Рішення
від 29.10.2024 по справі 620/9226/24
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 жовтня 2024 року м.ЧернігівСправа № 620/9226/24

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Клопот С.Л., розглянувши в порядку спрощеного позовного без повідомлення (виклику) сторін в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Громадської організації «Епоха свідомості» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

У С Т А Н О В И В:

Чернігівське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулось до суду з адміністративним позовом до Громадської організації «Епоха свідомості» та просить: стягнути з Громадської організації «Епоха свідомості» в дохід Державного бюджету України 9 615,07 грн адміністративно-господарських санкцій та 269,50 грн пені.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідачем не виконано норматив робочих місць по працевлаштуванню осіб з інвалідністю, та не сплачено самостійно адміністративно-господарські санкції та пеню, що слугувало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 09.07.2024 провадження у справі відкрито, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідач подав відзив на позов, в якому просить відмовити в задоволенні позову та зазначає, що підприємством вжиті всі заходи по забезпеченню працевлаштування осіб з інвалідністю для недопущення господарського правопорушення.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Відповідно до Статуту громадської організації основною метою створення організації є захист прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема, економічних, соціальних, культурних, екологічних та інших інтересів своїх ленів.

З вересня 2023 року по грудень 2023 року Відповідач, згідно Рішення Чернігівської міської ради №493 від 03 серпня 2023 року «Про організацію суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану на території м. Чернігова» на період воєнного стану для виконання робіт з фасування гуманітарної допомоги, плетіння маскувальних сіток для потреб ЗСУ, виготовлення окопних свічок для потреб ЗСУ з Фондом загальнообов`язкового соціального страхування на випадок безробіття залучались договори на організацію та фінансування суспільно корисних робіт. Для виконання суспільно корисних робіт залучались зареєстровані безробітні або не зайняті внутрішньо переміщені особи. На час підписання договорів вакантні посади підсобних робітників у штатному розписі Відповідача відсутні. Предметом договорів від 01 вересня 2023 року №107, від 27 вересня 2023 року №127, від 30 жовтня 2023 року №165, від 27 листопада 2023 року №201 визначено: залучення зареєстрованих безробітних до суспільно-корисних робіт в умовах воєнного стану відповідно до п.2 ч.І ст.8 Закону України « про правовий режим воєнного стану». Порядок залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.201 1 року №753 (із наступними змінами та доповненнями).

Оплата за виконання суспільно корисних робіт здійснювалась за кошти Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування.

У вересні 2023 року Фондом загальнообов`язкового соціального страхування на випадок безробіття, для виконання суспільно корисних робіт, було направлено 5 осіб з 05.09.2023 року по 28.09.2023 року (наказ №3 від 01.09.2023).

У жовтні 2023 року Фондом загальнообов`язкового соціального страхування на випадок безробіття, для виконання суспільно корисних робіт, було направлено 9 осіб з 02.10.2023 року по 30.10.2023 року (наказ №8 від 27.09.2023).

У листопаді 2023 року Фондом загальнообов`язкового соціального страхування на випадок безробіття, для виконання суспільно корисних робіт, було направлено 10 осіб з 01.11.2023 року по 14.11.2023 року (наказ №11 від 30.10.2023).

У грудні 2023 року Фондом загальнообов`язкового соціального страхування на випадок безробіття, для виконання суспільно корисних робіт, було направлено 10 осіб з 01.12.2023 року по 22.12.2023 року (наказ №15 від 27.11.2023).

Виконання суспільно корисних робіт особами, що були направлені для виконання суспільно корисних робіт підтверджені наступнем: довідкою про виконання суспільно корисних робіт за вересень 2023 року - за договором від 01.09.2023 року №107; довідкою про виконання суспільно корисних робіт за жовтень 2023 року - за договором від 27.09.2023 року №127; довідкою про виконання суспільно корисних робіт за листопад 2023 року - за договором від 30.10.2023 року №165; довідкою про виконання суспільно корисних робіт за грудень 2023 року- за договором від 27.11.2023 року №201.

Виконання суспільно корисних робіт підтверджено табелями обліку робочого часу за вересень-грудень 2023 року.

Відповідач, для виплати особам, що були зайняті суспільно корисною працею отримував від Чернігівського обласного центру зайнятості кошти для оплати виконаних суспільно-корисних робіт.

Зазначене підтверджується заключною випискою за період з 01.01.2023 по 31.12.2023 року, видану АТ КБ «Приватбанк»:

14.09.2024 року - зарахування 33 085,25 грн - за суспільно корисні роботи за вересень 2023 року за договором від 01.09.2023 року №107 ;

06.10.2023 року - зарахування 75072,60 грн - за суспільно корисні роботи за жовтень 2023 року за договором від 27.09.2023 року №127;

13.11.2023 року - зарахування 39 843,20 грн - за суспільно корисні роботи за листопад 2023 року за договором від 30.10.2023 року №165;

07.12.2023 року - зарахування 65 239, 31 грн - за суспільно корисні роботи за грудень 2023 року за договором від 27.11.2023 року №201.

Зазначеною випискою також підтверджено, що Відповідач кошти, отримані від Чернігівського обласного центру занятості, використовував для оплати ЄСВ, військового збору, ПДФО та виплати заробітної плати за виконання суспільно-корисних робіт.

Відповідно до Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Держкомстату від 28.09.2005 року №286 розрахована середньооблікова кількість працівників.

Відповідно до листа Держкомстату від 03.01.2019 року № 15-2-20/7ПІ-19 середньооблікова кількість працівників за 2023 рік складає 2 особи.

Частиною 1 статті 2 Закону передбачено обов`язок держави створити /мови для реалізації особами інвалідністю всіх прав і свобод людини і громадянина нарівні з іншими громадянами та забезпечити їх соціальний захист.

З цією метою частиною 1 статті 17 Закону особа з інвалідністю гарантується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою діяльністю та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом, з урахуванням їх індивідуальних програм реабілітації.

Частиною 3 статті 18 Закону встановлено обов`язок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для таких осіб умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Частиною 1 ст. 19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до частини 2 статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті та з урахуванням вимог статті 18 цього Закону, і здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативу робочих місць. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою статті 19 Закону, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичною особою, яка використовує найману працю, осіб з інвалідністю, для яких це місце роботи є основним, з гарантуванням їх оплати праці у розмірі, не нижчому від визначеного законом на відповідний календарний рік. Разом з тим суб`єкт господарювання на підтвердження інформації повинен надати документ про створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю або про бронювання робочих місць для осіб з інвалідністю.

Отже, зазначеним підтверджено, що, у 2023 році, Відповідач не мав у штатному розписі підсобних робітників, загальнорічна кількість штатних працівників за 2023 рік у Відповідача не перевищувала 2 осіб.

Від так відповідач не набув обов`язку зі створення одного робочого місця для осіб з інвалідністю.

Крім того, Відповідач не створював посади для постійного працевлаштування осіб, а лише залучав тимчасово безробітних до суспільно корисних робіт, що оплачувалось за рахунок коштів, перерахованих Чернігівським обласним центром зайнятості.

За таких підстав суд дійшов переконання, що Чернігівському обласному відділенню Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю слід відмовити у задоволенні позовних вимог до громадської організації «Епоха свідомості» про стягнення адміністративно- господарських санкції та пені в повному обсязі.

Згідно із частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позивачем не доведено ті обставини на яких ґрунтуються його позовні вимоги, а тому відсутні підстави для задоволення позову.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Вячеслава Радченка, 14,м. Чернігів,Чернігівська обл., Чернігівський р-н,14017) до Громадської організації «Епоха свідомості» (просп. Перемоги, 48, 3, м. Чернігів,Чернігівський р-н, Чернігівська обл.,14017) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду.

Повний текст рішення виготовлено 29 жовтня 2024 року.

Суддя Сергій КЛОПОТ

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2024
Оприлюднено01.11.2024
Номер документу122683333
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —620/9226/24

Рішення від 29.10.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні