Рішення
від 30.10.2024 по справі 160/24981/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2024 рокуСправа №160/24981/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Царікової О.В.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в місті Дніпрі адміністративну справу №160/24981/24 за позовною ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_2 ), до Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд. 75А; ЄДРПОУ 37454258) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_3 , ОСОБА_2 до Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради, в якій з урахуванням заяви про зміну предмету позову, від 17.09.2024, позивачі просять суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради, оформлене листом від 29.07.2024 за вих. № 8/21-246;

- зобов`язати Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_3 , ОСОБА_2 щодо присвоєння поштової адреси житловому будинку по АДРЕСА_2 та підготувати проєкт рішення Виконавчого комітету Дніпровської міської ради про присвоєння поштової адреси житловому будинку по АДРЕСА_2 ;

- зобов`язати Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради, у разі прийняття Виконавчим комітетом Дніпровської міської ради рішення про присвоєння поштової адреси житловому будинку по АДРЕСА_2 , внести інформацію про присвоєння поштової адреси до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва та видати відповідний витяг з Реєстру будівельної діяльності.

В обґрунтування позовних вимог позивачами зазначено, що з метою будівництва на належних позивачам на праві власності земельних ділянках нового садибного житлового будинку позивачами спільно отримано будівельні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва. По завершенню будівельних робіт, на замовлення позивачів було проведено технічну інвентаризацію, за результатом чого складено технічний паспорт на побудований чотирьохповерховий будинок, загальною площею 2194,6 кв.м., житловою площею 1616,4 кв.м.. В подальшому, Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю зареєстровано декларацію про готовність об`єкта завершеного будівництва до експлуатації. На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України № 1127 від 25.12.2015 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» позивачі звернулися до Дніпровської міської ради із заявою про присвоєння поштової адреси новозбудованому будинку. Через 9 місяців позивачами отримано рішення Департаменту по роботі з активами, оформлене листом №8/21-246 від 29.07.2024 про відмову в присвоєнні поштової адреси збудованому позивачами житловому будинку.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивачі звернулися до суду з даним адміністративним позовом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.09.2024 відкрито провадження по справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

14.10.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від відповідча надійшов відзив на позовну заяву (вх. №77523/24). В обґрунтування означеного відзиву відповідачем зазначено, що за результатами розгляду звернення від 01.11.2023 вх. №35/555 в межах наданих повноважень позивачам було надано відповідь, в якій було роз`яснено, що присвоєння адрес об`єктам будівництва, об`єктам нерухомого майна на території міста Дніпра відбувається відповідно до ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку присвоєння адрес об`єктам будівництва, об`єктам нерухомого майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.07.2021 № 690 (зі змінами), з урахуванням рішення Дніпровської міської ради від 20.10.2021 № 71/11 «Про деякі питання адресації об`єктів у м. Дніпрі». За результатами розгляду наданих до заяви про присвоєння поштової адреси новозбудованому будинку документів, було виявлено, що згідно з вихідними даними (проектної документації, містобудівельного розрахунку тощо), на підставі яких надавались містобудівні умови та обмеження від 21.12.2021 № 15/29-246, об`єктом нового будівництва по АДРЕСА_2 був садибний житловий будинок. Згідно з ДБН Б2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» та ДБН В.2.2-15:2019 «Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення» садибний житловий будинок (індивідуальний житловий будинок) - це одноквартирний житловий будинок з присадибною ділянкою та господарськими спорудами, призначеними для одного домоволодіння. Відповідно до матеріалів технічної інвентаризації, виготовлених ФОП ОСОБА_4 станом на 11.10.2023, побудовано чотирьохповерховий житловий будинок, загальною площею 2194,6 кв.м., житловою - 1616,4 кв.м. Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», однією з підстав для відмови у присвоєнні адреси є виявлення неповних або недостовірних відомостей у поданих документах, що підтверджено документально. Враховуючи викладене, позивачам було відмовлено у розгляді питання щодо можливості присвоєння поштової адреси новозбудованому будинку.

17.10.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від позивачів надійшла відповідь на відзив (вх. № 78599/24), в якій позивачами заперечувалися доводи відповідача, викладені у відзиві на позовну заяву, позивачі наголосили на тому, що відповідач не навів жодних документальних підтверджень щодо надання недостовірної інформації, а тому просили суд адміністративний позов задовольнити повністю.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява та відзив на позовну заяву, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_3 на праві приватної власності належить земельна ділянка, кадастровий номер 1210100000:02:296:0048, площею 0,0261 га, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 185820226 від 23.10.2019.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №189934947 від 22.11.2019 ОСОБА_2 на праві приватної власності належить земельна ділянка кадастровий номер 1210100000:02:296:0052, площею 0,07 га.

21.12.2021 наказом Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради № 641 затверджено Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва, реєстраційний номер 15/29-246 від 21.12.2021, реєстраційний номер ЄДЕССБ MU01:3471-4635-6569-0637.

Містобудівні умови та обмеження надані ОСОБА_3 та ОСОБА_2 для проектування об`єкта будівництва нового садибного житлового будинку, по АДРЕСА_2 , на земельних ділянках з кадастровими номерами: №1210100000:02:296:0048 та № 1210100000:02:296:0052.

03.02.2022 за заявою позивачів зареєстровано Повідомлення про початок виконання будівельних робіт нового будівництва садибного житлового будинку, по АДРЕСА_2 на земельних ділянках з кадастровими номерами: 1210100000:02:296:0048 та 1210100000:02:296:0052, що підтверджується Витягом з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва реєстраційний номер ДП 051220203540.

11.10.2023 Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 виготовлено Технічний паспорт будинку садибного типу з господарськими будівлями та спорудами (інвентарна справа № ДО108296) по АДРЕСА_2 .

18.10.2023 за заявою позивачів, у зв`язку з виявленою технічною помилкою в відомостях про проектну документацію в первісному повідомленні про початок виконання будівельних робіт, зареєстровано нову редакцію Повідомлення про початок виконання будівельних робіт нового будівництва садибного житлового будинку по АДРЕСА_2 на земельних ділянках з кадастровими номерами: 1210100000:02:296:0048 та 1210100000:02:296:0052, що підтверджується Витягом з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва реєстраційний номер ДП 051220203540.

31.10.2023 за заявою позивачів зареєстровано Декларацію про готовність до експлуатації об`єкта будівництва садибного житлового будинку по АДРЕСА_2 на земельних ділянках з кадастровими номерами: 1210100000:02:296:0048 та 1210100000:02:296:0052, що підтверджується Витягом з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва реєстраційний номер ДП101231026203.

01.11.2023 позивачі звернулися до Дніпровської міської ради із заявою про присвоєння поштової адреси новозбудованому житловому будинку по АДРЕСА_2 . У відповідь на заяву позивачами отримано відповідь Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради №8/21-246 від 29.07.2024, згідно з якою позивачам відмовлено в розгляді питання щодо присвоєння поштової адреси садибному житловому будинку, по АДРЕСА_2 на земельних ділянках з кадастровими номерами: 1210100000:02:296:0048 та 1210100000:02:296:0052.

В обґрунтування такої відмови відповідачем зазначено, що за результатами розгляду звернення від 01.11.2023 вх. №35/555 в межах наданих повноважень позивачам було надано відповідь, в якій було роз`яснено, що присвоєння адрес об`єктам будівництва, об`єктам нерухомого майна на території міста Дніпра відбувається відповідно до ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку присвоєння адрес об`єктам будівництва, об`єктам нерухомого майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.07.2021 № 690 (зі змінами), з урахуванням рішення Дніпровської міської ради від 20.10.2021 №71/11 «Про деякі питання адресації об`єктів у м. Дніпрі».

Перелік документів, що подаються для присвоєння (зміни) адреси визначені ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідно до п. 3 рішення Дніпровської міської ради від 20.10.2021 № 71/11 «Про деякі питання адресації об`єктів у м. Дніпрі», адреса об`єктів будівництва, об`єктів нерухомого майна підлягає внесенню до матеріалів містобудівного кадастру після прийняття виконавчим комітетом Дніпровської міської ради рішення про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адрес об`єктам будівництва, об`єктам нерухомого майна з визначенням місцезнаходження об`єктів адресації на актуальних топографічних матеріалах.

Згідно з розпорядженням міського голови від 12.12.2003 № 947-р «Про посилення контролю за виконанням топографо-геодезичних робіт та використанням актуальної геопідоснови при виконанні проектно-планувальних робіт» та ДБН А.2.1 «Інженерні вишукування для будівництва» термін придатності матеріалів генофондів міста (топографічних планів М 1:500) для виконання робіт, пов`язаних з їх використанням, становить не більше одного року з часу останнього коригування топографічних планів.

Матеріали, які є підставою для прийняття рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради, обов`язково повинні додаватися до проекту такого рішення.

За результатами розгляду наданих до заяви про присвоєння поштової адреси новозбудованому будинку документів, було виявлено, що згідно з вихідними даними (проектної документації, містобудівельного розрахунку тощо), на підставі яких надавалися містобудівні умови та обмеження від 21.12.2021 №15/29-246, об`єктом нового будівництва по АДРЕСА_2 був садибний житловий будинок.

Згідно з ДБН Б2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» та ДБН В.2.2-15:2019 «Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення» садибний житловий будинок (індивідуальний житловий будинок) - це одноквартирний житловий будинок з присадибною ділянкою та господарськими спорудами, призначеними для одного домоволодіння. Відповідно до матеріалів технічної інвентаризації, виготовлених ФОП ОСОБА_4 станом на 11.10.2023, побудовано чотирьохповерховий житловий будинок, загальною площею 2194,6 кв.м., житловою - 1616,4 кв.м.

Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» однією з підстав для відмови у присвоєнні адреси є виявлення неповних або недостовірних відомостей у поданих документах, що підтверджено документально.

Зважаючи на вищезазначене, позивачам було відмовлено у розгляді питання щодо можливості присвоєння поштової адреси новозбудованому будинку.

Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивачі звернулися до суду з даною позовною заявою.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною 2 зазначеної статті у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з пп.10 п. б ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до делегованих повноважень органів сільських, селищних, міських рад належить облік відповідно до закону об`єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.

Відповідно до пп. 2 п. б ст.31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить організація роботи, пов`язаної зі створенням і веденням містобудівного кадастру населених пунктів.

Згідно з ч.1 ст. 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин), адресою об`єкта нерухомого майна є унікальна структурована сукупність реквізитів, що використовуються для ідентифікації об`єкта та визначення місця його розташування на місцевості. Як визначено ч. 3 цієї ж статті, адреса присвоюється об`єктам будівництва, будинкам, будівлям, спорудам, квартирам, гаражним боксам, машиномісцям, іншим житловим та нежитловим приміщенням, які є самостійними об`єктами нерухомого майна. Адреса не присвоюється: 1) тимчасовим спорудам; 2) будівлям та спорудам, що є приналежністю відповідної будівлі або споруди або їх складовою частиною; 3) іншим об`єктам нерухомого майна, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України в Порядку присвоєння адрес об`єктів нерухомого майна (далі - Порядок присвоєння адрес).

Порядок присвоєння адрес, визначений цим Законом, не поширюється на земельні ділянки.

Відповідно до ч.5 ст. 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», адреса (крім реквізиту, визначеного пунктом 10 частини четвертої цієї статті) присвоюється, змінюється, коригується, анулюється: виконавчим органом сільської, селищної, міської ради - у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради; місцевою державною адміністрацією - у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку не поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради, а також у разі неприйняття органом з присвоєння адреси рішення про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адреси у строк, визначений цією статтею.

У містах з районним поділом за рішенням міських рад повноваження щодо присвоєння, зміни, коригування, анулювання адрес можуть делегуватися виконавчим органам районних в місті рад.

Відповідно до п. 3.2.21 Положення про Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради, затвердженого рішенням Дніпровської міської ради № 52/28 від 19.10.2022, на Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради, зокрема, покладено завдання по упорядкуванню адресації об`єктів містобудування, у тому числі підготовки проектів рішень виконавчого комітету міської ради з питань адресації об`єктів на території міста.

Згідно з частинами 6, 7 ст. 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» виконавчий орган сільської, селищної, міської та районної у місті ради, місцева державна адміністрація або районна у місті Києві державна адміністрація (далі - орган з присвоєння адреси) протягом п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення про необхідність присвоєння адреси об`єкту нового будівництва, визначеного частиною дев`ятою статті 36 та частиною третьою статті 37 цього Закону:

1) приймає рішення про присвоєння адреси, що повинно містити відомості про ідентифікатор об`єкта будівництва;

2) оприлюднює рішення про присвоєння адреси на своєму офіційному веб-сайті (у разі наявності);

3) вносить інформацію про присвоєння адреси (у тому числі копію рішення про присвоєння адреси) до Реєстру будівельної діяльності.

Адреса вважається присвоєною з дня внесення до Реєстру будівельної діяльності інформації про її присвоєння.

Відомості про присвоєння адреси доводяться до відома замовника будівництва в порядку, визначеному статтею 26-1 цього Закону, у день внесення інформації про присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна до Реєстру будівельної діяльності.

Положеннями ч. 20 ст. 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що органу з присвоєння адреси забороняється вимагати від замовника додаткові документи для прийняття рішення про присвоєння, зміну, коригування адреси, якщо вони не передбачені цим Законом.

Відповідно до частин 1-3 статті 26-4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», після запровадження електронної системи присвоєння, зміна, коригування, анулювання адреси щодо об`єктів, право на виконання будівельних робіт щодо яких набуто до запровадження цієї системи, здійснюються у порядку, визначеному статтею 26-3 цього Закону з урахуванням особливостей, визначених цією статтею.

Документи для присвоєння, коригування адреси подаються відповідно до статті 26-1 цього Закону.

Присвоєння адреси здійснюється за вибором замовника після отримання права на виконання будівельних робіт або після прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію.

Згідно ч. 5 ст. 26-4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» для присвоєння адреси подаються такі документи:

1) заява про присвоєння адреси щодо об`єкта будівництва або закінченого будівництвом об`єкта із зазначенням прізвища, імені, по батькові заявника та реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності) - для фізичної особи або найменування та ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України - для юридичної особи, відомостей про ідентифікатор закінченого будівництвом об`єкта (для об`єктів, яким присвоєно ідентифікатор до подання заяви);

2) копія документа, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій споруджується (споруджено) об`єкт (крім випадків, встановлених Кабінетом Міністрів України в Порядку присвоєння адрес), - у разі, якщо право власності або користування земельною ділянкою не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

3) генеральний план об`єкта будівництва (у разі спорудження об`єкта на підставі проектної документації на будівництво) - у разі подання заяви про присвоєння адреси щодо об`єкта будівництва;

4) копія документа, що дає право на виконання будівельних робіт, - у разі подання заяви про присвоєння адреси щодо об`єкта будівництва (якщо відомості про такий документ не внесено до електронної системи);

5) копія документа, що засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, - у разі подання заяви про присвоєння адреси щодо закінченого будівництвом об`єкта (якщо відомості про такий документ не внесено до електронної системи);

6) копія документа, що посвідчує особу заявника, - у разі подання документів поштовим відправленням;

7) копія документа, що засвідчує повноваження представника, - у разі подання документів представником поштовим відправленням або в електронній формі.

Копії документів, що подаються для присвоєння адреси, засвідчуються замовником (його представником).

Відповідно до ч. 7 ст. 26-4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» орган з присвоєння адреси протягом п`яти робочих днів з дня отримання заяви про присвоєння, коригування адреси:

1) приймає рішення про присвоєння, коригування адреси/відмову у присвоєнні, коригуванні адреси, яке повинно містити відомості про ідентифікатор закінченого будівництвом об`єкта (для об`єктів, яким присвоєно ідентифікатор до подання заяви);

2) оприлюднює рішення про присвоєння, коригування/відмову у присвоєнні, коригуванні адреси на своєму офіційному веб-сайті (у разі наявності);

3) вносить інформацію про присвоєння, коригування адреси/відмову у присвоєнні, коригуванні адреси (у тому числі копію рішення про присвоєння, коригування адреси/відмову у присвоєнні, коригуванні адреси) до Реєстру будівельної діяльності.

Рішення про присвоєння/відмову у присвоєнні адреси повинно додатково містити відомості про місце розташування об`єкта згідно з документом, що дає право на виконання будівельних робіт (у разі присвоєння адреси щодо об`єкта будівництва), або документом, що засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта (у разі присвоєння адреси щодо закінченого будівництвом об`єкта).

Рішення про коригування адреси повинно додатково містити відомості про попередню адресу щодо закінченого будівництвом об`єкта.

Рішення про відмову у присвоєнні, коригуванні адреси повинно містити посилання на відповідну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також відомості про те, яке саме положення поданого заявником документа не відповідає вимогам законодавства.

Частиною 8 статті 26-4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що підставами для відмови у присвоєнні, коригуванні адреси є:

1) подання неповного пакета документів;

2) виявлення неповних або недостовірних відомостей у поданих документах, що підтверджено документально;

3) подання заяви особою, яка не є замовником, або його представником - у разі подання заяви щодо присвоєння, коригування адреси щодо об`єкта будівництва;

4) подання заяви до органу з присвоєння адреси, який не має повноважень приймати рішення про присвоєння, коригування адреси на відповідній території.

Відмова у присвоєнні, коригуванні адреси з підстав, не передбачених цією частиною, не допускається.

Таким чином, положеннями Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено вичерпний перелік підстав для відмови у присвоєнні адреси.

Судом встановлено, що позивачами до відповідача подано повний пакет документів, визначених ч. 5 ст. 26-4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а тому суд констатує, що підстави для відмови, передбачені пунктом 1 частини 8 статті 26-4 цього Закону відсутні.

Також судом встановлено, що заява про присвоєння адреси подана уповноваженими особами та до уповноваженого органу, отже, суд констатує, що підстави для відмови, передбачені пунктами 3, 4 частини 8 статті 26-4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» відсутні.

Зі змісту оскарженого рішення судом встановлено, що підставою для відмови в присвоєнні адреси є виявлення неповних або недостовірних відомостей у поданих документах, що підтверджено документально.

З даного приводу суд зазначає таке.

Мотивуючи відмову відповідачем зазначено, що за результатами розгляду наданих до заяви про присвоєння поштової адреси новозбудованому будинку документів, було виявлено, що згідно з вихідними даними (проектної документації, містобудівельного розрахунку, тощо), на підставі яких надавалися містобудівні умови та обмеження від 21.12.2021 №15/29-246, об`єктом нового будівництва по АДРЕСА_2 був садибний житловий будинок. Згідно з ДБН Б2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» та ДБН В.2.2-15:2019 «Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення» садибний житловий будинок (індивідуальний житловий будинок) - це одноквартирний житловий будинок з присадибною ділянкою та господарськими спорудами, призначеними для одного домоволодіння. Відповідно до матеріалів технічної інвентаризації, виготовлених ФОП ОСОБА_4 , станом на 11.10.2023, побудовано чотирьохповерховий житловий будинок загальною площею 2194,6 кв.м., житловою площею - 1616,4 кв.м.

Отже, відповідач, відмовляючи позивачам в присвоєнні адреси на побудований садибний житловий будинок, по АДРЕСА_2 , зазначив про те, що за визначенням садибний житловий будинок (індивідуальний житловий будинок) - це одноквартирний житловий будинок з присадибною ділянкою та господарськими спорудами, призначеними для одного домоволодіння, при цьому як висновок зазначив про те, що фактично збудований будинок є чотирьохповерховим.

Суд констатує, що матеріалами справи не підтверджено, що побудований житловий будинок є багатоквартирним житловим будинком.

При цьому, слід звернути увагу, що поняття «одноквартирний» не є тотожнім поняттю «одноповерховий».

З матеріалів справи встановлено, що збудований житловий будинок є одноквартирним чотирьохповерховим будинком, висотою, що не перевищує 19 метрів, що визначено містобудівними умовами та їх обмеженнями, реєстраційний номер № 15/29-246 від 21.12.2021, реєстраційний номер ЄДЕССБ MU01:3471-4635-6569-0637, декларацією про початок виконання будівельних робіт від 03.02.2022 та від 11.10.2023, декларацією від 31.10.2023 про готовність до експлуатації об`єкта будівництва садибного житлового будинку, по АДРЕСА_2 на земельних ділянках з кадастровими номерами: 1210100000:02:296:0048 та 1210100000:02:296:0052.

Окрім того, як встановлено зі змісту оскарженого рішення, відповідач, відмовляючи в присвоєнні адреси, фактично витребував у позивачів нові документи, а саме: актуальні геопідоснови при виконанні проектно-планувальних робіт та ДБН А2.1 «Інженерні вишукування для будівництва терміном придатності матеріалів генофондів міста (топографічних планів М 1:500) не більше одного року, що не передбачено положеннями ч. 5 ст. 26-4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Таким чином, суд дійшов висновку про те, що відповідачем в оскарженому рішенні зазначено про необхідність надання документів, які не передбачені нормами Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Суд відзначає, що оскаржене рішення не містить чітких та обгрунтованих підстав для відмови в присвоєнні адреси житловому будинку по АДРЕСА_2 , отже не відповідає критерію обґрунтованості, а тому є протиправним.

Таким чином, встановлені судом обставини справи у сукупності свідчать про те, що оскаржене рішення прийнято не у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); а також з порушення принципів розумності строків, отже є таким, що не відповідає критеріям, встановленим статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

За таких обставин, суд доходить висновку, що належним способом захисту порушених прав позивачів в даному випадку є зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву ОСОБА_3 , ОСОБА_2 щодо присвоєння поштової адреси житловому будинку по АДРЕСА_2 та підготувати проєкт рішення Виконавчого комітету Дніпровської міської ради про присвоєння поштової адреси житловому будинку по АДРЕСА_2 .

Щодо позовних вимог про зобов`язання Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради, у разі прийняття Виконавчим комітетом Дніпровської міської ради рішення про присвоєння поштової адреси житловому будинку по АДРЕСА_2 , внести інформацію про присвоєння поштової адреси до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва та видати відповідний витяг з Реєстру будівельної діяльності, суд зазначає, що вказана вимоги направлена на майбутнє.

Убезпечення в майбутньому утримання від вчинення певних дій не узгоджуються із завданнями адміністративного судочинства.

За таких обставин, вказана вимога задоволенню не підлягає.

Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Повно та всебічно дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство України, суд дійшов висновку про часткове задоволення адміністративного позову ОСОБА_3 , ОСОБА_2 до Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Керуючись ст. ст. 77, 90, 241-246, 250, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_2 ), до Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд. 75А; ЄДРПОУ 37454258) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради, оформлене листом від 29.07.2024 року № 8/21-246.

Зобов`язати Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_3 , ОСОБА_2 щодо присвоєння поштової адреси житловому будинку по АДРЕСА_2 та підготувати проєкт рішення Виконавчого комітету Дніпровської міської ради про присвоєння поштової адреси житловому будинку по АДРЕСА_2 .

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути з Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд. 75А; ЄДРПОУ 37454258) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 807 (вісімсот сім) грн. 47 коп.

Стягнути з Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд. 75А; ЄДРПОУ 37454258) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_2 ) судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 807 (вісімсот сім) грн. 47 коп.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складений 30.10.2024.

Суддя О.В. Царікова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2024
Оприлюднено01.11.2024
Номер документу122680257
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері

Судовий реєстр по справі —160/24981/24

Ухвала від 12.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Рішення від 30.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 26.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні