ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
29 жовтня 2024 року м. Дніпросправа № 160/5538/24Суддя І інстанції Сидоренко Д.В.
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Чепурнова Д.В. (доповідач),
суддів: Сафронової С.В., Коршуна А.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 червня 2024 року у справі за адміністративним позовом Державного підприємства «Укрхімтрансаміак» в інтересах Придніпровського магістрального аміакпроводу ДП «УКРХІМТРАНСАМІАК» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
ДП «Укрхімтрансаміак» в інтересах Придніпровського магістрального аміакпроводу ДП «УКРХІМТРАНСАМІАК» звернулося з вищевказаним позовом до суду в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати прийняте Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області податкове повідомлення-рішення форми «ПС» від 18.12.2023 року №0387690409, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 1700,00 грн.
- визнати протиправним та скасувати прийняте Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області податкове повідомлення-рішення форми «ПС» від 18.12.2023 року №0387700409, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 1700,00 грн.
- визнати протиправним та скасувати прийняте Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області податкове повідомлення-рішення форми «ПС» від 18.12.2023 року №0387710409, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 1700,00 грн.
- визнати протиправним та скасувати прийняте Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області податкове повідомлення-рішення форми «ПС» від 18.12.2023 року №0387740409, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 1700,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що висновки викладені контролюючим органом в акті перевірки не відповідають дійсності, оскільки ДП «Укрхімтрансаміак» своєчасно сплачено земельний податок, а також подану податкову звітність (податкові декларації) з плати за землю (земельний податок) до ГУ ДПС у Дніпропетровській області за спірний період.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 червня 2024 року позовні вимоги було задоволено.
Не погодившись з прийнятим рішенням Головного управління ДПС у Дніпропетровській області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просило рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Апеляційна мотивована тим, що на момент складення акту перевірки у податковому органі була відсутня інформація щодо делегування повноважень щодо подакння звітності відокремленому підрозділу. Згідно з інформаційних баз даних ДПС України, ДП «Укрхімтрансаміак» не подавало податкову звітність з плати за землю (земельний податок) за земельні ділянки на території Синельниківського району Дніпропетровської області за 2017 2023 роки. У податковій звітності з плати за землю (земельний податок) наданої Придніпровським управлінням магістрального аміакопроводу ДП «Укрхімтрансаміак» за земельні ділянки по Синельниківському району за 2023 рік: по Зайцівській ТГ відображено 3 земельні ділянки (1 кадастровий номер), при цьому в РРП значиться за ДП «Укрхімтрансаміак» 79 земельних ділянок з кадастровими номерами; по Раївській ТГ відображено 5 земельних ділянок (2 кадастрові номери), при цьому в РРП значиться за ДП «Укрхімтрансаміак» 6 земельних ділянок з кадастровими номерами; по Іларіонівській ТГ відображено 2 земельні ділянки (1 кадастровий номер), при цьому в РРП значиться за ДП «Укрхімтрансаміак» 6 земельних ділянок з кадастровими номерами; по Славгородській ТГ відображено 1 земельна ділянка без зазначення кадастрового номеру, при цьому в РРП значиться за ДП «Укрхімтрансаміак» 50 земельних ділянок з кадастровими номерами. Також, Придніпровським управлінням магістрального аміакопроводу ДП «Укрхімтрансаміак» у податковій звітності з плати на землю (земельний податок) по Синельниківському району задекларовані зобов`язання: за 2022 рік по 19 земельним ділянкам (11 кадастрових номерів); за 2020 рік по 11 земельним ділянкам (4 кадастрові номери); за 2019 рік по 11 земельним ділянкам (4 кадастрові номери); за 2018 рік по 17 земельним ділянкам (2 кадастрові номери); за 2017 рік по 11 земельним ділянкам без зазначення кадастрових номерів.
У письмовому відзиві на апеляційну скаргу ДП «Укрхімтрансаміак» в інтересах Придніпровського магістрального аміакпроводу ДП «УКРХІМТРАНСАМІАК» просить відмовити у її задоволенні та залишити без змін рішення суду першої інстанції.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає у задоволенню виходячи з наступного.
Матеріалами справи підтверджено, що у юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань від 18.04.2023р. №201374880333, зареєстроване юридичною особою.
Наказом ДП «Укрхімтрансаміак» №16 від 08.09.2020р. затверджено Положення про Придніпровське управлінням магістрального аміакопроводу ДП «Укрхімтрансаміак», згідно якого Придніпровське управлінням магістрального аміакопроводу ДП «Укрхімтрансаміак», створене наказом УДП «Укрхімтрансаміак» від 20.07.2001р. №3, правонаступником якого є Державне підприємство «Укрхімтрансаміак», відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 20.04.2017р. №599.
Відповідно до п.3.1 та п.3.7 вищезазначеного Положення Управління не є юридичною особою. Управління, як відокремлений структурний підрозділ Державного підприємства «Укрхімтрансаміак» діє від імені Підприємства та в його інтересах. Управління самостійно веде нарахування та сплату податків та зборів, а саме: податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного соціального внеску, плати (податку) на землю, рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, рентної плати за спеціальне використання води, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку.
Пунктами 7.8-7.9 Положення також зазначено, що Управління самостійно нараховує та сплачує податки, збори та інші платежі, несе відповідальність за повноту та своєчасність їх перерахування, у відповідності до вимог чинного законодавства. Управління веде бухгалтерський та податковий облік, складає фінансову, статистичну та оперативну звітність, згідно з чинним законодавством.
З матеріалів справи вбачається, що за період 2018-2023 роки Придніпровським управлінням магістрального аміакопроводу ДП «Укрхімтрансаміак» до ГУ ДПС у Дніпропетровській області (контролюючий орган за місцезнаходженням земельної(их) ділянки(ок), до якого подаються декларації) подані податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності).
На підставі пп.20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, у порядку визначеному п.76.2 ст.76 проведено камеральну перевірку щодо порушення термінів подання податкової звідності з плати за землю (земельний податок) за 2017-2020, 2022-2023 роки.
За результатами перевірки складено Акт від 10 листопада 2023 року №41236/04-36-04-09/31517060, яким встановлено порушення ДП «Укрхімтрансаміак» вимог п.49.2 ст.49, п.286.2 ст.286, п.69.1 п.69 підр.10 розд ХХ «Перехідні положення» Кодексу в частині неподання декларацій з плати за землю (земельний податок) за 2017, 2018, 2019, 2020, 2022, 2023 рік.
04.12.2023р. підприємством подані заперечення до акту перевірки з проханням скасувати висновки, викладені в акті камеральної перевірки від 10 листопада 2023 року №41236/04-36-04-09/31517060 з посиланням, зокрема на те, що Придніпровське управлінням магістрального аміакопроводу ДП «Укрхімтрансаміак», на виконання вимог п.286.2 ст.286 ПК України взяте на облік в ГУ ДПС у Дніпропетровській області за місцем розташування земельних ділянок межах територіальних громад (за неосновним місцем обліку), та управління своєчасно подавало контролюючому органу відповідні податкові декларації.
Листом від 13.12.2023р. №81716/6/04-36-04-09-18 ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомило про те, що за результатами розгляду заперечень підприємства, висновки згідно акту від 10.11.2023 №41236/04-36-04-09/31517060 про результати камеральної перевірки щодо неподання податкової звітності з земельного податку за період 2018-2023 роки є обґрунтованим.
Також в листі зазначено, що на момент складання акту у податковому органі була відсутня інформація щодо делегування повноважень щодо подання звітності відокремленому підрозділу.
На підставі Акту перевірки 18.12.2023р. Головним управління ДПС у Дніпропетровській області прийняті наступні податкові повідомлення-рішення:
- 0387690409, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1700,00 грн. за платежем земельний податок з юридичних осіб (згідно з Розрахунком застосовані штрафні санкції за порушення термінів подання податкової звітності податкової декларації з плати за землю (земельний податок) Іларіонівська ТГ по 340,00 грн. за звітні періоди 2018, 2019, 2020, 2022, 2023 роки);
- 0387700409, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1700,00 грн. за платежем земельний податок з юридичних осіб (згідно з Розрахунком застосовані штрафні санкції за порушення термінів подання податкової звітності податкової декларації з плати за землю (земельний податок) Славгородська ТГ по 340,00 грн. за звітні періоди 2018, 2019, 2020, 2022, 2023 роки);
- 0387740409, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1700,00 грн. за платежем земельний податок з юридичних осіб (згідно з Розрахунком застосовані штрафні санкції за порушення термінів подання податкової звітності податкової декларації з плати за землю (земельний податок) Раївська ТГ по 340,00 грн. за звітні періоди 2018, 2019, 2020, 2022, 2023 роки);
- 0387710409, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1700,00 грн. за платежем земельний податок з юридичних осіб (згідно з Розрахунком застосовані штрафні санкції за порушення термінів подання податкової звітності податкової декларації з плати за землю (земельний податок) Зайцівська ТГ по 340,00 грн. за звітні періоди 2018, 2019, 2020, 2022, 2023 роки);
Після процедури адміністративного оскарження спірних податкових повідомлень рішень, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, отримуючи протягом шести років податкову звітність зі плати за землю Придніпровським управлінням магістрального аміакопроводу ДП «Укрхімтрансаміак» не вжило заходи щодо взяття останнього на облік за неосновним місцем обліку. Крім того акт перевірки не містить обставин не врахування поданих Придніпровським управлінням магістрального аміакопроводу ДП «Укрхімтрансаміак» поданих до ГУ ДПС у Дніпропетровській області податкових декларації з плати за землю за період 2018-2023 роки.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного
Відповідно до пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Порядок подання податкової декларації до контролюючих органів визначений ст.49 ПК України.
Положеннями п.49.1 та п.49.2 ст.49 ПК України встановлено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Відповідно до п.286.2 ст.286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Пунктами 63.1 та 63.2 ПК України визначено, що облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Взяття на облік у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, у тому числі нерезидентів, зазначених у пункті 64.5 статті 64 цього Кодексу, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов`язку щодо сплати того або іншого податку та збору.
Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. №1588, затверджено Порядок обліку платників податків і зборів (далі Порядок), який розроблений відповідно до Податкового кодексу України з метою використання єдиної раціональної методики обліку платників податків і зборів у контролюючих органах.
Пунктами 1.2-1.4 Порядку визначено, що ведення обліку платників податків є одним із способів податкового контролю. Облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Взяття на облік у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, у тому числі нерезидентів, зазначених у пункті 64.5 статті 64 глави 6 розділу II Податкового кодексу України та пункті 3.4 розділу III цього Порядку, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов`язку щодо сплати того чи іншого податку та збору.
З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання осіб (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцями обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку.
Разом з тим, відповідно до п.13.3 розд.XIII Порядку контролюючі органи забезпечують достовірність даних про платників податків в Єдиному банку даних юридичних осіб, ДРФО та інших реєстрах, що формуються та ведуться контролюючими органами згідно з цим Порядком.
З аналізу наведених норм слідує, що платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків, та у разі якщо контролюючими органами при здійсненні своїх функцій за результатами перевірок та звірок, або на підставі інформації від третіх осіб, або на підставі даних інших державних органів чи відповідних державних реєстрів встановлено, що у платника податків відповідно до законодавства є обов`язки щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на відповідній території, але такий платник податків не перебуває на обліку або знятий з обліку за неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі, то таким органом вживаються заходи щодо подання таким платником податків документів для взяття на облік за неосновним місцем обліку у порядку, визначеному розділом VII Порядку обліку.
З матеріалів справи вбачається, що за період 2018-2023 роки Придніпровським управлінням магістрального аміакопроводу ДП «Укрхімтрансаміак» до ГУ ДПС у Дніпропетровській області подані податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)., тобто викладені в акті перевірки порушення податкового законодавства не знайшли свого підтвердження.
Виходячи з викладеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, отримуючи протягом шести років податкову звітність зі плати за землю Придніпровським управлінням магістрального аміакопроводу ДП «Укрхімтрансаміак» не вжило заходи щодо взяття останнього на облік за неосновним місцем обліку. Також акт перевірки не містить обставин не врахування поданих Придніпровським управлінням магістрального аміакопроводу ДП «Укрхімтрансаміак» поданих до ГУ ДПС у Дніпропетровській області податкових декларації з плати за землю за період 2018-2023 роки.
Крім того колегія суддів зауважує що в акті від 10.11.2023 №41236/04-36-04-09/31517060 відповідач не зазначав про кількість задекларованих Придніпровським управлінням магістрального аміакопроводу ДП «Укрхімтрансаміак» в податковій звітності з плати за землю (земельний податок) земельних ділянок та кадастрових номерів з розбивкою по роках за вказаний період, а також розбіжність в їх кількості, тобто вказані обставини не були підставою для прийняття оскаржених податкових повідомлень-рішень, а тому ці обставини про наявність вказаних розбіжностей, якими відповідач обґрунтовує доводи апеляційної скарги не можуть братися до уваги оскільки не відноситься до предмету спірних правовідносин у справі.
Колегія суддів апеляційного суду вважає, що в межах апеляційної скарги порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин у справі дана вірно, а тому апеляційну скаргу слід відхилити, а оскаржуване судове рішення залишити без змін.
Керуючись п.1 ч. 1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 червня 2024 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня набрання законної сили.
В повному обсязі постанова складена 29 жовтня 2024 року.
Головуючий - суддяД.В. Чепурнов
суддяС.В. Сафронова
суддяА.О. Коршун
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2024 |
Оприлюднено | 01.11.2024 |
Номер документу | 122684511 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чепурнов Д.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні