688,00грн. в 5-ти денний термін після набрання  постановою по справі  законної сили.

4.          Стягнути з державного бюджету України (код 22090200) на користь Закритоого акціонерного товариства „Науково-виробниче об'єднання „Гідромаш” (40020, м. Суми, вул. Скрябіна, 11; код ЄДРПОУ 04654431) витрати по сплаті держмита в сумі 3грн. 40коп.

5.          Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

6.          Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом 10 днів з дня її складення  у повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

7.          Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення17.12.2007
Оприлюднено25.12.2007
Номер документу1226625
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас3/661-07

Постанова від 17.12.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко П.І.

Ухвала від 04.12.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні