Рішення
від 30.10.2024 по справі 916/3675/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" жовтня 2024 р. м. Одеса Справа № 916/3675/24

Господарський суд Одеської області у складі судді Литвинової В.В., за участю секретаря судового засідання Крутькової В.О., розглянувши у відкритому засіданні справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційне підприємство Елемент

до відповідача Управління капітального будівництва Одеської міської ради

про зобов`язання укласти договір

за участю представників:

від позивача - Неголюк С.

від відповідача - не прибули

До суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційне підприємство Елемент до Управління капітального будівництва Одеської міської ради, в якому позивач просить зобов`язати Управління капітального будівництва Одеської міської ради укласти договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Одеси в редакції, викладеній в уточненій позовній заяві (а.с. 77-80), наданій на виконання ухвали суду від 22.08.2024 про залишення позову без руху з метою усунення недоліків позову.

Ухвалою від 02.09.2024 відкрито провадження у справі, призначено підготовче засідання на 02.10.2024. Відповідачу встановлено строк для подання відзиву 15 днів з дня отримання ухвали.

Відповідач отримав ухвалу 02.09.2024 в електронному кабінеті, що підтверджується довідкою.

Відзиву відповідач не надав, в засідання не прибув.

Відповідно до ст. 178 ГПК України справа розглядається за наявними матеріалами.

Ухвалою від 02.10.2024 суд закрив підготовче провадження та призначив розгляд справи по суті на 30.10.2024.

Розглянувши матеріали справи, суд

встановив:

На підставі договору купівлі-продажу від 27.12.2011 (а.с. 28-30), посвідченого приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Тітаренко О.С., що зареєстрований у реєстрі за № 2347, Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційне підприємство Елемент (далі -ТОВ «ВКП «ЕЛЕМЕНТ», позивач) набуло право власності на 20/1000 часток нежилих будівель та споруд (Науково-дослідний інститут «Шторм»), розташованих за адресою: місто Одеса, вул. Терешкової Валентини (нині Героїв Крут), 27, які складаються з будівлі корпусу № 14, літ. «О», загальною площею 517,0 кв.метрів.

В подальшому, відповідно до п. 1 Декларації про готовність об`єкта до експлуатації від 09.11.2015 (а.с. 16-20), ТОВ «ВКП «ЕЛЕМЕНТ» проведено реконструкцію частини вищезазначених нежилих приміщень та споруд без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані, з виділом у самостійну одиницю, за адресою: місто Одеса, вул. Терешкової Валентини (нині - Героїв Крут), 27, корпус № 14.

Далі, ТОВ «ВКП «ЕЛЕМЕНТ» 21.12.2015 отримано свідоцтво про право власності на нежитлову будівлю (а.с. 21), загальною площею 1771,6 кв.м, за адресою: місто Одеса, вул. Терешкової Валентини (нині - Героїв Крут), 27, корпус № 14, індексний номер: 50422727.

ТОВ «ВКП «ЕЛЕМЕНТ» у позовній заяві посилається на те, що він звернувся до Одеської міської ради із заявою, в якій просив передати в оренду земельну ділянку, за адресою: м. Одеса, вул. Героїв Крут, 27, корпус № 14. Департаментом земельних ресурсів Одеської міської ради на підставі цієї заяви підготовлено проект рішення Одеської міської ради про надання дозволу ТОВ «ВКП «ЕЛЕМЕНТ» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, за адресою: м. Одеса, вул. Героїв Крут, 27, корп. № 14, вид цільового призначенням - 03.10 для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов`язаною з отриманням прибутку. Зазначений проект рішення Департаментом земельних ресурсів направлено до Постійної комісії Одеської міської ради з питань просторового розвитку, землеустрою та регулювання земельних правовідносин (надалі Комісія).

Матеріалами справи підтверджується, що листом від 17.04.2024 № 02-04/573 (а.с. 31-32) Управління капітального будівництва Одеської міської ради (відповідач) повідомило позивача (у відповідь на лист позивача від 15.04.2024 № 46 з питання щодо підтвердження розрахунку пайової участі в розмірі 1495985грн при здійсненні реконструкції об`єкта містобудування за адресою: м. Одеса, вул. Героїв Крут, 27, корп. № 14) повідомив, що відповідно до норм ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції станом на час реконструкції (будівництва) замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов`язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Але позивач не звертався до органу місцевого самоврядування з питання визначення розміру пайової участі. Управління капітального будівництва Одеської міської ради підтвердив розрахунок пайової участі в сумі 1495985грн відповідно до ст. 40 Закону та Методики визначення пайової участі замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси, затв. рішенням виконкому Одеської міської ради від 27.11.2014 № 339, які діяли на час реконструкції. Крім того, в листі відповідач зазначив реквізити для перерахування зазначеної суми.

Листом від 21.05.2024 № 01-18/702 (а.с. 22) Департамент земельних ресурсів Одеської області у відповідь на звернення позивача повідомив, що у зв`язку із зауваженнями Юридичного департаменту Одеської міської ради від 18.04.2024 Комісією було рекомендовано зняти ТОВ «ВКП «Елемент» з розгляду сесії яка відбулась 24.04.2024, для їх доопрацювання.

Листом Юридичного департаменту Одеської міської ради від 18.04.2024 за № 147 (а.с. 23- 24) надано зауваження до проекту рішення Одеської міської ради «Про надання дозволу ТОВ «ВКП «ЕЛЕМЕНТ» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0850 га, за адресою: м. Одеса, вул. Героїв Крут, 27, корп. № 14, вид цільового призначенням - 03.10 для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов`язаною з отриманням прибутку».

Так, відповідно до зауважень Юридичним департаментом Одеської міської ради було зокрема зазначено наступне: «Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на підставі договору купівлі-продажу від 27.12.201 1, посвідченого Тітаренко О.С., приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу та зареєстрованого у реєстрі за № 2347, Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо- комерційне підприємство «Елемент» набуло право власності на 20/1000 часток нежилих будівель та споруд (Науково-дослідний інститут «Шторм»), розташованих за адресою: місто Одеса, вул. Терешкової Валентини, 27, які складаються з будівлі корпусу № 14 літ. «О» загальною площею 517,0 кв.метрів.

В подальшому, 21.12.2015 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено відомості щодо державної реєстрації права власності Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційне підприємство «Елемент» на нежитлову будівлю площею 1771,6 кв.м, за адресою: місто Одеса, вул. Терешкової Валентини, 27, корп. № 14.

Підставою для реєстрації вищевказаного об`єкта нерухомого майна зазначено, зокрема технічний паспорт на нежитлову будівлю літ. «А» за адресою: м. Одеса, вул. Терешкової Валентини, 27, корп. № 14, виготовлений ПП «ТОП ПРОЕКТ» станом на 27 жовтня 2015 року, та Декларацію про готовність об`єкта до експлуатації від 09.11.2015 № ОД 142153131058.

Відповідно до вищевказаної Декларації замовником реконструкції частини нежилих приміщень та споруд Науково-дослідного інституту «Шторм», без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані, з виділом у самостійну одиницю за адресою: м. Одеса, вул. Терешкової Валентини будинок 27/14, зазначено Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційне підприємство «Елемент».

Відповідно до статті 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», в редакції, що діяла на час будівництва (реконструкції) та виділу в самостійну одиницю об`єкту нерухомого майна за вищевказаною адресою, закінчених у 2015 році, замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, був зобов`язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.

Однак, незважаючи на те, що площа об`єкту нерухомого майна була збільшена з 517,0 кв.м до 1771,6 кв.м у період наведеної вище норми законодавства, довідка Управління капітального будівництва Одеської міської ради щодо укладення договору про пайову участь замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Одеси та/або про підтвердження виконання зобов`язань за відповідним договором в повному обсязі або підтвердження сплати пайової участі в повному обсязі у разі, якщо договір не укладається, відсутня.».

Листом від 23.05.2024 № 903вих (а.с. 25-27) Юридичний департамент Одеської міської ради у відповідь на лист позивача від 19.04.2024 № 48, повідомив, що відповідно до пунктів 2.2.37-2.2.39 Положення про Управління капітального будівництва Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 28.02.2011р. № 384-УІ (нова редакція), забезпечення реалізації повноважень Одеської міської ради у відносинах, які виникають при пайовій участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси покладено Одеською міською радою на Управління капітального будівництва Одеської міської ради. Позивачу рекомендовано звернутись до цього Управління.

Позивач листом від 29.05.2024 за № 50 (а.с. 13) у відповідь на лист Управління капітального будівництва Одеської міської ради від 17.04.2024 № 02-04/573 щодо перерахування суми 1495985грн пайової участі, просив в порядку ст. 641 ЦК України укласти письмовий договір пайової участі замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси відповідно до ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», яка діяла на момент реєстрації права власності на нерухоме майно за адресою м. Одеса, вул. Героїв Крут, 27, корп. № 14. Для цього позивач просить протягом 10 робочих днів надіслати йому підписані примірники договору з додатком № 1 розрахунком розміру пайової участі.

Цей лист було зареєстровано відповідачем 30.05.2024 за № 02-04/785.

Управління капітального будівництва Одеської міської ради (відповідач) листом від 27.06.2024 № 02-04/785, 02-04/894 (а.с. 14-15) у відповідь на лист позивача повідомило, що відповідно до норм ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції станом на час реконструкції) замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов`язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури. Пайова участь підлягала перерхуванню до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію. Однак, позивач не звертався до органу місцевого самоврядування з питання визначення пайової участі.

Крім того, відповідач в цьому листі зазначив, що на теперішній час правові підстави для укладення договору відсутні. Однак, враховуючи, що при введенні в експлуатацію пайова участь не була сплачена, то відповідач запропонував позивачу сплатити 1495985грн до бюджету міста, зазначивши реквізити.

Листом від 18.07.2024 № 75 (а.с. 53) позивач звернувся до відповідача з пропозицією укласти договір пайової участі замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси, додавши до листа 3 примірника договору.

Листом від 26.07.2024 № 02-04/1035 (а.с. 56-57) відповідач знову повідомив позивача, що наразі у зв`язку із змінами законодавства відсутні підстави для укладення договору і знову запропонував сплатити1495985грн до бюджету міста, зазначивши реквізити.

Відповідно до норм ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції станом на час реконструкції) 2. Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов`язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

3 Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.

4. До пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не залучаються замовники у разі будівництва:

1) об`єктів будь-якого призначення на замовлення державних органів або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;

2) будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення;

3) будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла;

4) індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках;

5) об`єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів;

6) об`єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній ділянці об`єктів соціальної інфраструктури;

7) об`єктів, що споруджуються замість тих, що пошкоджені або зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;

8) об`єктів, передбачених Державною цільовою програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу ( 357-2010-п ), за рахунок коштів інвесторів;

9) об`єктів інженерної, транспортної інфраструктури, об`єктів енергетики, зв`язку та дорожнього господарства (крім об`єктів дорожнього сервісу);

{Частину четверту статті 40 доповнено пунктом 9 згідно із Законом N 4570-VI ( 4570-17 ) від 22.03.2012 }

10) об`єктів у межах індустріальних парків на замовлення ініціаторів створення індустріальних парків, керуючих компаній індустріальних парків, учасників індустріальних парків.

{Частину четверту статті 40 доповнено пунктом 10 згідно із Законом N 5018-VI ( 5018-17 ) від 21.06.2012 }

5. Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.

У разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об`єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, вона визначається на основі встановлених органом місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної потужності.

6. Встановлений органом місцевого самоврядування для замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати:

1) 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта - для нежитлових будівель та споруд;

2) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта - для житлових будинків.

7. Органам місцевого самоврядування забороняється вимагати від замовника будівництва надання будь-яких послуг, у тому числі здійснення будівництва об`єктів та передачі матеріальних або нематеріальних активів (зокрема житлових та нежитлових приміщень, у тому числі шляхом їх викупу), крім пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, передбаченої цією статтею, а також крім випадків, визначених частиною п`ятою статті 30 цього Закону.

8. Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що

підтверджують вартість будівництва об`єкта, з техніко-економічними показниками.

У разі зміни замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму коштів, сплачених попереднім замовником відповідно до укладеного ним договору про пайову участь. { Частину восьму статті 40 доповнено абзацом другим згідно із Законом N 5496-VI ( 5496-17 ) від 20.11.2012 }

9. Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію.

Істотними умовами договору є:

1) розмір пайової участі;

2) строк (графік) сплати пайової участі;

3) відповідальність сторін.

Невід`ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.

11. Інформація щодо договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту та його виконання зазначається у декларації про готовність об`єкта до експлуатації або в акті готовності об`єкта до експлуатації.

{Статтю 40 доповнено частиною одинадцятою згідно із Законом N 320-VIII ( 320-19 ) від 09.04.2015 }

В п. 22 Декларації про готовність об`єкта до експлуатації від 09.11.2015 (а.с. 16-20) зазначено, що інформація про договір про пайову участь не вимагається згідно Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» ст. 40 пункт 4.

При цьому, позивач посилається на те, що відповідно до ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» договір мав бути укладений протягом 15 робочих днів з дня реєстрації звернення позивача 30.05.2024, що відповідачем не було здійснено.

Суд зауважує, що позивач посилається на ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в редакції, яка діяла на час реконструкції.

На час звернення позивача до відповідача з пропозицією укласти договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Одеси (29.05.2024) така підстава відсутня.

Також позивач зазначає, що згідно з ч. 5 та 9 ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» договір мав бути укладений до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію, але позивач не надав суду доказів, що він звертався до відповідача з пропозицією укласти договір до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію.

Розглянувши вимоги позивача, суд дійшов висновку, що вони не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно з ст. 181 ГК України господарський договір укладається в порядку, встановленому Цивільним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Статтею 641 ЦК України пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов`язаною у разі її прийняття.

Відповідно до ст. 187 ГК України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов`язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов`язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору. День набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.

Відповідно до частини 2 статті 20 ГК України кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб`єктів захищаються шляхом: установлення, зміни і припинення господарських правовідносин.

Згідно з частиною п`ятою статті 11 ЦК України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов`язки можуть виникати з рішення суду.

Переддоговірним є спір, який виникає у разі, якщо сторона ухиляється або відмовляється від укладення договору в цілому або не погоджує окремі його умови. При цьому передати переддоговірний спір на вирішення суду можливо лише тоді, коли хоча б одна із сторін є зобов`язаною його укласти через пряму вказівку закону, або на підставі обов`язкового для виконання акта планування. В інших випадках спір про укладення договору чи з умов договору може бути розглянутий господарським судом тільки за взаємною згодою сторін або якщо сторони зв`язані зобов`язанням укласти договір на підставі існуючого між ними попереднього договору (постанова Верховного Суду у складі колегії суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду від 25.05.2018 у справі № 61/341).

Суд вправі задовольнити позов про спонукання укласти договір лише в разі, якщо встановить, що існує правовідношення, в силу якого сторони зобов`язані укласти договір, але одна із сторін ухилилася від цього. При цьому у справі має бути доведено наявність відповідного правовідношення, а саме - прямого законодавчого обов`язку відповідача щодо укладення договору (пункт 6.2.2 постанови Верховного Суду у складі колегії суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду від 26.10.2018 у справі № 910/15590/17).

Відповідно до статті 187 ГК України господарські суди розглядають спори про спонукання до укладання договору чи з умов договору у разі, якщо: а) договір укладається за державним замовленням, прийняття якого є обов`язковим для відповідного суб`єкта господарювання (стаття 183 цього Кодексу), або б) існує публічне зобов`язання суб`єкта господарювання (стаття 178, частина 6 статті 179 цього Кодексу), або в) укладався попередній договір, і одна з його сторін ухиляється від укладення основного договору (стаття 182 цього Кодексу), або г) наявна згода обох сторін на розгляд спору судом (пункт 5.7 постанови Верховного Суду у складі колегії суддів від 01.12.2021 у справі 46/606).

У розумінні статті 187 ГК України, статті 649 ЦК України переддоговірний спір може полягати у розбіжностях між сторонами щодо змісту (спір про врегулювання розбіжностей) або виникати у разі відмови чи ухиленні від його укладення (спір про спонукання укласти договір).

В даній справі судом не встановлено правових підстав, які б вимагали обов`язкового укладення договору про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Одеси станом на час звернення позивача до відповідача з такою пропозицію як листом від 29.05.2024 (а.с. 13) та і листом від 18.07.2024 (а.с.53). А норма ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», на яку посилається позивач, станом на 29.05.2024 і 18.07.2024 вже не діє.

Відповідно до ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

За змістом ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Водночас обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ст. 77 ГПК України).

Відповідно до ст. 86 ГПК України, суд, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, дійшов висновку відмовити в задоволенні позову.

Відповідно до ст. 129 ГПК України судові витрати в розмірі сплаченого судового збору покладаються на позивача, оскільки в задоволенні позову відмовлено.

На підставі вищевикладених норм права, керуючись ст.ст. 129, 232-240, 243, Господарського процесуального кодексу України, суд

ухвалив:

1. В задоволенні позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Південно-західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 30.10.2024

Суддя В.В. Литвинова

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення30.10.2024
Оприлюднено01.11.2024
Номер документу122678944
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —916/3675/24

Рішення від 30.10.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Литвинова В.В.

Ухвала від 02.10.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Литвинова В.В.

Ухвала від 02.09.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Литвинова В.В.

Ухвала від 22.08.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Литвинова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні