Постанова
від 30.10.2024 по справі 200/6428/23
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2024 року справа №200/6428/23

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Гаврищук Т.Г., Блохіна А.А.,

секретар судового засідання Никифорова І.М.,

за участю:

представника відповідача 1 - Голуба М.І.

представника відповідача 2 - Івачковської В.В.

представника відповідача 3 - Івачковської В.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційні скарги Головного управління ДПС у Донецькій області, Головного управління ДПС у Вінницькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 11 липня 2024 року у справі № 200/6428/23 (головуючий І інстанції Шинкарьова І.В.) за позовом Фермерського господарства «Агро Лідер 2020» до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

Фермерське господарство «Агро Лідер 2020» (далі ФГ «Агро Лідер 2020», позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі - ГУДПС у Донецькій області, відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач 2), в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Донецькій області №8231356/43076895 від 08.02.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 24.02.2022 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Фермерського господарства «Агро Лідер 2020» №1 від 24.02.2022 року датою її подання.

Ухвалою суду від 5 лютого 2024 року залучено до участі у справі в якості співвідповідача Головне управління ДПС у Вінницькій області (далі - відповідач 3) (т. 1 а.с. 170).

Ухвалою суду від 5 квітня 2024 року заяву позивача про поновлення строку звернення до суду - задоволено; визнано поважними причини пропуску строку звернення до суду та поновлено Фермерському господарству «Агро Лідер 2020» строк звернення до суду з цим позовом (т. 1 а.с. 196-197).

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 11 липня 2024 року позов задоволений частково:

- визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 08.02.2023 року №8231356/43076895;

- зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкову накладну №1 від 24.02.2022 року датою її фактичного подання Фермерським господарством «Агро Лідер 2020» - 27.01.2023 року;

-в іншій частині позовних вимог відмовлено.

Відповідач 1 не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції через неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального, процесуального, права та відмовити у задоволені позову.

Апелянт вважає, що ГУ ДПС у Вінницькій області було правомірно, відповідно до вимог Порядку № 520, прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних на підставі ненадання позивачем копій необхідних документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

За правовою позицією Верховного Суду, викладену у постанові від 13 лютого 2024 року у справі № 240/5563/23, ненадання позивачем (надання в неповному обсязі) копії документів відповідно до пункту 5 Порядку №520 є підставою для контролюючого органу прийняти рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Також, позивачем не було надано належних доказів які підтверджують обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Отже, спірне рішення було прийнято відповідачем на підставі, умежах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Позовна вимога щодо зобов`язання ДПС України заресструвати податкову накладну є втручанням в дискрецiйнi повноваження контролюючого органу.

Відповідач 3 не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції через порушення норм матеріального, процесуального права та відмовити у задоволені позову.

Апелянт вважає, що позивачем не надано контролюючому органу належні та достатні копії первинних документів, для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, а тому рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної є правомірним.

Позовна вимога щодо зобов`язання ДПС України заресструвати податкову накладну є втручанням в дискрецiйнi повноваження контролюючого органу.

Представники відповідачів 1,2,3 в судовому засіданні підтримали доводи апеляційних скарг.

Інші учасники в судове засідання не з`явилися, повідомлені належним чином.

Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, пояснення представників відповідачів, вивчив доводи апеляційних скарг, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для скасування рішення, виходячи з наступного.

Фермерське господарство «Агро Лідер 2020» (ЄДРПОУ 43076895) є юридичною особою, дата державної реєстрації: 25.06.2019, номер запису: 12381020000000749 (т. 1 а.с. 13).

Видами діяльності позивача за КВЕД є: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 01.50 Змішане сільське господарство; 01.61 допоміжна діяльність у рослинництві; 46.21 оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 47.19 інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 47.99 інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 49.41 вантажний автомобільний транспорт; 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.31 надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування.

Між позивачем (постачальник) та ТОВ «АРТ-09» (покупець) укладено договір поставки пшениці (в заліковій вазі) № 16022022-3 від 16.02.2022 року (т. 1 а.с. 80-83).

Згідно п. 1.1 Договору Постачальник зобов`язався поставити, а Покупець прийняти та оплатити пшеницю врожаю 2021 року в заліковій вазі у кількості 100 (сто) тонн +/-10,0 (плюс/мінус десять) відсотків від цієї кількості за вибором Покупця.

За п. 2.1 Договору ціна однієї тони зерна в заліковій вазі складає 8 450,00 грн.

За п. 2.2 Договору сторони домовилися, що загальна вартість зерна якість якого відповідає базисним нормам, вказаним у п. 3.1 Договору, розраховується шляхом множення залікової ваги зерна, що вказана у Акті приймання-передачі зерна, на ціну однієї тони зерна, вказану у п. 2.1 Договору.

Сторони домовилися, що вказана у п. 2.4 Договору ціна однієї тони Зерна (ціна Договору) може бути змінена лише за взаємною згодою Сторін.

Згідно п. 3.2 Договору приймання зерна здійснюється за заліковою вагою, згідно з Інструкцією про ведення обліку й оформлення операцій із зерном і продуктами його переробки на хлібоприймальних та зернопереробних підприємствах, затверджених наказом Міністерства аграрної політики України від 13.10.2008 року № 661.

За п. 4.1 Договору поставка зерна здійснюється Постачальником на умовах СРТ за адресою ТОВ «АРТ-09», Запорізька область, Гуляйпільський район, с. Залізничне, вул. Ранкова, 2Б.

Згідно п. 4.2 Договору передбачено, що зерно має бути поставлено Постачальником у строк до 31.02.2022 включно.

За п. 7.1 Договору оплата Покупцем вартості зерна здійснюється на підставі рахунку Постачальника в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника. Покупець здійснює розрахунок за поставлене зерно протягом 1 (одного) операційного (банківського) дня з дати поставки зерна Покупцю в наступному порядку:

- 80% вартості зерна сплачується Покупцем протягом 3-х робочих днів з дати поставки зерна, визначення фактичної кількості та якості поставленого зерна згідно умов цього договору та підписаної видаткової накладної;

- 20% вартості зерна сплачується Покупцем протягом 3-х робочих днів після здійснення Продавцем реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також перевірки Покупцем правильності відповідної податкової накладної Продавцем, за умови відсутності порушень з боку Продавця встановлених законодавством вимог щодо реєстрації та належного заповнення податкових накладних.

На виконання умов Договору в період часу з 24.02.2022 по 28.02.2022 включно позивачем було відвантажено на адресу покупця пшеницю врожаю 2021 року в загальній вазі 100,960 тон, що підтверджується накладними № 3 від 24.02.2022 та № 4 від 28.02.2022, підписаними представником покупця - ОСОБА_1 .

Транспортування зерна за Договором здійснено відповідно до товарно-транспортних накладних № 1, 2 від 23.02.2022, №№ 3,4, 5 від 28.02.2022.

Контрагент позивача ТОВ «АРТ-09» не виконало зобов`язання по оплаті за Договором. У зв`язку з цим, Фермерське господарство «Агро Лідер 2020» звернулось із позовною заявою до господарського суду Запорізької області про стягнення заборгованості із ТОВ «АРТ-09» за вищевказаним договором.

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 26.01.2023 року у справі № 908/1620/22 задоволено первісні позовні вимоги Фермерського господарства «Агро Лідер 2020» до ТОВ «АРТ-09». Стягнуто з ТОВ «АРТ-09» на користь ФГ «Агро Лідер 2020» 682 489грн. 53 коп. заборгованості за поставлену пшеницю врожаю 2021 року, 8 526 грн. 44 коп. 3 % річних, 96 084 грн. 76 коп. інфляційних втрат, 11 806 грн. 51 коп. судового збору (т.1 а.с. 92-102).

Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 07.08.2023 у справі №908/1620/22, залишеною без змін постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 12.10.2023 у cправі №908/1620/22, залишено без задоволення апеляційну скаргу ТОВ «АРТ-09» на рішення господарського суду Запорізької області від 26.01.2023 у справі №908/1620/22. Залишено без змін рішення господарського суду Запорізької області від 26.01.2023 у справі №908/1620/22.

За результатами цієї господарської операції, відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України, позивачем складено податкову накладну №1 від 24.02.2022, яку позивач направив на реєстрацію в ЄРПН (т. 1 а.с. 103).

27.01.2023 позивачу надіслано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 24.02.2022, відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України з тих причин, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Підприємству запропоновано надати пояснення та копії документів для підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Додатково повідомлено показник «D»=3.0959%, «Р»=0 (т. 1 а.с. 104).

Позивач в електронному вигляді направило на адресу контролюючого органу повідомлення про надання пояснень та копій документів №1 від 02.02.2023 (т. 1 а.с. 107-110).

До вищевказаного повідомленні позивач надав пояснення, в яких, зокрема, зазначив, що позивач є платником єдиного податку четвертої групи та згідно з відомостями про наявність земельних ділянок станом на 01.01.2021 має у користуванні за договорами оренди 493,5804 га ріллі і до кінця посівної компанії кількість орендованих земель збільшилась на 23,0737 га ріллі, що відображено в формі 20-ОПП.

Згідно із статистичною звітністю за формою 4-cг (Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур) за 2021 рік для вирощування пшениці озимої під урожай 2021 року восени 2020 року було засіяно 400 га ріллі. В липні серпні 2021 року зібрано 2197 т пшениці озимої на площі 400 га, що оприбутковано в Книзі складського обліку та знайшло своє відображення у статистичній звітності за формою 29-сг «Звіт про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур».

Для вирощування пшениці озимої вродовж 2020- 2021 років було придбано посівний матеріал, дизельне паливо, гербіциди, пестициди тощо.

Судом встановлено, що у поясненнях позивач навів перелік основних постачальників, пов`язаних із придбанням товарів для виробництва продукції, яка була реалізована ТОВ «АРТ-09» на підставі видаткових накладних від 24.02.2022.

Також у поясненнях позивач зазначив про те, що зберігає та відвантажує готову продукцію зі складу №1, що знаходиться за адресою: Донецька обл., Великоновосілківський район, с.Зелене Поле, вул.Молодіжна, 2в. Будівля належить голові господарства на праві приватної власності та надана господарству за договором позички у тимчасове безоплатне користування.

Крім того, у поясненнях позивач навело перелік техніки, яка була задіяна господарством у виробничому процесі.

У поясненнях Фермерське господарство «Агро Лідер 2020» зазначило, що для здійснення виробничого процесу протягом 2020-2021рр., окрім голови господарства, залучались 6 найманих працівників: трактористи-машиністи сільськогосподарського виробництва - 4 особи, водій вантажного автотранспорту та комірник. Нарахування заробітної плати проводилось згідно із штатним розписом. Розрахунки із працівниками здійснювались своєчасно, заборгованості перед бюджетом зі сплати податків та зборів господарство не мало.

Крім того, позивач, в особі голови ОСОБА_2 , уклав договір поставки №16022022-3 від 16.02.2022 з ТОВ «АРТ-09» (Код ЄДРПОУ 36711549) на поставку 100 тон пшениці врожаю 2021р. за ціною 8450,00грн., т.ч. ПДВ 14% - 1037,72 грн. Вартість контракту складає 845 000,00грн., в т.ч. ПДВ 103771,92грн. Відвантаження продукції здійснювалось власним (позичковим) транспортом за ТТН №1, №2 від 24.02.2022 та №3, №4 та №5 від 28.02.2022. Поставку пшениці контролював представник ТОВ «АРТ-09» за довіреністю Деревянко А.А. згідно із довіреністю №15 від 24.02.2022 (т. 1 а.с. 86).

По факту відвантаження 43,660 т пшениці врожаю 2021року 24.02.2024 складено видаткову накладну №3 від 24.02.2022 на суму 368 926,96 грн., в т.ч., ПДВ 14% - 45306,82 грн. По факту відвантаження 57,300 т пшениці врожаю 2021р. 28.02.2022р. складено видаткову накладну№4 від 28.02.2022 на суму 484 184,95грн., в т.ч., ПДВ 14% - 59 461,31грн.

В поясненнях позивач вказав про надання податковому органу документів, що розкривають зміст операції: 1)Договір поставки №16022022-3 від 16.02.2022; 3)Рахунок №2 від 28.02.2022; 4)Довіреність №15 від 24.02.2022; 5)ТТН №1-№2 від 23.02.2022; 6)ТТН №3-№5 від 28.02.2022; 7)Накладну №3 від 24.02.2022; 8)Накладну №4 від 28.02.2022; 9)Податкову декларацію платника Єдиного податку четвертої групи за 2021р.; 10)Форму 20-ОПП про наявність орендованих земельних ділянок; 11)Звіт про посівні площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур за 2021р. (4-сг річна); 12)Звіт про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур за 2021р. (29-сг річна); 13)Договір поставки №200826-06 від 26.08.2020; 14)Рахунок №416 від 26.08.2020; 15)Рахунок №448 від 11.09.2020; 16)Видаткова накладна №344 від 15.09.2020; 17)Видаткова накладна №345 від 15.09.2020; 18)Акти витрат насіння та садивного матеріалу; 19)Договір 20/2020 від 11.02.2020; 20)Рахунок СФ-0001146 від 09.08.2020; 21)Видаткова накладна №РН-01360 від 09.08.2020; 22)Договір поставки №20012021; 23)Рахунок №11 від 20.01.2021; 24)Видаткова накладна №43 від 11.02.2021; 25)Договір поставки №10082020 від 10.08.2020; 26)Видаткова накладна №327 від 02.09.2020; 27)Видаткова накладна №375 від 14.10.2020; 28)Видаткова накладна №349 від 17.09.2020; 29)Договір поставки №45721174 від 22.12.2020 30)Видаткова накладна №89871 від 28.12.2020; 31)Видаткова накладна №15643 від 22.03.2021; 32)Документ з інформацією щодо трактору New Holland 20627АН; 33)Документ з інформацією щодо трактору Беларус 19399АН; 34)Звіт за формою 20-ОПП про наявність сільськогосподарської техніки. 35)Договір позички транспортних засобів №2 від 27.06.2019; 36)Договір позички будівель №3 від 27.06.2020; 37)Штатний розпис; 38)Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на коритсь платників податків фізичних осібі сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску; 39)Оборотно-сальдова відомость по рахунку 271 Зернові за лютий 2022р. (т. 1 а.с. 61-91).

Рішенням від 08.02.2023 року №8231356/43076895 відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 24.02.2022 року. Підставою для прийняття рішення визначено надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додатково у вищевказаному рішенні вказано, що відповідно даних ЄРПН та наданої платником податків статистичної звітності за 2021р. вбачається перевищення реалізованого товару (пшениці врожаю 2021р.) над обсягом зібраного врожаю (т. 1 а.с. 114).

Наказом ДПС України від 28.03.2022 № 173 «Про забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС» закріплено виконання повноважень окремих територіальних органів ДПС за іншими територіальними органами ДПС, зокрема повноваження ГУ ДПС у Донецькій області за ГУ ДПС у Львівській області. Відповідно до наказу ДПС України від 19.09.2022 № 645 «Про внесення змін до наказу ДПС від 28.03.2022 № 173» виконання повноважень Головного управління ДПС у Донецькій області закріплено за Головним управлінням ДПС у Вінницькій області.

Судом встановлено, що на момент винесення оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, повноваження ГУ ДПС у Донецькій області виконувало ГУ ДПС у Вінницькій області, а відтак оскаржуване рішення було прийнято Головним управлінням ДПС у Вінницькій області за підписом голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податковим обов`язком є обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п. 36.1 ст. 36 вказаного Кодексу).

Порядок адміністрування податку на додану вартість унормований розділом V Податкового кодексу України (надалі ПК України).

За п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з п.187.1 ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

За п. 201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). (п. 201.7 ст.201 ПК України).

За п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п.192.1 ст.192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

За п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246).

Згідно п. 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

За п.11 Порядку №1246 після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно п. 12, 13, 14 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст.192 та п.201.10 ст. 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п.201.1 ст.201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п. 200-1.3 і 200-1.9 ст. 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених п.12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

За п.17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Згідно п.201.16 ст.201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання вимог цієї ст. 11.12.2019 постановою Кабінету Міністрів України №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

За п.7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно п.8 Порядку №1165 платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

За п. 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно п.11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Аналіз вказаних норм свідчить, що контролюючий орган після надходження податкової накладної до ДПС для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або через відповідність відображених у ній операції критеріям ризиковості здійснення операцій. Автоматизований моніторинг відповідності господарської операції, відображеної у податковій накладній, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у п.1-6 критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку №1156). У разі, коли за результатами моніторингу господарська операція, відображена у податковій накладній, відповідає критеріям ризиковості здійснення операції (крім податкової накладної, складеної платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку) реєстрація такої податкової накладної також зупиняється. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520.

За нормами цього Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому ст.42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до п.4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Суд зазначає, що щозивач отримав квитанцію від 27.01.2023 року, яка не містила конкретного переліку документів про підтвердження підприємством інформації у податковій накладній №1 від 24.02.2022 року.

Крім того, обсяг документів, які надаються платником податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючого органу щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складена податкова накладна, яка подана для реєстрації в ЄРПН, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу.

Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, імовірним є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації в ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією (тотожний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 01.02.2023 у справі № 140/506/22).

В постанові від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку № 520 зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної до реєстрації в ЄРПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків із зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Таким чином, вживання податковим органом загального посилання на пункт 1 Критеріїв оцінки є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків щодо повідомлення про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Судом встановлено, що на підтвердження здійсненої господарської операції позивачем надано повідомлення №1 від 02.02.2023 разом із поясненнями та копіями 39 документів.

ГУ ДПС у Вінницькій області у відзиві на позовну заяву визнало надання Фермерським господарством «Агро Лідер 2020» пояснень разом із вказаними у них 39 документами.

Судом встановлено, що документи, надані платником податків до повідомлення №1 від 02.02.2023, ГУ ДПС у Вінницькій області визнало складеними з порушенням законодавства і у рішенні від 08.02.2023 №8231356/43076895 вказало, що відповідно даних ЄРПН та наданої платником податків статистичної звітності за 2021р. вбачається перевищення реалізованого товару (пшениці врожаю 2021р.) над обсягом зібраного врожаю.

Також, судом досліджено пояснення позивача про надання пояснень та копій документів №1 від 02.02.2023 та встановлено, що позивачем надано до позову не всі документи, які надавались контролюючому органу, а також встановлено, що до позову надано більше інших документів, ніж податковому органу.

В той же час, суд дійшов висновку, що контролюючому органу мало б бути достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №1 від 24.02.2022 в ЄРПН документів, наданих позивачем до повідомлення №1 від 02.02.2023р., примірники яких долучені до позову, зокрема: Договору поставки №16022022-3 від 16.02.2022; Довіреності №15 від 24.02.2022; ТТН №1-№2 від 23.02.2022; ТТН №3-№5 від 28.02.2022; Накладної №3 від 24.02.2022; Накладної №4 від 28.02.2022; Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Форма 20-ОПП) про наявність орендованих земельних ділянок; Звіту про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду за 2021р. (форма 29-сг річна); Договору поставки №200826-06 від 26.08.2020; Видаткової накладної №344 від 15.09.2020; Видаткової накладної №345 від 15.09.2020; Договору №20/2020 від 11.02.2020; Видаткової накладної №РН-01360 від 09.08.2020; Договору поставки №20012021; Видаткової накладної №43 від 11.02.2021; Договору поставки №10082020 від 10.08.2020; Видаткової накладної №327 від 02.09.2020; Видаткової накладної №375 від 14.10.2020; Видаткової накладної №349 від 17.09.2020; Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Форма 20-ОПП) про наявність сільськогосподарської техніки; Штатного розпису, введеного в дію з 01.12.2021; Оборотно-сальдової відомості по рахунку 271 «Зернові» (т1.а.с.61-91).

При реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому під час розгляду справи суд не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Водночас, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.

Судом враховано правову позицію, викладену Верховним Судом у постанові від 07.12.2022 у справі № 500/2237/20, згідно з якою здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.

Суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПН і, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.

Верховний Суд звертає увагу на те, що при розгляді таких спорів судами, крім іншого, має бути встановлено настання обставини, яка обумовлює обов`язок платника податків скласти податкову накладу та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, податкова накладна №1 від 24.02.2022 року, складена у зв`язку з настанням першої події - відвантаження 24.02.2022 Позивачем (постачальником) 43,660 т пшениці врожаю 2021р. ТОВ «АРТ-09» (покупецю) на підставі Договору поставки пшениці № 16022022-3 від 16.02.2022 за видатковою накладною №3 від 24.02.2022. Після чого, за умовами п.7.1. Договору поставки пшениці №16022022-3 від 16.02.2022 у покупця наставав обов`язок оплатити вартість такого товару.

В постанові від 28.06.2022 у справі №380/9411/21 Верховний Суд вказав, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Отже, подані позивачем документи для реєстрації спірної податкової накладної підтверджують зазначені у ній дані та є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної №1 від 24.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Під час вирішення даного судового спору суд не встановлює товарність/безтоварність операції, щодо якої позивачем подано на реєстрацію спірну податкову накладну, а лише перевіряє наявність/відсутність достатньої сукупності визначених законодавством підстав для її реєстрації в ЄРПН.

Крім того, відповідачами не доведено правомірності відмови позивачу в реєстрації відповідної податкової накладної.

Зважаючи на те, що предметом оскарження є рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 08.02.2023, суд вважає помилковим довід ГУ ДПС у Вінницькій області про те, що до спірних правовідносин підлягають застосуванню норми Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 в редакції від 08.03.2023.

Суд зазначає, що спірне рішення про відмову в реєстрації поданої Фермерським господарством «Агро Лідер 2020» податкої накладної прийнято за умови формального та неповного дослідження Комісією пояснень і документів, що подавалися платником податків, не відповідають вимогам щодо обґрунтованості, виваженості та об`єктивності рішення суб`єкта владних повноважень.

За п.п. 3, 6, 9 ч.2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони: обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); розсудливо; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

На підставі викладеного, суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 08.02.2023 року №8231356/43076895.

Щодо зобов`язання ДПС зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну.

Згідно Положення про Державну податкову службу України та Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Згідно з п.19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: - прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; - набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); - неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абз.10 п.12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Тож за правилами Порядку №1246 реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування за відповідним рішенням суду належить до повноважень ДПС України, якою ведеться цей реєстр.

У разі порушення строку реєстрації податкових накладних застосовуються штрафні санкції, передбачені Податковим кодексом України.

На підставі викладеного, суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкову накладну №1 від 24.02.2022 року датою її фактичного подання Фермерським господарством «Агро Лідер 2020» - 27.01.2023 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції рішення прийнято з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду першої інстанції, внаслідок чого підстави для задоволення апеляційних скарг та скасування рішення суду відсутні.

Керуючись ст.ст. 195, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційні скарги Головного управління ДПС у Донецькій області, Головного управління ДПС у Вінницькій області - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 11 липня 2024 року у справі № 200/6428/23 за позовом Фермерського господарства «Агро Лідер 2020» до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без змін.

Повний текст постанови складений 30 жовтня 2024 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий І.В. Геращенко

Судді: Т.Г. Гаврищук

А.А. Блохін

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2024
Оприлюднено01.11.2024
Номер документу122683566
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —200/6428/23

Ухвала від 12.02.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 15.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 30.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 30.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні