ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.10.2024м. ДніпроСправа № 904/3224/24
Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Мілєвої І.В. за участю секретаря судового засідання Савенко В.А.
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АТП 929", Дніпропетровська область, м. Дніпро
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Трейд Агростандарт", Дніпропетровська область, м. Дніпро
про зобов`язання вчинити певні дії
Представники:
від позивача: не з`явився;
від відповідача: не з`явився;
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "АТП 929" звернулося до господарського суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Трейд Агростандарт", в якій просить суд зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю Трейд Агростандарт оформити та надати Товариству з обмеженою відповідальністю АТП 929 належним чином оформлені наступні акти приймання-передачі товару у відповідності до вимог чинного законодавства з проставленням печатки Товариства з обмеженою відповідальністю Трейд Агростандарт:
1) акт приймання-передачі товару № ТА-02-12-1 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, акт приймання передачі сформовано 02.12.2023 (відповідно до акту ТОВ Трейд Агростандарт передав ТОВ АТП 929 851,390 тон олії соняшникової на суму 21 114 472,00 грн);
2) акт приймання-передачі товару № ТА-1 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, акт приймання передачі сформовано 10.01.2024 (відповідно до акту ТОВ Трейд Агростандарт передав ТОВ АТП 929 361,400 тон олії соняшникової на суму 9 360 260,00 грн);
3) акт приймання-передачі товару № ТА-3 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, акт приймання передачі сформовано 17.02.2024 (відповідно до акту ТОВ Трейд Агростандарт передав ТОВ АТП 929 58,500 тон олії соняшникової на суму 1 219 140,00 грн);
4) акт приймання-передачі товару № ТА-4 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, акт приймання передачі сформовано 17.02.2024 (відповідно до акту ТОВ Трейд Агростандарт передав ТОВ АТП 929 57,900 тон олії соняшникової на суму 1 206 636,00 грн);
5) акт приймання-передачі товару № ТА-5 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, акт приймання передачі сформовано 17.02.2024 (відповідно до акту ТОВ Трейд Агростандарт передав ТОВ АТП 929 58,650 тон олії соняшникової на суму 1 222 266,00 грн);
6) акт приймання-передачі товару № ТА-6 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, акт приймання передачі сформовано 17.02.2024 (відповідно до акту ТОВ Трейд Агростандарт передав ТОВ АТП 929 58,650 тон олії соняшникової на суму 1 347 306,00 грн);
7) акт приймання-передачі товару № ТА-7 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, акт приймання передачі сформовано 17.02.2024 (відповідно до акту ТОВ Трейд Агростандарт передав ТОВ АТП 929 59,250 тон олії соняшникової на суму 1 234 770,00 грн);
8) акт приймання-передачі товару № ТА-8 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, акт приймання передачі сформовано 21.02.2024 (відповідно до акту ТОВ Трейд Агростандарт передав ТОВ АТП 929 57,900 тон олії соняшникової на суму 1 206 636,00 грн);
9) акт приймання-передачі товару № ТА-9 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, акт приймання передачі сформовано 21.02.2024 (відповідно до акту ТОВ Трейд Агростандарт передав ТОВ АТП 929 63,550 тон олії соняшникової на суму 1 324 382,00 грн);
10) акт приймання-передачі товару № ТА-10 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, акт приймання передачі сформовано 21.02.2024 (відповідно до акту ТОВ Трейд Агростандарт передав ТОВ АТП 929 57,750 тон олії соняшникової на суму 1 203 510,00 грн);
11) акт приймання-передачі товару № ТА-11 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, акт приймання передачі сформовано 24.02.2024 (відповідно до акту ТОВ Трейд Агростандарт передав ТОВ АТП 929 60,750 тон олії соняшникової на суму 1 266 030,00 грн;
12) акт приймання-передачі товару № ТА-12 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, акт приймання передачі сформовано 24.02.2024 (відповідно до акту ТОВ Трейд Агростандарт передав ТОВ АТП 929 54,900, тон олії соняшникової на суму 1 144 116,00 грн.
Суд ухвалою від 29.07.2024 прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі. Постановив розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження. Призначив підготовче засідання на 19.08.2024.
В ухвалі від 29.07.2024 про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі відповідачу було роз`яснено, що відповідно до ч. 1 ст. 251 Господарського процесуального кодексу України відзив подається протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Відповідно до довідки про доставку електронного листа (а.с.67) ухвала суду від 29.07.2024 доставлена до електронного кабінету відповідача 29.07.2024.
Відзив відповідач до суду не подав.
В підготовче засідання 19.08.2024 представники позивача та відповідача не з`явились. 19.08.2024 позивач подав до суду заяву про розгляд справи без його участі.
Ухвалою суду від 19.08.2024 відкладено підготовче засідання на 16.09.2024.
16.09.2021 до підготовчого засідання не з`явились представники позивача та відповідача. 16.09.2024 позивач подав до суду заяву про розгляд справи без його участі.
Суд ухвалою від 16.09.2024 закрив підготовче провадження та призначив справу для судового розгляду по суті у судове засідання на 14.10.2024.
В судове засідання 14.10.2024 представники позивача та відповідача не з`явились.
Суд ухвалою від 14.10.2024 відклав розгляд справи по суті на 30.10.2024.
Суд звертає увагу на те, що згідно з приписами статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожній фізичній або юридичній особі гарантується право на розгляд судом упродовж розумного строку цивільної, кримінальної, адміністративної або господарської справи, а також справи про адміністративне правопорушення, в якій вона є стороною.
Європейський суд з прав людини щодо критеріїв оцінки розумності строку розгляду справи визначився, що строк розгляду має формувати суд, який розглядає справу. Саме суддя має визначати тривалість вирішення спору, спираючись на здійснену ним оцінку розумності строку розгляду в кожній конкретній справі, враховуючи її складність, поведінку учасників процесу, можливість надання доказів тощо.
Поняття розумного строку не має чіткого визначення, проте розумним слід уважати строк, який необхідний для вирішення справи відповідно до вимог матеріального та процесуального законів.
При цьому, Європейський суд з прав людини зазначає, що розумність тривалості провадження повинна визначатися з огляду на обставини справи та з урахуванням таких критеріїв: складність справи, поведінка заявника та відповідних органів влади, а також ступінь важливості предмета спору для заявника (рішення Європейського Суду з прав людини у справах Савенкова проти України від 02.05.2013, Папазова та інші проти України від 15.03.2012).
Європейський суд щодо тлумачення положення розумний строк в рішенні у справі Броуган (Brogan) та інші проти Сполученого Королівства роз`яснив, що строк, який можна визначити розумним, не може бути однаковим для всіх справ, і було б неприродно встановлювати один строк в конкретному цифровому виразі для усіх випадків. Таким чином, у кожній справі виникає проблема оцінки розумності строку, яка залежить від певних обставин.
Враховуючи необхідність забезпечення участі сторін в засіданні та право на належний захист своїх прав в суді першої інстанції, для повного, об`єктивного та всебічного розгляду справи, а також з огляду на положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини, суд вважає за необхідне розглянути позовну заяву у розумний строк.
Враховуючи викладене, з метою надання можливості всім учасникам справи прийняти участь в судовому засіданні і реалізувати свої процесуальні права Господарський суд Дніпропетровської області ухвалою від 14.10.2024 відклав розгляд справи по суті на 30.10.2024.
В судове засідання 16.10.2024 представники позивача та відповідача не з`явились, позивач подав до суду заяву про розгляд справи без його участі
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
26.10.2023 між Товариством з обмеженою відповідальністю "АТП 929" (комітент) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Трейд Агростандарт" (комісіонер) було укладено договір комісії № 261023 (далі - договір).
В порядку та на умовах, визначених цим договором, комісіонер зобов`язується за дорученням комітента за плату здійснити придбання товару від імені комісіонера за рахунок комітента (п. 1.1. договору).
Товар, придбання якого здійснюється комітентом - олія соняшникова (надалі - «товар»), кількість, асортимент і закупівельна ціна товару надаються комісіонеру комітентом у вигляді окремих заявок, які можуть надаватися в усній або письмовій формі на розсуд комітента (п. 1.2. договору).
Комісіонер зобов`язаний здійснювати придбання товару на умовах, найбільш вигідних для комітента, і відповідно до його вказівок (п. 1.3. договору).
Товар, придбаний комісіонером на користь та після передачі комітенту, є власністю комітента (п. 1.4. договору).
Комісіонер зобов`язується передати придбаний товар у місцях, визначених комітентом. Вартість транспортування входить до вартості товару, що буде поставлений (п. 1.5. договору).
Найменування товару, його кількість та одиниця виміру визначаються сторонами у відповідній видатковій накладній (п. 2.1. договору).
Відповідно до п. 3.1. договору комісіонер зобов`язується:
Вивчати внутрішній і зовнішній ринок з метою пошуку продавців для придбання товару на умовах, визначених у цьому договорі, і виконувати всі інші необхідні фактичні дії, пов`язані з виконанням доручень комітента (п. 3.1.1. договору).
Щомісяця повідомляти комітенту всі відомості про хід виконання цього договору (п. 3.1.2. договору).
Укладати від свого імені договори з постачальниками на придбання товару (п. 3.1.3. договору).
Передавати придбаний товар комітенту невідкладно після отримання вимоги комітента шляхом доставки його останньому за вартістю, що входить до ціни товару. Умови доставки комісіонер погоджує з постачальником на власний розсуд, але уникаючи підвищення ціни закупівлі (п. 3.1.4. договору).
Отримувати від комітента та перераховувати грошові кошти за придбаний товар постачальникам протягом 180 днів з дня поставки товару комітенту (п. 3.1.5. договору).
Виконати всі обов`язки і здійснити всі права, що випливають з договорів, укладених ним з постачальниками, включаючи митне оформлення переміщуваних у зв`язку з виконанням договору товарів через митний кордон України, виконання інших імпортних формальностей, сплату митних податків та інших платежів. Комісіонер не відповідає перед комітентом за виконання постачальником договору, укладеного з ним за рахунок комітента, крім випадків, коли комісіонер прийняв на себе поручительство за виконання договору (п. 3.1.6. договору).
Відповідно до п. 4.1. договору комітент зобов`язується:
Надати комісіонеру такі документи, необхідні для здійснення угод і виконання митних формальностей в тому числі: копії свідоцтва про державну реєстрацію комітента, довідки органів державної статистики, свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ та ін (п. 4.1.1. договору).
Прийняти від комісіонера все належним чином виконане за цим договором. За цим договором належним виконанням доручення комітента вважається виконання комісіонером доручення в повній відповідності з вказівками комітента та укладення угод на виконання доручення комітента на найбільш вигідних умовах для комітента (п. 4.1.2. договору).
Відшкодувати комісіонеру витрати, понесені останнім у безпосередньому зв`язку з належним виконанням договору, за умови документального підтвердження комісіонером вищезазначених витрат, до складу яких не входить оплата транспортних витрат (п. 4.1.3. договору).
Перераховувати на користь комісіонера вартість товару, придбаного на виконання комісіонером цього договору на користь комітента (п. 4.1.4. договору).
Виплачувати комісіонеру комісійну плату в порядку, передбаченому в цьому договорі (п. 4.1.5. договору).
Розмір комісійної винагороди (плати) за придбаний товар складає 0,1% від вартості товару, що придбаний комітентом на виконання цього договору комісіонером. Ціну цього договору складає сума всіх комісійних винагород (плат) за всіма заявками комітента, виконання яких буде підтверджуватися в актах наданих послуг (п. 5.1. договору).
Виплата комісійної винагороди (плати) здійснюється комітентом на підставі звіту комісіонера (п. 5.2. договору).
Комітент перераховує комісіонеру суму, що була витрачена на придбання товару, а також комісійну винагороду (плату), протягом 180 банківських днів після підписання акту наданих послуг (п. 5.3. договору).
Акт наданих послуг готується комісіонером та надається для підписання комітенту щодо всього обсягу поставленого товару, комісійна винагорода за який не виплачена (п. 5.4. договору).
Виплата комісійної винагороди здійснюється шляхом перерахування комітентом коштів на поточний рахунок комісіонера (п. 5.5. договору).
За угодою сторін розрахунки за договором можуть проводитися в іншій формі і порядку, не передбачених цим договором, і що не суперечать чинному законодавству (п. 5.6. договору).
Цей договір набирає чинності з моменту підписання сторонами і діє до 26.10.2024, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за даним договором (п. 8.1. договору).
Якщо за 20 (двадцять) календарних днів до закінчення строку дії даного договору жодна зі сторін не заявить письмово про його розірвання, то договір вважатиметься пролонгованим на 1 (один) рік. Кількість таких однорічних пролонгацій даного договору є необмеженою (п. 8.2. договору).
Закінчення строку дії цього договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час дії договору (п. 8.3. договору).
Додаткові угоди та додатки до даного договору є його невід`ємними частинами і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені у письмовій формі, підписані сторонами та скріплені їх печатками (п. 11.4. договору).
27.10.2023 сторони уклали додаткову угоду № 1 до договору (а.с. 25), в якій дійшли згоди про доповнення розділу 11 «Прикінцеві положення» договору пунктом 11.9 у наступній редакції: «п. 11.9. Сторони погодили, що всі документи, включаючи, але не виключно, додаткові угоди, листи, всі первинні документи (видаткові накладні, акти приймання-передачі наданих послуг, звіти комісіонера про надані послуги) в рамках даного договору повинні бути підписані обома сторонами, а також скріплені печатками сторін, оскільки обидві сторони прийняли рішення працювати з печатками. Сторони дійшли до згоди, що всі документи в рамках даного договору будуть мати юридичну силу тільки при дотриманні встановлених даним пунктом вимог до них.».
Позивач зазначає, що на виконання умов договору відповідач здійснив поставку олії соняшникової на загальну суму 42 849 524,00 грн, на підтвердження чого надав підписані сторонами видаткові накладні:
- № 1050 від 02.12.2023 про постачання товару у кількості 851,390 тон на суму 21 114 472,00 грн (а.с. 26);
- № 1 від 10.01.2024 про постачання товару у кількості 361,4 тон на суму 9 360 260,00 грн (а.с. 30);
- № 3 від 17.02.2024 про постачання товару у кількості 58,5 тон на суму 1 219 140,00 грн (а.с. 34);
- № 4 від 17.02.2024 про постачання товару у кількості 57,9 тон на суму 1 206 636,00 грн (а.с. 36);
- № 5 від 17.02.2024 про постачання товару у кількості 58,65 тон на суму 1 222 266,00 грн (а.с. 38);
- № 6 від 17.02.2024 про постачання товару у кількості 64,65 тон на суму 1 347 306,00 грн (а.с. 40);
- № 7 від 17.02.2024 про постачання товару у кількості 59,25 тон на суму 1 234 770,00 грн (а.с. 42);
- № 8 від 21.02.2024 про постачання товару у кількості 57,9 тон на суму 1 206 636,00 грн (а.с. 44);
- № 9 від 21.02.2024 про постачання товару у кількості 63,55 тон на суму 1 324 382,00 грн (а.с. 46);
- № 10 від 21.02.2024 про постачання товару у кількості 57,75 тон на суму 1 203 510,00 грн (а.с. 48);
- № 11 від 24.02.2024 про постачання товару у кількості 60,75 тон на суму 1 266 030,00 грн (а.с. 50);
- № 12 від 24.02.2024 про постачання товару у кількості 54,9 тон на суму 1 144 116,00 грн (а.с. 52);
акти приймання-передачі товару:
- № ТА-02-12-1 від 02.12.2023 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 851,390 тон олії соняшникової на суму 21 114 472,00 грн (а.с. 27);
- № ТА-1 від 10.01.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 361,400 тон олії соняшникової на суму 9 360 260,00 грн (а.с. 31);
- № ТА-3 від 17.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 58,500 тон олії соняшникової на суму 1 219 140,00 грн (а.с. 35);
- № ТА-4 від 17.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 57,900 тон олії соняшникової на суму 1 206 636,00 грн (а.с. 37);
- № ТА-5 від 17.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 58,650 тон олії соняшникової на суму 1 222 266,00 грн (а.с. 39);
- № ТА-6 від 17.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 64,650 тон олії соняшникової на суму 1 347 306,00 грн (а.с. 41);
- № ТА-7 від 17.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 59,250 тон олії соняшникової на суму 1 234 770,00 грн (а.с. 43);
- № ТА-8 від 21.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 57,900 тон олії соняшникової на суму 1 206 636,00 грн (а.с. 45);
- № ТА-9 від 21.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 63,550 тон олії соняшникової на суму 1 324 382,00 грн (а.с. 47);
- № ТА-10 від 21.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 57,750 тон олії соняшникової на суму 1 203 510,00 грн (а.с. 49);
- № ТА-11 від 24.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 60,750 тон олії соняшникової на суму 1 266 030,00 грн (а.с. 51);
- № ТА-12 від 24.02.2024за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 54,900, тон олії соняшникової на суму 1 144 116,00 грн (а.с. 53);
звіти комісіонера:
- № 1 від 31.12.2023, відповідно до якого комісіонер з 26.10.2023 по 31.12.2023 за дорученням комітента здійснив закупівлю та поставку олії соняшникової у кількості 851,390 тон на суму 21 114 472,00 грн (а.с. 28);
- № 1 від 31.01.2024, відповідно до якого комісіонер з 01.01.2024 по 31.01.2024 за дорученням комітента здійснив закупівлю та поставку олії соняшникової у кількості 361,400 тон на суму 9 360 260,00 грн (а.с. 32);
- № 2 від 31.01.2024, відповідно до якого комісіонер з 01.02.2024 по 26.02.2024 за дорученням комітента здійснив закупівлю та поставку олії соняшникової у кількості 593,800 тон на суму 12 374 792,00 грн (а.с. 55);
акти наданих послуг:
- № 1058 від 31.12.2023, відповідно до якого комісійна винагорода за закупівлю та поставку олії соняшникової за період 26.10.2023 по 31.12.2023 становить 21 114,47 грн (а.с. 29);
- № 2 від 31.01.2024, відповідно до якого комісійна винагорода за закупівлю та поставку олії соняшникової за період з 01.01.2024 по 31.01.2024 становить 9360,23 грн (а.с. 33);
- № 13 від 26.02.2024, відповідно до якого комісійна винагорода за закупівлю та поставку олії соняшникової за період з 01.02.2024 по 26.02.2024 становить 12 374,79 грн (а.с. 54).
Господарський суд зазначає, що видаткові накладні, звіти комісіонера та акти наданих послуг підписані сторонами та скріплені їх печатками. В той же час спірні акти приймання-передачі товару зі сторони ТОВ «Трейд Агростандарт» містять лише підпис та відповідно не містять відтиску печатки.
Відповідно до п. 11.9. договору сторони погодили, що всі документи, включаючи, але не виключно, додаткові угоди, листи, всі первинні документи (видаткові накладні, акти приймання-передачі наданих послуг, звіти комісіонера про надані послуги) в рамках даного договору повинні бути підписані обома сторонами, а також скріплені печатками сторін, оскільки обидві сторони прийняли рішення працювати з печатками. Сторони дійшли до згоди, що всі документи в рамках даного договору будуть мати юридичну силу тільки при дотриманні встановлених даним пунктом вимог до них.
Однак, як зазначає позивач, відповідачем в порушення умов договору спірні акти приймання-передачі товару було сформовано з відсутністю печатки ТОВ «Трейд Агростандарт».
У зв`язку із чим, позивач направив відповідачу лист № 0103/24-11 від 01.03.2024 (а.с. 56), в якому зазначив, що на виконання договору комісії № 261023 ТОВ «Трейд Агростандарт» здійснив поставки на суму: 42 849 524,00 грн. Передача товару відбувалась на підставі актів приймання-передачі, але, отримавши акти приймання-передачі, які були сформовані ТОВ «Трейд Агростандарт» було виявлено, що на актах приймання-передачі були відсутні печатки. Звертає увагу на те, що при підписанні договору було проставлено печатку ТОВ «Трейд Агростандарт» на обидва примірники договору комісії № 261023. На підставі викладеного просив надати акти приймання-передачі товару, оформлені у відповідності до вимог чинного законодавства з проставленням печатки Товариства з обмеженою відповідальністю «Трейд Агростандарт».
Листом від 04.03.2024 (а.с. 57) відповідач повідомив позивача, що проаналізувавши вихідну кореспонденцію визнає, що сталась технічна помилка та помилково було відправлено акти приймання-передачі без проставлення печатки ТОВ «Трейд Агростандарт». Зазначив, що найближчим часом проставить печатки на актах приймання-передачі та направить за адресою ТОВ «АТП 929».
В подальшому, як зазначає позивач, він звернувся до відповідача повторно з листом № 1303/24-08 від 13.03.2024 (а.с. 58), в якому зазначив, що станом на 14.03.2024 не отримав оформлених відповідно до вимог чинного законодавства актів приймання-передачі. У зв`язку із чим вимагав у строк до 22.09.2024 надати оформлені відповідно до вимог чинного законодавства спірні акти приймання-передачі товару.
Однак, як зазначає позивач, відповідач відповідь на лист не надав, належним чином оформлені акти приймання-передачі не направив, що і стало причиною звернення до суду.
Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (ст. 626 Цивільного кодексу України).
За договором комісії одна сторона (комісіонер) зобов`язується за дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити один або кілька правочинів від свого імені, але за рахунок комітента (ч. 1 ст. 1011 Цивільного кодексу України).
Як вказано вище, відповідно до п. 11.9. договору сторони погодили, що всі документи, включаючи, але не виключно, додаткові угоди, листи, всі первинні документи (видаткові накладні, акти приймання-передачі наданих послуг, звіти комісіонера про надані послуги) в рамках даного договору повинні бути підписані обома сторонами, а також скріплені печатками сторін, оскільки обидві сторони прийняли рішення працювати з печатками. Сторони дійшли до згоди, що всі документи в рамках даного договору будуть мати юридичну силу тільки при дотриманні встановлених даним пунктом вимог до них.
Суб`єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору (ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України).
Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ч. 1 ст. 526 Цивільного кодексу України).
Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).
Порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) (ст. 610 Цивільного кодексу України).
У разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом (ч. 1 ст. 611 Цивільного кодексу України).
Доказів надання позивачу належним чином оформлених спірних актів приймання-передачі із проставлянням печатки відповідач не надав, доводи позивача, наведені в обґрунтування позову, не спростував.
Таким чином, позовні вимоги є правомірними та підлягають задоволенню.
Згідно зі ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір підлягає стягненню з відповідача на користь позивача в розмірі 3028,00 грн.
Керуючись ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити в повному обсязі.
Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Трейд Агростандарт" (49023, Дніпропетровська область, м. Дніпро, пр. Мануйлівський, буд. 8, квартира 139, ідентифікаційний код 45241454) оформити та надати Товариству з обмеженою відповідальністю "АТП 929" (49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Старокозацька, буд. 49, ідентифікаційний код 42545179) належним чином оформлені відповідно до вимог чинного законодавства з проставленням печатки Товариства з обмеженою відповідальністю Трейд Агростандарт акти приймання-передачі товару :
1) № ТА-02-12-1 від 02.12.2023 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 851,390 тон олії соняшникової на суму 21 114 472,00 грн;
2) № ТА-1 від 10.01.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 361,400 тон олії соняшникової на суму 9 360 260,00 грн;
3) № ТА-3 від 17.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 58,500 тон олії соняшникової на суму 1 219 140,00 грн;
4) № ТА-4 від 17.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 57,900 тон олії соняшникової на суму 1 206 636,00 грн;
5) № ТА-5 від 17.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 58,650 тон олії соняшникової на суму 1 222 266,00 грн;
6) № ТА-6 від 17.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 64,650 тон олії соняшникової на суму 1 347 306,00 грн;
7) № ТА-7 від 17.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 59,250 тон олії соняшникової на суму 1 234 770,00 грн;
8) № ТА-8 від 21.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 57,900 тон олії соняшникової на суму 1 206 636,00 грн;
9) № ТА-9 від 21.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 63,550 тон олії соняшникової на суму 1 324 382,00 грн;
10) № ТА-10 від 21.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 57,750 тон олії соняшникової на суму 1 203 510,00 грн;
11) № ТА-11 від 24.02.2024 за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 60,750 тон олії соняшникової на суму 1 266 030,00 грн;
12) № ТА-12 від 24.02.2024за договором комісії № 261023 від 26.10.2023, відповідно до якого ТОВ «Трейд Агростандарт» передав ТОВ «АТП 929» 54,900, тон олії соняшникової на суму 1 144 116,00 грн, про що видати наказ.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Трейд Агростандарт" (49023, Дніпропетровська область, м. Дніпро, пр. Мануйлівський, буд. 8, квартира 139, ідентифікаційний код 45241454) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АТП 929" (49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Старокозацька, буд. 49, ідентифікаційний код 42545179) витрати по сплаті судового збору у розмірі 3028,00 грн, про що видати наказ.
Накази видати після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання повного судового рішення і може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду.
Повне рішення складено 30.10.2024
Суддя І.В. Мілєва
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2024 |
Оприлюднено | 01.11.2024 |
Номер документу | 122677420 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мілєва Ірина Вікторівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мілєва Ірина Вікторівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мілєва Ірина Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні