Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення
31 жовтня 2024 року Справа №200/14711/19-а
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Голошивець І.О., розглянувши у письмовому провадженні звіт Державної податкової служби України про виконання рішення суду за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» до Державної податкової служби України, треті особи: Головне управління ДПС у Донецькій області, Товариство з обмеженою відповідальністю «МИРФАК», Товариство з обмеженою відповідальністю «ХЕДУС», Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОДАРТ» про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової служби України, треті особи: Головне управління ДПС у Донецькій області, Товариство з обмеженою відповідальністю «МИРФАК», Товариство з обмеженою відповідальністю «ХЕДУС», Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОДАРТ» про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 23.09.2020 року у справі №200/14711/19-а у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірми «Агропромсервіс» до Державної податкової служби України, треті особи: Головне управління ДПС у Донецькій області, Товариство з обмеженою відповідальністю «МИРФАК», Товариство з обмеженою відповідальністю «ХЕДУС», Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОДАРТ» про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії відмовлено.
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду по справі №200/14711/19-а від 22.12.2020 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» задоволено частково. Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2020 року у справі № 200/14711/19-а скасовано. Прийнято нову постанову. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» до Державної податкової служби України, треті особи: Головне управління ДПС у Донецькій області, Товариство з обмеженою відповідальністю «МИРФАК», Товариство з обмеженою відповідальністю «ХЕДУС», Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОДАРТ» про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково.
Зобов`язано Державну податкову службу України скасувати реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстрованих 13.11.2019 від імені Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» податкових накладних на суму податку на додану вартість 7701020,00 грн. (сім мільйонів сімсот одна тисяча двадцять гривень 00 копійок) грн.: № 73 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 257 920,00 грн.; № 74 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 257 920,00 грн.; № 75 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 258 540,00 грн.; № 76 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 259 780,00 грн.; № 77 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 260 400,00 грн.; № 78 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 260 400,00 грн.; № 100 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 259 160,00 грн.; № 101 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 258 540,00 грн.; № 102 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 259 780,00 грн.; № 103 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 260 400,00 грн.; № 104 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 258 540,00 грн.; № 105 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 258 540,00 грн.; № 106 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 259 470,00 грн.; № 107 від 21.10.2019р. на суму ПДВ 259 470,00 грн.; № 108 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 257 920,00 грн. за господарськими операціями з ТОВ «Хедус» (ЄДРПОУ 42931912, адреса: 87547, Донецька обл. місто Маріуполь, бул. Шевченка, будинок 262-А) та № 85 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 259 160,00 грн.; № 86 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 258 540,00 грн.; № 87 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 259 780,00 грн.; № 88 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 257 920,00 грн.; № 89 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 257 920,00 грн.; № 90 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 259 780,00 грн.; № 91 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 260 400,00 грн.; № 92 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 260 400,00 грн.; № 93 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 260 400,00 грн.; № 94 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 258 540,00 грн.; № 95 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 258 540,00 грн.; № 96 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 259 470,00 грн.; № 97 від 21.10.2019р. на суму ПДВ 259 470,00 грн.; № 98 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 257 920,00 грн.; № 99 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 186 000,00 грн. за господарськими операціями з ТОВ «Мирфак» (ЄДРПОУ 42932036, адреса: 87547, Донецька обл., місто Маріуполь, бул. Шевченка, будинок 262-А) з дати їх реєстрації та відновити у Системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму податку на додану вартість в розмірі 7 762 342,68 грн., (сім мільйонів сімсот шістдесят дві тисячі триста сорок дві гривні 68 копійок), яка існувала до реєстрації зазначених податкових накладних. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» судовий збір у розмірі 9 605,00 (дев`ять тисяч шістсот п`ять) гривень 00 копійок. Повне судове рішення складено 22 грудня 2020 року.
Таким чином, рішення суду по справі №200/14711/19-а набрало законної сили 22.12.2020 року.
27 січня 2021 року Донецьким окружним адміністративним судом були видані виконавчі листи.
Ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 13.01.2022 року по справі №200/14711/19-а заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма Агропромсервіс про встановлення судового контролю задоволено. Зобов`язано Державну податкову службу України подати до Донецького окружного адміністративного суду у 30-денний строк з дня отримання копії цієї ухвали звіт про виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 22 грудня 2020 року у справі № 200/14711/19-а. Повне судове рішення 13 січня 2022 року. Ухвала Першого апеляційного адміністративного суду по справі №200/14711/19-а набрала законної сили від 13.01.2022 року.
Ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 12.09.2022 року по справі №200/14711/19-а ухвалено заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» про накладення штрафу за наслідками розгляду звіту про виконання рішення суду та зобов`язання подати новий звіт про його виконання у справі № 200/14711/19-а - направити для розгляду до Донецького окружного адміністративного суду. Повне судове рішення 12 вересня 2022 року.
Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду єдиний унікальний номер судової справи 200/14711/19-а від 11.04.2023 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшла для розгляду заява представника позивача про накладення штрафу за наслідками розгляду звіту про виконання рішення суду та зобов`язання подати новий звіт про його виконання.
Заява вмотивована тим, що до теперішнього часу є не виконаною постанова Першого апеляційного адміністративного суду від 22.12.2020 у справі №200/14711/19-а в частині відновлення у Системі електронного адміністрування податку на додану вартість суми податку на додану вартість в розмірі 7 762 342,68 грн., яка існувала до незаконної реєстрації податкових накладних. Представник позивача просив накласти штраф за наслідками розгляду звіту на виконувача обов`язків Голови Державної податкової служби України ОСОБА_1 в розмірі сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, у сумі 104 000 грн.; половину суми штрафу стягнути на користь позивача, іншу половину до Державного бюджету України; зобов`язати Державну податкову службу України виконати рішення суду, а саме постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 22.12.2020 у справі №200/14711/19-а та подати новий звіт про його виконання.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 17.04.2023 заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» про накладення штрафу за наслідками розгляду звіту про виконання рішення суду та зобов`язання подати новий звіт про його виконання задоволено частково. В затверджені звіту ДПС України від 04.02.2022 б/н про виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 20.12.2020 по адміністративній справі № 200/14711/19-а за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» до Державної податкової служби України, треті особи: Головне управління ДПС у Донецькій області, Товариство з обмеженою відповідальністю «МИРФАК», Товариство з обмеженою відповідальністю «ХЕДУС», Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОДАРТ» про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - відмовлено. Встановлено ДПС України новий строк подання звіту про виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 20.12.2020 по адміністративній справі № 200/14711/19-а протягом 30 днів з дня набрання законної сили цієї ухвали суду. Зобов`язано ДПС України подати у 30-ти денний строк з дня набрання даною ухвалою законної сили звіт про виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 20.12.2020 по адміністративній справі № 200/14711/19-а. В іншій частині вимог заяви - відмовлено.
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду по справі №200/14711/19-а від 26.07.2023 - апеляційну скаргу Державної податкової служби України - залишено без задоволення. Ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 17 квітня 2023 року у справі № 200/14711/19-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» до Державної податкової служби України, треті особи: Головне управління ДПС у Донецькій області, Товариство з обмеженою відповідальністю «МИРФАК», Товариство з обмеженою відповідальністю «ХЕДУС», Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОДАРТ» про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - залишено без змін.
Отже, ухвала Донецького окружного адміністративного суду від 17.04.2023 набрала законної сили відповідно до постанови Першого апеляційного адміністративного суду 26.07.2023.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14 березня 2024 року заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» про накладення штрафу за наслідками розгляду звіту про виконання рішення суду, відмови у прийнятті звіту та зобов`язання подати новий звіт про його виконання задоволено частково.
В затверджені звіту ДПС України від 02.08.2023 про виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 20.12.2020 по адміністративній справі № 200/14711/19-а за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» до Державної податкової служби України, треті особи: Головне управління ДПС у Донецькій області, Товариство з обмеженою відповідальністю «МИРФАК», Товариство з обмеженою відповідальністю «ХЕДУС», Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОДАРТ» про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - відмовлено.
Встановлений ДПС України новий строк подання звіту про виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 20.12.2020 по адміністративній справі №200/14711/19-а протягом 60 днів з дня набрання законної сили цієї ухвали суду.
Зобов`язано ДПС України подати у 60-ти денний строк з дня набрання даною ухвалою законної сили звіт про виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 20.12.2020 по адміністративній справі № 200/14711/19-а.
В іншій частині вимог заяви - відмовлено.
На адресу суду, засобами «Електронного суду» від Державної податкової служби надійшов новий звіт про виконання судового рішення по справі №200/14711/19-а разом із додатками.
Про надіслання зазначеного звіту на адресу суду ДПС України було повідомлено позивача, про що свідчить наявна у нього реєстрація кабінету «електронний суд» та відповідна відмітка в графі «доставлено» та наявність квитанції №1035736 про доставку документів до зареєстрованого Електронного кабінету Користувача ЄСІТС, які свідчать про отриманий належним чином звіт про виконання судового рішення.
Станом на час винесення даної ухвали від позивача в матеріалах справи відсутні будь-які заперечення, клопотання, заяви, тощо.
Згідно з рекомендаціями Ради суддів України від 02.03.2022, в умовах воєнного стану режим роботи кожного суду визначається окремо. Рекомендовано судам за можливості відкладати розгляд справ (за винятком невідкладних судових розглядів) та знімати їх з розгляду, зважати на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи через залучення до функціонування критичної інфраструктури, вступ до лав Збройних сил України, територіальної оборони, добровольчих воєнних формувань та інших форм протидії збройної агресії проти України, або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя.
Враховуючи активні бойові дії на території Донецької області та з метою недопущення випадків загрози життю, здоров`ю і безпеці учасників справи, режим роботи суду встановлений наступним чином:
- прийом вхідної кореспонденції та процесуальних документів здійснюється судом в підсистемі «Електронний суд» або через офіційну електронну адресу суду;
- розгляд справ у судових засіданнях за участю сторін не здійснюється до усунення обставин, які в умовах воєнної агресії проти України зумовлюють загрозу життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів, суддів та працівників апарату суду.
На підставі зазначеного, з огляду на запровадження на території України воєнного стану, з метою недопущення випадків загрози життю, здоров`ю та безпеці учасників справи, сторони в судове засідання не викликались. Розгляд зазначеного клопотання проводився у порядку письмового провадження.
Розглянувши звіт щодо виконання судового рішення та заперечення представника позивача до наданого звіту, суд встановив наступне.
Як вже було раніше зазначено в ухвалі суду від 17 квітня 2023 року, що постанова Першого апеляційного адміністративного суду від 22.12.2020 року в частині позовних вимог про стягнення з відповідача на користь позивача судового збору у розмірі 9 605,00 грн., виконана, що підтверджується наявною в матеріалах справи довідкою Державної казначейської служби України від 29.12.2021 №5-10-10/27665 в якій зазначено, що Державна казначейська служба України повертає виконавчі листи Донецького окружного адміністративного суду з відмітками щодо повного виконання та на адресу суду був повернений виконавчий лист, виданий Донецьким окружним адміністративним судом від 27.01.2021 в частині стягнення судового збору, окрім цього представником позивача в заяві про накладення штрафу теж зазначено, що до теперішнього часу є не виконаною постанова Першого апеляційного адміністративного суду від 22.12.2020 в частині відновлення у Системі електронного адміністрування податку на додану вартість суми податку на додану вартість в розмірі 7762342,68 грн.
Зважаючи на відсутність в матеріалах справи доказів скасування реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, зареєстрованих 13.11.2019 від імені Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» податкових накладних на суму податку на додану вартість 7701 020,00 грн. з дати їх реєстрації та відновлення у Системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму податку на додану вартість в розмірі 7 762 342,68 грн., яка існувала до реєстрації зазначених податкових накладних, суд доходить висновку, що постанова суду у повному обсязі не виконано, а отже поданий звіт ДПС України про виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 22.12.2020 не підлягає прийняттю судом.
Як вже раніше було зазначено в ухвалі Донецького окружного адміністративного суду від 14 березня 2024 року: - «Відповідач зауважив, що за вказаних обставин ним забезпечено виконання рішення суду у повній мірі та у відповідності до норм чинного законодавства, шляхом внесення відомостей до ЄРПН щодо реєстрації вищезазначених розрахунків коригування на підставі рішень суду (докази надаються) та просив прийняти звіт про виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 22.12.2020 у справі № 200/14711/19-а.
В якості доказів відповідачем на адресу суду були надані копії квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних де в графі «результат обробки» зазначено «Документ доставлено до ДПС України документ виключено за рішенням суду, очкується скасування реєстрації»; в графі «відправник» зазначено «Автоматизована система «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України, версія 2.3.7.27»; далі в нижній частині кожної із квитанції зазначена наступна інформація «Назва суду Перший апеляційний адміністративний суд», номер рішення «200/14711/19-а», дата виключення за рішенням суду «13.11.2019», очікуйте повідомлення щодо скасування реєстрації документа».
Щодо ТОВ «Хедус» в наявності наступні квитанції зареєстровані в ЄРПН: №9268160018 від 13.11.2019; №9268144994 від 13.11.2019; №9268151165 від 13.11.2019; №9268142118 від 13.11.2019; №9268140138 від 13.11.2019; №9268160935 від 13.11.2019; №9268166932 від 13.11.2019; №9268157062 від 13.11.2019; №9268137871 від 13.11.2019; №9268162021 від 13.11.2019; №9268172997 від 13.11.2019; №9268176448 від 13.11.2019; №9268148810 від 13.11.2019; №9268148392 від 13.11.2019; №9268156183 від 13.11.2019.
Щодо ТОВ «Мирфак» в наявності наступні квитанції зареєстровані в ЄРПН: №9268166704 від 13.11.2019; №9268148800 від 13.11.2019; №9268157263 від 13.11.2019; №9268172879 від 13.11.2019; №9268144026 від 13.11.2019; №9268158592 від 13.11.2019; №9268161246 від 13.11.2019; №9268161680 від 13.11.2019; №9268148097 від 13.11.2019; №9268156236 від 13.11.2019; №9268161267 від 13.11.2019; №9268153828 від 13.11.2019; №9268152074 від 13.11.2019; №9268156606 від 13.11.2019; №9268146437 від 13.11.2019. […].
Позивач зауважив, що на теперішній час в системі електронного адміністрування ПДВ на виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 22.12.2020 року у справі № 200/14711/19-а - на підставі та на виконання постанови суду до Єдиного реєстру податкових накладних внесено інформацію по ТОВ «АФ «Агропромсервіс» в частині скасування реєстрації податкових накладних на загальну суму податку на додану вартість 7701020,0 грн. Невиконаною постанова суду є в частині відновлення у Системі електронного адміністрування податку на додану вартість суми податку на додану вартість в розмірі 7 762 342,68 грн., яка існувала до реєстрації зазначених податкових накладних. […].
Зважаючи на відсутність в матеріалах справи доказів фактичного виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду ДПС України та враховуючи, що по суті відповідачем тільки було внесено в ЄРПН відомості про скасування реєстрації податкових накладних на підставі рішення суду та змінено їх статус на «скасування завершеної реєстрації ПН/РК за рішенням суду» та сформовані відповідні квитанції, що підтверджується наявними в матеріалах справи належними доказами, в той же час доказів скасування зазначених податкових накладних до суду не надано, що вбачається зі звіту поданого відповідачем на виконання постанови суду та зазначається представником позивача у його запереченнях щодо звіту, суд приходить до висновку, що постанову суду у повному обсязі не виконано, а отже поданий звіт ДПС України від 02.08.2023 не підлягає прийняттю судом.
Таким чином, ДПС України не реалізовано завершення судового процесу у даній справі, оскільки не досягнуто мети задля якої постановлено судове рішення. Таким чином судом не приймається звіт відповідача від 02.08.2023, оскільки обставини, зазначені в ньому не є доказом фактичного виконання постанови суду.».
У своєму останньому звіті, ДПС України зазначило наступне: «Правові основи функціонування СЕА ПДВ регулюються статтею 200 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), та регламентуються Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569 (далі - Постанова № 569). СЕА ПДВ працює в автоматичному режимі та на підставі алгоритмів, розроблених відповідно до статті 200 Кодексу та Порядку № 569. Виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 22.12.2020 має бути вчинене шляхом скасування в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ Агрофірма «Агропромсервіс» визначених судовим рішенням з автоматичним поновленням реєстраційної суми (ліміту) у розмірі 7 762 342,68 грн., у ТОВ Агрофірма «Агропромсервіс», тобто на поновлення реєстраційної суми ліміту, яка була списана в 2019 році внаслідок реєстрації податкових накладних. До такого висновку суд дійшов на підставі того, що від імені ТОВ Агрофірма «Агропромсервіс» шахрайським шляхом зареєстровано податкові накладні, для реєстрації яких, було використано наявну на електронному рахунку ТОВ Агрофірма «Агропромсервіс» суму реєстраційного ліміту, однак рішення про скасування таких податкових накладних судом не прийнято. Оскільки, ЄРПН є невід`ємною частиною системи електронного адміністрування ПДВ, є взаємопов`язаними між собою, та не можуть функціонувати самостійно один без одного. СЕА ПДВ, враховуючи положення вище наведених нормативно-правових актів України, функціонує в автоматичному режимі (виконуючи самостійно певний алгоритм дій з реєстрації (її зупинення)/скасування податкових накладних), і не допускає ручного втручання в її роботу. Реєстрація податкових накладних в ЄРПН здійснюється в межах реєстрацій ліміту, що визначається за допомогою формули, яка зазначена в статті 200-1 ПК України. Окремі показники формули формуються на підставі даних зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних. Такі дані одночасно автоматично відображаються як в реєстраційному ліміті постачальника, так і реєстраційному ліміті покупця. При цьому, на суму ПДВ, зазначену в зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній, у постачальника реєстраційний ліміт зменшується, а в покупця на цю ж саму суму ліміт збільшується. У зв`язку з цим, у разі виключення (скасування) з ЄРПН податкової накладної, зокрема на виконання судового рішення, в реєстраційному ліміті як постачальника, так і покупця мають синхронно відбутись зміни на суми ПДВ, зазначену в податковій накладній, що виключається з ЄРПН: для постачальника - реєстраційний ліміт збільшиться на таку суму; для покупця - реєстраційний ліміт зменшиться на таку ж суму. Разом з тим, якщо при автоматизованій перевірці СЕА ПДВ буде виявлено невідповідність хоча б за одним з вищенаведених критеріїв, визначених пунктом 12 Порядку № 1246, то виконання судового рішення зможе бути реалізованим з моменту виконання платником податку або його контрагентом вимог пункту 12 зазначеного Порядку. У зв`язку з цим, виконання рішення суду ДПС України залежить від контрагента платника податку, зокрема від того, наскільки він чітко і в повній мірі виконає вимоги Порядку № 1246 для автоматичного проходження податкових накладних перевірки (за вимогами Порядку № 1246) системою електронного адміністрування ПДВ, яка після цієї перевірки здійснить вказану у судовому рішенні дію. При внесені інформації з судового рішення у справі № 200/14711/19-а у частині скасування реєстрації податкових накладних ТОВ Агрофірма «Агропромсервіс» в ЄРПН, відповідно до вимог пункту 20 Порядку 1246, щодо таких податкових накладних в автоматизованому режимі системою здійснювалися перевірки визначені пунктом 12 Порядку 1246 (у тому числі на наявність суми ПДВ відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001 Кодексу). Так, за результатом внесення відповідної інформації до ЄРПН та проведених перевірок по податкових накладних ТОВ Агрофірма «Агропромсервіс» в ЄРПН СИСТЕМОЮ змінено їх статус на «скасування завершеної реєстрації ПН/РК за рішенням суду, з очікуванням дотримання вимог пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001 Кодексу» та сформовані відповідні квитанції, продавцях - ТОВ Агрофірма «Агропромсервіс» та покупцям ТОВ «ХЕДУС» (код ЄДРПОУ 42931912) та ТОВ «МИРФАК» (копії квитанцій додаються). Тобто, відповідно до положень Податкового кодексу України та Порядку 1246 (які не можуть бути змінені судом) скасування податкових накладних у ТОВ Агрофірма «Агропромсервіс» відбудеться автоматично системою виключно після наявності у ТОВ «ХЕДУС» та ТОВ «МИРФАК» (контрагентів) реєстраційного ліміту в СЕА ПДВ. Разом з тим, реєстрацію всіх вищезазначених контрагентів ТОВ Агрофірма «Агропромсервіс» анульовано в якості платника податків за рішенням контролюючого органу або за власною ініціативою. При цьому, за даними СЕА ПДВ реєстраційна сума ліміту по всіх контрагентах відсутня з підстав їх виключення з Реєстру платників ПДВ. Зазначеними контрагентами ТОВ Агрофірма «Агропромсервіс» не вчинялось дій з відновлення статусу платника ПДВ. Таким чином, оскільки, скасування податкових накладних у ТОВ Агрофірма «Агропромсервіс» за внесеними ДПС України в ЄРПН відомостями про скасування реєстрації ПН на підставі рішення суду у даній справі відбувається автоматично системою у визначених законодавцем випадках (наявності реєстраційного ліміту в СЕА ПДВ контрагентів) виконання ДПС України рішення суду у відповідності до норм чинного законодавства полягає виключно у внесенні в ЄРПН відомостями про скасування реєстрації ПН на підставі рішення суду. Як тільки зазначеними вище контрагентами будуть вжиті заходи щодо поновлення статусу платника ПДВ та відповідно забезпечиться в СЕА ПДВ достатній реєстраційний ліміт, СИСТЕМОЮ автоматично забезпечиться відновлення у ТОВ Агрофірма «Агропромсервіс» суми реєстраційного ліміту, списаної у 2019 році внаслідок реєстрації визначених у рішенні суду податкових накладних. Додатково звертаємо увагу суду, що виконання рішення суду по справі № 200/14711/19-а у частині поновлення реєстраційного ліміту залежить від контрагентів платника податку (покупці - ТОВ «МИРФАК» та ТОВ «ХЕДУС»), зокрема від того, наскільки ними чітко і в повній мірі дотримано вимоги Порядку № 1246 для автоматичного проходження податкових накладних перевірки системою електронного адміністрування ПДВ, прикладом чого є скасування (виключення) з ЄРПН податкових накладних ТОВ Агрофірма «Агропромсервіс» згідно судового рішення у даній справі. Виявлені помилки, зазначені у квитанціях стосуються дій та статусу ТОВ «МИРФАК» та ТОВ «ХЕДУС», а не контролюючого органу. У зв`язку з цим, ДПС України не має фактичної (технічної) можливості на виконання судового рішення щодо реєстрації розрахунків коригування в ЄРПН, не застосовуючи при цьому вимоги п. 12 Порядку № 1246, зокрема в частині перевірки наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001 ПК України, оскільки пунктом 20 Порядку № 1246 передбачено виконання вимог пункту № 1246. Таким чином, за наведених обставин вчинення ДПС України визначених у рішенні суду дій, знаходяться поза межами правового поля та компетенції Відповідача.».
В якості доказів, відповідачем на адресу суду були надані ті ж самі копії квитанцій, що й минулого разу, тобто вони вже були досліджені судом та належним чином відображені в ухвалі суду від 14.03.2024 року - номера та дати яких перелічені в описовій частині цієї ухвали.
Таким чином, суд дійшов до висновку, що дублювати та відображати їх ще раз немає сенсу.
В той же час інших доказів з боку відповідача щодо виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду по справі №200/14711/19-а від 22.12.2020 року, а саме в частині скасування зазначених податкових накладних та відновлення у Системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму податку на додану вартість в розмірі 7 762 342,68 грн., (сім мільйонів сімсот шістдесят дві тисячі триста сорок дві гривні 68 копійок), яка існувала до реєстрації зазначених податкових накладних - не надано.
Суд розглянувши звіт відповідача зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Повноваження адміністративних судів, порядок здійснення судочинства в адміністративних судах визначені Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 1 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Частиною 2 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ч. 1 ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Метою продовження процесуального строку, встановленого судом, є сприяння особі у реалізації процесуального права та/або виконанні процесуального обов`язку. Доцільність продовження процесуального строку обумовлюється рівнем ймовірності, наскільки таке продовження буде ефективним у контексті не тільки реалізації особою процесуального права та/або виконанні процесуального обов`язку, а й правової визначеності учасників матеріально-правових відносин, спір між якими вирішується із застосуванням процесуальних засобів.
Верховний Суд у постанові від 31 жовтня 2018 року у справі №704/1547/17 сформулював правову позицію, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту можна, зокрема, встановити новий строк подання звіту. Тобто, суд вправі вжити заходів реагування судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах у формі встановлення нового строку для подачі звіту. Для підтвердження мотивації такого підходу потрібно керуватися абзацом першим підпункту 3.2 пункту 3, абзацу другого пункту 4 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 30 червня 2009 року №16-рп/2009, де зазначено, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини, а виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової.
При розгляді звіту про виконання судового рішення судом було встановлено, що позовні вимоги позивача були не повністю виконані Державною податковою службою України, суд дійшов висновку, що відповідачем було проігноровано висновки викладені в постанові Першого апеляційного адміністративного суду від 22.12.2020 року по справі №200/14711/19-а.
Суд зазначає, що учасник справи, якому належить виконати судовий акт, повинен здійснити достатні дії для організації процесу його виконання, незалежно від будь-яких умов, оскільки інше суперечило б запровадженому статтею 8 Конституції України принципу верховенства права.
Окрім цього, слід наголосити, що статтею 129-1 Конституції України визначено, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Відповідно до приписів частини другої статті 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Суд звертає увагу ДПС України, що постановою суду було зобов`язано Державну податкову службу України скасувати реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстрованих 13.11.2019 від імені Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» податкових накладних на суму податку на додану вартість 7701020,00 грн. (сім мільйонів сімсот одна тисяча двадцять гривень 00 копійок) грн.: № 73 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 257 920,00 грн.; № 74 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 257 920,00 грн.; № 75 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 258 540,00 грн.; № 76 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 259 780,00 грн.; № 77 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 260 400,00 грн.; № 78 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 260 400,00 грн.; № 100 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 259 160,00 грн.; № 101 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 258 540,00 грн.; № 102 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 259 780,00 грн.; № 103 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 260 400,00 грн.; № 104 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 258 540,00 грн.; № 105 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 258 540,00 грн.; № 106 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 259 470,00 грн.; № 107 від 21.10.2019р. на суму ПДВ 259 470,00 грн.; № 108 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 257 920,00 грн. за господарськими операціями з ТОВ «Хедус» та № 85 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 259 160,00 грн.; № 86 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 258 540,00 грн.; № 87 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 259 780,00 грн.; № 88 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 257 920,00 грн.; № 89 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 257 920,00 грн.; № 90 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 259 780,00 грн.; № 91 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 260 400,00 грн.; № 92 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 260 400,00 грн.; № 93 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 260 400,00 грн.; № 94 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 258 540,00 грн.; № 95 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 258 540,00 грн.; № 96 від 18.10.2019р. на суму ПДВ 259 470,00 грн.; № 97 від 21.10.2019р. на суму ПДВ 259 470,00 грн.; № 98 від 16.10.2019р. на суму ПДВ 257 920,00 грн.; № 99 від 17.10.2019р. на суму ПДВ 186 000,00 грн. за господарськими операціями з ТОВ «Мирфак» з дати їх реєстрації та відновити у Системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму податку на додану вартість в розмірі 7 762 342,68 грн., яка існувала до реєстрації зазначених податкових накладних.
Зважаючи на відсутність в матеріалах справи доказів фактичного виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду ДПС України та враховуючи, що по суті відповідачем тільки було внесено в ЄРПН відомості про скасування реєстрації податкових накладних на підставі рішення суду та змінено їх статус на «скасування завершеної реєстрації ПН/РК за рішенням суду» та сформовані відповідні квитанції, що підтверджується наявними в матеріалах справи належними доказами, в той же час доказів скасування зазначених податкових накладних до суду не надано, що вбачається зі звіту поданого відповідачем на виконання постанови суду, суд приходить до висновку, що постанову суду у повному обсязі не виконано, а отже поданий звіт ДПС України від 13.05.2024 не підлягає прийняттю судом.
Таким чином, ДПС України не реалізовано завершення судового процесу у даній справі, оскільки не досягнуто мети задля якої постановлено судове рішення. Таким чином судом не приймається звіт відповідача від 13.05.2024, оскільки обставини, зазначені в ньому не є доказом фактичного виконання постанови суду.
З метою недопущення порушення прав позивача, суд дійшов висновку про необхідність встановити ДПС України новий строк для подання звіту про виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 20.12.2020 у справі № 200/14711/19-а.
Суд звертає увагу відповідача, що відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, установлену законом.
Аналогічна норма закріплена в статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Враховуючи викладені обставини, суд також вважає за необхідне встановити ДПС України новий строк, а саме за спливом шести місяців з дня набрання даною ухвалою законної сили для подання звіту про виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 20.12.2020.
Керуючись статтями 9, 44, 204, 243, 248, 256, 295, 297, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
В затверджені звіту ДПС України від 13.05.2024 про виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 20.12.2020 по адміністративній справі № 200/14711/19-а за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Агропромсервіс» до Державної податкової служби України, треті особи: Головне управління ДПС у Донецькій області, Товариство з обмеженою відповідальністю «МИРФАК», Товариство з обмеженою відповідальністю «ХЕДУС», Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОДАРТ» про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Встановити ДПС України новий строк подання звіту про виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 20.12.2020 по адміністративній справі №200/14711/19-а протягом спливу шести місяців з дня набрання законної сили цієї ухвали суду.
Зобов`язати ДПС України подати за спливом шести місяців з дня набрання даною ухвалою законної сили звіт про виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 20.12.2020 по адміністративній справі № 200/14711/19-а.
Копію ухвали направити учасникам справи, Державній податковій службі України для виконання рішення.
Ухвала набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного тексту ухвали.
Суддя І.О. Голошивець
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122709310 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голошивець І.О.
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні