Ухвала
від 24.10.2024 по справі 405/5542/23
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 405/5542/23

провадження № 1-кс/405/3020/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24.10.2024 м. Кропивницький

Слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянув клопотання слідчого відділу СУ ГУ Національної поліції в Кіровоградській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів.

Суд перевірив матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023120000000148 від 27.07.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні за №42023120000000148 від 27.07.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, відповідає вимогам ст. 160 КПК України.

Слідчий в обґрунтування клопотання зазначив, у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023120000000148 від 27.07.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, за фактом зловживання службовим становищем службовими особами КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_1 , що завдало тяжких наслідків охоронюваним законом правам, свободам та державним інтересам.

У період з 10.03.2023 по 01.06.2023 ІНФОРМАЦІЯ_2 проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_1 , за період 01.06.2021 по 31.12.2022, на підставі чого складено акт №041105-20/2 від 08.06.2023.

У ході проведення перевірки ІНФОРМАЦІЯ_2 виявлено ряд порушень допущених службовими особами КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_1 , що завдало збитки охоронюваним законом правам, свободам та державним інтересам.

Так матеріалами перевірки встановлено, що КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в підтвердження факту виконання робіт по відновленню асфальтового покриття складались акти на приймання виконаних робіт та переліки адрес виконаних робіт по асфальтуванню дорожнього покриття об?єктів КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » селища Нове, Промислового району та Центрального району.

В серпні 2022 року КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » складено акт №1 приймання виконаних робіт по 21 об?єкту з влаштування асфальтобетонного покриття на площі 831,2 м2. Подорожні листи на роботу дорожнього котка за серпень 2022 року відсутні.

У вересні 2022 року КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » складено акт приймання виконаних робіт та перелік адрес по відновленню асфальтового покриття на площі 652,9 м2 по 24 адресах вулиць міста.

Порівнянням переліку адрес вулиць міста по яким виконувались роботи з улаштування дорожнього покриття та роботи котка, згідно подорожніх листів становлено, що до маршруту руху подорожніх листів з роботи котка за вересень 2023 року встановлено, що до переліку включено 9-ть вулиць міста по відновленню дорожнього покриття на площі 348,7 м2 по яким проводилось списання матеріалів, включені до переліку адрес за серпень 2023року. Загальна площа складає - 348,7 м2.

Таким чином, в серпні 2022 року безпідставно проведено списання матеріальних цінностей по бухгалтерському обліку на суму з урахуванням ПДВ - 181715, 07 грн, які не підтверджено маршрутами руху в подорожніх листах виконання робіт по роботі дорожнього котка з виконання робіт по відновлення асфальтового покриття на площі 158,6 м2, а саме: асфальтобетону в кількості 41,49 тони за ціною 3 333,33 грн на суму138 317,52 грн, щебеню фракції 5-20 та відсіву - 24,17тонни за середньою ціною 410 грн за 1 тону на суму 9 909,70 грн, емульсія бітумна - 0,139 тони за ціною 23 083,35 грн за 1 тонну 3 219,67 грн. Загальна сума складає151 429,23 грн, з урахуванням ПДВ -181 715,07 грн.

Також, порівнюючи перелік адрес по асфальтуванню дорожнього покриття з маршрутом руху в подорожніх листах роботи котка за вересень 2023 року не підтверджено виконання робіт по 7-ми вулицям на площі 158,6 м2. Таким чином, у вересні 2022 року безпідставно проведено списання по бухгалтерському обліку матеріалів по відновленню дорожнього покриття з урахуванням ПДВ на суму 84593,45 грн, а саме: асфальтобетону в кількості 18,8 тони за ціною 3333,33 грн на суму 62 666,7 грн, щебеню фракції 5-20 та відсіву 19,26 тони за середньою ціною 406,43 грн за 1 тону на суму7827,84 грн, з урахуванням ПДВ - 84 593,45 грн.

Також, порівнюючи перелік адрес по асфальтуванню дорожнього покриття з маршрутом руху в подорожніх листах роботи котка за жовтень 2022 року не підтверджено виконання робіт по 7-ми вулицям на площі 243,20 м2.

Таким чином, у жовтні 2022 року зайво списано по бухгалтерському обліку матеріалів по відновленню дорожнього покриття на суму 122880, 94 грн, а саме: асфальтобетону в кількості - 28,94 тони за ціною 3333,33 грн на суму 96469,23 грн, шебеню фракції 5-20 та відсіву 12,23 тони за середньою ціною 485,0 грн за 1 тону на суму5931,55 грн. Загальна сума складає102400,78 грн, з урахуванням ПДВ - 122880,94 грн.

Порівнюючи перелік адрес по асфальтуванню дорожнього покриття 3 маршрутом руху в подорожніх листах роботи котка за листопад 2022 року не підтверджено подорожніми листами виконання робіт по 4-м об?єктам на площі 35 м2, а саме: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 6 м2, АДРЕСА_3 7 м2, АДРЕСА_4 .

Таким чином, у листопаді 2022 року зайво списано по бухгалтерському обліку матеріалів по відновленню дорожнього покриття на суму 17460,14 грн, а саме: асфальтобетону в кількості - 4,165 тони за ціною3333,33 грн на суму 13883,32 грн, щебеню фракції 5-20 та відсіву 1,39 тони за середньою ціною 479,71 грн за 1 тону на суму 666,79 грн. Загальна сума складає 14550,11 грн, з урахуванням ПДВ - 17460,14 грн.

На підставі вищевикладеного, в порушення вимог п.2.1 та п.2.13 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 24.05.1995 № 88 (зі змінами) та ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999р. №° 996 Підприємством з серпня 2022 року по листопад 2022 року в актах на приймання виконаних робіт включено матеріали по відновленню дорожнього покриття на загальну суму 406649, 60 грн., списання яких не підтверджується первинними бухгалтерськими документами, а саме подорожніми листами на роботу дорожнього котка.

Крім цього у досліджуваному періоді економічні, правові та організаційні відносини щодо оплати праці працівників підприємства здійснювалися на підставі Кодексу законів про працю України, Закону України «Про оплату праці», Закону України «Про колективні договори і угоди», Галузевої угоди між ІНФОРМАЦІЯ_3 , Об?єднанням організацій роботодавців " ІНФОРМАЦІЯ_4 " та ІНФОРМАЦІЯ_5 , місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України на2017-2021роки (зі змінами та доповненнями) (далі Галузева угода), Колективного договору, укладеного між адміністрацією та трудовим колективом Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на 2016-2018 роки, затвердженого на конференції трудового колективу комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » від 24.05.2016, зареєстрованого ІНФОРМАЦІЯ_6 , зі Змінами та Доповненнями до колективного договору між адміністрацією та трудовим колективом Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_7 на2019-2022 роки, затвердженого на засіданні спільного представницького органу профспілок КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » від 24.06.2021, зареєстрованими Департаментом з питань економічного розвитку (далі - Колективний договір).

У відповідності до ч. 2 ст. 97 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971№ 322-VIII, ст. 15 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995№ 108/95 підприємства госпрозрахункової сфери самостійно встановлюють умови та розміри оплати праці, в тому числі перелік надбавок та доплат, у колективному договорі з дотриманням законодавства, генеральної, галузевої угод.

Частиною 1 статті 5 Закону України «Про колективні договори і угоди»» умови колективних договорів і угод, укладених відповідно до чинного законодавства, є обов`язковими для підприємств, на які вони поширюються, та сторін, які їх уклали.

Підпунктом 3.3.5 Галузевої угоди рекомендовано сторонам колективних угод встановлювати конкретні розміри надбавок. Метою таких надбавок є стимулювання підвищення продуктивності праці, підвищення якості продукції (послуг), зниження виробничих затрат, тощо залежно від результатів роботи працівника або його особистого вкладу в кінцеві результати роботи підрозділу чи суб`єкту господарювання загалом.

Оплата праці в комунальному підприємстві « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснюється в установлених розмірів, тарифних ставок і схем посадових окладів працівників. Також встановлені міжпосадові співвідношення в оплаті праці керівників, професіоналів, фахівців і технічних службовців підприємства виходячи з мінімальної тарифної ставки робітника 1 розряду основного виробництва та коефіцієнтів співвідношень посадових мінімальних посадових окладів крівників, професіоналів, фахівців і технічних службовців згідно Колективного договору.

В Додатку 6 до Колективного договору «Перелік доплат і надбавок до тарифних ставок і посадових окладів» на підприємстві передбачено виплату працівникам серед інших доплат, надбавки за високі досягнення в праці в розмірі до 50 % посадового окладу.

Нарахування та виплата надбавки за високі досягнення в праці здійснювалась відповідно Додатку 8 до Колективного договору «Положення про виплату надбавки керівникам, фахівцям та службовцям за високі досягнення у праці». Пунктом 1 вказаного Положення визначено, що умовами призначення надбавки е, зокрема, творчий та професіональний підхід до виконання своїх обов?язків тa постійне підвищення кваліфікаційного рівня (участь у семінарах, конференціях, курси підвищення кваліфікації, обмін досвідом).

При цьому дослідженням встановлено, що директору підприємства від керівників структурних підрозділів надавалися службові записки щодо встановлення надбавки за високі досягнення без відповідної оцінки ефективності праці відповідно до визначених критеріїв, що свідчить про необ?єктивність та необгрунтованість її встановлення.

Так, в ході ревізії проаналізовано виплату даної надбавки працівникам апарату управління Підприємства за період з 01.06.2021 по 31.12.2022 роки. На всі дослідженні накази щодо виплати надбавки за високі досягнення в праці на КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » надано службові записки, які не містять фактів у чому саме виявився творчий та професійний підхід відповідного працівника до виконання його посадових обов?язків, який виокремлює його внесок, за відповідний місяць, з поміж його звичайного робочого процесу за попередні періоди або серед інших працюючих на даному підприємстві, а також не зазначено відповідних фактів про підвищення кваліфікації працівника (участь у семінарах, курсах підвищення кваліфікації, тощо).

Отже, нарахування надбавок (доплат) за високі досягнення в праці, працівникам КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснювалось за фактично виконану роботу відповідно (в межах) своїх функціональних обов?язків, які передбачені в посадових інструкціях.

Тобто, фактично працівниками КТ «Теплоенергетик КМР» здійснювалось виконання своїх функціональних обов?язків відовідно до посадових інструкцій.

Відповідно до даних бухгалтерського обліку працівникам апарату управління КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » виплачено надбавки (доплати) за особливі досягнення в праці, в загальній сумі - 1 174 620,78 грн (у тому числі: за 2021 рік (за 6 міс.) -507603,99 грн, за 2022 рік - 667 016,79 трн.

Відповідно до результатів фінансово-господарської діяльності КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в досліджуваному періоді було постійно збитковим. Так, за 2021 рік Підприємство отримало збиток, який становив 8 617 тис.грн, за 2022 рік -226308 тис.грн, а премія за високі досягнення в праці виплачується за покращення якості роботи.

Внаслідок зазначеного порушення зайво виплачено надбавки (доплати) за особливі досягнення в праці, в загальній сумі 1174620,78 грн (у тому числі: за 2021 рік (6 міс) - 507 603,99 грн., за 2022 рік - 667016,79). На суму надбавки за високі досягнення в праці нараховано єдиний соціальний внесок в загальній сумі 258416,57 грн. Вказане порушення призвело до втрат фінансових ресурсів КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на загальну 1433037,35 гривень.

Також ревізією правильності та достовірності формування та законності здійснення витрат встановлено, що внаслідок не вжиття підприємством заходів щодо своєчасної сплати вартості фактично отриманого природного газу від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (Постачальник) у листопаді 2021 року у встановлений Договором від 30.06.2021 № 8320-НГТ-18, строк постачальником природного газу з 01.01.2022 для КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » стало ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (Постачальник « ІНФОРМАЦІЯ_10 ») замість ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 ».

Перевіркою встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », яке відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 №917-р обрано постачальником «останньої ІНФОРМАЦІЯ_10 » укладено з КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » публічний договір постачання природного газу постачальником «останньої надії» у січні 2022 року в обсязі 1462,26000 тис. куб м. на загальну суму 50738987, 20 грн.

Як наслідок, не вжиття заходів щодо уникнення припинення постачання TOB «ГК « ІНФОРМАЦІЯ_8 » як це передбачено пунктом 8.1 Договору №8320- HГT-18, призвело до збільшення вартості природного газу на 34 626,13 тис. грн з ПДВ або 28 855,11 тис. грн без ПДВ. За умови придбання даного обсягу природного газу у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » загальна сума до сплати становила лише 16112,85 тис. грн з ПДВ.

Отже, перевіркою правильності та достовірності формування та законності здійснення витрат встановлено, що внаслідок недотримання КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » умов Договору постачання природного газу від 30.06.2021 №8320-НГТ-18, в порушення ч. 1 ст. 173, ст. 193 Господарського кодексу України, ч. 1 ст. 526 Цивільного кодексу України в частині своєчасного виконання зобов?язань щодо сплати упродовж жовтня-грудня 2021 року коштів за отриманий від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » природний газ, Підприємством у січні 2022 року проведено закупівлю природного газу за завищеними цінами, що призвело до зайвої сплати коштів на загальну суму 34 626,13 тис. грн та нанесено Підприємству збитків на зазначену суму.

За матеріалами провадження з метою підтвердження чи спростування фактів спричинення матеріальних збитків призначено судово-економічну експертизу проведення якої доручено експертам ІНФОРМАЦІЯ_11 .

У ході виконання експертизи експертом заявлено клопотання про надання додаткових матеріалів необхідних для проведення призначеної експертизи.

На даний час у органу досудового розслідування з метою встановлення важливих обставин справи, встановлення повного кола причетних осіб до вчинення злочину, використання як доказів документів, до яких планується отримати доступ, а також з метою проведення призначеної судово-економічної експертизи, виникла необхідність у проведеннітимчасового доступудо речейта документів,які перебуваєу володінніКП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »,код НОМЕР_1 ,юридична адреса: АДРЕСА_5 ,фактична адреса АДРЕСА_6 , а саме: службових записок та переліку працівників на встановлення надбавки за високі досягнення в праці за березень 2022 року, відповідно до наказу №24 від 31.03.2022; наказів на призначення/звільнення, посадових інструкцій та контракту директора КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_1 .

Слідчий в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неявки до суду не повідомив.

На підставі ч.2 ст.163 КПК України, слідчим доведено, що є наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення зазначених документів, а тому, розгляд клопотання проводився без виклику представника КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Відповідно до ст.107 ч.4 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Дослідивши матеріали клопотання, якими обґрунтовується необхідність надання тимчасового доступу, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.

Судом встановлено, що у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023120000000148 від 27.07.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Статтею 159 КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

З матеріалів, доданих до клопотання вбачається, що є достатні підстави вважати, що зазначені у клопотанні документи, до яких просить слідчий надати тимчасовий доступ, які перебувають у володінні КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_5 , фактична адреса АДРЕСА_6 .

Слідчим доведено, що вищезазначені документи самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, зокрема, встановлення осіб, що причетні до вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 162 КПК України, в документах, до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ, містяться відомості про персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних та слідчим доведена можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.

На підставівикладеного,слідчий суддяприходить довисновку пронадання тимчасовогодоступу додокументів,зазначених вклопотанні,які перебуваютьу володінні КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Керуючись ст.ст. 159-166, 309, 369-372 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого відділу СУ ГУ Національної поліції в Кіровоградській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів задовольнити.

Надати слідчомувідділу СУГУНП вКіровоградській області ОСОБА_3 ,слідчому відділуСУ ГУНПв Кіровоградськійобласті ОСОБА_4 ,слідчому відділуСУ ГУНПв Кіровоградськійобласті ОСОБА_5 ,слідчому відділуСУ ГУНПв Кіровоградськійобласті ОСОБА_6 тимчасовий доступ до речей і документів, а саме:

- службових записок та переліку працівників на встановлення надбавки за високі досягнення в праці за березень 2022 року, відповідно до наказу №24 від 31.03.2022; наказів на призначення/звільнення, посадових інструкцій та контракту директора КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_1 , які перебувають у володінні КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_5 , фактична адреса АДРЕСА_6 , з можливістю вилучити їх належним чином завірені копії.

Строк дії ухвали встановити до 24.12.2024.

Роз`яснити, що згідно ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_7

СудЛенінський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення24.10.2024
Оприлюднено01.11.2024
Номер документу122663084
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —405/5542/23

Ухвала від 24.10.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 26.03.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 26.03.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 26.03.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 25.03.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 25.03.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 25.03.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 25.03.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 25.03.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 28.12.2023

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні