ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а -4804/10/2370
03.11.2010 р. м. Ч еркаси
11 год. 20 хв.
Черкаський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого - судді Кульчиц ького С.О.,
при секретарі - Руденко Ю.В .,
за участю:
представника позивача - Фіялко Р.Т. (за довіреністю),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Уманської об' єднаної державної податково ї інспекції Черкаської облас ті до приватного підприємств а «СКС»про стягнення податко вого боргу,
ВСТАНОВИВ:
Уманська об' єднана д ержавна податкова інспекція Черкаської області звернула сь до суду з адміністративни м позовом до приватного підп риємства «СКС»про стягнення податкового боргу по податк у на додану вартість в розмір і 442305 грн. 25 коп.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач, в порушення Зако ну України «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ, невчасн о та не в повному обсязі сплач ує податки та збори, внаслідо к чого виник податковий борг .
Представник позивача в су довому засіданні підтримав п озовні вимоги в повному обся зі, позов просив задовольнит и.
Відповідач до зали судовог о засідання не з'явився, запер ечення на позов не надавав, яв ку своїх представників на су довий розгляд справи не забе зпечив, хоча про час та місце р озгляду справи був повідомле ний за адресою, яка зазначена у довідці з Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців .
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»якщо відомості, які підлягають вн есенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до ньог о, то такі відомості вважають ся достовірними і можуть бут и використані в спорі з треть ою особою, доки до них не внесе но відповідних змін.
Виходячи з положень ч.2 ст.128 К одексу адміністративного су дочинства України, суд вважа є, що неприбуття в судове засі дання без поважних причин пр едставника сторони або треть ої особи, неповідомлення ним и про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду спр ави.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з'ясувавши всі фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд вст ановив.
Приватне підприємство «СК С»зареєстроване як юридична особа 19.08.2003 року, ідентифікаці йний код 21359780.
Позивач в обґрунтування св оєї позиції посилається на с т. 11 Закону України «Про систе му оподаткування», відповідн о до якої відповідальність з а правильність обчислення, с воєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платеж ів) і додержання законів про о податкування несуть платник и податків і зборів (обов'язко вих платежів) відповідно до з аконів України.
Крім того, представник пози вача в судовому засіданні по яснив, що на момент розгляду а дміністративної справи у від повідача існує податковий бо рг перед бюджетом по податку на додану вартість в сумі 442305 г рн. 25 коп., у тому числі 293046 грн. - основна сума боргу та 149259 грн. 25 коп. штрафних санкцій.
Відповідно до акту від 28.11.2007 р оку №1177/23/21359780 виїзною плановою п еревіркою відповідача з пита нь дотримання вимог податков ого, валютного та іншого зако нодавства за період з 01.01.2005 року по 30.06.2007 року проведеною співро бітниками позивача з 30.10.2007 року по 23.11.2007 року було встановлено порушення відповідачем п.4.5 ст .4 та п. п. 7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану варті сть», в результаті чого ПП «СК С»занижено податок на додану вартість на суму 289498 грн.
За результатами перевірки позивачем визначено суми по даткових зобов' язань по под атку на додану вартість, про щ о 05.03.2008 року Уманською ОДПІ прий нято податкові повідомлення - рішення №0000282310/0 в сумі 5322 грн. т а №0001742310/0 в сумі 434247 грн.
Зазначені податкові повід омлення - рішення були узгод жені в судовому порядку, у зв' язку з набранням законної си ли ухвали Господарського суд у Черкаської області від 20.07.2010 р оку у справі №09/3098а за позовом п риватного підприємства «СКС »до Уманської об' єднаної де ржавної податкової інспекці ї Черкаської області про ска сування податкових повідомл ень - рішень та рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій.
Згідно акта від 12.01.2010 року №9/1520- 21359780 про результати проведення документальної невиїзної пе ревірки своєчасності сплати узгодженого податкового зоб ов' язання з податку на дода ну вартість за червень, липен ь та серпень 2009 року встановле но порушення відповідачем п. п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами», внаслідок чо го 16.02.2010 року позивачем прийнят о податкові повідомлення - р ішення №0000711500/0 в сумі 47 грн. 24 коп. т а №0000721500/0 в сумі 5 грн. 41 коп., які бул и розміщені на дошці податко вих оголошень (повідомлень) 18. 03.2010 року.
Документальною невиїзною (камеральною) перевіркою з пи тання неподання декларації з податку на додану вартість з а листопад 2009 року ПП «СКС»вст ановлено порушення відповід ачем п. п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами», про що складено акт від 15.01.2010 року №33/1520- 21359780, на підставі якого позивач ем згідно податкового повідо млення - рішення від 23.02.2010 року №0000871500/0 застосовано до відпові дача штрафні санкції в розмі рі 170 грн.
Зазначене рішення розміще не на дошці податкових оголо шень (повідомлень) 01.03.2010 року.
Відповідно до акту про резу льтати проведення документа льної невиїзної перевірки з питання подання декларацій п о податку на додану вартість за грудень 2009 року та січень 2010 року від 01.03.2010 року №268/1520-21359780 встан овлено порушення відповідач ем п. п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами», у зв' яз ку з чим позивачем було прийн ято податкове повідомлення - рішення від 01.03.2010 року №0000951500/0, яки м визначено суму податкового зобов' язання з податку на д одану вартість в розмірі 340 гр н. 12.04.2010 рішення було року розмі щене на дошці податкових ого лошень (повідомлень).
Документальною невиїзною перевіркою своєчасності спл ати узгодженого податкового зобов' язання з податку на д одану вартість за серпень, ве ресень та жовтень 2009 року ПП «С КС»встановлено порушення ві дповідачем п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» , про що складено акт від 22.04.2010 ро ку №533/1520-21359780.
На підставі зазначеного ак ту 29.04.2010 року позивачем прийнят о податкові повідомлення - р ішення про застосування штра фних санкцій по податку на до дану вартість №0000081520/0 в сумі 1208 гр н. 80 коп. та №0000091520/0 в сумі 114 грн. 80 ко п. 05.05.2010 року рішення були розмі щені на дошці податкових ого лошень (повідомлень).
Згідно акту від 02.08.2010 року №982/152 0-21359780 про результати проведенн я документальної невиїзної ( камеральної) перевірки з пит ання неподання декларацій з податку на додану вартість з а лютий - червень 2010 року пози вачем встановлено порушення підприємством п. п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми», внаслідок чого Умансько ю ОДПІ нараховані штрафні са нкції з податку на додану вар тість в розмірі 850 грн., про що 02.0 8.2010 року винесено податкове п овідомлення - рішення №0000381520/0, яке 04.08.2010 року було розміщено на дошці податкових оголошень (повідомлень).
Крім того, суд зазначає, що відомостей щодо оскарже ння та наступного скасування вказаних податкових повідом лень - рішень суду надано не було.
Таким чином, загальна сума п одаткового боргу відповідач а з податку на додану вартіст ь, узгоджена, проте не сплачен а та складає 442305 грн. 25 коп. (434247 грн . + 5322 грн. + 170 грн. + 47 грн. 24 коп. + 5 грн. 41 коп. + 340 грн. + 1208 грн. 80 коп. + 114 грн. 80 ко п. + 850 грн.).
Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» від повідачу було направлено пер шу податкову вимогу № 1/13 від 17.03. 2010 року та другу податкову вим огу № 2/63 від 16.04.2010 року, які були ро зміщені на дошці податкових оголошень (повідомлень).
В зв' язку з несплатою у вст ановлені строки зазначеного податкового боргу відповіда чем, в державному реєстрі обт яжень рухомого майна була за реєстрована податкова заста ва від 27.04.2010 року за № 9774777. Проте за значені дії не призвели до сп лати відповідачем податково го боргу, тому 29 червня 2010 року в . о. начальника Уманської ОДПІ було винесено рішення відно сно відповідача про стягненн я коштів та продаж інших акти вів платника податків в раху нок погашення його податково го боргу № 16037.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Податкове зобов'язання - зоб ов'язання платника податків сплатити до бюджетів або дер жавних цільових фондів відпо відну суму коштів у порядку т а у строки, визначені цим Зако ном або іншими законами Укра їни (п. 1.2 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами").
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" податков ий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), самостійно узгоджене пл атником податків або узгодже не в адміністративному чи су довому порядку, але не сплаче не у встановлений строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого податкового зобов'язанн я.
Статтею 5 Закону «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» встановлено, що плат ник податків зобов'язаний са мостійно сплатити суму подат кового зобов'язання, зазначе ну у поданій ним податковій д екларації, протягом десяти к алендарних днів, наступних з а останнім днем відповідного граничного строку для подан ня податкової декларації. У р азі коли відповідно до закон у контролюючий орган самості йно визначає податкове зобов 'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із п орушенням податкового закон одавства, платник податків з обов'язаний сплатити нарахов ану суму податкового зобов'я зання у строки, визначені у за коні з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів в ід дня отримання податкового повідомлення про таке нарах ування.
Відповідно до п. 5.2 ст. 5 вказан ого вище Закону, податкове зо бов'язання платника податків , нараховане контролюючим ор ганом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вва жається узгодженим у день от римання платником податків п одаткового повідомлення, за винятком випадків, визначени х підпунктом 5.2.2 цього пункту, а саме у разі коли платник пода тків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання аб о прийняв будь-яке інше рішен ня, що суперечить законодавс тву з питань оподаткування а бо виходить за межі його комп етенції, встановленої законо м, такий платник податків має право звернутися до контрол юючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка п одається у письмовій формі т а може супроводжуватися доку ментами, розрахунками та док азами, які платник податків в важає за потрібне надати.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" уз годжена сума податкового зоб ов'язання, не сплачена платни ком податків у строки, визнач ені статтею 5 вказаного Закон у, визнається сумою податков ого боргу платника податків.
Підпунктом 1 пункту 3 статті 5 Закону №2181 встановлено десят иденний строк сплати податко вого зобов' язання, самостій но визначеного в поданій від повідачем до територіальног о податкового органу деклара ції.
Оскільки податкове зобов'я зання відповідача не було сп лачене в установлені строки, таке зобов'язання визнаєтьс я судом податковим боргом.
Відповідно до п.8.1 ст. 8 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» активи платника податків, що має податковий борг, передаю ться в податкову заставу. Пун ктом 8.2.2. ст. 8 зазначеного Закон у передбачено, що право подат кової застави поширюється на будь-які види активів платни ка податків, які перебували в його власності (повному госп одарському віданні) у день ви никнення такого права, а тако ж на будь-які інші активи, на я кі платник податків набуде п рав власності у майбутньому, до моменту погашення його по даткових зобов'язань або под аткового боргу.
Виходячи з п. п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»№ 2181 від 21.12.2000 року активи плат ника податків можуть бути ст ягнені в рахунок погашення й ого податкового боргу виключ но за рішенням суду.
В свою чергу, п. 11 ст.10 Закону У країни «Про державну податк ову службу в Україні» від 04.12.199 0р. № 509-ХІІ передбачено право по даткових органів подавати до судів позови до підприємств , установ, організацій та гро мадян про стягнення заборгов аності перед бюджетом і держ авними цільовими фондами, з а рахунок їх майна.
Згідно даних Уманської ОДП І податковий борг у сумі 442305 гр н. 25 коп. відповідачем на момен т розгляду справи в суді не сп лачено, а отже, позивач правом ірно звернувся до суду про ст ягнення його з відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випад ків, встановлених статтею 72 ць ого кодексу.
Таким чином, з врахуванням в ищевикладеного, суд приходит ь до висновку про задоволенн я позовних вимог.
Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 86, 94, 97, ст.128, с т.ст. 158-163 КАС України, Черкаськи й окружний адміністративний суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підп риємства «СКС»(20300, Черкаська о бласть, м. Умань, вул. Тищика, 3, і дентифікаційний код 21359780) до бю джету через Уманську об' єдн ану державну податкову інсп екцію Черкаської області (20300, Ч еркаська область, м. Умань, пл. Леніна, 1а, ідентифікаційний к од 21367259) податковий борг у сумі 4 42305 (чотириста сорок дві тисячі триста п' ять) грн. 25 коп.
Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Черкаський окружний адм іністративний суд в порядку передбаченому ст. ст. 185 - 187 Код ексу адміністративного судо чинства України.
Головуючий С.О. Кульчи цький
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2010 |
Оприлюднено | 19.11.2010 |
Номер документу | 12269427 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
С.О.Кульчицький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні