КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 жовтня 2024 року № 320/8107/22
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Горобцової Я.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Державного агентства водних ресурсів України до комунального підприємства Бородянської селищної ради «Бородянкатепловодопостачання» про анулювання дозволу, -
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державного агентства водних ресурсів України (Держводагентство) до комунального підприємства Бородянської селищної ради «Бородянкатепловодопостачання» про анулювання дозволу, в якій позивач, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд анулювати дозвіл на спеціальне водокористування від 27.05.2021 №83/КВ/49д-21, виданий КП «Бородянкатепловодопостачання».
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.09.2022 відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про наявність у відповідача заборгованості з рентної плати, що є підставою для анулювання вказаного вище дозволу.
За час розгляду справи відповідачем не надано суду відзиву, або іншого документу, зі змісту якого можливо було б встановити його ставлення до заявлених позовних вимог.
Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
Як вбачається з матеріалів справи, Державним агентством водних ресурсів України видано дозвіл на спеціальне використання води КП БСР «Бородянкатепловодопостачання» від 27.05.2021 № 83/КВ/49д-21, термін дії до 26.05.2024. Мета водокористування: питні і санітарно-гігієнічні потреби; виробничі потреби; передача води населенню; передача води вторинним водокористувачам.
Головним управлінням ДПС у Київській області направлено лист від 01.07.2022 № 6251/5/10-36-04-01-07 на адресу Державного агентства водних ресурсів України про несплату комунальним підприємством Бородянської селищної ради «Бородянкатепловодопостачання» рентної плати у сумі 60 673,42 грн.
Держводагентство листом від 25.07.2022 № 2748/5/11-22 звернулося до комунального підприємства Бородянської селищної ради «Бородянкатепловодопостачання» (код ЄДРПОУ 33710516) щодо сплати заборгованості по рентній платі та із попередженням про наслідки несплати заборгованості - анулювання дозволу у судовому порядку. Проте, відповідач у визначені терміни, зокрема у строк до 25.08.2022, не повідомив про погашення заборгованості.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Згідно з пунктом 1 Положення про Державне агентство водних ресурсів України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 20.08.2014 №393, Державне агентство водних ресурсів України (далі - Держводагентство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 16 Водного кодексу України до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, в галузі управління і контролю за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів, належить, зокрема, видача дозволів на спеціальне водокористування.
Відповідно до статті 48 Водного кодексу України (далі - ВК України) спеціальне водокористування - це забір води з водних об`єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об`єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.
Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.
Стаття 49 ВК України визначає, що спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.
Згідно зі статтею 36 Податкового кодексу України (далі ПК України) податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Статтею 54 ПК України передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з вимогами пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 258.2.5 статті 258 ПК України у разі несплати рентної плати або сплати її не в повному обсязі протягом шести місяців контролюючі органи подають інформацію про платників рентної плати до органів, що видають дозволи на спеціальне водокористування, для вжиття до них заходів згідно із законом.
Матеріалами справи підтверджується наявність у відповідача заборгованості з рентної плати за спеціальне використання води у розмірі 60 673, 42 грн, формування кого відбулось починаючи з лютого 2021 року.
Доказів сплати такої заборгованості матеріали справи не містять.
Відповідно до пункту 9 частини 2 статті 16 ВК України до відання центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, управління і контролю за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів, належить видача дозволів на спеціальне водокористування.
Згідно зі статтею 55 ВК України, припинення права спеціального водокористування здійснюється шляхом анулювання дозволу на спеціальне водокористування. Орган, що видав дозвіл на спеціальне водокористування, звертається до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання дозволу з підстав систематичної, протягом двох і більше податкових (звітних) періодів, несплати збору за спеціальне водокористування в установлені законом строки.
Враховуючи наведене, суд вбачає обґрунтованими позовні вимоги щодо анулювання наданого відповідачу дозволу на спеціальне водокористування у зв`язку з несплатою ним рентної плати протягом двох і більше податкових (звітних) періодів.
Відповідно до статті 244 КАС України під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:
1)чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;
2)чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.
Відповідно до положень частин 1 та 2 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 263 КАС України суд, -
в и р і ш и в:
Адміністративний позов Державного агентства водних ресурсів України (01601, місто Київ, вулиця Велика Васильківська, будинок 8; код ЄДРПОУ 37472104) до комунального підприємства Бородянської селищної ради «Бородянкатепловодопостачання» (07801, Київська область, Бородянський район, селище міського типу Бородянка, вулиця Вокзальна, будинок 1А; код ЄДРПОУ 33710516) про анулювання дозволу задовольнити повністю.
Анулювати дозвіл на спеціальне водокористування від 27.05.2021 №83/КВ/49д-21, виданий комунальному підприємству Бородянської селищної ради «Бородянкатепловодопостачання».
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Я.В. Горобцова
Горобцова Я.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2024 |
Оприлюднено | 01.11.2024 |
Номер документу | 122681322 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Горобцова Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні