Справа №712/10643/24
Провадження № 3/712/3374/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 жовтня 2024 року Суддя Соснівського районного суду м. Черкаси Бащенко С.М., за участю особи, відносно якої складено протокол про порушення митних правил ОСОБА_1 , представника Черкаської митниці Жука М.В., адвокатів Рогозіна О.В., Єлисеєва С.С., які представляють інтереси ОСОБА_1 , розглянувши справу про адміністративні правопорушення, яка надійшла від Черкаської митниці з протоколом про порушення митних правил №0039/90200/24 відносно: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт № НОМЕР_1 , виданий Полтавським РВ УМВС в Полтавській області від 07.09.2000, реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 , за ч. 1 ст. 485Митного кодексу України, -
ВСТАНОВИВ:
На розгляд Соснівського районного суду м. Черкаси надійшли матеріали справ про порушення митних правил №0039/90200/24, заведені Черкаською митницею відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 485 Митного кодексу України.
Відповідно до протоколу про порушення митних правил №0039/90200/24 від 26.07.2024 року: 25.05.2024 через пункт пропуску «Шегині-Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці громадянином України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт № НОМЕР_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 ) на митну територію України в якості гуманітарної допомоги було переміщено (ввезено) транспортний засіб «DAIMLER CHRYSLER» (VIN-номер НОМЕР_4 , реєстраційний номер НОМЕР_5 ).
Відповідно до графи 1 декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 24.05.2024, отримувачем вказаної гуманітарної допомоги громадянином України ОСОБА_1 зазначено Благодійний фонд «Авто для України» (код ЄДРПОУ 45233113), який зареєстрований за адресою: вул. Миколи Краснова, 1А, м. Запоріжжя, Шевченківський р-н., Запорізька обл., 69014.
Митні платежі (ввізне мито, акцизний податок та податок на додану вартість) при ввезенні вказаного транспортного засобу громадянином України ОСОБА_1 сплачено не було у зв`язку з наданням пільги щодо сплати митних платежів.
Відповідно до Закону України від 19.10.2022 №2697-ІХ «Про митний тариф України», ставка ввізного мита на транспортний засіб який класифікується за кодом 8703339030 згідно УКТ ЗЕД становить 10%, відповідно до Закону України від 08.11.2018 №2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» ставка акцизного податку становить 75 EUR за 1000 см3 з урахуванням коефіцієнту 15 та згідно Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР «Про податок на додану вартість» ставка податку на додану вартість становить 20 %.
В подальшому, 05.07.2024 до Черкаської митниці надійшла заява громадянина ОСОБА_2 (вх. Черкаської митниці від 05.07.2024 №3692/10) відповідно до якої та наданих документів встановлено, що вищевказаний транспортний засіб було придбано ним 06.06.2024 в Благодійного фонду «Авто для України» (код ЄДРПОУ 45233113) для особистих потреб за ціною в 5000,00 доларів США, що в свою чергу свідчить про використання Благодійним фондом «Авто для України» (код ЄДРПОУ 45233113) вказаного товару гуманітарної допомоги, стосовно якого було надано пільги щодо сплати митних платежів в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Відповідно до службової записки управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Черкаської митниці від 09.07.2024 №15/15-01/2005, митна вартість транспортного засобу «DAIMLER CHRYSLER» (VIN-номер НОМЕР_4 ) становить 2000,00 євро (86627,40 грн за курсом НБУ 43,3137 грн/1євро на 25.05.2024), а тому розмір митних платежів, які підлягали до сплати при імпорті становить 184722,11 грн, в т.ч. ввізне мито 8662,74 грн, акцизний податок 130834,45 грн, податок на додану вартість 45224,92 грн.
За даним фактом уповноваженою посадовою особою Черкаської митниці за наявності приводів та підстав, передбачених п. 1 ч. 1 ст. 491 Митного кодексу України, відносно гр. України ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил №0039/90200/24 за ч. 1 ст. 485 Митного кодексу України.
ОСОБА_1 в судовому засіданні вину за ст. 485 ч. 1 Митного кодексу України не визнав, пояснив, що 25.05.2024 через пункт пропуску «Шегині-Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці ним було ввезено транспортний засіб «DAIMLER CHRYSLER» (VIN-номер НОМЕР_4 , реєстраційний номер НОМЕР_5 ).
Відповідно дографи 1декларації проперелік товарів,що визнаютьсягуманітарною допомогоювід 24.05.2024,отримувачем,вказаної гуманітарноїдопомоги громадяниномУкрайни ОСОБА_1 зазначено Благодійнийфонд «Автодля України(кодЄДРПОУ 452331.13),який зареєстрованийза адресою: АДРЕСА_2 .Зазначений транспортний засіб за актом прийому-передачі транспортного засобу від 06 червня 2024 року був переданий від БО «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «АВТО ДЛЯ УКРАЇНИ» в особі ОСОБА_1 до Військовослужбовця ОСОБА_2 д.н.23.10.197Ір. військова частина НОМЕР_6 військовий квіток НОМЕР_7 від 12.11.1989р паспорт № НОМЕР_8 Черкаська обл. с. Драбове-Барятинське 20.04.2018р 1НН2622807598 тел НОМЕР_9 саме як гуманітарна допомога. Зазначений акт прийому-передачі транспортного засобу був підписаний особисто ОСОБА_2 . Для передачі даного транспортного засобу в якості гуманітарної допомоги ОСОБА_2 було надано військовий квиток, паспорт та ідентифікаційний код. Сторінку з військового квитка, про те, що ОСОБА_2 знятий з військового обліку йому надано не було.
Адвокат Єлисєєв С.С. в судовому засіданні просив провадження у справі закрити за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 485 Митного кодексу України з підстав зазначених в клопотанні адвоката Рогозіна О.В. про закриття провадження у справі.
Адвокат Рогозін О.В. в судовому засіданні, яке відбулося 24.09.2024 року просив закрити провадження у справі в зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 485 Митного кодексу України з підстав, які зазначені в клопотанні про закриття провадження. В судове засідання 30.10.2024 року адвокат Рогозін О.В. не з`явився.
Свідок ОСОБА_2 в судовому засіданні пояснив, що в Інтернеті в програмі «ТікТОК» він побачив оголошення, про продаж автомобіля на німецьких номерах. Він зателефонував продавцю, який сказав, що вартість автомобіля 5000,00 доларів. Його влаштувала зазначена ціна. Продавець йому повідомив, що автомобіль можуть доставити. З м. Дніпро з авто ринку була доставка автомобілі. Йому надали довідку з Благодійного Фонду про те, що він має право керувати даним автомобілем, надали технічний талон до автомобіля. Коли він їхав на даному автомобілі в Благодатному його зупинили працівники поліції і повідомили що він не має право їздити на даному автомобілі, так як він не є військовослужбовцем. Він звернувся до Черкаської митниці, де йому повідомили також, що він не має права їздити на даному автомобілі, після чого він зателефонував до чоловіка на ім`я ОСОБА_3 , у якого він придбав автомобіль, щоб забрали даний транспортний засіб. Приїхали чоловіки, забрали автомобіль та повернули йому кошти, які він сплатив за нього.
Перед купівлею автомобіля у нього продавець запитував, чи є він військовослужбовцем, на що він відповів, що не є. Запитали, чи є у нього військовий квиток, він відповів, що є.
Кошти за даний автомобіль він віддав людині, яка пригнала його до Черкас. Документів на підтвердження отримання коштів ця людина йому не надала.
Наприкінці літавін віддав2024року вінвіддав автомобіль,коли придбавйого непам`ятає.
Акт прийому передачі транспортного засобу він підписував. Він не пам`ятає змісту зазначеного акту. Акт до нього прийшов по «Новій Пошті» коли автомобіль він вже отримав, тому і підписав цей акт. У особи, яка пригнала автомобіль до м. Черкаси з собою акта прийому-передачі не було.
Заслухавши пояснення представника Черкаської митниці, пояснення ОСОБА_1 , доводи адвокатів Рогозіна О.В., Єлисєєва С.С., покази свідка ОСОБА_2 , дослідивши матеріали справи, клопотання про закриття провадження у справі, суд приходить до наступних висновків:
Судом встановлено, що підставою для складання протоколу про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 стало те, що 05.07.2024 до Черкаської митниці надійшла заява громадянина ОСОБА_2 (вх. Черкаської митниці від 05.07.2024 №3692/10) відповідно до якої та наданих документів встановлено, що транспортний засіб «DAIMLER CHRYSLER» (VIN-номер НОМЕР_4 , реєстраційний номер НОМЕР_5 ), було придбано ним 06.06.2024 в Благодійного фонду «Авто для У країни» (код СПРПОУ 45233 і 13) для особистих потреб за ціною в 5000.00 доларів США, що в свою чергу свідчить про використання Благодійним фондом «Авто для України (код ЄДРПОУ 45233113) вказаного товару гуманітарної допомоги, стосовно якого було надано пільги щодо сплати митних платежів в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Як вбачається з матеріалів справи, 25.05.2024 через пункт пропуску «Шегині-Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці громадянином України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3 , Запорізька обдасть. НОМЕР_10 , паспорт НОМЕР_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 ) на митну територію України в якості гуманітарної допомоги було переміщено (ввезено) транспортний засіб «DAIMLER CHRYSLER» (VIN-номер НОМЕР_4 , реєстраційний номер НОМЕР_5 ).
Відповідно до графи 1 декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 24.05.2024, отримувачем, вказаної гуманітарної допомоги громадянином Украйни ОСОБА_1 зазначено Благодійний фонд «Авто для України (код ЄДРПОУ 452331.13), який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 .
Зазначений транспортний засіб за актом прийому-передачі транспортного засобу від 06 червня 2024 року був переданий від БО «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «АВТО ДЛЯ УКРАЇНИ» в особі ОСОБА_1 (Сторона-1) до Військовослужбовця ОСОБА_2 д.н.23.10.197Ір. військова частина НОМЕР_6 військовий квіток НОМЕР_7 від 12.11.1989р паспорт № НОМЕР_8 Черкаська обл с. Драбове-Барятинське 20.04.2018р НОМЕР_11 тел. НОМЕР_9 саме як гуманітарна допомога.
В зазначеному акті зазначено:
1 Сторона 1, відповідно до розділу XII наказу Міністерства оборони України № 440 від 17.08.2017 року «Про Затвердження. Інструкції з обліку військового майна у Збройних Силах України», листа від ІНФОРМАЦІЯ_2 від 03.11.2015 року, керуючись вимогами. Закону Украйте «Про гуманітарну допомогу» від 22 жовтня 1999 року № 1192-XIV, БЕЗКОШТОВНО передає Стороні 2 транспортний засіб з наступними характеристиками: АВТОМОБІЛЬ: MERSEDES ML 270 CDI VIN. НОМЕР_12 номер HSKND169 загальна вага: 1833кг. Дизель 2685 см3;
2 Одночасно з транспортним засобом, Сторона 1 передає, а Сторона 2 приймає наступні документи:- свідоцтво про реєстрацію; - декларація про перелік товарів, що визначаються гуманітарною допомогою.
3 Ідентифікаційні номери кузова транспортного засобу Стороною 2 звірені, комплектність транспортного засобу перевірена і відповідає погодженим умовам.
4 Оцінююча вартість гуманітарної допомоги на дату розмитнення становить: оцінка не проводилась.
5 Сторона 2 попереджена, що транспортний засіб є гуманітарною допомогою і передається виключно для отримання і використання Збройними Силами України у період воєнного стану і з метою відсічи збройної агресії російської федерації у відповідності до Закону України «Про гуманітарну допомогу» від 22 жовтня 1999 року №1192-ХIV, одночасно Сторона 2 попереджена, що порушення законодавства про гуманітарну допомогу, тягне за собою кримінальну відповідальність згідно з законом.
6 Претензій , в тому числі майнових, Сторони один до одного не мають.
7 Акт складено в 2-х примірниках, по одному примірнику для кожної із Сторін.
Даний акт підписаний від БО «БФ» АВТО ДЛЯ УКРАЇНИ» ОСОБА_1 та ОСОБА_4 (а.с.15).
Відповідно до п. 2 ст.1 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 №1192-XIV гуманітарна допомога цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами з мотивів гуманності отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують допомоги у зв`язку із соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, скрутним фінансовим становищем, введенням воєнного або надзвичайного стану, виникненням надзвичайної ситуації або тяжкою хворобою конкретної фізичної особи, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту.
Таким чином, транспортний засіб MERSEDES ML 270 CDI VIN. НОМЕР_12 номер HSKND169 був переданий від БО «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «АВТО ДЛЯ УКРАЇНИ» в особі ОСОБА_1 (Сторона-1) до Військовослужбовця ОСОБА_2 д.н.23.10.197Ір. військова частина НОМЕР_6 військовий квіток НОМЕР_7 від 12.11.1989р паспорт № НОМЕР_8 Черкаська обл. с. Драбове-Барятинське 20.04.2018р НОМЕР_11 тел. НОМЕР_9 саме як гуманітарна допомога.
Свідок ОСОБА_2 в судовому засіданні підтвердив, що був ознайомлений з актом прийому-передачі транспортного засобу і його підписував.
Відповідно до ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Відповідно до п. 43 рішення Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ) від 14 лютого 2008 року у справі "Кобець проти України" (з відсиланням на первісне визначення цього принципу у справі "Авшар проти Туреччини" (Avsar v. Turkey), п. 282), доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом. Розумним є сумнів, який грунтується на певних обставинах та здоровому глузді, випливає зі справедливого та зваженого розгляду всіх належних та допустимих відомостей, визнаних доказами, або за відсутності таких відомостей і є таким, який змусив би особу втриматися від прийняття рішення у питаннях, що мають для неї найбільш важливе значення. Також, у справі "Barbera, MesseguandJabardo v. Spain" від 06 грудня 1998 року (п. 146) Європейський суд з прав людини встановив, що принцип презумпції невинності вимагає серед іншого, щоб, виконуючи свої обов`язки, судді не починали розгляд справи з упередженої думки, що особа скоїла правопорушення, яке ставиться їй в провину; всі сумніви, щодо її винуватості повинні тлумачитися на користь цієї особи.
Рішенням Конституційного Суду України від 26 травня 2015року у праві №5-рп/2015 визначено, що у наведених положеннях КУпАП визначено систему правових механізмів щодо забезпечення дотримання прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, на стадії розгляду уповноваженим органом (посадовою особою) справи про адміністративне правопорушення, зокрема, з метою запобігти безпідставному притягненню такої особи до відповідальності.
В силу принципу презумпції невинуватості, діючого в адміністративному праві, всі сумніви у винуватості особи що притягується до відповідальності, тлумачиться на її користь. Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості. Рішення суб`єкта владних повноважень повинно бути законним і обґрунтованим і не може базуватись на припущеннях та неперевірених фактах.
Наведені правові позиції закріплюють, що особа не вважається винною, доки її провина не буде доведена у встановленому законом порядку. Тобто, особа не повинна доказувати свою невинуватість і її поведінка вважається правомірною, доки не буде доведено зворотне.
При цьому слід наголосити, що суд не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення, не може перебирати на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосудця, що призведе до порушення ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 485 Митного кодексу України та на виконання вимог п. 1 ст. 247 КУпАП, необхідно розпочате провадження у справі відносно ОСОБА_1 закрити через відсутність в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 ч. 1 Митного кодексу України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 485, 524-528 Митного кодексу України, п. 1 ст. 247 КпАП України, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження посправі проадміністративне правопорушеннявідносно ОСОБА_1 за ст.485 ч. 1 Митного кодексу України закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст.247 КУпАПу зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через суд першої інстанції протягом 10 днів з дня винесення.
Суддя Соснівського
районного суду м. Черкаси С.М.Бащенко
Суд | Соснівський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122701702 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Соснівський районний суд м.Черкас
Бащенко С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні