Справа № 161/17462/24
Провадження № 2-а/161/263/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 жовтня 2024 року місто Луцьк
Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі головуючого судді Філюк Т.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Департаменту муніципальної варти Луцької міської ради про скасування постанови про адміністративне правопорушення,-
В С Т А Н О В И В :
20 вересня 2024 року позивач ОСОБА_1 через свого представника ОСОБА_2 звернулась до суду із позовною заявою до Департаменту муніципальної варти Луцької міської ради про скасування постанови про адміністративне правопорушення.
Свої позовнівимоги обгрунтовуєтим,що 13серпня 2024року відповідачем щодо ОСОБА_1 винесено постанову MVA 2428216 про притягнення до адміністративної відповідальності, передбаченої ч.1 ст. 122 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 340 гривень. Із постанови вбачається, що 12 серпня 2024 року о 13 год. 49 хв. по вул. Градний Узвіз, 2 у м. Луцьку особа, яка керувала транспортним засобом марки «Mini Cooper SD Countyman» д.н.з. НОМЕР_1 , порушила правила стоянки, а саме здійснила стоянку транспортного засобу ближче 5 метрів від контейнерних майданчиків та/або контейнерів для збирання відходів, чим порушила п.15.10 е ПДР України за що передбачена адміністративна відповідальність за ч.1 ст.122 КУпАП.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначила, що вказану вищепостанову вважаєпротиправною,оскільки вонає власницеюнежитлового приміщенняпо вул.Градний Узвіз,2у м.Луцьку, удворі якогопаркуються власникижитла танежитлового приміщення,водночас зпорушенням чинногозаконодавства удворі вказаногобудинку,працівниками КП«Луцькспецкомунтранс» самовільновстановлено контейнеридля збираннявідходів,які розміщеннібезпосередньо білястін житловогобудинку.Місце розміщенняабо облаштуванняконтейнерів длязбирання побутовихвідходів невідповідає вимогамзаконодавства,а томув діях ОСОБА_1 відсутній склададміністративного правопорушення,передбаченого ч.1ст.122КУпАП тавідповідно порушенняп.15.10е ПДРУкраїни.
З урахуваннямвищенаведеного проситьпостановуMVA2428216 від 13 серпня 2024 року у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративноївідповідальності,передбаченої ч.1ст.122 КУпАПвизнати протиправноюта скасувати, а провадження по справі про адміністративне правопорушення закрити.
Ухвалою судді Луцького міськрайонного суду Волинської області від 24 вересня 2024 року відкрито провадження в адміністративній справі з проведенням розгляду справи в судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
03жовтня 2024року відвідповідача надійшоввідзив напозовну заяву,в якомувказує назаконність винесеної постановита проситьвідмовити взадоволенні позову.Вказує,що контейнери для збору твердих побутових відходів по вул. Градний Узвіз, 2 у м. Луцьку встановлені відповідно до «Схеми санітарного очищення міста Луцька», яка затверджена рішенням виконавчого комітету від 18.12.2018 № 840-1, відтак водій транспортного засобу марки «Mini Cooper SD Countyman» д.н.з. НОМЕР_1 на власний розсуд вирішив здійснити стоянку біля контейнерів з порушення ПДР України. Факт вчинення особою, яка керувала транспортним засобу марки «Mini Cooper SD Countyman» д.н.з. НОМЕР_1 підтверджується відповідними фотознімками та зібраними в ході розгляд справи про адміністративне правопорушення доказами.
Вивчивши обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню,з наступнихпідстав.
Правомірність та обґрунтованість вказаної постанови є предметом спору у даній справі.
Судом встановлено,що 13серпня 2024року старшим інспекторомз паркуванняДепартаменту муніципальноїварти Луцькоїміської радиСвітлюком А.Ю.винесено постановусерії MVA№2428216,якою ОСОБА_1 визнано винноюу вчиненніадміністративного правопорушення,передбаченого ч.1ст.122КУпАП,танакладено нанеї штрафу розмірі340грн.Відповідно до вказаної постанови 12 серпня 2024 року о 13 год. 49 хв. по вул. Градний Узвіз, 2 у м. Луцьку особа, яка керувала транспортним засобом марки «Mini Cooper SD Countyman» д.н.з. НОМЕР_1 , порушила правила стоянки, а саме здійснила стоянку транспортного засобу ближче 5 м. від контейнерних майданчиків та/або контейнерів для збирання відходів, чим порушила п.15.10 е ПДР України за що передбачена адміністративна відповідальність за ч.1 ст.122 КУпАП.
Згідно ч.1ст.2 КАС Українизавданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ч. 2 ст.19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцієюта законами України.
Згідно зстаттею 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Статтею 245 КУпАПвстановлено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Стаття 280 КУпАПзакріплює обов`язок посадової особи при розгляді справи про адміністративне правопорушення з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні.
Згідност. 280 КпАП Україниорган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до п. п. 1.1-1.5 Правил дорожнього руху України ці Правила відповідно до Закону України «Про дорожній рух» встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території України.
Відповідно ч. 5 ст. 14 Закону України «Про дорожній рух» учасники дорожнього руху зобов`язані знати і неухильно дотримуватись вимог цього Закону, Правил дорожнього руху та інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху.
Пунктами 1.3 та 1.9. ПДР України, встановлено, що учасники дорожнього руху зобов`язані знати й неухильно виконувати вимоги цих Правил, а також бути взаємно ввічливими.
Особи, які порушують ці Правила, несуть відповідальність згідно із законодавством.
Згідно з п. 15.10 «е» Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306 (далі - ПДР), стоянка забороняється ближче 5 м від контейнерних майданчиків та/або контейнерів для збирання побутових відходів, місце розміщення або облаштування яких відповідає вимогам законодавства.
Частиною 1 ст. 122 КУпАП передбачено відповідальність за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїзної частини доріг, правил перевезення вантажів, буксирування транспортних засобів, зупинки, стоянки, проїзду пішохідних переходів, ненадання переваги у русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах, а так само порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками.
Для притягнення до адміністративної відповідальності з наведених підстав необхідно встановити у діях особи склад адміністративного правопорушення, зокрема його об`єктивну сторону. У цьому зв`язку створення перешкоди дорожньому руху або загрозу безпеці руху є обов`язковою умовою для притягнення до відповідальності за порушення правил зупинки, стоянки (частина 1 статті 122 КУпАП).
Відповідно до ст. 279-1 КУпАП постанова про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), може виноситися без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Відповідно до положень статті 14-2 КУпАП інспектором з паркування було здійснено фотофіксацію обставин порушення правил стоянки в режимі фотозйомки, шляхом створення зображень транспортного засобу в момент вчинення правопорушення, на яких було зафіксовано: 1) дату порушення; 2) місце розташування транспортного засобу; 3) географічні координати; 4) місце розташування контейнерів; 5) відстань від транспортного засобу до контейнерів (2,435 метра); 6) час вчинення порушення.
Фотозйомка здійснювалася за допомогою технічного засобу Samsung SMA325F/DS, про що зазначено в оскаржуваній постанові про накладення адміністративного стягнення
Обгрунтовуючи заявлений позов, позивач не заперечувала факту розміщення належного їй транспортного засобу на відстані ближче 5 метрів до контейнерів. Однак, вказувала, що розміщення контейнерів для сміття по АДРЕСА_1 відбулося з порушенням вимог законодавства, а саме п. 2.8 Санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом МОЗ України, відповідно до яких контейнерні майданчики повинні бути віддалені від меж земельних ділянок навчальних та лікувально-профілактичних закладів, стін житлових та громадських будівель і споруд, майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше 20 м.
Проте, такі твердження позивача стосуються контейнерних майданчиків, а не контейнерів для збирання побутових відходів.
Крім цього, згідно п. 3.2 ДСТУ-Н Б Б.2.2-7:2013 контейнерний майданчик спеціально обладнанні майданчики для розміщення контейнерів для зберігання побутових відходів із зручними під`їздами для спеціально обладнаних транспортних засобів.
Відповідно до п. 4.5 ДСТУ-Н Б Б.2.2-7:2013 контейнерні майданчики повинні бути віддалені від стін житлових будівель, майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше ніж 20 м.
Згідно п. 1.1. Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць (затвердженні Наказом МОЗ України №145 від 17.03.2011 року), контейнер для зберігання побутових відходів (контейнер) - металева або пластикова ємність, призначена для збирання та зберігання побутових відходів, виготовлена згідно з вимогами державних стандартів.
З долучених стороною відповідача доказів вбачається, що контейнери для ТПВ по вул. Градний Узвіз встановлені відповідно до «Схеми санітарного очищення міста Луцька», затвердженої рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради № 840-1 від 18.12.2018 року.
Згідно відомостей додатку 1.4. до схеми за адресою м. Луцьк, вул. Градний Узвіз 2 розташовані три контейнери для збору ТПВ.
Положеннями ст.14-2КУпАП передбачено, що адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису)(за допомогою технічних засобів, що дають змогу здійснювати фотозйомку або відеозапис та функціонують згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах), несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу, - належний користувач транспортного засобу, а якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутні на момент запиту відомості про керівника юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, - особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, - особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру транспортних засобів, власником транспортного засобу марки «Mini Cooper SD Countyman» д.н.з. НОМЕР_1 є позивач ОСОБА_1 .
Отже, аналіз фактичних обставин справи дає підстави для висновку про доведеність вини позивача у порушенні п. 15.10 «е» ПДР та вчиненні нею адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ч. 1 ст. 122 КУпАП.
Таким чином, відповідачем правомірно притягнуто позивача до відповідальності за ч.1 ст. 122 КУпАП та накладено стягнення в межах санкції даної статті.
Відповідно до ст. 286КАС Україниза наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.
Враховуючи вищенаведене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, суд приходить до висновку, що під часрозгляду судомцієї адміністративноїсправи відповідачемналежними тадопустимими доказамидоведений фактвчинення позивачемадміністративного правопорушення, атому постанова MVA №2428216 від 13 серпня 2024 року про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122 КУпАП та накладення на неї стягнення у виді штрафу в розмірі 340 гривень слід залишити без змін, а позов без задоволення.
Керуючись ст. ст. 5, 8, 9, 19, 20, 22, 72-77, 79, 143, 192, 211, 241-246, 250, 255, 286,293, 295, 297 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 доДепартаменту муніципальноїварти Луцькоїміської радипро скасуванняпостанови проадміністративне правопорушення залишити без задоволення.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя Луцького міськрайонного суду
Волинської області Т.М.Філюк
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122696778 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Філюк Т. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні