П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 600/1300/24-а
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Маренич Ігор Володимирович
Суддя-доповідач - Матохнюк Д.Б.
29 жовтня 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Матохнюка Д.Б.
суддів: Гонтарука В. М. Білої Л.М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Чернівецької обласної ради на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 20 травня 2024 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Чернівецької обласної ради про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В :
у березні 2024 року ОСОБА_1 звернувся в суд з адміністративним позовом до Чернівецької обласної ради в якому просив:
-скасувати рішення Чернівецької обласної ради №179-14/23 від 22 грудня 2023 року в частині призупинення повноважень депутата Чернівецької обласної ради VIII скликання ОСОБА_1 .
20 травня 2024 року Чернівецький окружний адміністративний суд прийняв рішення про задоволення адміністративного позову.
Не погоджуючись з вказаним рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги за наявними в матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено те, що 25 жовтня 2020 року на чергових виборах ОСОБА_1 обрано депутатом Чернівецької обласної ради VIII скликання від політичної партії "Опозиційна платформа - За життя".
Вказане підтверджується рішенням №1-1/20 від 17.12.2020 р. І сесії VIII скликання Чернівецької обласної ради.
Так, Указом Президента України № 153/202від 19.03.2022 р. введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 18 березня 2022 року«Щодо призупинення діяльності окремих політичних партій», яким призупинено на період дії воєнного стану будь-яку діяльність в Україні, зокрема, політичної партії«Опозиційна платформа - «За життя»та доручено Міністерству юстиції України невідкладно вжити в установленому порядку вичерпних заходів щодо заборони діяльності політичних партій, у тому числі і політичної партії«Опозиційна платформа - «За життя».
Згідно рішення №179-14/23 від 22.12.2023 р. ХІV сесії VІІІ скликання вважати призупиненими повноваження депутатів Чернівецької обласної ради VІІІ скликання, які висувалися та були обрані за виборчими списками політичної партії "Опозиційна платформа - За життя" а саме : ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 в частині реалізації ними прав та обов`язків, передбаченихЗаконами України "Про статус депутатів місцевих рад"та «Про місцеве самоврядування в Україні".
Позивач, вважаючи, що вказане рішення прийнято відповідачем з порушенням вимог Конституції та законів України, звернувся до суду з даним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що призупинення діяльності політичної партії не є підставою для прийняття міською радою рішення про дострокове припинення повноважень її депутатів.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Так, спеціальним законом, який визначає правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, встановлює гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради єЗакон України «Про статус депутатів місцевих рад» від 11 липня 2002 р. № 93-IV(Закон № 93-IV).
Статтею 2 Закону № 93-IV визначено, що депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно доКонституції Україниізакону про місцеві вибориобирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосуванняна строк, встановленийКонституцією України.
Відповідно до ч. 2ст. 4Закону № 93-IVповноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.
Згідно ч. 1 ст. 5 Закону№ 93-IVповноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі: його відкликанняза народною ініціативоюу встановленому цим Законом порядку; припинення його громадянства України або виїзду на постійне проживання за межі України; обрання або призначення його на посаду, зайняття якої згідно зКонституцією Україниі законом не сумісне з виконанням депутатських повноважень; обрання його депутатом іншої місцевої ради; визнання його судом недієздатним або безвісно відсутнім; набрання законної сили обвинувальним вироком суду, за яким його засуджено до позбавлення волі, або набрання законної сили рішенням суду, яким його притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією, та застосовано покарання або накладено стягнення у виді позбавлення права займати посади або займатися діяльністю, що пов`язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування; набрання законної сили рішенням суду про визнання його активів чи активів, набутих за його дорученням іншими особами або в інших передбаченихстаттею 290 Цивільного процесуального кодексу Українивипадках, необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави;його смерті.
Частиною 2 вказаної статтіЗакону№ 93-IVпередбачено, що повноваження депутата місцевої ради можуть припинятися достроково також за рішенням відповідної ради у зв`язку: з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, за яким його засуджено до покарання, не пов`язаного з позбавленням волі; з особистою заявою депутата місцевої ради про складення ним депутатських повноважень; з несплатою аліментів на утримання дитини, що призвела до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за дванадцять місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання.
Таким чином,Законом№ 93-IVвстановлено вичерпний перелік підстав, за яких можуть достроково припинятися повноваження депутата місцевої ради.
Враховуючи те, що повноваження ОСОБА_1 було достроково припинено з підстав не передбачених законом, а тому колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про обгрунтованість позовних вимог.
При цьому, доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що окружним адміністративним судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права, а посилання скаржника на те, що діяльність політичної партії«Опозиційна платформа - «За життя» заборонено є помилковим внаслідок неправильного тлумачення наведених правових норм.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими у справі обставинами.
Колегія суддів звертає увагу, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції при ухваленні оскаржуваного рішення дотримано норми матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для задоволення вимог апеляційної скарги.
Одночасно слід зазначити, що в контексті положень п.6 ч.6 ст.12 КАС України дана справа відноситься до категорій справ незначної складності, а тому відповідно до п.2 ч.5 ст.328 цього Кодексу судове рішення за результатами її розгляду судом апеляційної інстанції в касаційному порядку оскарженню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Чернівецької обласної ради залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 20 травня 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з моменту прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків передбачених пп. "а"-"г" п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.
Головуючий Матохнюк Д.Б. Судді Гонтарук В. М. Біла Л.М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2024 |
Оприлюднено | 01.11.2024 |
Номер документу | 122666115 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них про статус депутатів місцевих рад |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Матохнюк Д.Б.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні