Постанова
від 27.08.2009 по справі 2а-5190/09/1770
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2а-5190/09/1770

27 серпня 2009 року 11год. 20хв. м. Рівне

Рівненський окружний а дміністративний суд під голо вуванням судді Боймиструк а С.В. при секретарі судово го засідання Маньковському Д .В. та за участю сторін і інших осіб, які беруть участь у спра ві від:

позивача: Гречко В.В. , Дмитрук В.Б.;

відповідач: Жданюк І.В. ,

розглянувши у відкритому з асіданні адміністративну сп раву

за позовом Навчально-виробниче підп риємство ГВВ

до Костопільська міжрай онна державна податкова інсп екція

про визнання неправомірни ми та скасування податкових повідомлень - рішень

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Навчально-вироб ниче підприємство ГВВ,- звер нувшись до Рівненського окру жного адміністративного суд у з позовом до Костопільськ ої міжрайонної державної п одаткової інспекції просить визнати протиправним та ска сувати податкове повідомле ння-рішення про стягнення 645,00 г рн. донарахованого єдиного п одатку та 170,00 грн. штрафної (фін ансової) санкції, а саме: подат кове повідомлення-рішення ві д 25.04.2007 року № 0000562341/0; податкове пов ідомлення-рішення від 29.05.2007 рок у № 0000562341/1; податкове повідомлен ня-рішення від 10.08.2007 року № 0000562341/2; п ершу податкову вимогу від 27.08.20 07 року №1/125/5192 та другу податкову вимогу від 08.10.2007 року № 2/142/6921.

Позовні вимоги мотивує тим , що податкові інспектори Кос топільської МДПІ, провівши п озапланову виїзну документа льну перевірку Навчально-вир обничого підприємства ГВВ у зв' язку з його ліквідацією, на підставі Акту від 16.04.2007 р оку встановили наявність заб оргованості підприємства по сплаті єдиного податку із вр ахуванням штрафних (фінансов их) санкцій на загальну суму 80 6,41 грн., яку позивач не визнає, о скільки вважає, що податкови м органом неправомірно було розцінено суму поворотної фі нансової допомоги, отриманої на розрахунковий рахунок по зивача від НВП "Автопромбуд", я к суму виручки за реалізован і товари (роботи, послуги). Заз начає, що сума поворотної фін ансової допомоги єдиним пода тком не обкладається, операц ія з її надання не є об'єктом о податкування та не враховуєт ься при визначенні податкови х зобов' язань, що передбаче но п. 3.2 ст. 3.Закону України "Про п одаток на додану вартість", от же оскаржувані податкові пов ідомлення-рішення не відпові дають вимогам чинного законо давства.

Позивач також вважає, що оск ільки обумовлені податкові п овідомлення-рішення не є узг одженим податковим зобов' я занням через їх оскарження, т о відповідно просить визнати протиправними і скасувати п ершу податкову вимогу від 27.08.20 07 року №1/125/5192 та другу податкову вимогу від 08.10.2007 року № 2/142/6921.

В судовому засіданні предс тавники позивача позовні вим оги підтримали, просять позо в задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні повністю підтримав позицію, викладен у в поданих письмових запере ченнях, зокрема зазначив, що о спорювані позивачем податко ві повідомлення-рішення прий няті Костопільською МДП І відповідно до чинного зако нодавства на підставі переві рки, за наслідками якої склад ено Акт від 16.04.2007 року і в рез ультаті якої виявлено поруше ння позивачем п. 5 ст. 1 Указу Пре зидента України "Про спрощен у систему оподаткування, обл іку та звітності суб'єктів ма лого підприємництва" № 727/98 від 03.07.1998 р. (із змінами та доповненн ями) - занизив суму єдиного п одатку за ставкою 10% за І кварт ал 2007 року на 644,94 грн. Відповідач вважає, що отримана сума на р озрахунковий рахунок позива ча від ПНВП "Автопромбуд" (8701,61 гр н.) як поворотна фінансова доп омога фактично була отримана як виручка за реалізовані то вари (роботи, послуги), через т е, що на суму кредиторської за боргованості було відвантаж ено основні фонди та товарно -матеріальні цінності згідно накладної № 4 від 30.03.2007 року.

А так в задоволенні позову п росить відмовити повністю.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, давши оцін ку доказам у справі, повно і вс ебічно з' ясувавши всі обста вини справи, суд дійшов висно вку, що позов повністю підляг ає до задоволення з наступни х підстав.

У період з 28 березня по 11 квіт ня 2007 року працівниками Кост опільської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї була проведена виїзна поза планова перевірка приватног о навчально-виробничого підп риємства ГВВ (позивач у справ і) з питань дотримання вимог п одаткового, валютного та інш ого законодавства за період з 01.10.2003 року по 27.03.2007 року, за наслі дками якої було складено Ак т № 29-23-30207611 від 16.04.2007 року (копія - а.с. -16; далі за текстом - Акт ). У період, що перевірявся, поз ивач був платником єдиного п одатку, збору за забруднення навколишнього природного се редовища та податку з доході в фізичних осіб.

Згідно Акту, перевіркою в иявлено порушення відповіда чем абзацу 5 статті 1 Указу Пре зидента України "Про спрощен у систему оподаткування, обл іку та звітності суб'єктів ма лого підприємництва" № 727/98 від 03.07.1998 р. (із змінами та доповненн ями) - підприємство занизило загальну суму виручки та поз ареалізаційних доходів за І квартал 2007 року на 6449,41 грн., в рез ультаті чого занизило суму є диного податку за ставкою 10% з а 1 квартал 2007 року на 644,94 грн., в то му числі за березень 2007 року на 644,94 грн.

На підставі Акту Костопі льською МДПІ було винесено податкове повідомлення-ріше ння № 0000562341/0 від 25.04.2007 року, яким поз ивачу визначено суму податко вого зобов' язання (з урахув анням штрафних (фінансових) с анкцій) за платежем єдиний по даток на підприємницьку діял ьність з юридичних осіб в сум і 815,00 грн., з яких 645,00 грн. - основн ий платіж та 170,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції.

Позивач 18.04.2007 року подав запе речення на Акт перевірки від 16.04.20087 року (а.с. 17)

Податкове повідомлення-рі шення № 0000562341/0 від 25.04.2007 року було о скаржене Приватним навчальн о-виробничим підприємством Г ВВ в апеляційному порядку, за результатами розгляду якого податковим органом були вин есені податкові повідомленн я-рішення від 29.05.2007 року № 0000562341/1, ві д 10.08.2007 року № 0000562341/2, якими не було з мінено повідомлення-рішення № 0000562341/0, а також виставлено перш у податкову вимогу від 27.08.2007 рок у №1/125/5192 та другу податкову вимо гу від 08.10.2007 року № 2/142/6921.

Суд вважає, що прийняті Ко стопільською МДПІ податко ві обумовлені повідомлення-р ішення та податкові вимоги, с лід визнати протиправним та скасувати. При цьому, суд вихо див з такого.

Як вбачається матеріалів с прави, зафіксовано в Акті перевірки та не заперечуєть ся сторонами, в період з лютог о 2004 року по березень 2007 року При ватне навчально-виробниче пі дприємство ГВВ отримало від Приватного навчально-виробн ичого підприємства "Автопром буд" поворотну фінансову доп омогу в сумі 8701,61 грн., що підтвер джується договорами займу (п озики) (копії - а.с. 41-48).

Відповідно до підпункту 1.22.2 пункту 1.22 статті 1 Закону Украї ни від 28.12.94 N 334/94-ВР "Про оподаткува ння прибутку підприємств", із змінами та доповненнями (дал і - Закон N 334/94), поворотна фінанс ова допомога - це сума кошті в, передана платнику податку у користування на визначени й строк відповідно до догово рів, які не передбачають нара хування процентів або наданн я інших видів компенсацій як плати за користування таким и коштами. Тобто, це сума кошті в, яка передається платнику п одатку згідно з договором, що передбачає обов'язкове пове рнення таких грошових коштів .

Згідно з пунктом 7.9 статті 7 Закону N 334/94 кошти, залучені пл атником податку на підставі договору комісії та інших ци вільно-правових договорів, щ о не передбачають передачі п рава власності на такі кошти , не підлягають оподаткуванн ю.

Статтею 1 Указу Президента У країни від 03.07.98 N 727 (із змінами та доповненими) "Про спрощену си стему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малог о підприємництва" (далі - Указ) встановлено, що виручкою від реалізації продукції (товар ів, робіт, послуг) вважається с ума, фактично отримана суб'єк том підприємницької діяльно сті на розрахунковий рахунок або (та) в касу за здійснення о перацій з продажу продукції (товарів, робіт, послуг).

Пунктом 1.31 статті 1 Закону N 334/94 визначено, що продаж товарів - це будь-які операції, що здій снюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, постав ки та іншими цивільно-правов ими договорами, які передбач ають передачу прав власності на такі товари за плату або ко мпенсацію, незалежно від стр оків її надання, а також опера ції з безоплатного надання т оварів. Під продажем результ атів робіт (послуг) розуміють будь-які операції цивільно-п равового характеру з надання результатів робіт (послуг), з надання права на користуванн я або на розпорядження товар ами, у тому числі нематеріаль ними активами та іншими ніж т овари, об'єктами власності за компенсацію, а також операці ї з безоплатного надання рез ультатів робіт (послуг).

Таким чином, операції з нада ння зворотної (поворотної) фі нансової допомоги не можуть розглядатися як операції з п родажу продукції (товарів, ро біт, послуг) та повинна бути по вернена платником єдиного по датку позикодавцю у повному обсязі, а тому вона не може вва жатись ані доходом підприємц я - платника єдиного податку, а ні виручкою від реалізації.

Податковий орган при перев ірці позивача зробив висново к, що отримана на розрахунков ий рахунок позивача сума 8701,61 г рн. від НВПВ "Автопромбуд" факт ично є виручкою за реалізова ні товари (роботи, послуги), ос кільки на цю суму було відван тажено основні фонди та това рно-матеріальні цінності згі дно накладної № 4 від 30.03.2007 року.

При цьому відповідач покли кається на абз.7 ст. 1 Указу През идента від 03.07.1998, № 727/98 "Про спроще ну систему оподаткування, об ліку та звітності суб'єктів м алого підприємництва", яким в становлено, що у разі здійсне ння операції з продажу основ них фондів виручкою від реал ізації вважається різниця мі ж сумою, отриманою від реаліз ації цих фондів, та їх залишко вою вартістю на момент прода жу, а також на абз.5 ст. 1 цього Ук азу, яким визначено, що виручк ою від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) вважає ться сума, фактично отримана суб'єктом підприємницької д іяльності на розрахунковий р ахунок або (та) в касу за здійс нення операцій з продажу про дукції (товарів, робіт, послуг ).

Податковий орган в Акті зафіксував, що відповідно до головної книги за 2007 рік (витяг - а.с.36-37) станом на 01.01.2007 року на п ідприємстві позивача рахува лись основні засоби балансов ою вартістю 11772,50 грн., знос основ них засобів - 9520,30 грн., залишко ва вартість основних фондів становить 2252,20 грн. І оскільки п озивач відпустив згідно накл адної № 4 від 30.03.2007 року НВПВ "Авто промбуд" комп' ютер (основні фонди) за залишковою вартіст ю, то виручка від реалізації о сновних фондів (комп' ютер) с тановить 0,0 грн. Решта суми 6449,41 г рн. (8701,61-2252,20) позивач повинен був о податкувати за ставкою 10%. В ре зультаті позивач занизив сум у єдиного податку за ставкою 10% за І квартал 2007 року на 644,94 грн. (6449,41*10%).

Проте з таким висновком под аткового органу суд погодити сь не може, оскільки він не під тверджується матеріалами сп рави та не ґрунтується на нор мах закону, з огляду на наступ не.

Так, згідно з накладною № 4 ві д 30.03.2007 року (копія - а.с. 50), НВПВ "А втопромбуд" отримало від ПНВ П ГВВ комп' ютер (сума 2252,20 грн.), дизельне паливо (сума 4603,15 грн.), стільці офісні (сума 1846,26 грн.), в сього на загальну суму 8701,61 грн .

Як встановлено під час розг ляду справи, вищезазначені т овари позивач передав НВПВ "А втопромбуд" в рахунок погаше ння заборгованості позивача згідно з договорами займу (по зики), що підтверджується укл аденою між ними Угодою про зм іну порядку виконання догово рів займу від 17.03.2007 року (копія - а.с.52), відповідно до якої сторо нами було узгоджено внести з міни та доповнення до пункту 5.2 всіх укладених договорів з айму між ними і даний пункт ви кладено в такій редакції: "Зай м (позика) повертається в безг отівковому порядку платіжни ми дорученнями шляхом перера хування необхідних грошових коштів на розрахунковий рах унок Займодавця, або товарно -матеріальними цінностями ек вівалентними грошовій сумі з айму". Дані зміни до договорів займу були викликані ліквід ацією підприємства, що в свою чергу підтверджується поясн енням директора ПНВП ГВВ, над аними до Костопільської МДПІ (копія - а.с.39), наказом по ПНВП ГВВ № 2 від 01.04.2007 року (копія - а.с.49). Повне погашення забо ргованості позивача перед НВ ПВ "Автопромбуд" в свою чергу п ідтверджується Актом пе ревірки (а.с.13), де зазначено, що станом на 01.04.2007 року заборгован ість по рахунку № 682/2 "Розрахунк и з іншими кредиторами" відсу тня.

Також слід зауважити, що поз ивач у поданих 18.04.2007 року запере ченнях до Акту перевірки від 16.04.2007 року зазначав про при йняття рішення про ліквідаці ю і в зв' язку з цим погашення боргів перед кредиторами ма йном підприємства, і при цьом у додавав ксерокопію угоди в ід 17.03.2007 року, отже податковий о рган знав про наявність тако ї угоди, проте не взяв її до ув аги і виніс податкове повідо млення-рішення від 25.04.2007 року № 0000562341/0, яким донарахував суму єд иного податку на підприємниц ьку діяльність в сумі 645 грн. та штрафні санкції в сумі 170,00 грн .

Враховуючи все вищевиклад ене, оскаржуване повідомленн я-рішення прийняте відповіда чем з порушенням законодавст ва, не врахувавши п. 7.9 ст. 7 Закон у України "Про оподаткування прибутку підприємств" і підл ягає скасуванню.

Оскільки позивач оскаржув ав податкові повідомлення-рі шення і податкове зобов' яза ння не є узгодженим відповід но пп. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-III "Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами", то позовні вимоги в части ні визнання протиправними та скасування першої № 1/128 від 27.08.200 7 р. та другої № 2/142 від 08.10.2007 року п одаткових вимог підлягають д о задоволення, оскільки згід но з пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181-III, по датковий орган надсилає плат нику податків податкові вимо ги у разі не сплати платником в установлені строки лише уз годженої суми податкового зо бов'язання.

Статтею 71 КАС України встан овлено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення. В адміністр ативних справах про протипра вність рішень, дій чи бездія льності суб'єкта владних по вноважень обов'язок, щодо док азування правомірності свог о рішення, дії чи бездіяльнос ті покладається на відповіда ча, якщо він заперечує проти а дміністративного позову.

Суд приходить до висновку, щ о доводи, якими відповідач об ґрунтовував свої запереченн я, є безпідставними та необґр унтованими, оскільки спросто вуються вищевикладеним. Нато мість, позивачем доведено ті обставини на яких ґрунтуєть ся його позовні вимоги, отже п озов підлягає до задоволення в повному обсязі.

Судовий збір (державне мито ), сплачений позивачем при под анні позову в сумі 3,40 грн., прис уджується йому з державного бюджету згідно частини 1 стат ті 94 КАС України.

Керуючись статтями 160-163 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити по вністю.

Визнати протиправним та ск асувати рішення Костопіль ської міжрайонної державн ої податкової інспекції про стягнення із Навчально - виро бниче підприємство ГВВ 636,41 грн . донарахованого єдиного под атку та 170,00 грн. штрафної (фінан сової) санкції, а саме: податко ве повідомлення-рішення від 25.04.2007 року № 0000562341/0; податкове пові домлення-рішення від 29.05.2007 року № 0000562341/1; податкове повідомленн я-рішення від 10.08.2007 року № 0000562341/2; пе ршу податкову вимогу від 27.08.2007 р оку №1/125/5192 та другу податкову ви могу від 08.10.2007 року № 2/142/6921.

Присудити до стягнення з Де ржавного бюджету України на користь позивача- Навчально - виробничого підприємства Г ВВ (адреса: Бурова,17,Костопіль ,Рівненська область,35000, код ЄД РПОУ 30207611) судовий збір в сумі 3 (т ри) грн. 40 коп.

Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції, як ий ухвалив постанову. Заява п ро апеляційне оскарження под ається протягом 10-ти днів з дн я складання постанови в повн ому обсязі. Апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом 2 0-ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження. Ап еляційна скарга може бути по дана без попереднього поданн я заяви про апеляційне оскар ження, якщо скарга подається у строк, встановлений для под ання заяви про апеляційне ос карження.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Головуючий суддя < Список > Бойм иструк С.В.

Постанова складена в п овному обсязі "31" серпня 2009 р.

< Список >

< Список >

< Список >

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2009
Оприлюднено18.11.2010
Номер документу12269065
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5190/09/1770

Постанова від 27.08.2009

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Боймиструк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні