Постанова
від 21.09.2010 по справі 2а-7674/10/15/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

        

ПОСТАНОВА

Іменем України

21.09.10

Справа №2а-7674/10/15/0170

   Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Тоскіної Г.Л., при секретарі Асєєвої Л.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу   

за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів     

до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Таврія»     

про стягнення адміністративно –господарських санкцій у розмірі 4879,00 грн.,

Обставини справи: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Таврія» про стягнення адміністративно –господарських санкцій у розмірі  4879,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відповідно до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” зобов’язаний виконувати норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, а в разі недотримання цієї норми повинен сплатити штрафні санкції за не зайняті інвалідами робочі місця.

Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 15.06.2010 року відкрито провадження в адміністративній справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 15.06.2010 року  закінчено підготовче провадження і справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача у судове засідання не з’явився, повідомлений належним чином про час та місце судового засідання, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності та підтримання позову у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з’явився, про час і  місце судового засідання повідомлений належним чином рекомендованою кореспонденцією, клопотання про розгляд справи за його відсутності, заперечення на позов, будь – які докази до суду не надав.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з’ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі ст.128 КАС України розглядати справу у відсутності представника позивача, представника відповідача, повідомлених належним чином  на підставі наявних у справі доказів.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши доказів в їх сукупності суд

                                               ВСТАНОВИВ:

Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Таврія» зареєстровано як юридична особа Советською районою державною адміністрацією, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.

Відповідно до ст. 43 Конституції України держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю і гарантує рівні можливості для його реалізації. Законом України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991р. №875 зі змінами та доповненнями (далі Закон), передбачені гарантії для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами.

Відповідно до статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”від 21.03.1991 року № 875 (далі –Закон) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік за формою №10-ПІ, затвердженим наказом Мінпраці України від 10.02.2007р. №42, від 25.02.2010 року середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу відповідача становить 58 осіб. Отже, відповідно до частини 1 статті 19 Закону для відповідача встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості двох робочих місць.

Відповідно до звіту на 2009 рік відповідач визначив норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості двох робочих місць та з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність та яки працевлаштовані на підприємстві, склала 1 особа. Відповідач самостійно у звіті визначив суму адміністративно-господарських санкцій за не працевлаштування 1 інваліда у розмірі 4879,00 гривень

Судом встановлено, що згідно відповіді Совєтського районного центру зайнятості від 26.05.2010 року СВК «Таврія» за період з 01.01.2009 року по 01.01.2010 року не надавав звітів за формою З-ПН «Звіт про наявність вакансій», де зазначені вакансії для працевлаштування інвалідів.  

Частиною 1 ст. 20 Закону встановлено, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує    найману працю.

Відповідно до п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України N 70 від 31.01.2007р. роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Судом встановлено, що розмір середньорічної заробітної плати на підприємстві у 2009 році складав 283000,00 грн.

Відповідно до ст.1 Закону України “Про реабілітацію інвалідів в Україні” робоче місце інваліда - місце або виробнича ділянка постійного або тимчасового знаходження особи у процесі трудової діяльності на підприємствах, в установах і організаціях; спеціальне робоче місце інваліда - окреме робоче місце або ділянка виробничої площі, яка потребує додаткових заходів з організації праці особи з урахуванням її індивідуальних функціональних можливостей, обумовлених інвалідністю, шляхом пристосування основного і додаткового устаткування, технічного обладнання тощо.   

Відповідно до ч. 1 ст. 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Частиною 2 вищенаведеної статті встановлено, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов’язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.      

Відповідно до підпункту 3 пункту 4 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів (затверджене постановою Кабінету Міністрів України  № 1434 від 26 вересня 2002 року), Фонд соціального захисту інвалідів як урядовий орган державного управління (та його територіальні відділення) відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за своєчасним перерахуванням сум штрафних санкцій, що надходять від підприємств, установ і організацій за недодержання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

Таким чином, відповідач повинен був перерахувати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів 4879,00 грн. адміністративно –господарських санкцій за одне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним.

        Як вбачається з матеріалів справи відповідач не виконав встановлений Законом норматив щодо працевлаштування інвалідів на 2009 рік в кількості 1 робочого місця та повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції до 15.04.2010 року.

У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів сплати ним заборгованості в сумі 4879,00 гривень.

Таким чином, позовні вимоги являються обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст.160-163, ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

                                        ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Таврія»  (ЄДРПОУ 30825338) на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (ЄДРПОУ 20701802) 4879,00 грн. заборгованості зі сплати адміністративно –господарських санкцій.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя                                                                          Тоскіна Г.Л.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.09.2010
Оприлюднено18.11.2010
Номер документу12268271
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7674/10/15/0170

Постанова від 21.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні