Постанова
від 24.10.2024 по справі 163/2196/24
ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 163/2196/24

Провадження № 3/163/993/24

ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 жовтня 2024 року місто Любомль

Суддя Любомльського районного суду Волинської області Шеремета С.А.

з участю секретаря Кузьміної А.В.,

представника Волинської митниці Крижановської О.В.,

захисника Крючкова В.О.,

розглянувши в приміщенні суду направлені Волинською митницею матеріали справи за протоколом № 0302/20500/24 про притягнення до відповідальності за ст.485 МК України

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця міста Березне, Рівненської області, що проживає за адресою: АДРЕСА_1 , директора ТОВ «ЕНЕРДЖІ+» ЄДРПОУ 45131198, РНОКПП НОМЕР_1 ,

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 як декларант та керівник ТОВ «ЕНЕРДЖІ+» (код ЄДРПОУ - 45131198) під час митного оформлення товару «легковий автомобіль: - марка «SKODA», - модель «KODIAQ», - номер кузова - НОМЕР_2 » вчинив дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів в загальній сумі 63 277,96 грн (шістдесят три тисячі двісті сімдесят сім гривень 96 копійок), шляхом надання митному органу сертифікату з перевезення товару EUR.1 № PL/MF/AS 1513788 від 07.03.2024, який, містить неправдиві відомості щодо країни походження товару та став підставою для неправомірного застосування преференційного режиму, заявленого в митній декларації типу ІМ40ДЕ: №24UA205170006344U4 від 08.03.2024, чим вчинив правопорушення, передбачене ст.485 МК України.

ОСОБА_1 на розгляд справи в суд не з`явився, хоча про час і місце розгляду був належним чином повідомлений, свої права та інтереси доручив представляти адвокату Крючкову В.О.

Захисник Крючков В.О. у судовому засіданні повідомив, що ОСОБА_1 вину визнає повністю, щиро розкаюється, тому просить застосувати до нього штраф у мінімальному розмірі, що становить 50 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Представник Волинської митниці під час розгляду протоколу заявила, що вважає доведеною винуватість ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, просила накласти стягнення в межах санкції ст.485 МК України.

Дослідженням доказів по справі встановлено таке.

08 березня 2024 року декларантом ТОВ «ЕНЕРДЖІ+» ОСОБА_1 до митного оформлення на Волинську митницю було подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ 24UA205170006344U4 та товаросупровідні документи.

Відповідно до митної декларації та товаросупровідних документів товар «легковий автомобіль:-марка "SKODA", -модель "KODIAQ", -стан - бувший у використанні, -календарний рік виготовлення - 2019р., - модельний рік виготовлення - 2019р., -об?єм двигуна - 1968 см3, -потужність - 110 кВт, - номер кузова - НОМЕР_2 ,-двигун - дизельний, -тип кузова - універсал, -загальна кількість мість включаючи місце водія - 5, -колісна формула 4х2,-категорія ТЗ - М1,Призначення - пасажирський , для використання по дорогах загального призначення. Виробник - "SKODA", торговельна марка - "SKODA"» слідував у митному режимі «імпорт» з компанії «NEWTEKSA-PRO Kft.» (1132 Budapest, Vaci ut 16/ Fsz/ 12/ ajto) в адресу ТОВ «ЕНЕРДЖІ+».

У митній декларації в графі 36 заявлена преференція за кодом 410 при сплаті мита за митне оформлення вищевказаного товару.

Підставою для заявлення такої преференції слугував сертифікат з перевезення товару EUR.1 №PL/MF/AS1513788 від 07.03.2024.

З урахуванням цієї преференції (при ставці ввізного мита 1.8%) за декларації. були сплачені митні платежі в загальній сумі 171897,65 грн.

З отриманої в порядку міжнародної допомоги від уповноваженого органу Республіки Польща від 18.04.2024 № 1001-IOC.4331.(45-46).2024.4.JJ повідомлено, що сертифікат з перевезення товару EUR.1 № PL/MF/AS 1513788 від 07.03.2024 не був легалізований уповноваженим органом (Митний відділ у Пйотркові Трибунальському). Компанія, зазначена в документі як експортер, не включена до бази даних контрагентів. Печатка на сертифікаті не відповідає правильному зразку (неправильний символ зірки та форма орла). Підпис у графі 11 документа PL/MF/AS 1513788 не відповідає жодному з підписів посадових осіб, уповноважених підтверджувати транспортні сертифікати.

У зв`язку з такою інформацією начальник УМПКМВ та МТР ЗЕД Волинської митниці у доповідній записці від 27.05.2024 №15/15-03/5229 надала висновок про те, що зокрема сертифікат з перевезення товару №PL/MF/AS1513788 від 07.03.2024 не відповідає вимогам ст. 16 Доповнення І до Регіональноої конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження, транспортний засіб не має преференційного походження, через що сплаті до державного бюджету за декларацією № UA205170/2024/006344 додатково підлягають митні платежі в загальній сумі 63277.96 гривень/

Станом надату подання митних декларацій до митного оформлення, тобто на березень 2024 року, посаду директора ТОВ «ЕНЕРДЖІ+» обіймав ОСОБА_1 , про що свідчить витяг з програмного забезпечення митниці з ЄАІС Держмитслужби та з АІС «Податковий блок».

Відповідно до ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

За змістом ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

У статті 485 МК України встановлена відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо .. кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, … та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, …

Згідно із ч.2 ст.459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил … при вчиненні таких порушень підприємствами можуть бути посадові особи цих підприємств.

Пунктом 43 ст.4 МК України визначено, що посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання такими підприємствами вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Досліджені у справі докази у своїй сукупності достатньо і обґрунтовано підтверджують той факт, що переміщення в адресу ТОВ «ЕНЕРДЖІ+» ЄДРПОУ 45131198 і випуск у вільний обіг товару (легковий автомобіль: - марка «SKODA», - модель «KODIAQ», - номер кузова - НОМЕР_2 ) за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA205170/2024/006344 відбулося з використанням фальсифікованого сертифікату про походження товару форми EUR.1 № PL/MF/AS 1513788, відповідно, відображенням у митній декларації неправдивих відомостей щодо країни походження товару і, як наслідок, неправомірного застосування преференції, тобто неправомірного звільнення від сплати митних платежів в обсязі, передбаченому чинним законодавством України.

Таким чином, ураховуючи визнання вити та встановлені фактичні обставини справи та норми чинного законодавства, винуватість ОСОБА_1 у вчиненні передбаченого ст.485 МК України порушення митних правил є доведеною, а тому він підлягає відповідальності в межах санкції даної норми.

Враховуючи характер вчиненого правопорушення, розмір недоплачених митних платежів, а також даних про особу порушника, який притягується до відповідальності, те що він вину за порушення митних правил визнає та щиро розкаюється, стягнення на нього слід накласти у виді штрафу в розмірі 60 відсотків несплаченої суми митних платежів.

З порушника відповідно до п.5 ч.2 ст.4 Закону України № 3674-VI підлягає стягненню судовий збір у відповідному розмірі.

Керуючись ст.ст.522, 527, 528 МК України,

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.485 МК України, і накласти на нього стягнення у вигляді штрафу в розмірі 60 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 37966,77 грн (тридцять сім тисяч дев`ятсот шістдесят шість гривень 77 копійок).

Штраф в розмірі 37966,77 грн (тридцять сім тисяч дев`ятсот шістдесят шість гривень 77 копійок) підлягає стягненню на рахунок UA758999980313010106005003500 в Казначействі України (ЕАП) (ЄДРПОУ 38009371, отримувач ГУК у Волинській області/село Вишнів, код класифікації доходів бюджету 21081100, призначення платежу "адміністративні штрафи та інші санкції "05" Державна митна служба України").

Стягнути з ОСОБА_1 в користь держави 605,60 грн (шістсот п`ять гривень 60 копійок) судового збору на рахунок UA958999980313161206000003480 в Казначействі України (ЕАП) (отримувач ГУК у Волинській області/місто Любомль, код ЄДРПОУ 38009371, код класифікації доходів бюджету 22030101, призначення платежу "судовий збір").

Постанова протягом десяти днів з дня її винесення може бути оскаржена в апеляційному порядку до Волинського апеляційного суду через Любомльський районний суд.

Суддя Любомльського районного суду

Волинської області С.А. Шеремета

СудЛюбомльський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення24.10.2024
Оприлюднено04.11.2024
Номер документу122696817
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —163/2196/24

Постанова від 24.10.2024

Адмінправопорушення

Любомльський районний суд Волинської області

Шеремета С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні