Рішення
від 17.09.2024 по справі 160/13840/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 вересня 2024 року Справа № 160/13840/24 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЦарікової О.В. за участі секретаря судового засіданняОсуховської Ж.С. за участі: представника позивача представника відповідача Бурі О.Є., Хоміка О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу №160/13840/24 за позовною заявою Акціонерного товариства «Покровський гірничо-збагачувальний комбінат» (53304, м. Покров, вул. Центральна, 11 Нікопольський район, Дніпропетровська область; ЄДРПОУ 00190928) до Покровської міської ради Дніпропетровської області (53300, Дніпропетровська обл., Нікопольський р-н, м. Покров, вул. Центральна, 48; ЄДРПОУ 34081234) про визнання протиправним та нечинним рішення,-

ВСТАНОВИВ:

28.05.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Акціонерного товариства «Покровський гірничо-збагачувальний комбінат» до Покровської міської ради Дніпропетровської області, в якому позивач просить:

- визнати протиправним та нечинним рішення 52 сесії 8 скликання Покровської міської ради Нікопольського району Дніпропетровської області від 26.04.2024 №16 «Про затвердження «Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, що знаходиться за межами населених пунктів на території Шолохівської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішенням 52 сесії 8 скликання Покровської міської ради Нікопольського району Дніпропетровської області від 26.04.2024 №16 «Про затвердження «Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, що знаходиться за межами населених пунктів на території Шолохівської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області» затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, кадастровий номер 1222987000:01:450:0001, площею 218,6324 га, код класифікації видів цільового призначення земель (КВЦПЗ) - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами. Також, пунктом 2 вказаного рішення затверджено розрахунок нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки, який станом на 01.01.2021 становить 637 444 433,61 грн. Позивач зазначає, що для затвердження органу місцевого самоврядування буда надана технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка була розроблена на підставі Методики, яка втратила чинність на момент затвердження технічної документації, тобто, нормативна грошова оцінка, яка була надана для затвердження Покровській міській раді не відповідала вимогам прийнятого відповідно до закону нормативно - правового акту, а саме: вимогам постанови КМУ №1147.

Крім того, позивач зазначив, що земельна ділянка, стосовно якої прийнято рішення Покровської міської ради, кадастровий номер 1222987000:01:450:0001, площею 218,6324 га, належить до державної власності, цільове призначення: 11.01. Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами. При цьому, міська рада наділена повноваженнями стосовно розпорядження землями територіальних громад; передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно Кодексу. Водночас, до повноважень органу місцевого самоврядування не належить право розпорядження землями державної власності, в тому числі передача таких земель в оренду.

30.05.2024 ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання. Останнє судове засідання відбулося 17.09.2024.

30.05.2024 ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду, у задоволенні заяви Акціонерного товариства «Покровський гірничо-збагачувальний комбінат» про забезпечення позову Акціонерного товариства «Покровський гірничо-збагачувальний комбінат» до Покровської міської ради Дніпропетровської області про визнання протиправним та нечинним рішення відмовлено.

12.06.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду через систему «Електронний суд» від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. №22582/24).

В обґрунтування відзиву представником відповідача зазначено, що твердження позивача про те, що технічна документація про нормативну грошову оцінку земельної ділянки була складена ТОВ «Сервіс Експерт М» у квітні 2021 року за Методикою, яка втратила чинність на момент затвердження технічної документації, а саме: Методикою нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 р. № 213 не відповідає дійсності, адже земельна ділянка кадастровий номер 1222987000:01:450:0001, площею 218,6324 га розташована за межами міста Покров, а Методика нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 р. №213 стосується оцінки земель, які знаходяться в межах населених пунктів. Згідно технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, що знаходиться за межами населених пунктів на території Шолохівської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області (кадастровий номер 1222987000:01:450:0001) означена технічна документація розроблялась відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22.08.2013 № 508 «Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів)», оскільки саме цей Порядок визначає процедуру проведення нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів). Представником відповідача зазначено, що на момент прийняття міською радою оскарженого рішення наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22.08.2013 №508 «Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів)» відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 04.04.2023 р. №716 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Мінагрополітики» теж втратив свою чинність. Водночас, втрата чинності вказаного наказу не позбавляє права міську раду затверджувати технічні документації із нормативної грошової оцінки земель (земельних ділянок), що виготовлені до набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2021 року №1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок», оскільки відповідно до статті 23 Закону України «Про оцінку земель» технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації. Підставою для відмови може бути лише невідповідність документації вимогам законів і прийнятих відповідно до закону нормативно-правових актів або розташування земель чи земельних ділянок на території іншої територіальної громади. Рішення про відмову в затверджені технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок земельних ділянок має містити посилання на конкретні норми законів та прийнятих відповідно до закону нормативно-правових актів, яким суперечить відповідна технічна документація.

Щодо дати оцінки представником відповідача зауважено, що дата оцінки земельної ділянки для нормативної грошової оцінки земельної ділянки це дата, вказана в технічній документації. Позицію щодо незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів неодноразово висловлював Конституційний Суд України. Так, згідно з висновками щодо тлумачення змісту статті 58 Конституції України, викладеними у рішеннях Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року №1-зп, від 9 лютого 1999 року №1-рп/99, від 5 квітня 2001 року №3-рп/2001, від 13 березня 2012 року №6-рп/2012, закони та інші нормативно-правові акти поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності; дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності й припиняється із втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце; дія закону та іншого нормативно-правового акта не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом.

При розгляді питання про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (земельних ділянок) відповідна сільська, селищна, міська рада мають брати до уваги дату проведення такої оцінки, що вказана у відповідній технічній документації. Відповідно норми постанови Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2021 року №1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» мають застосовуватися до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, що складена розробником такої документації із зазначенням дати оцінки 10 листопада 2021 року і пізніше. Стосовно доводів позивача, що до повноважень органу місцевого самоврядування не належить право розпорядження землями державної власності, в тому числі передача таких земель в оренду, відповідачем з посиланням на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду у справі № 160/10220/20 зазначено, що позивачем помилково ототожнюються поняття «розпорядження землями», що включає в себе їх передачу фізичним, юридичним особам або на баланс іншим органам влади чи місцевого самоврядування, та поняття здійснення «заходів із землеустрою» для визначення обґрунтованого розміру орендної плати, яка сплачується до бюджету органу місцевого самоврядування.

17.06.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду через систему «Електронний суд» від представника позивача надійшла відповідь на відзив (вх. №23195/24), в якій представником заперечувались доводи, викладені представником відповідача у відзиві на позовну заяву, позивач просив суд адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

19.06.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду через систему «Електронний суд» від представника відповідача надійшло клопотання (вх. №23592/24) про долучення до матеріалів адміністративної справи скриншоту оголошення про відкриття провадження в адміністративній справі № 160/13840/24, рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.08.2021 у справі № 160/10220/20, постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 21.12.2021 у справі № 160/10220/20 та постанови Верховного Суду від 06.03.2024 у справі № 160/10220/20.

20.06.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду через систему «Електронний суд» від представника позивача надійшло клопотання (вх. №23763/24) про долучення Додаткової угоди від 12 березня 2019 року до договору оренди земельної ділянки від 01.10.2006 року, зареєстрованого за № 040712500006 від 25 січня 2007 року та Угоди від 20 грудня 2023 року про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 01.10.2006 року.

02.07.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду через систему «Електронний суд» від представника відповідача надійшло клопотання (вх №25495/24) про долучення до матеріалів адміністративної справи копії Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №385123256 від 02.07.2024.

08.07.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду через систему «Електронний суд» від представника позивача надійшло клопотання (вх. № 26333/24) про призначення в адміністративній справі №160/13840/24 судової оціночно-земельної експертизи.

11.07.2024 ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду, у задоволенні клопотання представника Акціонерного товариства «Покровський гірничо-збагачувальний комбінат» про призначення судової оціночно-земельної експертизи у справі № 160/13840/24 відмовлено повністю.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити, посилаючись на обставини, що наведені у позові.

Представник відповідача вимоги позову не визнав та просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на доводи викладені у відзиві на позов.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

27.12.2006 року згідно з розпорядженням Нікопольської районної державної адміністрації від 27 грудня 2006 року №1082-р-06 (далі - Договір №1082-р-06) між Нікопольською райдержадміністрацією (орендодавець) та АТ «ПОКРОВСЬКИЙ ГЗК» (Орендар) укладено Договір оренди земельної ділянки, згідно з предметом якого Товариству передано в оренду земельні ділянки, які розташовані на території Кіровської, Менжинської, Покровської, Чкалівської, Шолохівської сільських рад: на території Кіровської сільської ради - земельні ділянки загальною площею 15,2771 га; на території Менжинської сільської ради - земельні ділянки загальною площею 1843,0097 га; на території Покровської сільської ради - земельні ділянки загальною площею 5406,6002 га; на території Чкалівської сільської ради - земельні ділянки загальною площею 786,0065 га; на території Шолохівської сільської ради земельні ділянки загальною площею 234,0551 га (землі державної власності території Нікопольського району).

Згідно з п. 2.1 Договору №1082-р-06 передана в оренду земельна ділянка загальною площею: 8284,9486 га, з них: 151,9 га - ріллі знято з обліку станом 01.01.2006 року та 8133,048 га - землі під відкритими розробками, кар`єрами шахтами та відповідними спорудами.

Відповідно до пункту 2.2. Договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки по Дніпропетровській області становить 9519,83 грн за 1 га, з урахуванням коефіцієнту індексації.

Відповідно до п. 3.1. Договору № 1082-р-06, земельна ділянка надана в оренду строком на 49 років, починаючи з 01 жовтня 2006 року по 31 грудня 2054 року.

Рішенням 52 сесії 8 скликання Покровської міської ради Нікопольського району Дніпропетровської області від 26.04.2024 №16 «Про затвердження «Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, що знаходиться за межами населених пунктів на території Шолохівської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області» затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 1222987000:01:450:0001, площею 218,6324 га, код класифікації видів цільового призначення земель (КВЦПЗ) - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами. Також пунктом 2 вказаного Рішення затверджено розрахунок нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки, який станом на 01.01.2021 р. становить 637 444 433,61 грн.

Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи оцінку правомірності прийняття Покровською міською радою Дніпропетровської області рішення від 26.04.2024 № 16 «Про затвердження «Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, що знаходиться за межами населених пунктів на території Шолохівської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області» суд зазначає таке.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про землеустрій», діяльність у сфері землеустрою - наукова, технічна, виробнича та управлінська діяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб, що здійснюється при землеустрої; землеустрій - сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональну організацію території адміністративно-територіальних одиниць, суб`єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про оцінку земель», в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно зі ст. 5 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок, площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Статтею 6 Закону України «Про оцінку земель», суб`єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель є органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які здійснюють управління у сфері оцінки земель, а також юридичні та фізичні особи, заінтересовані у проведенні оцінки земельних ділянок.

Згідно ст. 13 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема, визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України «Про оцінку земель», підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Згідно ст. 18 цього Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться на землях, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення не рідше ніж один раз на 5 - 7 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про оцінку земель» за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

Відповідно до статті 10 Податкового кодексу України до місцевих податків належить податок на майно.

Згідно з п. 10.2-1 ст. 10 Податкового кодексу України, місцеві ради обов`язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю, крім земельного податку за лісові землі).

Згідно зі ст. 265 Податкового кодексу України податок на майно складається з: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку; плати за землю.

Згідно п. 288.5. ст. 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

не може бути меншою за розмір земельного податку:

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;

не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

для пасовищ у населених пунктах, яким надано статус гірських, не може перевищувати розміру земельного податку.

для баз олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, не може перевищувати 0,1 відсотка нормативної грошової оцінки.

для акціонерного товариства, товариства з обмеженою відповідальністю, 100 відсотків акцій (часток) у статутному капіталі якого належать державі, яке утворилося шляхом перетворення державного підприємства і є його правонаступником, за землі сільськогосподарського призначення, передані в оренду відповідно до статті 120-1 Земельного кодексу України, - не менше 12 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а якщо нормативну грошову оцінку земельної ділянки не проведено - не менше 12 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або області.

Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, зокрема, належить: організація землеустрою; здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства.

Ця норма кореспондується з положеннями підпункту 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до якого виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, питання регулювання земельних відносин.

Судом встановлено, що орендована позивачем земельна ділянка кадастровий номер 1222987000:01:450:0001, площею 218,6324 га, що розташована на території Шолохівської сільської ради перебуває у державній власності.

23.11.2018 Покровською міською радою прийняте рішення №1 «Про добровільне приєднання Шолохівської сільської територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області (сіл Шолохове, Миронівка, Ульянівка) до територіальної громади міста Покров Дніпропетровської області». Відповідно до вказаного рішення Шолоховську сільську територіальну громаду Нікопольського району Дніпропетровської області (сіл Шолохове, Миронівка, Улянівка) приєднано до територіальної громади міста Покров Дніпропетровської області.

Таким чином, земельна ділянка кадастровий номер 1222987000:01:450:0001, площею 218,6324 га, яка перебуває в оренді Акціонерного товариства «Покровський гірничо-збагачувальний комбінат» знаходиться на території Покровської міської ради Дніпропетровської області, на підтвердження чого представником відповідача надано Інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №385123256 від 02.07.2024

Після приєднання Шолоховської сільської територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області до територіальної громади міста Покрова Дніпропетровської області, оренда плата за орендовану позивачем земельну ділянку кадастровий номер 1222987000:01:450:0001 надходить до бюджету Покровської міської ради Дніпропетровської області.

Щодо доводів позивача про те, що до повноважень органу місцевого самоврядування не належить право розпорядження землями державної власності, суд зазначає, що поняття «розпорядження землями» та поняття здійснення «заходів із землеустрою» не є тотожними, адже, перше включає в себе їх передачу фізичним, юридичним особам або на баланс іншим органам влади чи місцевого самоврядування, а друге спрямоване на визначення обґрунтованого розміру орендної плати, яка сплачується до бюджету органу місцевого самоврядування.

Таким чином, суд доходить висновку про те, що з метою визначення розміру орендної плати відповідно до норм Податкового кодексу України задля правильного визначення орендної плати Покровська міська рада Дніпропетровської області діяла в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Земельним кодексом України, відповідно до положень Законів України «Про землеустрій» та «Про оцінку земель», а тому оскаржуване рішення №16 від 26.04.2024 є правомірним та таким, що прийнято в межах повноважень.

Щодо твердження позивача про те, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка була розроблена на підставі Методики, яка втратила чинність на момент затвердження технічної документації, суд зазначає таке.

Позивач стверджує, що для затвердження органу місцевого самоврядування була надана технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка була розроблена на підставі Методики, яка втратила чинність на момент затвердження технічної документації, а саме: Методика нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213.

З дослідженої судом Пояснювальної записки до Технічної документації з нормативно грошової оцінки земельної ділянки для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, що знаходяться за межами населених пунктів на території Шолохівської сільської ради Дніпропетровської області (кадастровий номер 1222987000:01:450:0001) дана технічна документація розроблялась відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22.08.2013 №508 «Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів)» та Земельного кодексу України, Закону України «Про оцінку земель», Закону України «Про землеустрій» та інших нормативно-правових актів.

Таким чином суд погоджується з доводами відповідачем про те, що Методика нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року №213 не може бути застосована в даному випадку, оскільки земельна ділянка кадастровий номер 1222987000:01:450:0001, площею 218,6324 га розташована за межами міста Покров, а Методика нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 р. №213 стосується оцінки земель, які знаходяться в межах населених пунктів.

Суд звертає увагу, що на момент прийняття міською радою оскарженого рішення наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22.08.2013 №508 «Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів)» відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 04.04.2023 №716 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Мінагрополітики» втратив свою чинність.

При цьому, наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 04.04.2023 №716 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Мінагрополітики» не встановив іншого порядку розробки технічної документації, ані ж передбачена скасованим наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22.08.2013 №508.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про оцінку земель» визначено, зокрема, що дата оцінки земельної ділянки - дата (число, місяць та рік), на яку проводиться оцінка земельної ділянки та визначається її вартість. Для нормативної грошової оцінки земельної ділянки - дата, вказана в технічній документації.

Конституційний Суд України у рішеннях від 13 травня 1997 року №1-зп, від 9 лютого 1999 року №1-рп/99, від 5 квітня 2001 року №3-рп/2001, від 13 березня 2012 року №6-рп/2012, наголосив, що закони та інші нормативно-правові акти поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності; дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності й припиняється із втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце; дія закону та іншого нормативно-правового акта не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом.

Відповідно норми постанови Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2021 року №1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» мають застосовуватися до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, що складена розробником такої документації із зазначенням дати оцінки 10 листопада 2021 року і пізніше.

Таким чином, суд доходить висновку про те, що при розгляді питання про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (земельних ділянок) відповідна сільська, селищна, міська рада мають брати до уваги дату проведення такої оцінки, що вказана у відповідній технічній документації.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що перебуває в оренді АТ «Покровський гірничо-збагачувальний комбінат» для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Шолохівської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області, площею 218,6324 га (кадастровий номер 1222987000:01:450:0001) складена станом на 01.01.2021, тобто під час дії наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22.08.2013 №508 «Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів)».

Таким чином, враховуючи встановлені під час розгляду справи обставини, перевіривши оскаржене рішення на відповідність ч.2 ст.2 КАС України суд встановив, що воно прийнято на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Земельним кодексом України, відповідно до положень Законів України «Про землеустрій» та «Про оцінку земель», а тому суд дійшов висновку про необґрунтованість заявлених позовних вимог, у зв`язку з чим у задоволенні позову слід відмовити в повному обсязі.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно дост.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Повно та всебічно дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство України, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовної заяви Акціонерного товариства «Покровський гірничо-збагачувальний комбінат» до Покровської міської ради Дніпропетровської області про визнання протиправним та нечинним рішення повністю.

За правилами ст. 139 КАС України, у разі відмови у задоволенні позову, судовий збір позивачу не відшкодовується.

Керуючись ст. ст. 2, 5, 6, 9, 72 - 77, 90, 132, 134, 139, 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні адміністративного позову Акціонерного товариства «Покровський гірничо-збагачувальний комбінат» (53304, м. Покров, вул. Центральна, 11 Нікопольський район, Дніпропетровська область; ЄДРПОУ 00190928) до Покровської міської ради Дніпропетровської області (53300, Дніпропетровська обл., Нікопольський р-н, м. Покров, вул. Центральна, 48; ЄДРПОУ 34081234), про визнання протиправним та нечинним рішення, відмовити повністю.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 27 вересня 2024 року.

Суддя О.В. Царікова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2024
Оприлюднено04.11.2024
Номер документу122708952
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері

Судовий реєстр по справі —160/13840/24

Ухвала від 20.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 23.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 13.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Рішення від 17.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Рішення від 17.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 11.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 11.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 23.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні